Фокус 1, кора под двигателя

Започната от Кристиан Петков, 27 Юни 2019 17:11:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Кристиан Петков

Здравейте колеги,от година и половина карам Форд фокус мк1 2001 г.1,6 бензин и чак днес забелязвам,че под двигателя няма нищо предпазно...кора или там,както се казва,това редно ли е и ако не,къде бих могъл да намеря предпазна кора за моя модел?
Благодаря предварително!


ivchotr

За бензиновите модели май не са предвиждали кора под двигателя. Или поне аз не съм виждал. Моята със сигурност няма. Дизелите обаче имат. Та, ако държиш много да имаш кора под двигателя, си намери от дизел. Обаче една смяна на масло ще еб@ва мам@та на механика, дето ще я прави, защото първо ще трябва да сваля кората, а после да я качва.

ivopolr

Купи си направо метална кора. Аз си взех от автобим.бг и са с ревизия за пробката на картера, т.е. не с налага да се сваля кората за източване на маслото.

Кристиан Петков

#3
Благодаря за отговора,но,като погледна при отворен капак на двигателя,след гумения нож на бронята,от радиатора с двата вентилатора всичко е прозрачно,не трябва ли да има поне някаква предпазна престилка,която да пази частично участъка от бронята,след това да минава под маркучите на радиатора и самия радиатор или просто е предвидено при бензиновия двигател 1.6 да е без предпазна престилка и кора...извинявам се за тъпите въпроси,но просто се притеснявам дали всичко е наред...Благодаря предварително!

Ozzie

@Кристиан Петков
ford.7zap.com/en/
Въведи VIN кода в полето, натисни бутона "Search" и ще видиш най- добре, какво трябва да имаш.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

zloster

Ето малко по-подробно, че ориентирането в каталога е трудно в началото:
Всички тези "украси" са в раздел "Купе и боя (Body and paint)". След това има малко странна логика:
В "Предна част на шасито/купето (Front body system)" има подраздел "Air deflectors". Там се намира малката кора, която би трябвало да е под бронята: ФИНИС (FINIS) 1104089: https://ford.7zap.com/en/car/42/6.34926/0/1643/16006/69900/#8B384A
В съседен подраздел "Изолатори и щитове/защити" пък е голямата кора:
Няколко FINIS номера са според предназначен пазар и модификация на двигателя - зачети внимателно описанието в предпоследната колона: https://ford.7zap.com/en/car/42/no/0/1643/16022/69980/#6P013
Има и май някакви метални кори, но те са за SVO (special vehicle operations, специализирани доработени автомобили): https://ford.7zap.com/en/car/42/6.34926/0/1643/16022/69982/#6K631
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Цитат на: Кристиан Петков в 28 Юни 2019 17:02:26Благодаря за отговора...
...извинявам се за тъпите въпроси,но просто се притеснявам дали всичко е наред...

Ще го играя малко възкресител, ама ме интересува дали се реши проблемът с кората под двигателя на бензинката?

F Focus

#7
Кората под двигателя винаги е плюс, НО НЕ(!!!) метална, освен, ако не е от качествена стомана поне 8мм дебела., която си тежи доста, а и цената и е...
Обяснявам-при удар по нормална тенекиена метална кора 2-3мм. отдолу същата се огъва, след което остава в огънатото си положение с всички последствия, от което, докато пластмасовата ще поддаде, ще приплъзне и ще предпази едно-друго от директен удар и ще се върне в първоначалното си положение. Възможно е да се спука, или счупи, но в случая се търси по-малката беля- мнение на бивш офродаджия. Надявам се да съм обяснил кратко, ясно и разбираемо.
Като купих колата оригиналната пластмасова кора отдолу присъстваше, но беше на дреб, та бързо я подмених с много читава афтърмаркет такава за 80 лв.

ivchotr

Моята я взех без кора и не съм имал проблеми. Обаче нещо взех да сменям по два пистови ремъка, докато свърши службата на един ангренажен. Понеже пистовия няма какво да го пази от прахоляци, кал, вода, луга и т.н. несгоди в натоварения му живот :D
Та днес поръчах някакъв пластмасов и се надявам да свърши работа по защитата на ремъка.

perun

Цитат на: ivchotr в 27 Юни 2019 20:30:50За бензиновите модели май не са предвиждали кора под двигателя. Или поне аз не съм виждал. Моята със сигурност няма. Дизелите обаче имат. Та, ако държиш много да имаш кора под двигателя, си намери от дизел. Обаче една смяна на масло ще еб@ва мам@та на механика, дето ще я прави, защото първо ще трябва да сваля кората, а после да я качва.

Според това което казваш, то за 20лв. пистов ремък и смяна за няма и 5 минути си готов сам да си го втъкнеш... (rofl)


ivchotr

Последния го купих за почти 28 лв с отстъпката. Ще стават по-скъпи. А кората е под 70 лв. Демек след втория ремък ще съм на кяр.
Има и нещо друго - малко след като пуснах това мнение от 2019 г., механикът, на когото му се емава бамата със смяната на маслата, изряза отвори в кората на дизела, колкото да отвива пробката и да сменя филтъра без да я сваля.
Тази, дето съм я поръчал, ще претърпи подобен ъпгрейд, ако ѝ липсват заводски отвори под пробката и пред филтъра.
Та когато дойде и ако стане, ще пиша.

П.П.
Гледам да не се мърлям лично, ако не се налага :D