Отчет за ремонта на главата (с газ)

Започната от zz_stefanov, 12 Март 2024 19:31:17

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

zz_stefanov

Колата от подписа е вече на около 35000 с газова. Премина ремонт на главата заради намалена компресия от изпускателните клапани. Обща цена на ремонта 1160 лева.
Препоръка на майстора да не се отказвам от газовото, по често да посещавам газаджията, за да не работи колата с бедна смес.


ivchotr

Искаш да кажеш, че газовата уредба си променя сама настройките, ли?

zz_stefanov

Знам ли. Това беше съвета.
Ми ако се влоши работата ѝ, нямали да го наречем промяна на настройките. Примерно само на единия инжектор?

ivchotr

Ако се скапе инжектор, започва да трака неспецифично и има вероятност съответният цилиндър да не работи както трябва. Ама едва ли ще обеднее сместа. А газовите инжектори изкарват по над 50000 км пробег. Другият хардуерен проблем е да се задръсти филтърът на газта. Ако го сменяш профилактично, което можеш да правиш и сам със затворени очи, пак няма да се стига до бедна смес. Та затова ми изглежда странен съветът да се ходи по-често при газаджия.
Редовно трябва да се ходи при механик за проверка и евентуален реглаж на клапаните, примерно през 25 - 30 000 км пробег. Ако клапаните са с ръчно регулиране на хлабините им, разбира се.

Alexi

сега ако теглиш чертата на спестените пари от газ и разходите по ремонта ,то сметката не излиза ,напротив още поне толкова ще трябва да караш на газ само за да избиеш ремонта надявайки се да не се получи същия проблем пак ,и като не включваме тука цената на газовата уредба .. отделно другите недостатъци на газта

whaaazp

#5
Един от малкото, на които не му излиза сметката.  ^-^

Дори да вземеш цената на ремонта в сметката за поставяне газовата инсталация, пак сметките излизат при това доста добре в полза на газовото.

Отделно ако колата е минала само 35к км на газ и са заминали клапани, проблема е бил далеч преди поставянето на газ.


ivchotr

Именно. Карам на газ сегашната си кола вече 8 години и половина. А я взех с газова уредба, с която е минала незнайно какъв пробег, но предполагам, че почти целия такъв по километраж е бил на газ. Вторият собственик, от когото я взех, не се е занимавал много - много да ходи по сервизи. Та като я купих, установих, че този модел е с ръчно регулиране на клапаните. Писал съм и друг път как стигнах до това прозрение и няма да се повтарям. От всички клапани само един беше на кантар, останалите бяха извън норми. Не съм правил ремонт на двигателя. От тогава редовно правя реглаж на клапаните и колата си върви доста прилично като за 20-годишен кошляк със 100 коня атмосферен двигател. Онзи ден се върнах от разходка до Русе със среден разход 7.5 л/100 км. На газ, разбира се. Шофирам винаги с уплътняване на макс разрешената скорост. Знаете какви са цените по бензиностанциите, така че всеки може да сметне има ли сметка или не. Тази година най-големият ми разход за гориво беше с Астрата на дъщеря ми. 2.0 турбодизел  :D А пък за цените на ремонтите при него да не отварям въпрос, че пак ще ме заболи главата :)






zz_stefanov

За сега с ремонта и началната 'инвестиция' пак съм на + с газта. Не вярвам само тези 35000 км да са причината за състоянието. Все пак колата по табло е на 176000.
Конкретни данни ще посоча като си подредя занемарената екселска таблица.
Проблема с клапаните обаче съществува.
Та си мисля дали изначално не ми е била по бедна сместа. И точно това ще бъде проверено :)

ivchotr

Ами от 176к като извадиш 35к, се получават 141 000 км пробег. Дори да не са изтривани километри, пак са много за без реглаж на клапаните. Защото при работа само на бензин им дават 100 - 120 000 км от реглаж до реглаж. Така че в твоя случай, а и не само, двигателят може да се е поскапал без да е виновна газта.

perun

Oт Форд казват проверка на клапаните след първите 150хил.км.и то ако се кара само на бензин.От тук нататък няма никаква официална информация от Форд и напълно нормално.Гаранцията е изтекла и им дреме на шнура дали ще караш на газ и какво друго си решил да правиш с колата си...


F Focus

Цитат на: ivchotr в 12 Март 2024 22:36:22Искаш да кажеш, че газовата уредба си променя сама настройките, ли?

Зависи от ГИ. И от своевременната замяна на филтрите и.
Аз, затова положих много усилия да убедя читав газаджия с добра хАпаратура сместа на газ да ми е малко по-богата.
Както съм писал многократно разходът ми на газ на градско, или извънградско на магистрала със скорост 130-140км./ч. се движи м/у 10.5 до 12л./100км. И всеки казва-много бе, как така, що така?! Ами затова! ^-^
М/у другото софийските таксиджии са напълно съгласни с този разход.

ivchotr

Водещият компютър е този на колата. И би трябвало, когато усети, че сместа е по-богата, да я коригира. Съответно би трябвало и да набие грешка, ако му се случва често да прави това упражнение.

zz_stefanov

#12
Та сметката стана танто за кукуригу. :)
За 35925 км са дадени 4 349 лв. за гориво (3926 за газ + 423 за бензин).
Газовата 1100 лв. + ремонт 1200 лв. + горивото: общо 6 649 лв.

За бензин за същите километри при разход 8,34 и средна цена 2,50 лв/л бих дал 7487 лв.

За да не е положението безнадеждно, остава надеждата, че не тези 36000 км на газ са предизвикали повредата. ;)

Колата на газ показва разход от 9,09 л/100км. Изглежда малко, но сложих газовото защото имах всеки ден  около 15 км градско + моточасовете в трафика. Стана така, че започнах работа на две преки от къщи и колата вече се кара само 600-800 км месечно извънградско от които половината магистрала+1000-1500 по празниците. То това на практика при мен обезсмисля газовото, но така се случи.
В града разхода стигаше 11-12 л/100 газ.







ivchotr

Ми той пробегът ѝ без празниците стига почти 10 000 км за годината, а с празниците стават още повече. Както и да го смяташ, при цена на бензина 2+ пъти по-висока от тази на газта, харчовете ти за него ще са поне 2 пъти по-високи. С това каране ще ти се налага да правиш реглаж на клапаните през 2.5 - 3 години и евентуално да смениш бутилката след 10 години. Е, ще даваш и пари за бензин, но накрая като теглиш калема, ще видиш осезаемата разлика. Тя и сега се вижда, де. Ако не беше правил ремонт...
А корейците пускат коли само с газови уредби. Не им слагат бензинови такива. Дали са по-прости от нас, а? Имах близък, който преди повече от 20 години беше изтръгнал от колата си всичкия бензинов чарколяк, без който може да работи, и караше само на газ. Може от него да са взели идеята :D

ADiDimitrov

Стефанов, на кой гЪзаджия ходиш в Варна?

zz_stefanov

Имаше едно момче което ти ми препоръча.  ;D

ADiDimitrov

Цитат на: zz_stefanov в 15 Март 2024 17:36:57Имаше едно момче което ти ми препоръча.  ;D
Хммммм кой от двамата  8) кой модел компютър ти е сложил?

zz_stefanov

Преслав, но след монтажа само веднъж ми е сменял филтър. :)

ICU A.E.B. MP48 OBD
изпарител STAG
инжектори Barracuda
бутилка турска SAKA тороид 48/38,4 л.

perun

Е затова бягам далече от препоръчани майстори.Нямам как да му набиеш канчето, чувстваш се някакси задължен... (tooth)

ADiDimitrov

С този комп. и тези инжектори не би трябвало да имаш никакви грижи. Особенно с бедна смес. Този чете по ОБД и сам си прави корекции! Може би имаш нещо по бензиновата система, което бърка смесите? Примерно мудна сонда . Защо не минеш през Вальо Елкона дето е до Айко магазина, да те види как си на бензин?


zz_stefanov

Не знам вече дали да се занимавам. Днес пак я карах и не усетих проблем. Има голяма вероятност на клапаните да си им е било дошло времето и с малко помощ от газта да се е стигнало до ремонта.
Май ще си свиркам и каквото стане :)

ADiDimitrov

И това е възможно.Моята е на 239000 само на газ. До 178000 по документи са правени три пъти клапани /дали само проверка или реглаж не можах да си преведа от италиански/ . Преди 1.5 г. мерих хлабините на клапаните, бяха на долната граница. Една година след това пак ги мерих и нямаше никаква разлика от предишното измерване. Като цяло съм решил, ако остана с тази кола, да направя всичко на куп /верига, клапани, гумички/.

perun

Всичко е възможно, но е доказано ,че най-големия разрушител на клапани е карането на газ.Още си пазя Фокус 1 от 1999г. дето не познава газ, не си знае километрите и при последната проверка показа почти заводски хлабини на клапаните.
Въпреки всичко казано важното е като теглиш чертата сметката да излиза....

ivchotr

Клапаните могат да свършат и при каране само на бензин. Много са факторите.

F Focus

Цитат на: zz_stefanov в 15 Март 2024 20:26:58Преслав, но след монтажа само веднъж ми е сменял филтър. :)

ICU A.E.B. MP48 OBD
изпарител STAG
инжектори Barracuda
бутилка турска SAKA тороид 48/38,4 л.

ГИ има два филтъра-магистрален и на изпарителя. Аз след закупуването на колата с монтиран ГИ две години преди това ги смених и бяха приемливо чисти, но след 15Х. км. ги смених отново и магистралният (по-големият) беше пълна гняс, та си прецени кога и дали да ги сменяваш.
ГИ вече е на 6 години, като аз съм изминал само 30Х. км.-колко са били преди това не знам. ГИ е т.н. полски вариант, както казват газаджиите, като всеки елемент е различен, но качествен(мога да опиша едно-по едно какво-що, ако някой се интересува). Помня че комп-а е "Оптима" с OBD-II Ready(каквото и да означава) и също съм с инжектори "Баракуда", които били добри, ама почукват, като двигателят мине на газ (чуват се само при вдигнат капак на двигателя, ако се заслушаш), ама било нормално, та да попитам и твоите ли са "шумни"?

zz_stefanov

Не съм се ослушвал за тях никога. Ще ги прослушам ;)