Ford Fiesta XR2 2.0 Turbo

Започната от kenwood, 08 Октомври 2012 22:35:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kenwood

Ford Fiesta MK2 RS Turbo

Купе: Ford Fiesta XR2 1987г.
Двигател: 1,6 CVH turbo 133h.p.1992г.
Пробег: около 3000км
Екстри: няма


Допълнителна информация:

Колата е изцяло поцинкована и боядисана чиста xr2-ка без салон, със спортно окачване, предна и задна разпънка, права генерация на 55мм със някакъв накрайник, сменени всички гумини елементи по окачването (тампони предни носачи, сменени вътрешни и външни карета и маншони, нова кормилна рейка, кормилни накрайници, задни носачи, тампони двигател, стабилизираща щанга- предни и задна), колата е с предни и задни дискови спирачки вентилирани, като ръчната е хидравлична с още един комплект челюсти, чисто нови 4 броя спирачни диска, спирачен регулатор за задните спирачки, нови спирачни тръбопроводи и спирачни маркучи, нова спирачна помпа. Акумулатора е в багажника 55ач, ролбар, седалки рекаро от рс турбо, централна конзола с измервателни уреди, табло от ескорт. Колата е максимално олекотена, гуми предни полусликове Maxxis, и задни бриджстоун туранца с джанти 15-ки магнезиеви.

Двигател: плоски бутала, биели, лагери, глава всичко е от рс турбо, спортни пружини на клапаните, спортен вал KENT CAMS CVH25 (беше сега е с стандартен), скоростна кутия LSD (Escort RS turbo), керамичен съединител на OMP, електроника mega 2 Extra 2.0.1 + lambda сонда  NGK-NTK, изпускателен колектор от ескорт RS turbo, турбо Garrett T3 от Fiat Coupe 16V Turbo, инжектори 385cc от Fiat Coupe 16V Turbo - Weber iw-o58 3bar, спортен филтър, интеркулер, турбопътища Samco, Blow off - Turbosmart, спортен горивен филтър, нова бензинова помпа Walbro 255 l/h, два вентилатора на радиатора.

В момента е 204 к.с. на колелата, на 1,4-5бар.
Имаше доста проблеми по настройките и вървенето...  няколко пъти чупих турбина, спортния вал е бил доста износен и в последствие го смених със стандартен...докато намеря нещо по-добро и още мн др.
Най добро време 13.7сек на 400м, с 170км/ч терминална и 2,2 на 60 фута.















...след като изгоря бензиновата помпа точно до гаража...монтирах нова Wabro  255л/ч....така или иначе трябваше да я сменям за повече мощност...после бензинов филтър:


...след което дойде момента със скоростната кутия...благодарение на KovachevGR се сдобих с ЛСД и последва смяна на всички лагери освен един и сглобяване на една почти чисто нова кутия:










..сложих и теснолентова ламбда сонда, като направих 2-ри страничен отвор в чугуна на т3-ката, защото стандартния опираше в радиоатора:



...махнах спортния вал Kentcams CVH35 поради проблеми с прегряване, висок бууст, пикова графика и тапа на 6000обороота и сложих обикновен (пак благодарения на KovachevGR) и се оказа, че върви доста приятно и се разгръща рабвомерно мощността. Проблема със спортния беше във видимоо износване на почти всички изпускателни гърбици:



ето и стандартен:




...като за настройката сложих раздвижната ролка за финна настройка на вала.

Последваха настройки на дино и проблеми с едни гаден тройник поради налягането ...около 1,3 бара и пик на 1,5 и:



... и горивото свърши в резервоара както се вижда на снимката, но целта беше достигната и графиката ми хареса...

13-ки:
7j ronal:




Ето и гумите  и сликовете:







syedinitel





4etec




BIGFORDFAN

УААААААААААААААААААААААААААААААААААААААУ, каква красавица, а под капака направо е брутална! Супер адреналинка си имаш колега, само кеф да ти доставя!  (happy)

П.С. чакаме те на Сап. Баня!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (race)

kenwood

#2
Това е една мааалка част от самото начало на проекта ми...сега нещата са доста по различни... от това, което постигнах за 3 години и с времето ще добавям още снимки ако има интерес и въпроси. Колата я правя само за хоби и поради страаашно многото проблеми и "откриването на топлата вода" си загубих повечето време и средства да възстановявам колата, а не да гоня перформанс.

В събота и неделя отново бях на Кондофрей и след проблемите в съботния ден....проблеми с електрониката и цяла вечер работа, в неделя над 14сек на 1/4миля не съм давал. Най добро време 13.7сек на 400м, с 170км/ч терминална и 2,2 на 60 фута. В рамките на месец имам над 50 старта само от място и сигурно още толкова доускорения тестове и придвижване по пътищата.

Тъй като това е края на сегашния сетъп (най-много да се появя за последно на Калояново след 2 седмици), а аз обичам когато стигна предела на нещо да сменям генерално концепцията ще обобща:

- над стотици, може би хиляда съм минал стартове, ускорения, тестове, гонки , състезания със сегашния двигател
- нито капка изгорено  масло за около 15000км каране...не броя маслото издухано от бууста през картерната вентилация :)
- само веднъж ревизиране на глава
- 1,6-цата строши 4 турбини
- уникално здрав двигател
- колата... като база можеше да избера и нещо мааалко по ново :)


В момента е около 250 коня на двигател и над 300НМ на 1,5 бара при около 5500

kenwood

Цитат на: BIGFORDFAN в 08 Октомври 2012 22:50:37
УААААААААААААААААААААААААААААААААААААААУ, каква красавица, а под капака направо е брутална! Супер адреналинка си имаш колега, само кеф да ти доставя!  (happy)

П.С. чакаме те на Сап. Баня!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (race)

Кога е тази Сепарева баня?

BIGFORDFAN

 Ми това си е наша импровизирана сбирка, до края на месеца ще е, през уикенда (най-вероятно в неделя). Абе правим си екскурзийката, караме за кеф, и после в кръчмата.... бива според мен!

Alexi

евала за ентусиазма ,много изпипан проект много нерви пари и време са се потрошили ...

К.Методиев

Хм странно в неделя бях на Кондофреи но не съм видял фиестата да се пуска, но отидох по късно ако е било сутринта съм я изпуснал.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

escobar

Ебаси осата. Еваларка!

kenwood

Цитат на: DidiBao в 09 Октомври 2012 02:02:44
Хм странно в неделя бях на Кондофреи но не съм видял фиестата да се пуска, но отидох по късно ако е било сутринта съм я изпуснал.

Само на квалификации бях сутринта...до обяд и после се наложи да си тръгна и затова ме нямаше в Б клас...съботния ден бях почти целия там :)

Иван Вълков

Тая фиеста е просто феноменална. Само успехи с нея за напред!!!

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


К.Методиев

Цитат на: kenwood в 09 Октомври 2012 08:02:50
Само на квалификации бях сутринта...до обяд и после се наложи да си тръгна и затова ме нямаше в Б клас...съботния ден бях почти целия там :)

Жалко разминали сме се, ние бяхме там да гледаме тойотата на един фр.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Bobi

Поклон до земята за ентусиазмът, усилията, времето, парите и всичко останало! Колата е просто невероятна! (thup)

deshi

Голямо браво ... за това което си сътворил ... и браво за цвета  (hammer) (hammer) (hammer)
Грозен си кат` OHC  .....

varby

Респект и хвала на таквиз люде!Ура,ура и пак ура за 1.6 CVH-а.

kenwood

Xax...тука голям интерес голямо нещо :) че в един друг форум....сам си пиша :)

Пак повтарям...тези снимки са страшно стари почти неактуални...леко полека ще пълня темата, ако ще ви е интересно разбира се. Има страшно много неща, които без съветите на Пламен от Русе, Иво от хеед, хората от УПГ страшно много са ми помагали... все пак само от малко над 3 години се занимавам така да се каже с "силов тунинг". Много от нещата направени по колата бяха от предния собственик и по скоро те бяха началото, но сериозните промени после дойдоха от мен. Колата я правя за хоби и не претендирам за изпипаност и бюджетност по отношение на проекта. Ясно е с пари всичко става и ако ги имах в малко повече, резултатите щяха да са много по добри, но и този резултат е перфектен и отговаря напълно на сетъпа :)

К.Методиев

#15
Лично аз съм чел темата на колата преди време и започва още от 2007 година ако не се лъжа, кое кога е правено, спомням си, че купето е обработено с някакъв цинк ли беше или нещо подобно, абе доста работа е паднала по колата, жалко е че сме се разминали и не съм я видял в действие иначе браво за ентусиазма и постигнатото, предполагам че си с мега или някаква друга електроника е колата само това не си спомням.

Колата ти е интересна и се надявам занапред да се развива още и да я видим в 9-ките някой ден. :)

Едит:
Написал си с какво е мега 2, явно съм проспунал тази част. :)

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

ForeverFord

#16
Леле,човек  (bow) (bow) (bow) На колата направо един надпис RS й слагай и да ти дишат прахта  (happy) (happy) Много труд си положил,личи си и резултатите са много добри, така като гледам и мога да ти кажа със сигурност че ни е интересно и чакаме с нетърпение още материaл.Браво  (fri)
Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)

toretosz

Цитат на: kenwood в 09 Октомври 2012 21:23:15
Xax...тука голям интерес голямо нещо :) че в един друг форум....сам си пиша :)



Радвам се да видя темата ти тук ,относно интереса към темата ти виж темата със снимките и видеото от събора и сам ще си отговориш на какво се дължи.Жалко че не присъства
http://fordbg.com/forum/index.php?topic=2067.0
да напомня че все още чакаме онбордите и промо клипа
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P

momo76

  (bow) (bow) (bow) Това се казва ентусиаст. Колата е уникална, още по похвално е, че се развива постоянно.
Очакваме още снимки и историята на колата.

deshi

Мисля че си намерил правилното място ... много от хората тук имаме опит с правенето на  коли ...знам какво е да седиш гладен  за да си направиш мотора ... та за това ти казвам браво  (happy)
Грозен си кат` OHC  .....


Backstage

Колегите горе са казали всичко но няма как и аз да не те поздравя за този ентусиазъм с който си зе захванал и за резултата който си постигнал!!!
Голямо БРАВО  човече!!!
А ако имаш възможност да качиш и някое видео ще е доста интерсено  8)

Danchev

#21
Любимият ми мотор в любият ми модел на Форд (notworthy)
250 коня от този замислен преди 30 години 1.6 8 клапана мотор са повече от красноречиви ^-^
С един по-умерен сетъп гадинката ще ти доставя огромно удоволствие и по завоите, не само на елхата (thup)
How about a magic trick?

ilko

Здравей Ванко! Със сигурност много хора ще и се кефим на фиестата, така че когато имаш време драскай по някой ред във форума.
Данчев спомена за по-умерен сетъп, че да не е само за драг ... Не виждам какво пречи сегашния за да се кара и по рали отсечки  (thup) само кораво окачване и това е  ^-^

Виктор Велев

Колата е невероятна личи си че се прави с голям мерак и е хвърлено много труд по нея продължавай все така БРАВО!!! ;)

kenwood

Не съм писал отдавна, но това е поради липса на време...въпреки това си чета форума редовно :)
В навечерието на 2013 изработената концепция за развитието на смея да твърдя НАЙ-БЪРЗАТА  FORD FIESTA МК2 В

БЪЛГАРИЯ ми се преобърна на 180 градуса. Драга минава към "неква" федерация....такси, и т.н. изисквания и все

неясни работи, а колата ми в никакъв случай няма да покрива такива евентуални и затова реших да се върна към СТОК

интериора....и се сещате, че първото нещо което излетя беше "ролбарчето". И като се сетя, че за 4 години колко

ядове брах с тоя ролбар...то не бяха полицаи, то не бяха комисии, прегледи...всички казваха, че не е по изисквания

и няма как да бъде одобрен. имаше и коментари, че ролбара тежал по-малко от интериора....ами не ролбара тежи около

2,5 пъти повече от самия интериор...така че следващата година може и средна 13-ка да направя :)))

Ще пусна по-нови снимки да видите как е била по време на развитието и какво съм ъпдейтвал по нея...малко хаотично,

но поне да разберете какви проблеми съм имал и какви неща съм добавял:

В началото на диното правеше пикова графика...оказа се износени повдигачи и вал (вала ми беше спортен на кент камс

CVH35, но недостатък е че бързо се износва...особено ако не е еднакъв материала на повдигачите и вала:






Никога не съм портвал главата за допълнителна мощност:


ЛСД скоростната кутия донор от мой много добър приятел от Русе:




...И след като ми обявиха цена на ремонт на скоростна кутия от порядъка на 500-1000лв падна едно четене и след

няколко седмици имах напълно ребилдната скоростна кутия с грам луфт:



...с толкова много NM не се разминах и без съединител и след като изкривих керамика и след неуспешен мод на двоен

(двойна диафрагма) притискател минах на керамика с усилен притискател:




...голям радиатор от ескорт:



...гуми и ребилд на карета:



...предни апарати от косуърт с дискове от ескорт рс2000...но нямам снимки...може само да видите накладката спрямо

стария диск:



...направих и конверсия на задни дискове от фокус, но ми остава регулирането на сходимост и наклон сраничен...ето

както трябва да се получи:


...и какво се получи:









и накрая...дали се досещате какво съм приготвил:





http://www.youtube.com/watch?v=Q1RGzpWidjE#


Alexander

Най-много ме впечатлява факта, че въпреки че е много правна изглежда перфектно отвън, без никакви забележки по боя или детайли! Предполагам че кефа на сътвориш нещо такова е ноповторим! Продължавай в същия дух.  (clap)
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

vladi tanev

Колата ти е уникална просто визията и е  ???   и май ще минаваш на зетек предполагам че там ще изкараш доста повечко коне и да попитам за карантията на зетека всичко ли е стоково предполагам си го поразредил малко.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

kenwood

Цитат на: vladi tanev в 28 Декември 2012 10:51:07
Колата ти е уникална просто визията и е  ???   и май ще минаваш на зетек предполагам че там ще изкараш доста повечко коне и да попитам за карантията на зетека всичко ли е стоково предполагам си го поразредил малко.

Разреден, ревизиран, в допуски и стандартен. Искам като го сложа да видя колко ще изкара... мислил съм и за ковани бутала и биели...това по нататък

Pyrhel

#28
Да честитим победата ^-^
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

TourneoRS

Снимки , видео , кръщене нещо .... (race)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .