Фокус-2 1.8 Дуратек гасне бързо след стартиране студен

Започната от F Focus, 28 Март 2023 22:32:27

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Здравейте,
От около половин година фокусникът гасне сутрин, или вечер след продължителен престой. Инак пали веднага. При що-годе загрял двигател нищо подобно не се случва и пали от раз. Хванах му цаката след стартиране за около 10 секунди с педала на газта да поддържам около 1500 об./мин. и после проблем няма. Понякога го оставям да се мъчи сам и да тресе на около 400об./мин., като се чуват доста неприятни звуци, докато вдене, или загасне накрая. Вероятно не е болка за умиране, ама знам ли, та затова не съм Ви занимавал, ама днес се наканих да попитам що така?
И още-когато е студен при натискане на газта реакцията на двигателя е със замисляне, а след минута е ок. При Вас как е?


ivchotr

Когато пак ти го направи този номер, загаси веднага двигателя и след две - три секунди го стартирай пак. Интересно ми е дали след повторния старт ще запали както трябва.

gras

Причините може да са доста като основните са :запушени дюзи , помпа или кофти гориво. Като най-вероятно е комбинация от първото и третото. Далече си иначе дюзите мога да ги оправя. Ако те интересува още нещо пиши на лични.

F Focus

Благодаря, Грас!
Като загасне го стартирам след секунда-не изчаквам.
Когато времето е горещо, или двигателят е все още топъл след 2-3 часа престой не прави тези магарии-температурен датчик евентуално?
На газ съм, но държа бензиновият резервоар пълен, и като нивото стигне средата пълня догоре, ама, докато това се случи минава доста време, особенно лятото. Мисля да покарам на бензин и ще изчакам нивото на бензина да падне доста, като занапред ще доливам 10-15л., а не догоре.
И още едно питане-ако външната температура е 15-20С мога ли преди стартиране на двигателя да превключа ръчно на газ, за да видя има ли разлика, или е невъзможно, или идеята не е добра, или и двете? ^-^

ivchotr

Цитат на: F Focus в 29 Март 2023 12:08:43...
Като загасне го стартирам след секунда-не изчаквам.
...

Ако искаш да споделя мнение, предлагам да направиш това, което ти писах в предишния си пост. А именно - започне ли да се чуди на никакви обороти дали да заработи нормално или да загасне сам, го спри ти и го стартирай отново след 2 - 3 секунди. Толкова ще ти трябват да завъртиш ключа.

Колкото до газовата уредба - моята има опция да се превключва ръчно само на бензин. До сега не съм открил начин да превключвам ръчно на газ. Ключът за превключване ми е такъв. Не знам твоят какъв е, но ако можеш да превключиш ръчно на газ, няма какво да му стане на двигателя. Този номер съм го правил с предишната си кола, но там ключът го позволяваше. Опитът беше през зимата, с половин метър сняг наоколо и минусови температури. Изпарителят не успя да се обледени. Беше италиански Landi, ако не ме лъже паметта.

F Focus

Убаво, де-ще го направя и ще пиша, разбира се, въпреки, че не вярвам да има разлика.
Утре няма да барам колата, та резултатът ще пиша в петък вечерта след работа..

ADiDimitrov

Добре дошъл в клуба  (tooth)  (tooth)  (tooth)  (tooth) Сега спираш да четеш за това и не слушаш никого, наливаш газ, отиваш в Плевен, звъниш на момчето от Фордъпгрейд /има ги в гооглемап/, 20 минути ти записват новоя софтуер, дваш им 50 лв. и забравяш за проблема  :-\

Stanislaw

Две стрелби с възможни проблемни звена:

1.8 има нов вариант на софтуера, който решава доста проблеми.
Ламбда сонда сменявал ли си някога? Това животно е консуматив, когато стане ленива, а подгрева ѝ е изгорял от години сценария който описваш е абсолютно възможен.

dragozow

При мен беше така като е студено, пали и след секунда пропадат оборотите и гасне. Това само на студено и само първото палене. Имам един съсед факир на такива неща и смени два вакуумни маркуча, единия беше леко пукнат, а другия като го пипна направо се счупи от старост.

dushi

При мен е същото. Пробвах даже да изолирам вакумните маркучи като ги свържа на байпас така, че клапите да седят отворени. Няма резултат. По мое мнение това се оправя със смяна на софт. Иначе първоначално мислех, че може да е от термо датчик. Включих форскана на студен двигател, но показанията му бяха точни. Остават два вариант, дросел и мапсензор. Според мен обаче трябва смяна на софт, поне съм чувал, че така се оправя. На мен не ми пречи и ще си карам така.


F Focus

Днес по съвет на Ивчотр след, като двигателя изгасна изчаках 4-5 секунди преди да го стартирам отново. Пое стабилно, но след около 30 секунди пак се опита да загасне, та натиснах леко педала за газта.
Вихровите клапи са елиминирани според фордаджия и съм склонен да му вярвам. Същият опипа нЕкви тънки маркучлета, които са отгоре до капака на клапаните и каза, че едното не е читаво, но не било важно. Впоследствие и аз ги зяпах и пипах, но нищо не вдянах-май трябва да увелича диоптъра на "усливателите"! ^-^
Ламбда-сондата не я знам на какво дередже, но чек-мек не свети. Смяната и не е ли рисковано начинание, ако вземе та се счупи при отвиването и...?
Катализатора е наличен и преди 20Х. км. беше в добро "здраве", в което се убедих, когато сменявах меката връзка и се видя питата му.
Свещите са качесвени двойно-иридиеви "Денсо" на 20Х. км.
Дросела го чистя всяка година-демек на няма и 10Х. км.
И за мен не е болка за умиране и ще си карам така, но ако имам път към Плевен ще се възползвам от съвета на Ади.

Stanislaw

Ламбдата ще ти запали чека чак когато умре тотално. И не, ламбда не се диагностицира с диагностика дали мърда и показва нещо, а с осцилоскоп.
На фона на това, че една универсална сонда Бош е 70-80 лева една ли някой ще се занимава да я мери на по-засукана апаратура.
Иначе сервизните предписания за смяна са на 150-200к км.
По лични наблюдения афтърмаркет сондите карат по около 100к преди да започнат да стават лениви.
Иначе смяната е като при всеки друг чарк по изпускателната система. Може да се наложи нагряване. Хубавото е, че като сменяш с нова, старата няма да я пазиш и спокойно може да се отчупи част от нея и да се нахлузи сериозна вложка  (tooth)


На следващата смяна на свещи може да пробваш двойна платина, на теория газомобил ще работи по-добре с тях (една идея по-дебел електрод).

Софтуера и в София може да го смениш. Фордъпгрейд си имат човек и в София - Десислав.
Борислав също може да го засечеш често в София.

F Focus

Благодаря за отговора, Станиславе!
Ами то на тия свещи им дават 100Х. км. пробег (уж), ама ще ги сменя на 50Х., което ще е след 4 години някъде-само да е живот и здраве! ^-^
Съветваш не иридиеви, а платинени свещи-интересно!
Както съм писал, според руснаците добичето ми отдавна трябва да е тотал-щета откъм двигател при пробег 280Х. км., ама не е баш така.
Пробегът по много признаци и след много други автомобили, които съм имал го определям, че е истински.
Е-безспорно идва време да се пооправи едно-друго!

ivchotr

Понеже и моята от време на време пали по този начин - след стартиране с ключа започва да работи все едно съм и подал половината от необходимите ток и гориво, но нямам вихрови клапи и софтът ми е оригинален на Форд с всички ъпдейти спрямо наличните при наливането му преди няколко години (но със сигурност не е от 2004 г.), съм склонен да се съмнявам само в бензиновите дюзи. Защо ли? Защото са вече на над 270000 км по километраж, като в последно време работят само докато двигателят е студен, а след като загрее се пекат на газ :D Останалите неща като свещи, кабели, ламбда сонди, маркучи на вакуумните пътища, сензори, датчици, компютри и т.н. ги отхвърлям като възможности, защото след проблемното запалване, дали чрез рестартиране или чрез упорито подаване на газ докато реши да поеме както трябва, двигателят работи без проблеми. Ако нещо друго от изброените по-горе е проблемно, то ще се отрази на работата на двигателя и след като същият загрее, а колата ще прекъсва и ще дава висок разход на гориво. Демек симптомите ще са постоянни, а не епизодични и то след известен престой без да се кара. Дюзите от своя страна явно успяват да се освободят от събраната гняз при некоректната си работа при проблемното палене след подаване на повечето гориво и съответно след рестартирането или упоритото подаване на газ вече няма какво да им пречи да пръскат.
Ако съм прав, подмяната на софтуера няма да помогне, освен ако не му е заложено при отчитане на определени условия в цилиндрите при кекаво първоначално запалване да подава повече гориво. Това може и да реши в някаква степен проблема със запалването, но няма да реши кардинално проблема с дюзите. За тяхното здраве просто колата трябва да се кара поне веднъж - дваж месечно по 80 - 100 км само на бензин. Така ще се опреснява и самият бензин, което пък ще помогне дюзите да не се задръстват с гняз.

ADiDimitrov

ФФ стига се чуди, намери човека от София дай му 50 лв. и след 20 Мин ще си забравил за тоя проблем! А з а същото трябва да ходя до Бургас и още не съм се наканил, а ей го на 100 км. от вкъщи 🤣🤣🤣 Само нензма защо когато запитах МП в Варна, за нов софтуер и казах че ще си платя, ме отсвириха с репликата "вашия автомобил е с най-новия софтуер" или яко ги мързи или нещат да се занимават с коли по дърти от 10-15г.

ADiDimitrov

Ivchort не са дюзите, а управлението на Ел. Дросела, по точно софтуера. Но не ми се изпада в подробности, след като лека е измислен и действа. Но всеки сам решава какво да троши и сменя по каляската си 😉

saggy

Фокус, не пречи да си смениш софта, ако ти се занимава. Има човек в София. Групата се казва Ford upgrade+. Виж ги в Гугъл. От всичко изписано, най- мога да се съглася с Ivchotr, защото тия дюзи все някога ще сдадат багажа, а колите доближат 300хил. км. Ама на твое място не бих се занимавал с нищо, щом върви и пали, карай си. Старата ми кола, Фиат Браво, гаснеше при първо запалване, най-вече през зимата. Е, не ми пречеше и я карах така 10 години и така и не се влоши или оправи. Нейните дюзи надживяха животът на двигателя и така отиде на вторични суровини. Като гледам сега какви са цените на части и труд, в сервиз трябва да се влиза само за смислени неща. Идва и изравнителната сметка за парното, така че прецени. :) :) :)

F Focus

Благодаря на всички за полезните отговори!
Засега няма да барам нищо, пък впоследствие ще видим.
Интересно ми е кво ще стане, като изгоря повечето бензин в резервоара, който към днешна дата е пълен на 60-70%., като основното к-во е някъде от новобранската на Хитлер...:)

Ozzie

@F Focus
Друг човек, на когото можеш да се довериш да рови по електрониката и ел. инсталацията на колата - Кристиян Методиев от Перник. Има регистрация тук, със същото име. Телефона му - 089 888 1591

Има и страница във ФБ - https://www.facebook.com/FordGaragePk
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus



ivchotr

Имай предвид, че бензинът у нас, както вероятно сам си забелязал, е една помия. Колкото повече стои, особено в малки обеми, толкова по-бързо съвсем се скапва. Моя за последно съм го опреснявал преди нова година, защото през последните месеци по-рядко карам из града и големите преходи са ми към провинцията. Съответно не ми се налага да паля често, което пък води до по-бавното му разходване. Когато ползвах колата ежедневно, описваните симптоми се случваха изключително рядко. Те и сега се случват рядко, заради описаните в началото причини. Но ти палиш всяка сутрин и след това 4/5 от прехода ти е на газ. Следобяд е същото. Покарай я тази кола само на бензин, няколко дни докато издухаш този бензин, зареди пресен и пак я покарай няколко дни само с него. Майната им на парите. Кажи после дали се проявяват симптомите. Ако дюзите не са съвсем щета, мисля, че симптомите ще изчезнат докато не почнеш пак да я караш основно на газ.

gras

Цитат на: F Focus в 30 Март 2023 21:29:56Интересно ми е кво ще стане, като изгоря повечето бензин в резервоара, който към днешна дата е пълен на 60-70%., като основното к-во е някъде от новобранската на Хитлер...:)
Ще ти дам един непотърсен съвет - недей да задоволяваш любопитството си . Рискуваш от пануван , ремонта ти на мотора да стане принудителен. При много застояла течност(казвам течност ,защото това вече не е гориво а една гнусна смрад)единственото решение е - резервоара на земята, течността в него на боклука и основно почистване на цялата говривна система.

F Focus

Не се притеснявай да даваш всякакви съвети, Грас-наистина!
Не мисля, че бензина в резервоара ми хептен се е скапал-преди зимата долях догоре, а после всеки месец доливах по десетина литра, освен газта, разбира се. От вчера карам само на бензин и автомобила си е ок-"хала, змей-разярен крокодил"-направо не се удържа! (tooth)  (tooth)
Ще покарам така предполагам 2-3 седмици, докато го поизгоря, че изобщо, ама никак не ми се занимава със сваляне на резервоара за целта, което дори за моите стандарти относно подръжката е прекалено и даже абсурдно! >:(  Нямам предвид разправиите , разходите и загубеното време-смятам, че просто не се налага.

F Focus

От вчера минах 50 км. на бензин, ама стрелката за нивото му изобщо не мърда! (tooth)  Вероятно колата на бензин ще се окаже по-икономична отколкото на газ! :))
Майтап да става, хора, че инак е скучно! ^-^

F Focus

Ето ме отново по темата-днес към 10ч. преди обяд при температура 10С след стартиране на двигателя нямаше никакви магарии-пое бързо и стабилно.

nogopechen

До тук добре. Сега остава да се се смени термостата. И да се провери газовата система от специалист, който разбира. Да не ни е скучно.

F Focus

Цитат на: nogopechen в 02 Април 2023 14:29:57До тук добре. Сега остава да се се смени термостата. И да се провери газовата система от специалист, който разбира. Да не ни е скучно.

 :)) :))  Добър отговор-оценявам го!
Със затопляне на времето проблема с термостата намаля доста, та вече не е голяма грижа, като имам предвид смяната му, НО  след месец-два планирам да направя по-сериозен ремонт на двигателя свързан основно със смяна на сегментите и ангр. к-т, ако се налага-тогава ще дойде времето и за смяна на термостата. Окончателно решение ще взема след посещение при препоръчан ми добър специалист.
Относно ГИ мисля, че нямам повод да посещавам специалист. Ако обаче съм убеден, че същият е наистина добър бих отишъл, но аз лично не познавам такъв. При ГИ със сигурност трябва да сменя двете филтърчета, което отлагам две години вече, но пуста работа, други проблеми и т.н., ама след седмица спирам да работя (от 6 месеца съм работещ пенсионер)-стига ми толкова, пък наесен ще видим...
Абе само да е живот и здраве, и няма да скучаете! :)

F Focus

Споделям по темата-както писах карам само на бензин, откакто казах, ама стрелката на нивомера му едвам леко мина средата-много икономично на бензин, добичето, бе-дали да не сваля ГИ? (tooth)
Както вървят нещата след около месец ще залея пресен бензин.

ivchotr

Вземи си една туба с бензин в колата, че ако се е повредил нивомерът, да не висиш някъде като изпразнен чеп :D

saggy

Той може да е позабравил, но ще му светне лампичка "бензинова колонка", ако падне под 5 литра мисля.