Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Започната от Nebhotep, 14 Октомври 2012 09:46:55

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

Във връзка с вероятното въвеждане на шофиране с постоянно  включени фарове, взех да се замислям как да активирам DRL функцията на моя дядо форд. Принципно екстрата за моя модел е налична за скандинавските страни, като  изпълнението е с две релета, които естествено липсват. Заех се да проучвам нещата и след много четене във форуми и проверка в Микрокат разконспирирах номерата на съответните релета, които чисто нови струват към 100 лева и не е целесъобразно закупуването им. Значи релетата са R18 зелено с номер 83BG13A025CA, тип B , с пет крачета и R20 с номер 86AG7K057AA синьо, тип А, с четири крачета.
Днес проверих дали имам окабеляването на бушонното табло и изненада, :D:  всичко е окабелено и чака само поставянето на релетата. Реле R18 е фабрично замостено и при премахване на мостчето габаритите и подсветката на таблото престават да светят, явно това реле играе роля при игнорирането на габаритите при карането на дневни фарове.
Толкова зесега от мен, като закупя релетата от e-bay ще пиша какво става, дали работят фаровете на намалена мощност и дали се включват със закъснение след стартиране на двигателя!

Проектът за съжаление е в застой, пристигна ми и второто реле но фаровете не се активират. Преди малко пробвах и съм малко разочарован, защото беше голямо издирване на тези релета из дебрите на ebay. Възможно е някое от тях да не е в ред, но това не мога да твърдя, докато не ги проверя. По празниците с един познат електричар ще нищим ел.схемите на DRL и ще проверим релетата. Иначе в гнездата на бушонното табло има окабеляване на всички пинове на релетата и нямам идея защо не става. Пробвах и само на контакт и при запален двигател, нищо!
Слагам линк към схемата:
http://www.4shared.com/photo/jUaqWklD/D ... scort.html" onclick="window.open(this.href);return false;

K80 (с пет крачета) и К5 (4 крачета) са съответно релетата, които трябва да се поставят според Микрокат. Съмнявам се в N282 Multifunction switch в (13) parking lights, защото това е опция за Мондео. Дали пък в скандинавските страни на слагат някакви по специални лостчета с функцията parking lights на ескротите произведени за там?

Всички схеми за бушонното табло, които досега съм разглеждал, включително и руските, нямат нищо общо с действителното окабеляване. Синьото реле R20 e с нормално затворени контакти( при подаване на напрежение на бобинката се отварят). При изключен контакт няма напрежения към него. При даване на контакт се подават 12 волта през контактите на релето към късите светлини. Тази система за последователно свързване на крушките липсва т.е. двата фара светят като нормални къси светлини. Габаритите и таблото не светят. При включване на габарити или къси от ключа се подава 12 волта на бобинката на релето R20 и то се изключва( контактите му се отварят- системата за дневни светлини се прекъсва) и фаровете преминават в нормален режим. Синьото реле за изключване на климатика става. В тази връзка колега
Относно другото реле R18 . При него единият извод на бобинката е свързан с мост към постоянно отворения контакт на релето. При махане на моста не светят габаритите и таблото. При това реле случая е аналогичен на синьото. При включване на контакт се подават 12в през нормално затворения контакт на релето към габаритите. При включване на габарити или къси от ключа релето превключва контактите и системата се изключва и фаровете преминават в нормален режим.  При поставени двете релета и при подаване на контакт светват късите и габаритите с осветлението на таблото.

Взех си едно табло от Форд Ескорт 95 и реших да го разгадая

малко информация
реле R8 пуска къси светлини
реле R9 пуска дълги светлини
реле R1 контакт
бушон F5 ляв фар дълги
бушон F6 десен фар дълги
бушон F15 ляв фар къси
бушон F17 десен фар къси
бушон F3 десен фар габарити
бушон F8 ляв фар габарити

реле R20 е за дневни светлини трябва да бъде с нормално затворен контакт (има го в зелен и в син цвят)
реле R18 е за дневни светлини за момента нямам такова реле, но мисля че трябва да е реле за време
реле R18 изключва реле R20 затова реле R18 трябва да е с един нормално затворен , един нормално отворен контакт и реле за време (10секунди)
На практика подавате контакт от контактния ключ задейства се реле R1 което захранва реле R18(започва да тече време)
През това време реле R18 подава постоянно напрежение на реле R20 (нормално затворения контакт) и по този начин държи фаровете изгасени (в това време трябва да се запали двигателя)
След изтичане на времето реле R18 затваря нормално отворения контакт (обикновено има мост в таблото) и освобождава реле R20 (късите светлини светят)

За тези които слагат реле R20 и нямат къси светлини !!!!!!!!!!!!!!!
между реле R20 трябва да има връзка към реле R8 - обикновено това става като се постави букса която е от инсталацията на колата в задната част на таблото.
тази букса прави връзка между реле R20 и реле R8 ако я няма няма да има къси светлини.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


Nebhotep

Още малко информация да споделя:
Реле R4 работи само при запален двигател - излиза +12V
Последователно на реле R20(нормално затворен контакт) трябва да се постави реле с нормално отворен контакт и светлините ще работят само при запален двигател
това може да стане: на буксата намираща се на задната страна на платката (малка синя букса) има мостче което прави връзката между реле R20 и реле R18
Моста се прекъсва и на негово место се поставя ново реле(нормално отворено - може и едно от малките кафяви). Сигнал за новото реле се взима от реле R4, а средния край на реле R4 излиза на съседна малка букса на задната страна на таблото. Трябва да се вземете и една маса за новото реле

Обикновено на мястото на реле R18 има мост не го махайте той е за габаритите, ако искате да имате габарити без да сте запалили колата.
На мястото на реле R18 не слагайте друго реле ако искате да имате габарити.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

blenda

Ако махна моста на Р18,при включени къси светлини и изключен контакт, нищо ли няма да свети?

Nebhotep

Нищо няма да свети. При включени къси и изключен контакт светят габарити. Но ако си махнал моста няма да свети нищо.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

opex



Пояснение за 1 -  свързано e с извода над средния на R18
Това, което не съм описал на снимките е, че "2" като маса е свързано чрез пистите с изводите за маса за командване на бобините на други релета сред които са R8 и R9.
Ако се погледнат двете гнезда за диоди от дясната страна на R20 (D3 и D4) вертикалните им изводи на снимката са свързани чрез писта отдолу, но хоризонталните не.
От източник на постоянно напрежение при подаване на минус към "2" и плюс:
-към който и да е от вертикалните изводи залепва бобината на R8
-към хоризонталния извод на D4 залепва R9

Също така за реле 18
- средния извод (по средата между всички) е свързан с "3" на R20
- извода под средния е постоянна маса
- извода над средния е свързан с "1" на R20
- извода от ляво на средния е свързан към постоянен "+" (към един от двата дебели червени проводника в обща букса до този, който е захванат с гайка към таблото)
- извода от дясно на средния е свързан с гнездата за предпазители №3 долу и №8 горе.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

opex

обяснението за dip beam lights нещо са го написали с гъза си




qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique