Фокус-2 1.8 Дуратек гасне бързо след стартиране студен

Започната от F Focus, 28 Март 2023 22:32:27

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

perun

Същото се отнася и за премахнати вихрови клапи.Това е причината да битува мнението за софтуерна корекция, на която аз не съм привърженик.


locke

Цитат на: ivchotr в 18 Април 2023 10:56:12С разкачени тръби поведението му ще е различно, защото най-малкото количеството въздух няма да е такова, каквото по принцип минава от там. Но би трябвало да видиш поне, че клапата се движи.

аз съм сигурен че се движи, въпросът е да не се затваря и за това да гасне. И не мога да разбера дросела или датчик колянов вал отговарят за оборотите? В ръководствата наричат датчика за колянов вал RPM sensor  ::) Направих едно видео как се мъчи с качването на оборитите при палене - https://streamable.com/jxtlht

ivchotr

Оборотите се управляват от компютъра на двигателя или модула, известен още като ECU. Датчиците, закачени по различните системи на двигателя, са "очите" и "ушите" на компа. Според данните, които датчиците му предоставят, компът подава команди на системите как да работят.
Например при педал на газта, който управлява дроселната клапа механично (с жило да речем), към корпуса, в който е монтирана клапата, се монтира и потенциометър, който пък от своя страна е свързан с оста на клапата. По този начин при натискане на педала, клапата се завърта с оста си на определен ъгъл, а чрез потенциометъра ѝ към компютъра се подава сигнал колко са градусите, на които се е завъртяла клапата. Отчитайки завъртането, компютърът определя колко допълнително гориво да се подаде към цилиндрите, за да се запази оптималното съотношение между постъпващите в цилиндрите гориво и въздух, заради увеличеното сечение на въздушния път. Когато педалът на газта е електрически, потенциометърът обикновено е монтиран в неговия корпус. При натискане на педала, компът получава информация на какви градуси е натиснат и подава сигнал на задвижващата система на дроселовата клапа с команда на какъв ъгъл да я завърти и съответно на хранителната система колко допълнително гориво да подаде.
При цялото това "газиране" на двигателя, оборотите му се променят нагоре - надолу в зависимост от желанието на водача. Датчиците на коляновия и разпределителния/те вал/ове отчитат промените на оборотите при въртенето на последните и подават информация към компа, а той от своя страна ги сравнява със заложените в софтуера му горивни карти. Ако открие несъответствия, които не са сериозна пречка за работа на двигателя, в паметта му се записва грешка. Ако проблемът е по-сериозен, вкарва двигателя в авариен режим. Ако изобщо загуби информация за работата на даден важен елемент от механиката му, примерно колянов или разпределителен вал, или педал на газта, може директно да го загаси.
Но датчиците на коляновия и разпределителния вал не са нещата, които управляват оборотите. Както и температурните датчици не управляват температурата в двигателя.

locke

но екуто слуша датчиците. Ако някой е заминал и дава грешна информация, това ще повлияе на паленето  ::)
бях писал как компютъра въобще не записва грешки за неработеща първа степен на вентилатора на двете ми последни коли. В единия случай самия вентилатор беше изгорял, а в другия - резистора му беше с прекъсната намотка. Открих проблемите защото в единия случай колата почна да прегрява, а в другия леко губеше антифриз

ivchotr

Ми и аз не съм срещал грешка за неработещ вентилатор, като се има предвид, че и на мен ми е спирал вентилаторът заради кабелен проблем. Излезе ми индикация на таблото, различна от чек ламБата.
Компът слуша датчиците и дава командите. Той управлява. Те само подсказват.

locke

Цитат на: F Focus в 02 Април 2023 13:25:00Ето ме отново по темата-днес към 10ч. преди обяд при температура 10С след стартиране на двигателя нямаше никакви магарии-пое бързо и стабилно.

все още ли пали така и на газ ли се кара? При мен установих че когато не пали дросела отваря на ъгъл 12 градуса. Докато на топъл двигател е 6 градуса

F Focus

Чак вчера ми светна резервата на бензина и ми се стори много странно, че стрелката на нивомера беше мааалко над първото деление-демек би трябвало да има още достатъчно бензин. И друга странност-тръгвам от София по "Тракия" на газ и на Пазарджик резервата светна...дали пък ГИ не връсква и малко бензин, както твърдеше предишният собственик?
Сипах за 20лв. 95А, за да не ми вади очите индикацията, която досега не бях виждал ^-^
Днес се прибрах, ама 2-3 километра преди края на магистралата възникна друг проблем, та сега всичко друго остава на заден план. След малко ще пусна тема какво-що се случи.

ADiDimitrov

Малко развитие на този дразнещ проблем при повечето газифицирани Дуратеци. В повечето си постове за този проблем съм споделя че Фордъпгрейд го лекуват софтуерно. Тази зима обаче без да искам си реших този проблем. Поне за сега. Единственото което направих е че взех една добавка на Хадо за чистене на горивната система и карах едни 400 км. на бензин. Та от тогава този проблем изчезна 😉

ivchotr

A, спичащи се бензинови инжектори се наблюдават при всички газифицирани талиги. Карането на бензин за по 100 - 150 км през някой и друг месец е препоръчително както за превенция срещу нагарите по дюзите, така и за опресняване на бензина в резервоара. Че този по нашите бензиностанции си е чудо на чудесата. Имам един познат механик, който се занимава с двигатели на мотоциклети, като чисти и карбуратори с ултразвук. Онзи ден ходих да прибера карба от миксера на жена ми и се заприказвахме за бензини. И той сподели, че когато разглобява карбовете на моторетките, в поплаковъковите им камери намира утайки с различно оцветяване според веригата бензиностанции. Наблюденията му в момента са, че бензинът на "Шел" е най-чист, а пък аз там не съм наливал от над 20 години сигурно. Като изключим разходката из странство от миналото лято. Та така, карайте и на бензин. Полезно е.

Spokomen

И при мен проблема е същия. Карам така вече четвърта година.Просто като запаля, подавам повечко газ. Това с добавката на Xado е интересно. Видях една, която уж чисти горивната система и 5000 километра нямаш проблем. Имат още една - в спринцовка, която пък образувала керамично покритие..... и 10 000 км нямаш проблем. Не знам дали си заслужава.( Не разбирам нищо от ДВГ)
https://cursovi-referati-prezentacii.alle.bg/

Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!


perun

То икономия от каране на газ добре. Ама как се калкулират подобни неудобства, др. ядове и разходи и т.н.

ivchotr

Кара се периодично на бензин и проблемите с тази горивна система се минимизират до почти пълно отсъствие. Редовният реглаж на клапаните, които изискват такъв, се избива с няколко излета.

F Focus

Цитат на: locke в 24 Април 2023 10:45:34все още ли пали така и на газ ли се кара? При мен установих че когато не пали дросела отваря на ъгъл 12 градуса. Докато на топъл двигател е 6 градуса

Да-така си продължавам. Пали веднага-сутрин от един оборот, при топъл двигател от половин. Просто за 4-5 секунди подавам газ до 1500 об./мин., като е топъл двигателя проблем няма.
Да-кара се на газ и вихровите клапи са елиминирани, но оплаквания откъм мощност нямам-само при потегляне иска маалко повечко газ.
Както наскоро писах компресията е перфектна.

F Focus

Цитат на: ivchotr в 11 Март 2024 11:11:26Кара се периодично на бензин и проблемите с тази горивна система се минимизират до почти пълно отсъствие. Редовният реглаж на клапаните, които изискват такъв, се избива с няколко излета.

Сподели, моля колко аджеба излиза реглажа на клапаните на Дуратек, щото информацията ми е осезателно за над 1000лв.-прав ли съм?
Нямам предвид сваляне на глава, смяна на гарнитури, ремонт на легла, смяна на някой и друг клапан-тогава сметката е към 3000лв.

ADiDimitrov

Много се изхвърли с тия цени  (rofl) Реглаж на клапани, без сваляне на главата макс 100 150 лв. ако не се сменят чашките, а само се шлайфат.+ 50 лв. гарнитура! Основен ремонт със сваляне на глава,  нова верига и нова гарнитура ще е под 2000 лв.

saggy

Ади, в една друга тема беше писал, че мислиш да правиш реглаж на клапаните на твоя 2.0 Дуратек. Направи ли го и има ли някакъв ефект в мощността или поведението на двигателя?
Фокусе, парите за реглаж съм чувал, че са от диапазона 100-150, както Ади каза. В София един човек се наема с тази работа. Лично аз, ако карам на газ, а не карам, бих си правил реглаж на предписания интервал 20-30к км, без да му мисля много.

ADiDimitrov

Saggy още не съм. Имам идея да сваля направо главата и да сменя и веригата, че километрите са и вече много и да направя всичко накуп. Но лошото е че взех да се заглеждам по една Мазда с 2.5 Дуратек мотора и може рязко да сменя идеите  (rofl)  (rofl)  (rofl)

ivchotr

Цитат на: F Focus в 11 Март 2024 17:12:03Сподели, моля колко аджеба излиза реглажа на клапаните на Дуратек, щото информацията ми е осезателно за над 1000лв.-прав ли съм?
Нямам предвид сваляне на глава, смяна на гарнитури, ремонт на легла, смяна на някой и друг клапан-тогава сметката е към 3000лв.

Aз съм със "Зетек" и за твоя модел нямам идея колко може да струва реглажът. Но едва ли ще е много по-различен от това, което е писано по-горе. Хората, които се занимават с подобни интервенции, имат запас от чашки, пулове и каквито там неща се слагат за регулиране на хлабините. Щото, ако на твоя двигател някой чарк е извън нормите, при друг ще е в тях. И така се превъртат нещата, без да се налага да се купуват всички. Отделно, че не е задължително хлабините на всички клапани да са извън нормите.

F Focus

Така е, но за моят двигател това са цените плюс-минус.

F Focus

Цитат на: saggy в 11 Март 2024 22:38:19Ади, в една друга тема беше писал, че мислиш да правиш реглаж на клапаните на твоя 2.0 Дуратек. Направи ли го и има ли някакъв ефект в мощността или поведението на двигателя?
Фокусе, парите за реглаж съм чувал, че са от диапазона 100-150, както Ади каза. В София един човек се наема с тази работа. Лично аз, ако карам на газ, а не карам, бих си правил реглаж на предписания интервал 20-30к км, без да му мисля много.

Дай инфо на ЛС, моля за този човек-предварително ти благодаря!


dragozow

Извади маркуча на изпарителя на изгасена кола и го напръскай със сапунена вода, ако прави балони си за мембрана на изпарителя или изпарител, моят BRC го смених преди 10-ина дни, имаше същите симптоми плус една вакуум връзка. Сега пали без да гасне веднага и държи оборотите. Та вкарваше газ в колектора на угасена кола, малко, но колкото да е прекалено богата сместа и да прави мизерии.

Bizu


dragozow

Няколко са, прегледай ги, при мен беше тази пред бобините и свещите, вертикално седи маркуча.