2004 Ford Mondeo 2.0 TDCi

Започната от Septerra, 18 Ноември 2014 13:10:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Septerra

Здравейте, колеги!

Регистрирах се преди малко във форума, тъй като доста скоро изобщо научих за съществуването му. Чета с интерес темите и реших да ви представя моята машина, по която, надявам се, предстоят доста подобрения. Досега имах два Форда - Escort от 1995 и Focus от 2000.

От лятото на тази година съм собственик на третия ми модел от марката - Mondeo MK3 2.0 TDCi от 2004 година.

Купих колата от човек във София, който я е внесъл в България миналата година. С малки поправими изключения, отговаря на всичките ми изисквания, когато тръгнах да търся такава кола - има подгрев на седалки с пет степени и предно стъкло, шест скорости, климатроник и такива подобни глезотийки. Липсват ми ксеноновите фарове, някои от нещата на Ghia оборудването, оригиналната музика Sony и евентуално кожения салон, но смятам да се снабдя с повечето неща скоро.

Що се отнася до колата - професията ми е такава, че тествам чисто нови автомобили нон-стоп (над 150 нови модела до момента) и смея да твърдя, че, макар и вече почти 10-годишна, колата е съизмеримо добра със своите модерни наследници по доста показатели. Моторът е  само 115 к.с., което най-много ме плашеше (исках 130 или 155 к.с.), но се оказа напълно достатъчен за моя тип шофиране - изпреварванията са песен, на магистралата високата скорост, ако я искаш, не е проблем, а пък, ако решиш, можеш и икономично да го раздаваш. Колата си върви уверено и при пълен догоре багажник и 4-5 човека на борда, както показа последното ми пътуване. Досега, както казах, карах два форда на газ и, каквото и да си говорим, усещането при големия дизел е съвсем различно.

Скоро след като я купих я сполетя софийската градушка и резултатът беше плачевен - два счупени прозореца, стопове, огледала, антена и над 170 дупки по цялото купе. Последва цялостно пребоядисване, което така или иначе тайничко се надявах да направя заради различни дребни издрасквания.

До момента съм й навъртял над 10 000 километра. Извънградско, както казах - при пълна с багаж и хора кола, разходът е твърдо под 6/100, около 5.7-5.8. На магистралата се отпускам и карам 140-150-160, по междуградските - 100-110. Няколко експеримента при различни пътувания показаха, че при постоянно 120 км/ч разходът отива на 5.3, а при 170-180 (до Стара Загора и обратно) минава 7.0/100. В града (София) засега отчитам 7.5-8.

По-долу слагам няколко снимки на колата засега. Първата е от деня, в който я купих, след това от процеса на боядисване и после резултатът след автомивка. Прилагам и едно колажче с предишните ми коли.

В следващите дни ще ви запозная и с идеите ми за подобрения и това, което съм направил до момента.

Поздрави на всички! :)


















П.С. - капачките на пръскалките на фаровете вече са купени и сложени, просто снимките са стари, а сега колата е доста мръсна да я снимам :D


Alexi

станала е като нова след боята :)

Dmitarcho

Добре дошъл ;) Това с градушката е гадно, но пък след нея е станала като нова :) Много безаварийни километри заедно :) ДА направиш и снимка на интериора :D Челното стъкло с какво го смени, след градушката ?
Ръца Пръца

ihovahi

Колата изглежда супер. А след боята просто е... Може да покажеш и снимки от интериора.  (fri)
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Иван Вълков

Колата е станала трепач...особенно след боядисването. Надявам се че бояжията се е постарал и е станала без забележки. Като гледам е почти близнак на моята като на пръв поглед  се различаваме по лятите джанти. Пожелавам ти много безаварийни моменти с колата.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Septerra

#5
Здравейте отново, колеги! :)

Малко новости по колата има. Що се отнася до предния прозорец, за късмет, той остана здрав при градушката и не се наложи смяната му. Голям късмет, защото е с подгрев и не ми се мисли откъде щях да го намеря, нов или стар... Както и да е, минало-заминало. Впрочем, бях забравил да спомена, че докато колата беше разглобена за боядисване, използвах момента да я обезшумя тук-таме. Направих го от вътрешната страна на покрива, по голата ламарина, по задния капак по ламарината и под задните седалки. Бих казал, че разлика има със сигурност, но това са може би най-слабо "замърсяващите" откъм шум панели, така че очаквам повече след минаването на вратите и багажника малко по-натам.

А сега от днес. Чисто нов акумулатор Varta Silver 75 AH, стария взе да сдава багажа, едва завърта сутрин, а няколко пъти и падна. Все още е само 5-7 градуса сутрин, демек - не е дошъл студа още, и реших да се подготвя за студа.

Освен това, днес сложих и ново табло, благодарение на колегата Dimitarcho. Вече си имам бордови компютър, който толкова много исках. :)

Качвам две снимки - една на новото табло и една на централната конзола, колкото да добиете представа какви екстри има колата. Съжалявам за качеството, направих ги днес след като сложихме таблото и се оказа, че имам само телефона в мен. По-натам - ще кача нови и по-добри снимки.

По Коледа от Англия ще ми дойде оригинално аудио Sony с четири колони. Смятам по това време да сменя и панелите около скоростния лост и часовника с такива, имитиращи алуминий (пак заводски за Мондео). Тези имитации на махагон изобщо не ги харесвам...




Иван Вълков

#6
Браво супер.....продължавай с ъпдейтите.

п.п Сега видях по никнейма че си се регнал и тука.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Septerra

Аз бях, да. Бях от много години в другия форум, но с времето се убедих, че там не мога да намеря това, което ме интересува, пък и не знаех за този форум изобщо. Знам, че май е болна тема това с форумите, затова спирам. :)

Сега се оглеждам и за преден плафон с три отделни лампи и среден плафон, че моята изобщо няма. Ще режем тавана май... :)

Иван Вълков

Ако е за отпреде като размер са еднакви всички плафони. Поне на мен не ми се наложи рязане или преправяне.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

mirohristov

Как така нямаш плафон отпред?
Я снимай да видим, това е някаква нова простотия от  (fe) .
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.


Septerra

А, не - май се изказах грешно. Има само преден плафон с една светлина, без отделни светлини за шофьора и пасажера. Отзад над задните седалки няма никакъв, а в багажника пак е обикновен.

mirohristov

Пиши на valeri1972 , той май има такъв плафон и го продава.
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.

Septerra

Колеги, здравейте отново. Време е за малко ъпдейт на темата, че в зимните месеци май всички сме позаспали с подобренията. :)

Една чудесна придобивка за летните гуми - нови джанти 16-ки. Замислях се да купувам 17-ки и нови гуми, но все си мисля, че ще се наруши малко возията, а и гумите са си по-скъпи. На този етап минавам на тези прекрасни 16-ки, като единствено ще потърся капачета с емблемата на Форд, че тези не ми харесват.



Следващият ход е издирването на ксенонови фарове, екстра, която много искам. Проучването е в пълна сила в момента, има няколко предложения, но не съм намерил перфектното все още. Впрочем, ако някой има идеи - свиркайте, следващия месец това е в списъка. :)

Иначе по колата, засега работи перфектно, палим си в студовете без проблеми от раз. Има някои дреболии, които ще трябва да се отстранят - чукнаха ми задната броня на паркинг, скоро ще я пръсна. От някъде тече и вода в купето, от страната на задния десен прозорец - днес ще се занимавам да видя за какво иде реч.

Marlboro

Ето предложение за ксенон.
Лупи: http://www.bktuning.bg/product.php?ProductID=3149
Ксенон: http://xenon.bg/product/810/xenon-express-h1-ksenon-sistema-h1-za-kola-ac-tip-35w-300-svetlina-malki-balasti-12-m-palna-garantsia.html

Пробвана комбинация от няколко човека във форума, светят перфектно.


Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Pyrhel

Не се занимавай с оригиналния фар. Почти сигурно е, че ще са английски (не че в тях няма пластина), а и са скъпи. Отвори си твоите, изчисти ги, тУри едни лупи и ксенон за 15 лева и си ти. Powered by Iliyantsi. Иначе аз поне не бих се занимавал изобщо с ксенони, халогенната крушка я харесвам повече...

Едит: Ксеноня 200 кинта ти е излезнал?! С Валери сте луди хора! (nut)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Septerra

Аз, честно казано, доста повече харесвам ксенона, точно затова искам да сложа.

Този вариант изглежда доста приятен, не знам крайния ефект сравнен с оригиналните какъв е - дали приблизително еднакъв или по-зле. Освен това, аз от тоци и такива неща ама грам не разбирам, пък и малко ме е страх да отварям фарове, да режа и т.н. Единствено това би ме спряло да се захвана с тоя проект, въпреки че изглежда доста благ.

Marlboro

Ако вземеш оригинални фарове с ксенон, не е Plug&Play, буксите са различни и има уловки. Този ксенон с тези лупи, свети перфектно.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Septerra

Доста ме зарибихте по тоя вариант. :)

Само ще трябва да потърся човек, който да има желанието да направи монтажа на цялата система. Разбира се, срещу заплащане.

Иван Вълков

Честито за новите джанти...просто супер са. Иначе за ксенона - и аз не го харесвам - но варианта с къстъм лупи и ксенон по ми допада.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Dmitarcho

Теча е от врата /най-вероятно/, ти си третия човек който знам, че му влиза вода в купето. подсуши си гумените уплътнения на купето /около вратата/ и полей с вода по стъклото от външната страна. След 2-3 мин. отвори вратата и виж дали е мокро самото уплътнение и влиза навътре /към купето/ вадичка с вода. Ако "да", проблема е изолацията на вратата. С течение на времето,климатичните условия, или некадърна работа в завода, силикона /или там с каквото е лепено това мекото под кората на вратата/ се получават дупчици и пропускат вода, която капе на самото уплътнение и влиза вътре в купето. Препоръчително е да се прави лятото, че омеква силикона тогава и по лесно се лепи. Погледни ТАЗИ тема, при Мондеото е по същия начин. При мен така влизаше вода в краката на задните пасажери ;)
И аз съм на мнение, да забравиш за оригинални ксенонови фарове. Намери някой в  София да ти вгради лупи в сегашните фарове ;)
Ръца Пръца


baibradar

Тези афтърмаркет ксенони са нож с две остриета. Колега слага такива и после ги махна. Започна да се шашка електрониката в колата. Климатика сам се пуска и се спира когато светят ксеноните, тръгнаха смущения по музиката, след известно време употреба електромагнитите за вдигане на щората за дълги на лупата станаха постоянни и имаше само дълги. Пускаш дълги и няма връщане на къси. За да мине на къси спира и бие по фара да отлепи щората. При сухо време ксенона е супер обаче мокър ли е асфалта или да вали дъжд все едно караш на габарити. При лошо време халогенните крушки дават по-добра видимост на пътя.

Marlboro

   Това за смущенията са пълни глупости, осен ако не е взел ток, за ксенона, от климатика...
   Блендата е максимално проста технология и предполагам че са вързани кофти. Като се скапят обикновено не отварят. Или е имал сериозни проблеми с тока или се е намирал на приказка. :-*
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Alexi

виждал съм с очите си как китайски ксенон смущава борда и радиото .. човека го махна след като се наказва няколко седмици с него

Marlboro

С тотални менте за 18 лв може и да има ядове за радиото, но за друго ме съмнява. Дал съм линк, към комплект, с който съм нямал ядове и кабелите са хубави. Със станиол и на този за 18 лв ще му спреш смущенията.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Septerra

Интересна дискусия се е получила. Аз от вчера чета по чужбинските форуми, където мога, и гледам, че хората нямат оплаквания, ако се постави приличен ксенон, а не супер бюджетен. В Полша, че и в UK гледам доста си слагат.

Dmitarcho

 Според мен първо си вгради едни лупи в сегашните фарове /около 100 лв. са лупите/, виж как ще светят с обикновенна крушка, ако не ти хареса, тогава сложи някой ксенон за 50-100 лв. ;)
Ръца Пръца

Marlboro

По-добрият вариант е директно ксенон, лупите са за ксенон H1 и без чегъртане, не може да се завре халогенна крушка.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

К.Методиев

Цитат на: Dmitarcho в 10 Януари 2015 11:28:08
Според мен първо си вгради едни лупи в сегашните фарове /около 100 лв. са лупите/, виж как ще светят с обикновенна крушка, ако не ти хареса, тогава сложи някой ксенон за 50-100 лв. ;)

Аз съм с такива лупи и мога да потвърдя, че в тях обикновена крушка Н1 не влиза, стават само osram night breaker, philips xtreme vision и други подобни с тънък цокъл, но цената им се доближава до ксенон Н1 на 4300 който се намира за около 50лв с дигитални баласти без смущения аз карам с такива.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

baibradar

Цитат на: Marlboro в 09 Януари 2015 23:46:31
   Това за смущенията са пълни глупости, осен ако не е взел ток, за ксенона, от климатика...
   Блендата е максимално проста технология и предполагам че са вързани кофти. Като се скапят обикновено не отварят. Или е имал сериозни проблеми с тока или се е намирал на приказка. :-*

Тя технологията на блендата е проста но като се направи сърцевината на бубинката от неподходящ материал след враме се намагнитва и става като постоянен магнит и блендата почва да се лепи за нея и не пада. Почваш да караш само на дълги. Болшинството евтини китайци са така. Ето такава тема в руския форум с много снимки. http://mondeoclub.ru/forum/topic/70209/

Marlboro

Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!