Зимни гуми - мнения, отзиви, коментари

Започната от Bobi, 17 Септември 2011 02:04:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Alexi

бил е напукан ,съдейки по останалите 3 и в един момент налягането го откъсва гумата спада за няколко секунди отвора там е голям .. докато спра гумата стана на парцал и отиде в коша ,а тя не е 2 лв отделно имах късмет да не посетя канавката


ivchotr

Кофти. Като се замисля, откак съм започнал да карам с безкамерни гуми, само веднъж - дваж съм сменял вентили. Но не ми е правило впечатление да са се напуквали. И не са се късали. Наистина са евтинджос, обаче може ли човек да се довери на кварталния гумаджия, че ще му сложи качествени и подменените няма да дадат фира, докато си мислим, че сме решили въпроса :-[
На мотора ми са метални, хванати с гайки към джантите. Има такива и за автомобилите, но не съм ползвал. Там късане няма. И да изтърве въздух, няма да е като ако се скъса. А са малко по-скъпи.

dimkaraganchev

Интерсено. Аз сменям винтили само, когато сменям гуми. А това е през около 5-6 години. Досега не съм забелязал старите винтили да са имали напуквания. Даже са ме питали, защо държа да ги сменям...

locke

Заинтригувахте ме и намерих метални. Не са кой знае колко скъпи - 1.50 лв. Предполагам са универсални и стават и за метални и за алуминиеви джанти  ::)

ivchotr

Добре е да кажеш на продавача какви точно са ти джантите, че да ти даде подходящи за тях.

saggy

Една седмица карам с Kleber Krisalp HP3 и съм доволен като цена -качество. На сухо са горе-долу добре, не спират много рязко, но не са и зле. Имах едно рязко спиране със скъсявяне на дистанцията и се справиха прилично, но предните ми гуми Фулда Кристал Монтеро на сухо бяха по-стабилни, но не и на сняг - там беше провал. Днес карах на мокро - дъжд и ми хареса Клеберът - няма компромис при спирането или поведението на колата. За сняг още е рано. Мисля че това бяха отзивите за тези гуми и от тестове - на сухо са горе-долу добре, мокро и сняг се справят много добре.

Alexi

то изобщо за зимни гуми е рано ,аз ще изчакам още месец два  (tooth)

ivchotr

Днес беше 3 - 4 градуса в София и Континенталките ми на един сезон пребоксуваха при едно рязко потегляне. На сухо. Не, че е някаква драма, ама с летни гуми ще е трагедия в тези условия.

Alexi

не си гледал достатъчно тестове .. зимните гуми са по добри от летните само при едни атмосферни условия - сняг .. при всички останали са по зле ако ще да е и -15 ,за мокро да не говорим - слабото място на зимните гуми ..

jo_jo

аз замених 5 годишните Goodyear ultragrip performance gen1 с BFGOODRICH G-FORCE WINTER2 GO 215/55 R16 93H, дано стават. Както винаги гледах цени, наличности и https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/BFGoodrich/gForce-Winter-2.htm (коментарите на хората + тестовете)


dimkaraganchev

Цитат на: Alexi в 21 Ноември 2020 21:28:40
то изобщо за зимни гуми е рано ,аз ще изчакам още месец два  (tooth)
То, тогава ще става за летни гуми...  :))

ivchotr

Не ми трябва да гледам тестове. Карам ежедневно и се е случвало по това време и подобни условия да съм все още с летните гуми. Е ми по-зле е положението с тях, отколкото със зимните.
На моя дарак най-големият му проблем е прекалено леката предница и липсата на всякакви системи за защита от пробуксуване.

locke

#612
Цитат на: Alexi в 21 Ноември 2020 21:28:40
то изобщо за зимни гуми е рано ,аз ще изчакам още месец два  (tooth)

Заради такива хора ни вали сняг април месец  :D
Пс - и моето куму пребуксува тези дни  ::)

ivchotr

Всяка гума ще пробуксува при рязко потегляне. Важното е как спира.

dimkaraganchev

Слагайте зимните гуми, че другата седмица ще е за мазохисти... (rofl)

Alexi

едвам ма навихте ,като гледам как пече навън  (tooth)

ivchotr

Утре у наше село ще е между -4 и 2 градуса. В Търново ще е към 15. К'во става, не знам ::)

F Focus

Ми сега, като у наше село е -8С кВо ще кажете...? А, и утре го дават малко по-студено...
И понеже е грешка да цитирам мнение тук(въпреки, че в много теми го има)НЕ вярвайте, че летните гуми спирали по-добре при минусови температури, стига да е сухо! Ще се сетите кой го е казал-то си е направо за "бисери"! (tooth)
Аз, понеже посвърших парите покрай едно-друго след закупуването на колата купих нови зимни бюджетни "Тигърки"-ки, с които карах нормално вчера сутринта по неизчистените улици в София-поне тествах ESP, че работи ^-^

Alexi

оставям това тук без коментар :)

F Focus

Направо ме шашна-признавам си, и се извинявам!
Някак пак не ми се вярва, ама, като го има черно на бяло дет се казва...То вярно, че човек се учи цял живот(ако иска, де), ама нали летните гуми се втвърдяват на студ...? И, аз съм чел и зяпал подобни графики...Направо ми разбърка акъла и ще пийна една ракия! ^-^Имаш ли диаграма при по-ниски температури, или е същото?
Поздрави и хубава вечер!


Alexi

колкото е по студено зимната гума стои по добре но като цяло на сухо изостава от лятна ,но да имаме предвид че у нас през деня много рядко е под нулата дори януари - февруари .. да не ти поствам при +8 как стоят нещата :) също така и на мокро е по зле зимната гума ,има обширни тестове и по тоя въпрос .. като цяло зимните гуми с канал за извеждане на водата против аквапланинг са малко ,макар че има някой и друг модел ( киша ,топене - много коварни условия за зимна гума който има стотици хиляди км зад гърба си го е изпитвал )

ivchotr

Ми аз ползвам летните и зимните Континенталки. Не съм ги засичал, ама в ежедневната употреба едва ли някой може да хване метър разлика в спирачния път. Зимните се представят много добре на мокро. Единствено при изкачване в току-що навалял сняг с предшестващ дъжд и паднала под нулата температура съм имал проблеми, защото ми е много лека предницата. Пътят беше толкова хлъзгав, че не можеше да се ходи по него. Дизеларката от подписа ми на същия път мина с буксуване и с цената на една съсипана полуоска. И аз буксувах доста, обърнах я с багажника напред за да падне повече тежест на предницата, но до един шибан завой нещата приключиха. Теглиха ме с една джипка докато излезем на равното. Ако кошът имаше някаква система от рода на ЕСП, щях да си мина. После си взех вериги, ама вече няколко зими не съм ги ползвал. Такива работи. Ако бях с летните гуми, нямаше да мина и метър в онази лизгавица. А пък със зимните отхвърлих километър - два (rofl)

F Focus

М,да-а-а...Алекси ме вкара в големи размисли и страсти по темата... :-[

ivchotr

Хора, гумата за да стигне до спиране, трябва да може и да тръгне. Вчера едно БМВ на равното не можеше да влезе в пътя, камо ли да има сняг. То сняг си има и в момента, ама улиците поне са чисти. Та с летните гуми колата не върви като хората в зимни условия, ние сме взели да мерим как спирала. Спира на някакъв полигон. Аз отдавна съм се убедил, че с летни гуми зимно време не става. За по-голямата част от страната говоря. В Сандански и Гоце Делчев е ясно :D

Alexi


ivchotr

Ми много ги карат в последно време :D Може да има магия някаква. То поизсъхна, де (rofl)

Майтапът настрана. Един приятел с БМВ си ходи до Вършец през Петрохан почти всяка седмица, без значение дали има сняг или не. Ама слага зимни гуми :D

vova

Като бедни студенти одийме в Родопите.Возиха ни с едно голфче с летни гуми,с грайфер за мъглъ.Сняг вали,макс 5 см натрупано.Някаква местност Печинско,пътя се вие ала Монте Карло,2-ра,3-та и толкоз.Пет човека в купето.От страната на наклона все пропаст,мейби 5-стин метра,тук там дърво ако го улучиш си тото.Таз кола не спря да върти гъз,шофьора караше нормално.Бях се хванал за вратата в случай че литнем да скоча.След години с една от колите отпред зимни отзад летни-голяма грешка.Почти се завъртях хубаво.От тогава зимни гуми.Кой както иска така да кара.А,и на класации мн не вярвам.

ivchotr

Като млад шофьор, в края на '80-те, началото на '90-те години, карах само с летни. Гуми трудно се намираха, а пък зимни не бях виждал. Може и да е имало, но не са стигали до мен. Та зимно време си беше приключение. Падне ли снегът, единственото спасение бяха веригите. Без вериги дори в града с някакви скорости около 20 км/ч колата вървеше предимно направо, независимо накъде я водиш с волана :D И спираше успешно като се срещне с някой бордюр (tooth) Хем не беше БМВ :D

saggy

Разни специалисти казват - под 10°C и влажни условия лятната гума няма същото сцепление, както над 10 °C. Затова не бих рискувал с летните гуми, особено сутрин и вечер, когато се отива/връща от работа от ноември до март е студено и влажно. Може  при граничната температура летните да се справят по-добре в дъжд от зимните, но в реални градски условия при ниските скорости това трудно ще се усети, т.е. със зимни гуми ще спираш добре. Имал съм ситуация на Тракия в силен дъжд при темп около 10°С, при скорост над 100км/ч, със зимни гуми Мишелин колата беше нестабилна, но тогава просто намалих и карах под 100км и всичко беше ОК. Един приятел кара корейски коли и последно се оплака от зимния Ханкук. Каза че до 3-та година били много добре, но после станали пластмасови. После проучил и се оказало, че Ханкук ползват синтетичен каучук, който старее по-бързо.   

ivchotr

Ханкуук са си пластмасови още като нови. След първата зима са за хвърляне. Еле пък всесезонните им модели. Преди години правих рекламация на гума в гаранция - беше се сцепила отстрани на борда и спаднала в движение. Над един час спорове във фирмата на бул. "Черни връх". Викнаха специалист да обяснява как сцепването е по вина на водача. Пълен т@шак. Накрая приеха щетата и дадоха друга гума с думите: "До момента вие сте първите, на които уважаваме щета". А продаваха гуми от няколко години там. Та от тогава никакъв Ханкуук.