C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Започната от dch, 25 Март 2018 22:16:23

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bizu

Цитат на: ekstremniat в 15 Април 2018 11:34:40
Бях обяснил на колегата по телефона но да спомена и за останалите.Нов колектор можете да си поръчате от алибаба като аз успях да го спазаря за 50 долара и 70 долара за доставка.По номера на колектора излизат доста производители в поднебесната държава и колекторите са си окомплектовани със задвижващите механизми и за двата комплекта клапи.
Колега, колко км си минал вече с този колектор от алибаба и имаш ли някакви забележки по него?


ekstremniat

Цитат на: Bizu в 15 Април 2018 13:40:35
Колега, колко км си минал вече с този колектор от алибаба и имаш ли някакви забележки по него?

Нестигнах до покупката на този.Драмата при мен беше от соленоида който командва клапите.Не работеше коректно и първо се насочих към клапите със колектор втора употреба от колега с мондео 4 от Бургас.

Bizu

Колеги, има ли начин да се тестват вихровите клапи дали са ОК, без да се сваля колектора?

dch

Според повечето колеги става по слух, след като се окачи едното вакуум маркуче от соленоида и ако звука от двигателя стане по тих, значело че има дисбаланс при клапите. Поне при мен така го диагностицирах, впоследствие наистина се оказа че 1 и 4-та са леко разбити леглата на пластмасовите втулки в краищата на клапите и тогава ги махнах. Въпросът е дали след отстраняването и запушването на дупката на оста и маркучето, което остава от управлението на клапите се прави нещо друго, за да не се получи моят "ефект" с тресенето и хлопането докато е студена?!?   

dch

Здравейте, колеги! Някой с опит след премахването на вихровите клапи - изолират ли се соленоидите по някакъв начин? Днес тествахме, откачих последователно захранването на соленоида за контрол на клапите, след това и този за променливият обем на колектора. Нито при първата, нито при втората отчете грешки на Делфи, да не говорим че по никакъв не се промени работата на двигателя. Очаквах при откачането на соленоида за регулиране на променливият обем на колектора по някакъв начин да се влоши работата, но нищо! Със или без соленоиди си работи все така зле на бензин - при форсиране на място се замисля.

dak

Аз съм карал с изолиран вакуум и колата започна да пали по трудно и да работи нестабилно на празен ход на място , груго нямаше . П.П. обаче който иска да си кара колта още препоръчвам да си купи нов колектор който вече се намира на цена 211 лв. не е оригинален но пък е нов  ^-^ всяко друго решение си е филм.

Bizu

Дай линк къде го има този колектор. Ти с такъв ли караш?

dak

Колега , моя също трябва да го сменя щото трака до като загрее и питах в ауто 1 , там ми дадоха това , но аз имам отсъпка и цената ми е 211.68 лв

Код: HP 305 271 755
Име: модул всмукателен колектор
Описание 2:
Арт. No 2:
Цена 259.57   

Bizu

Не можах да го открия в интернет, но нали върви с вихровите клапи? Винаги съм се чудил, дали няма да е по-добре ако си вземе някой китайски колектор да му ползвам само клапите, а самия колектор да си остане оригиналния?

ADiDimitrov

Ето нещо интересно за вихровите клапи! Явно проблем е и блока им за управление!
https://youtu.be/oPt8zJNq_Nc


Ilian Petrov

Да повдигна въпроса с вихровите клапи в тази тема, че е писано най-скоро. Изчетох повечето теми, но не успях да стигна до пълна яснота.
Почти съм сигурен, че при мен взеха да се чуват как потропват.
Минах през МП в Младост да проверя, как стои въпроса с оригинални части. Ами по VIN излезе, че се предлага само целия всмукателен колектор. Цена 1600 и нещо си..  (wtf) Абсурд!
Някой подменял ли е целият колектор, като този примерно: https://www.ebay.de/itm/Original-Hajus-Saugrohrmodul-Ansaugkrummer-Ansaugbrucke-Ford-1-8-2-0-Benziner/132830384851?hash=item1eed4ed2d3:g:OisAAOSwLmBbzyV9:rk:1:pf:0
или само клапите: https://www.ebay.com/itm/INTAKE-INLET-MANIFOLD-SWIRL-FLAP-FOR-1-8-2-0-2-3-DURATEC-FORD-MONDEO-3-4-GALAXY/274384119497?hash=item3fe29166c9:g:bEQAAOSwyVZe1OMN
И в двата случая ги дават, че са подходящи за двигател 2.0 Duratec 2008-2011

saggy


ADiDimitrov

Ако наистина цената е 105 евро няма кво да му мислиш вземай и сменя!!!! Определено ще е по лесно. Руснаците имат доста теми, включително и сами си правят клапите, защото реално се разбиват втулките и леглата на които е оста която върти клапите. Но ако не му разбираш според мен не се хващай! Мой познат си намери цял колектор за 300 лв.,  Взе го и всичко е ок!

Ilian Petrov

Ами почти 106 евро и 12.50 за доставка, което ми се вижда доста приемливо.
Не бих се заел сам с подмяната.
Не знам, но ме се струва, че работата с вихровите клапи е малко като с реглажа на клапаните - много се пише и говори, но реално малко хора са го правили.

ADiDimitrov

Мен ако питаш с вихровите клапи се занимавай като се разтропат здраво! Чува се много отчетливо, до тогава небутай и си карай 😉

Ilian Petrov

Цитат на: ivchotr в 09 Декември 2020 16:32:24
Аз за три години два пъти регулирам клапани.

Струва ми се, че на общия фон по-скоро си изключение.
Вече 5 години и 60 000 км не съм ги пипал, а и няма и минимални признаци.

Цитат на: ADiDimitrov в 09 Декември 2020 17:12:49
Мен ако питаш с вихровите клапи се занимавай като се разтропат здраво! Чува се много отчетливо, до тогава небутай и си карай 😉

Май така ще направя. Пък и нали сме с по-новото поколение клапи дето май само пластмаса се чупи. За кола след 2008 г, не съм чел или чул някой да е изревал, че после е бил за основен ремонт от счупени клапи. Но и винаги си има първи път  ;D

F Focus

И мен треска ме тресе с тия пусти клапи, ама нищо не се чува, двигателя работи перфектно и на бензин, и на газ, няколко майстори, или "майстори"-не знам я слушаха, и казаха, че двигателят работи перфектно, и да не барам нищо! Разходът също е перфектен-след смяна на свещите с иридиеви Денсо и смяна на филтърчетата на газовият инжекцион последната засечка показа 10л. газ/100км. в София.
Газовата е монтирана преди две години, като не знам какви километри са изминати, клапани надали са регулирани някога, та ще запаля свещ да няма проблеми! Забравих да спомена, че километрите минаха 265000. При настъпване на педала на газта се чува леко виене, като на електромотор, а не като на двигател с вътрешно горене! ::)

П.С. Не е по темата, но руснаците пишат, че тези маздови двигатели ги убиват основно ниските обороти при каране...мисля, че е добре да го знаем! Вероятно, заради това и скоростите са толкова къси.

Bizu

Аз също съм ги мислил тези китайски колектори от ebay, но така и не се реших да взема, тъй като нямам колосални проблеми с клапите. Все си мислех обаче ако взема такъв, да му ползвам единствено клапите, защото такива не се продаваха отделно в МП. Даже бях купил една за проба, която я дават за Мондео и не стана.

F Focus

Тези маздови двигатели(1.8 и 2.0) масово се използват във Мазда и Волво, но при тях при проблем с клапите се сменява модула с клапите за не много пари, докато само при Форд е комплект с корубата за поне половината цена на автомобила! >:(

Ilian Petrov

Цитат на: F Focus в 09 Декември 2020 19:01:17
Разходът също е перфектен-след смяна на свещите с иридиеви Денсо и смяна на филтърчетата на газовият инжекцион последната засечка показа 10л. газ/100км. в София.

Извън темата сме, но ти с кой двигател си? Ако си с 1.8 или 2.0, разход от 10/100 градско, според мен би трябвало да те накара да се замислиш, при положение, че на фабричния 2.0, му дават 13/100 градско:
Ford Focus Turnier 2.0 LPG Titanium (man. 5 speed) - EU NEDC/Australia ADR82: 13 / 7 / 9.3 l/100km

Градско зимата при студ и трафик, съм стигал и над 15/100.


ivchotr

Ако на вашите двигатели не им се регулират ръчно клапаните, няма и да ви се наложи да го правите. На моя двигател трябва да се прави редовно, особено когато се кара на газ. Пролетта смених компа на газовата уредба и новият е настроен да обръща на газ на 50 или малко повече градуса, не помня точно. Така работи повечко време на бензин, което е добре. В последно време средният разход в града не превишава 9/100 по бордкомп. Изчисленият разход на газ пълно/пълно излиза около 7/100. Когато я взех, правеше 11 - 12/100 градско. Ама разходът падна и след смяна на лагера на компресора на климатика. Той е тормозил двигателя да дава по-висок разход. Сега и върви повече.

Ilian Petrov

Не знам да има вариант на Дуратек с хидравлични повдигачи и съответно на всички им се регулират клапаните.

Alexi

Цитат на: ivchotr в 09 Декември 2020 21:15:17
Ако на вашите двигатели не им се регулират ръчно клапаните, няма и да ви се наложи да го правите. На моя двигател трябва да се прави редовно, особено когато се кара на газ. Пролетта смених компа на газовата уредба и новият е настроен да обръща на газ на 50 или малко повече градуса, не помня точно. Така работи повечко време на бензин, което е добре. В последно време средният разход в града не превишава 9/100 по бордкомп. Изчисленият разход на газ пълно/пълно излиза около 7/100. Когато я взех, правеше 11 - 12/100 градско. Ама разходът падна и след смяна на лагера на компресора на климатика. Той е тормозил двигателя да дава по-висок разход. Сега и върви повече.
за вихрови клапи в колектора става въпрос в тази тема ,не за клапани .. предния ти пост го изтрих ,тоя ще го оставя че доста нещо си изписал ,макар и без никаква връзка с темата :)

Ilian Petrov

Eдно видео от братушките за двигател Mazda 2.0/Duratec 2.0, в което разбира се коментират и "клапите на смърта". Еми и според тях до 2003 са много опасните. На двигателите след 2003, собственика на колата може да си ги слуша как тропат хиляди километри  ::)

https://www.youtube.com/watch?v=1X2mwifrZPM&vl=bg

ADiDimitrov

В тоя дух на комшията дуратека е 2005, а моя е 2009 предните колектори се различават, както и управлението на клапите. Колите ни са на сходни километри, но неговите клапи са по шумни! Явно има някакъв ъпдейт в годините!

Ilian Petrov

Ако не бъркам, Дуратек 2.0 и с добавката HE /като нашите/, е представен 2005. Пак ако не бъркам, някъде началото на 2008 има ъпдейт и към края на 2010 го спират от производство. Специално за клапите разбрах, че най-проблемните са до 2003.