Модернизация на системата за вентилация на картера Ford Escort Zetec 1.6

Започната от Nebhotep, 08 Октомври 2013 14:08:39

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

Eто това се получава при износена бутално- сегментна група на двигатели с пробег над 300 000 км. и каране на кратки градски разстояния:





Правим следното, ако не искаме зацапан филтър, замръзваща каша в тръбопроводите и мръсна дроселова клапа:

Въпросната модернизация е изпълнена както при Митсубиши галант, а именно маслените пари се отвеждат от капака на клапаните в въздухосборника след MAF датчика, а не както при Ескорт във въздушния филтър, където се превръщат в лед и запушват тръбите.

Намирате си подходящ тройник, например от VW № 06A 103 247 и го отрязвате така че да остане само единия край:



Отрязвате маркуча отиващ от капака на клапаните към кутията на въздушния филтър:





Затапваме с подходящ материал отвара на филтърната кутия

Поставяме шланга в преходника и отбелязваме мястото за пробиване на дупка в тръбата:





С макетен нож изрязваме подходяща по диаметър дупка и с двукомпонентно лепило залепваме преходника за тръбата:







Преди процедурата автомобилът е харчил 2 л. масло на 1000 км., а след това около 0.5 л. на 3 000 км.

Ето на колко километра е автомобила:



Отчет след 10 000 км:

Чиста дроселова клапа:



Малко масло в тръбата и чист MAF:








Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


opex

Това е мислено много отдавна от мен. Ефекта е неотчетен от дебитомера въздух към двигателя. От тук натам ефекта е ясен.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Nebhotep

Мисля, че ще има слабо въздействие върху работата на двигателя, т.е. ще имаме за много износен двигател по- голям плюс , отколкото минус.  :-\  ::)


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

hotblooded

Цитат на: opex в 08 Октомври 2013 14:18:16
Това е мислено много отдавна от мен. Ефекта е неотчетен от дебитомера въздух към двигателя. От тук натам ефекта е ясен.
От къде ще се вземе този въздух? Маслените пари са по скоро гориво....  ефекта ще че ламба сондата ще подаде съответния сигнал и ЕСМ-а ще корегира каквото трябва!

opex

Като се казва маслени пари това не означава, че е като в сауна. Говори се за МНОГО малко количество за единица време, а останалата част е въздух. И като въздух нямам предвид нещо богато на кислород. Компютъра колкото е прост толкова е и прецизен и зависим от минимални промени в датчиците в отношение на вървене и разход. Говорейки за износен двигател респективно едвам кретащ, осакатяването ще е сигурно.

Ако толкова пречи цапането на кутията и филтъра - изкарайте маркуча отвън. За разлика от системата, която минава през клапана за картерни газове зад изпускателния колектор към всмукателния колектор директно след инжекторите в инжекторната пита за DOHC-брандираните зетеци преди '95 или директно към задната страна на пластмасовия всмукателен колектор след 1995, в този случай ще смуче постоянно въздух, докато клапана за картерни газове се затваря при спадане на налягането във всмукателния тракт при отваряне на дроселовата клапа и не смуче неотчетен въздух от дебитомера афектирайки разхода и вървенето.
Аз карам дори с този маркуч изваден и дупката към инжекторната пита затапена. При все, че двигателя ми не пипа маслото. В момента единствените вакууми към всмукателния колектор са ми този от сервото и този от клапата за вътрешен/външен въздух на климатика/парното. Каквото минава през МАФ-а това е, а не разни пробойни тук малко там малко и колата да върви като протестиращо магаре.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique