Фиеста 1.6тдци проблем с превключване на скоростите при загрял двигател

Започната от EM, 03 Юни 2020 21:50:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

EM

Здравейте колеги колата е форд фиеста 1.6тдци MK6 2007 година. Проблема е следния при студен двигател всичко е що годе нормално но след 15-20км превключването на скоростите става много трудно самият скоростен лост се движи трудно бях на сервиз разказах какъв ми е проблема майстора каза че трябвало да се почисти нещо казах да сменят и маслото на скоростната кутия и на следващия ден взех колата но нямаше никаква промяна. Майстора ми вика че трябвало да се настройвам за смяна на съединителя че му идвало времето. Преди няколко месеца смених спирачен апарат защото затегна смених и спирачната течност в която имало вода. Някой имал ли е подобен проблем или някакви идеи


zloster

Какво би трябвало да са почистили, можеш да видиш тук: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=9825.0
Ако наистина е почистено, но продължава да прави проблем - ще трябва монтьор да го гледа. Така от разстояние ме съмнява някой да може да го диагностицира.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

EM

Проблема е че не съм в България а тук бях при 3 различни майстора всеки ми казва нещо друго отначало казват съединителя е добре после викат най вероятно е от съединителя на мен проблема ми е че трудно се сменят предавките само като колата е загряла дали не е възможно да е от помпата на съединителя нали е била свързана с спирачната течност а аз наскоро смених спирачната течност беше тъмна на цвят дори казанчето е замръсено дали не е възможно да се е повредила тази помпа

zloster

Симптомът "трудна смяна на предавките при загрял автомобил" обикновено се решава с почистването на механизмите. Това по твоите думи е направено. Ако не се е оправило, няма как да се каже какво още може да е.

Долната лагер-помпа (аксиален лагер и още някакви имена) се износва. Животът ѝ е изчислен да е около продължителността на съединителния (феродов) диск. Замърсяването в казанчето със спирачна течност може да идва от разрушаване на спирачните маркучи отвътре - те не са вечни и са гумени. За да идва замърсяването от самата помпа, то трябва да се наблюдава загуба на спирачна течност (и тази течност да тече вътре в камбаната между двигателя и скоростната кутия).
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

EM

Имаше течност трудна ли е смяната на тази помпа защото видях че е между 30-50 евро

Ozzie

@EM
Свалят се полуоските, после се сваля кожуха на съединителя, към който пък е монтирана скоростната кутия. После следва обратен монтаж.
За горните манипулации все още не съм срещал сервиз да работи под 150- 160 лв.

Ако бях на твое място, бих се възползвал да сменя най- малко притискателен и феродов диск на съединителя, че кой ги знае кога са сменяни и колко живот има още в тях. А да речем след година да даваш още веднъж същата сума по- горе...  Няма да е приятно чувство.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Barboleto

Здравей,аз също минах по този път.На студен двигател всичко беше добре,но след 20-30 км скоростния лост се втвърдяваше все повече и повече.Решението,което ми помогна е това:
(link)

zloster

Колега,
по-горе съм дал препратки към вече съществуващо написано по проблема. С илюстрациите, видеоматериалите и т.н.
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=9686.msg124728#msg124728
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/