Преди малко се прибирам и гледам комшията ми пред блока тръгва и гаси колата си няколко пъти ( Бора 1.9 тди). Минавайки покрай него, го попитах дали има някакъв проблем, а той ми каза, че тества съединителя, при което го зяпнах ей така : ???.Виждайки въпросителният ми поглед, ми каза, че така се проверявал дали съединителя е заминал, а по-точно - при дръпната ръчна спирачка, вкарвал на 4-та или 5-та предавка и леко отпускал съединителя. Ако колата гаснела, всичко било наред. Казах си наум " WTF?!?" и исках да ви попитам дали вие сте чували за подобно нещо ?
То че така се тества - така е, ама не и на 5та... (rofl) Ако и на 5та не гасне положението е в стадий "леле майко" :))
Иначе това е най-бързият тест, особено по автокъщите, където всичко е "перфектно" и "качваш се и караш". Предавките се карат във възходящ ред, за да се види доколко е износен. То на 5та и без ръчна ще се гътне :))
Имаш предвид, че изреждаш всички предавки и се молиш колата да изгасне ли ?
Точно така. Моята на 4-та не гаснеше :D
Почваш от първа и 2ра - ако загасне - биваш. Пробата става с леко подадена газ, да кажем 1200-1500 оборота и закрепваш крака си и не го мърдаш. Включваш на скорост и леко отпускаш съединителя. Оборотите ще тръгнат да падат, ако усетиш приплъзване - тръгнал, ако успееш да пуснеш докрай и не си я угасил - заминал, ама тогава ще го усетиш и при тръгването де, както и при по-висока скорост.
няма смисъл да го тестваш при условие ,че колата е "напълно обслужена перфектна уникат 1 собстеник 1919 г набор ,реални км качваш се и караш " (omg)
Аз преди седмица ползвах Пърхел ;D за проверка съединител/турбина. Диагностичното устройство показа че всичко е наред.
предполагам за ресурса на маховика си е носел торбата с орехите :))
Там хвърляхме боб. Божа работа е колко км ще изкара може и на 60к км да си замине може и 200к км да стигне. Добре че има ИБей.
Стойш на едно място и изреждаш всички скорости ??? ??? за първи път го чувам
Може и да опираш в предните гуми в бурдюр, ако не ти държи ръчната. Само че с астролета имах комично изпълнение - остави ме с муцуна в кръстовище - вкарвам първа пускам съединителя/подавам газ - нанаиси... в първия момент помислих че педала не се е върнал докрай... да ама не... скочих, избутах я, правя теста с първа втора - леко тресе но не гасне. Засилих я на ръка, качих я на тротоара, обадих се на баща ми да я прибере с негов авер. Направо му казах я задърпа в един сервиз където работех на времето и да го сменят. Отидох на другия ден, съдинителя сменен, показаха ми стария - бе има още хляб в него... майстора вика - май притискателния диск ти е омекнал - предишния път са сменили само феродов... друго обяснение няма. Обяснението дойде след месец - баща ми се оплака че на няколко пъти все едно му изключвала от скорост, но като я пробвах не ми направи номера. След няколко дена вече го остави на 20 метра от тях - докато сменя от първа на втора... Качих се, запалих изреждам скоростите на ръчна - не гасне леки вибрации и километража отчита (къде съм блял преди това - или наистина е било съединител тогава)
Вдигам на крик, постилам велпапе, и какво да видя - лявата полуоска изплюта от шлиците... Майтап бе Уили :)
колеги здравейте . някои от вас знае ли как се закупуваот и-бей точният артикул без да се окаже че ставало въпрос за другия модел " :-[ работата е следната искам да сизакупя демпферен маховик от и-бей за мондео 2.0 тдци 115 к.с. обаче били няколко вида . някой от вас знае ли как точно сепроцедира за да не се обърка нещо ? :) а ислучаино някои да знае и към колко парички ще да е този маховик? благодаря предварително
отправяш запитване към продавача като му пращаш номера на рамата .. избирай само такива продавачи с висок рейтинг и без много негативни коментари .. отделно договаряш шипинга до БГ ,върти се около 25 паунда .. някои не шипват до БГ ..за твоя мотор има изгодни комплекти състоящи се от маховик съединител притискател и лагер помпата за около 300 паунда всичко .. има и вариант да смениш маховика с обикновен ,излиза малко по евтино
Сега тествах Мондеото по описания начин. Гасне на 1-ва, 2-ра, 3-та, 4-та и 5-та скорост. 6-та така и не я пробвах, че ме извикаха по спешност :) Това значи, че моят съединител е ОК, нали така?
Ей, фукльо такъв! (rofl)
Ще черпиш за добрия съединител.
Нямаш проблеми :) Веднъж да има полза от връщан километраж - явно е на 230к пробег /колкото го изкара преди време колегата с джаджата Zaro/ и е със сменен съединител.
Ако беше на 133к реални /колкото показва сега/ щеше аз да сменям съединителя :)
Разликата беше точно 98к.
А как се проверява демферния маховик ? Имам едно пречукване при палене и гасене..но не е всеки път. При шофиране нямам шумове или буксуване на съединителя. В началото чувах чукането от към мотора, после ми се стори,че идва от зад някъде. Ще хидя на канал тея дни да огледам, торкрезистора ми е за смяна...миже и от него да чука като се тресе мотора, заварях ауспуха преди крайното гърне....може и там нещо да са омазали, за това ще ходя на канал. Но има ли някакъв тест и за демфера ?
Когато маховика замине се чува такова гадно тракане по време на работа на двигателя и тресене , а при гасене от големия луфт все едно забиваш пирон талъв е звука!
Може да се каже,че е такъв звука. 3-4 пъти изчатква/изчуква. Но това е само при палене/гасене и не всеки път. При работа на мотора нямам никакви шумове
;D има време звука да стане и по временаработа на мотора.
На Голф 4 трябва на правя тази операция, мотота даже вече тресе!