МК 2.5 вентилаторчето на климатроника

Започната от ADiDimitrov, 26 Февруари 2021 11:08:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

saggy

Русняците показват кое как да се разглоби, почисти и смени, ако се налага.
https://www.drive2.ru/l/507077996251709666


locke

Цитат на: zloster в 26 Ноември 2022 10:20:08Тук отбелязват, че вътре в датчика се натрупва много прах и друга гняс: https://ffclub.ru/post/10695955/


при друга марка свалих дисплея и вътре при вентилаторчето всичко беше в прахоляк. В резултат, климатика много трудно обръщаше градусите

F Focus

Цитат на: locke в 29 Май 2023 17:23:57при друга марка свалих дисплея и вътре при вентилаторчето всичко беше в прахоляк. В резултат, климатика много трудно обръщаше градусите

Задръстени от прах перки на вентилаторчето е най-добрият (и евтин ) вариант след почистването му за решаване на проблема.
Прочитайки темата останах с впечатление, че същото е четково-така ли е? Ако е така, а не е безчетково ( демек brushless-лошо! >:( Я изкара 20 години, я не. Всъщност часовете му работа са по-важни, а не пробега-баш, като при интервалите за смяна на двигателното масло! ^-^

zz_stefanov

Цитат на: saggy в 27 Май 2023 23:29:16Русняците показват кое как да се разглоби, почисти и смени, ако се налага.
https://www.drive2.ru/l/507077996251709666


Накрая беше пуснат един тест, има ли го някъде описан какви резултати може да даде?
Отделно ме интересува има ли начин да разберем каква температура на купето отчита сензора?

saggy

В този клип е указано как се тества и какви са изходните данни от теста: https://www.youtube.com/watch?v=f0zAfzaj3Zc&t=122s. Ползват се субтитри за превеждане от немски. Аз нямах грешки при диагностиката на климатроника, но сензорчето не бачкаше коректно.

locke

Цитат на: zz_stefanov в 29 Май 2023 20:11:58Накрая беше пуснат един тест, има ли го някъде описан какви резултати може да даде?
Отделно ме интересува има ли начин да разберем каква температура на купето отчита сензора?

на диагностика живи данни. При мен наблюдавам че като избера 22 градуса, почва да духа доста по топло докато ги достигне. Оттам и малко се заблудих че климатроника не работи коректно

zz_stefanov

Благодаря. Ще ги пробвам тези опции.

locke

#37
Ето при мен датчика, вижда се колко прах е събрал. Изчистих го, но сякаш не съм доволен.
 IMG_20230601_132454.jpg
Вчера при 16 градуса външна, пуснах климата и в купето беше 18. Избрах 22 градуса и загледах диагностиката. Показваше че от ляво и дясно духа с 30тина градуса. След над 10 минути температурата в купето достигна 22 градуса. Обаче показваше че от духалките излизат 25-26 градуса. Стана ми дискомфортно и свалих да 20. На диагностиката излъчваната температура спадна до 22. Според термометъра, забучен в духалките, реалнвата обаче си беше  25-26 градуса. Сложих си ръката до предното стъклоткъдето е въздуховода за обдухване и усетих че духа топло. Та го оставих така и се прибрах. В понеделник ще отида в специализиран сервиз за климатици да  проверят системата дали е херметична

F Focus

#38
Здравейте,
Завчера сутринта, когато беше най-студено тази зима след стартиране на двигателя въпросната "въшка" започна да свири. След 5 минути спря, ама е явно, че няма да го бъде занапред. Днес около 11ч. при положителна външна температура също му се чу гласецът, ама за десетина секунди и спря.
Наясно съм, че въпросното моторченце е коментирано тук, но се надявам на съвети да се смаже ли, да се смени ли с ново (оригинално, или друго), както и къде може да се направи? С изключение на МП, като вариант все пак. ^-^
Благодаря Ви предварително за отговорите и отделеното внимание към питането ми!

ivchotr

Ако перката му е с полепнал прах, тежестта му я дебалансира и тръгват проблемите. Ако ти се занимава, нищо не пречи да го извадиш, почистиш и да смажеш каквото може. Така може да му удължиш живота, а когато му дойде времето и спре да работи, смяната му ще е по-лесна. Ако колата е все още при теб, разбира се.


F Focus

Сравнително скоро му се бях заканил, ама ударих на камък при свалянето на блока на парктроника.
Perun, ако не греша спомена, че често му се налага демонтиране на този блок-ако е съгласен да го свали (срещу заплащане, разбира се) ще се радвам.

saggy

Кратък отговор: купувай и сменяй, не се занимавай с излишни неща.

F Focus

Съгласен съм.
М/у другото след повишаване на температурите "въшката" не се чува, но е ясно, че ще е от ден до пладне.

F Focus

Опитвам се да намеря "въшката" в Гугъл пишейки "вентилаторче към двузонов климатроник за Форд-Фокус-2", ама ми излиза само големият вентилатор обдухващ купето-моля за инфо как аджеба се нарича въпросното "щурче"?
Благодаря предварително!

ivchotr


Ozzie

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

perun

F Focus аз съм с Focus 1.Там свалям жабката и имам достъп до радио, реостат, моторче парно и част от въздуховодите.

ivchotr

Значи по-горе съм пуснал линк към другите датчици, за които се споменава в по-старата тема.

saggy

Ози е дал правилната тема със снимките. Датчикът се продава в Мото-Пфое и на същата цена в английският Ebay. Безпредметно е да се купува от другате, не е кой знае какви пари. Ако се скапе, ще имаш проблеми с климатика, както аз бях описал. Изчакай до пролетта да се стопли, че да свалиш пластмасите около радиото и го сменяй.

F Focus

Благодаря Ви за полезните отговори!