Моето возило Mondeo Mk3 2.2 TDCi (Trend)

Започната от hotblooded, 05 Февруари 2012 22:53:04

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mediacenter

Цитат на: hotblooded в 15 Февруари 2012 00:31:29
Ако си ме "видял" днес - ще тегля една п*тка майна на МотоПфое! Впрочем твоята да не е с номер 2012 ?
не днес,но се оглеждай..
6969 ;D


hotblooded

Цитат на: mediacenter в 15 Февруари 2012 00:33:24
не днес,но се оглеждай..
6969 ;D
6969.... с Мондео Мк4.... познато ми е, виждал съм те или поне колата ти... ама убий ме - не мога да се сетя къде...

hotblooded

#32
 Случайно забелязах че не ми работят светлините за заден ход. Изчаках по хубаво време и днес реших да видя от къде е проблема....
  1 - проверих крушките - още като видях че първата е здрава се насочих към датчика....
Датчика за включване на задните светлини се намира на "много удобно" място - под акумулатора.... Понеже ако махна акумулатора - няма да мога да пробвам дали работи системата - реших да измъкна буксата на датчика и да видя има ли някой при нея.... Оказа се че е доста по лесно да си напъхам ръката там от колкото да я изкарам.... Така - 12 волта си имаше, след което се пробва дали ако се окъси буксата (все едно датчика е дал контакт) ще светнат лампите отзад... Всеки се сеща за номера със жичката, но не го препоръчвам - отворете кутията с предпазители и изкарайте някое предпазителче 7,5А и дайте на късо с него - крачетата му пасват точно на буксата - така ако има някъде късо (не ви се играе да търсите кои е предпазителя на задните светлини и дали е здрав) - няма да предизвикате пожар.... другия вариант е да си имате пробна лампа за 12 волта... Аз имам, ама такъмите ми са кой знае къде (Не практикувам от доста време монтьорския занаят)... Ако лампата светна слабо - ОК, ако светне силно - кофти - късо съедининение, ако не светне - бушон или прексънат кабел. Не се радвайте ако се окаже бушон... не знаете защо е изгорял - 3 дена съм търсил късо съединение във верига на габарити на една кола....
  При мен се оказа че всичко е наред и двете лампи светнаха....  Ами сега.... Реших да пробвам все пак - може би не е имало добър контакт (буксата излезе твърде лесно) - наместих я до колкото ми позволява мястото и видимостта, натисках колкото можах - но не усетих характерното щракване... Може би е счупено зъбчето?!?..... Ясно - ще се сваля акумулатора... за всеки случай (понеже съм ял хурката) - отворих багажника, отоврих прозореца на шоф. врата, изключих всякакви консуматори... махнах батерията. Не се изкушавайте да държите батерията за изваждащата се дръжка - пластмасата старее и става крехка, а батерията е тежка.... нещата край нея не са евтини, а ако се уцелите по краката - боли. Извадих батерията и пластмасовата подложка и вече ми се разкри по добра гледка... Но не и кой знае колко по-добър достъп (защото ме мързеше да махам конзолата)... С ключ 22 се развива датчика, трудно тръгва, но след 1/3-1/2 оборот се развива на ръка...Не опитвайте с клещи, ако ще развивате с "раздвижен" ключ - регулирайте го добре - материала на шестограна е мек и се преебава почти веднага (заобля се) Развих датчика и видях че е с масивна метална съчма - тези не се чупят. Има с пластмасови "опипвачи" и те често правят проблеми, но тук Форд са се проявили като "старата школа". Впрочем и датчици с метална съчма правят проблеми - ако кутията няма достатъчно масло и датчика е "горе" - някога съчмата просто засяда! Ако ви се случи - накисвате в чисто масло и се оправя. Но ако няма омазняване по датчика - проверете си маслото в скоростната кутия.
Та да се върнем на датчика - заприлича ми на редовен. пробвах как влиза буксата - и - бинго! Не е била поставена като хората..... Е случава се... Навих датчика, набутах добре кабела, сложих и акумулатора... Алармата изпиука (нормално), натиснах бутона за отключване (за всеки случай - ако нещо се е шашнала алармата) - когато дадете контакт - оборотомера и километража забиват в крайно дясно положение - не се плашете - след малко ще се върнат. Колата запали нормално, помолих минаващ човек да види дали ми светят задните светлини - отговориха ми положително.

EDIT: Снимките не дават много ясна представа, но ако гледаш по капака ще се сетиш къде да търсиш датчика, ако не го знаеш - не се вижда веднага. Не се правете на гинеколози - свалете акумулатора. Тествайте датчика с мултицет - ако дава проводимост и съчмата се движи "мазно" - той е ОК. Впрочем преди да се мъчите да го развивате - проверете дали буксата е добре вкарана. Ако не е била вътре до край - вкарайте я и пробвайте...

hotblooded

 Такаааа...  Едно непредвидено излизане с колата и сефтосах каското... Отнесох един доста едър пес, който на всичкото отгоре стана на крака и си замина ето поразиите:
    1
    2
      3
    4

Pyrhel

Като я знам колко е яка бронята добре си го треснал... Добре че еърбеците не са ти се отворили :)) Нека само това да й е!

Иначе горе за задната скорост, можеш и сам да проверяваш дали светят, няма да я палиш - даваш на контакт, включваш задна и спокойно си ставаш да провериш :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Цитат на: Pyrhel в 18 Февруари 2012 18:47:54

Иначе горе за задната скорост, можеш и сам да проверяваш дали светят, няма да я палиш - даваш на контакт, включваш задна и спокойно си ставаш да провериш :)
Е аз как видях че светят като направих "бай-пас" на датчика  8). Човека просто мина случайно - иначе пак щях да стана и да видя :)
В интерес на истината песа го отнесох с 40-50....Беше втори в цяла глутница - като изскочи първото и скочих на кучките че след куче и топка - обикновенно бяга някои да ги гони и в тоя момент изскочи и това доста по близо от другото... беше доста голям макар и уличен - беше почти колкото нюфаундленд. А и бая тежеше като го махахме от платното. Докато си прибирах номера в багажника стана на 4 крака и даже не куцаше...  Добре че не беше човек.

hotblooded

#36
  От миене на двигателя за щяло и нещяло  (bang)....
Впрочем, ако някои е минал по тоя път  - колко излиза нова броня с боядисването и преместването на халогените и решетката ?  Че утре ако застрахователите решат да ми дават пари пък аз да се оправям - да знам какво ме чака? Или ще се размина само с лепене?
Добавено:
  Разтърсих се из нета - кофти, броня намерих само в един бг-сайт, но недават цена. Обаче видях че има два вида брони
  цък   и  цък
Каква е разликата?

Alexi

според мен това са еднакви брони снимани под различен ъгъл ..  мотора ти е кофти тръгнал да ръждясва трябва да вземеш някакви мерки ..

hotblooded

 На самия мотор му няма нищо - ръжда има по негрундираните части на горивната система... Не е опасно, но е твърде грозно...  Винаги съм бил противник на пароструйки за щяло и нещяло... Има си толкова добри спрейчета за обезмасляване...

hotblooded

#39
 Разликата в борните е 80 лв.... Сивата е 140 лева, черната 212 - намерих ги в друга фирма с цените. 
Едит:
   Освен ако разликата е заради миене на фарове?!? Впрочем лесно (евтино) ли се доработва до тази екстра - предполагам че казанчето е друго, пръскалки?


Pyrhel

Самите пръскалки са доста скъпи, казанчето е с няколко литра по-голямо. Не знам дали има друга помпа за отпред, възможно е. Има и едно допълнително реле.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Цитат на: Pyrhel в 19 Февруари 2012 23:10:03
Самите пръскалки са доста скъпи, казанчето е с няколко литра по-голямо. Не знам дали има друга помпа за отпред, възможно е. Има и едно допълнително реле.
За релето - знам. За помпата - ей сега разбрах че е друга - дава доста по високо налягане (Ще е интересно да се пробва на джама с помпа за фарове). От тебе разбирам че и казанчето е друго... А най скъпото явно
са пръскалките....

hotblooded

 Така, кучешкия проблем е на път да се реши - днес застрахователите ми казаха че колата ми ще бъде ремонтирана - с нова броня от МотоПфое, до два дена ще се реши дали в МотоПфое ще се прави или в друг сервиз  (happy)

mediacenter

Супер..а да споделиш къде си прави каското?

hotblooded

#44
 БулИнс. Бяха учудващо културни, е малко повече бумащина имаше, тъй като нямах протокол от КАТ...
Update:
Насочиха ме към сервиза на Generous Auto (представители на Опел и Шеви). Записаха ми модела на колата и номерчето на боята, казаха че ще я поръчат, а в понеделник да я закарам и да направят оглед и отдолу - ако има още нещо счупено - ще бъде сменено.
  Попитах  (информативно) колко ще ми искат за смяна на масло и филтри (въздушен маслен, горивен, поленов) - отговора беше "С ваши масло и филтри - 45 лв.... Ако съм доволен от бронята, сигурно ще им гласувам доверие и за маслото и другите неща.... Като си оставиш колата при тях - предлагат и транспорт до града. (намират се леко извън Бургас)

hotblooded

  Днес след автомивка видях че задната ми броня стои някак неестествено... загледах се внимателно и какво да видя - "копчето" над заден ляв калник е разбито - или някой ме е натиснал на паркинга, или оня дето ме нацели преди месец в София е дал начало на нещо което дупките по пътищата са довършили....  Иначе по бронята няма никакви следи от удар...   (angry)

p_yanev

В дженеръс познавам приемчика - ако има нещо обади се да помагам.

hotblooded

Цитат на: p_yanev в 27 Февруари 2012 19:31:37
В дженеръс познавам приемчика - ако има нещо обади се да помагам.
Няма нужда, поне за сега. Те са двама всъщност - единият е за механиците другия за "тенеке-бабаитите" ! Бронята ми е пристигнала днес и им закарах колата. Казаха че до петък ще я направят. Не че работата е много, но зимата е неблагодарно време за боядисването, а и бързането при бояджилъка не води до нищо хубаво - за това и не им дадох зор и им казах че за петък си я искам.

Alexi

спокойно ,пак няма да я направят перфектна :)) на моята лака се понапука на места след няколко месеца инак изглеждаше перфектна ама .. не е като оригинална боя ..

hotblooded

Цитат на: Alexi в 27 Февруари 2012 20:32:06
спокойно ,пак няма да я направят перфектна :)) на моята лака се понапука на места след няколко месеца инак изглеждаше перфектна ама .. не е като оригинална боя ..
Оригиналните са най-вероятно прахово-боядисани...
Иначе не съм максималист - ако няма оливано или "портокалова кора" - не ми дреме. Повече държа да я монтират и напаснат добре.


hotblooded

  Взех си колата, бронята е монтирана отлично, цвета са го издокарали.... акумулатора ми е заминал... дали не са я забравили на фарове или просто му дойде времето... ба ли маа му. Пред сервиза го запалих на бутане (дано не е противопоказно) - ба я се шашна - не ми работеха километраж, разходомер, не отчиташе пробег.... само обороти и външна температура... Като се опитам да запаля - все едно откачам акумулатора - оборотомер и километраж отиват в крайно дясно :)  Батерията още е оригиналната.... някои знае ли дали може да се зарежда на обикновенно зарядно? Че съм преди заплата да го...

Иван Вълков

Цитат на: hotblooded в 02 Март 2012 19:57:05
  Взех си колата, бронята е монтирана отлично, цвета са го издокарали.... акумулатора ми е заминал... дали не са я забравили на фарове или просто му дойде времето... ба ли маа му. Пред сервиза го запалих на бутане (дано не е противопоказно) - ба я се шашна - не ми работеха километраж, разходомер, не отчиташе пробег.... само обороти и външна температура... Като се опитам да запаля - все едно откачам акумулатора - оборотомер и километраж отиват в крайно дясно :)  Батерията още е оригиналната.... някои знае ли дали може да се зарежда на обикновенно зарядно? Че съм преди заплата да го...

Alexi беше споменал подобни симптоми при заминаващ или недозареден акумулатор. Съветът ми е да го замериш с товарна вилка, за собствено успокоение.

п.п. Предната ми кола (Volvo) изкара с оригиналният акумулатор 13 години. акумулатора си беше със щампа 09.1996

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

hotblooded

 Моята предишна е още с акумулатор с които я купих, била е с него и когато предишния собственик я беше купил... не се е и замислил дали да запали. Но е 1.6 бенз.
  Батерията ми дойде малко изневиделица - до сега не е имало случай да не запали от раз, дори и при -16... Във София не беше палена 20 дена, дори в МП тръгнахме със "статртер-асистент" но си запали сама след леко замисляне... Но от както я купих беше палена всеки ден и карана... сега е престояла 3 дена... Ще видим утре, дано стане със зареждането, че заплата е чак на 15ти :(

Alexi

зареди го ,той си е обикновен акумулатор .. ако след това не държи ток - следващия .. и внимавай какъв ще вземеш ,задължително стартов ток около и над 700А инак при -15 няма да запали

hotblooded

 Алкеси, твоя акумулатор ли беше заминал също така внезапно?

Alexi

оригиналния не точно внезапно ,но постепенно почна да върти все по мудно и го продадох за 40 лв .. новия ми обаче просто при -14 почина , не даваше достатъчно ток ,и него продадох след 3 месеца служба ..

hotblooded

  Акумулатора ми е хвърлил топа (мъртва клетка), ще се купува нов! Ще се олеква 170 лв....

Alexi

за 170 няма читави акумулатори да ти кажа от сега :)) дай 220-230 лв после да не съжаляваш ,само топ моделите гледай с по 3 години гаранция ,и задължително нископрофилен .. най големия който се събира е 175х175х315

hotblooded

Вчера видях Exide или enexi 720А за 167лв +старият акумулатор

VENTCI

#59
Погледни и тези
На мен също ми предстои покупка и ми ги похвалиха - дали биват или не ще се разбере живот и здраве след 3-4 год. :))
Като се върне стария цената става 158 лв.