Още едно Мондео 2.2 дизел

Започната от Мишо, 27 Май 2017 18:54:16

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Мишо

Ееее благодаря пичове, аз какво/къде гледах не знам ама.....съм нооо зле  :D. Май много ми дойде днеска в най-голямата жега да реша да откача пистовия ремък заради един звук, но пък се поуспокоих малко.


Мишо

Отдавна не съм писал за "Златнио"  :)). Миналата събота и неделя сменям водна помпа, двата термостата и антифриза-красота, направо луната спи. Да, ама не-колата загрява нормално бързо ( както беше преди ) до средата и в момента на пускане по инерция-стрелката пада между студена и средата, давам газ и пак стрелката отива в средата, пускам по инерция-пак в средата между студена и загряла. На тестовото меню гледам като изстине по инерция, около 70 гр. ± 3-4 гр държи.  Да ама малкия термостат който поръчах от Ибей и който си мислех, че оригинал, май е минал само покрай Моторкрафт  :)). То аз съм си за лопата, ако бях проверил във Фотото щях и двата термостата от там да ги взема, оригиналните в Ибей идват на същите пари ама кой да гледа. Сега слизам да точа антифризи, крикове, туби, цигания-да ми дойде акъла за другия път да си знам  :D

Pyrhel

За жалост така става с ибейските термостати - рядко се оказват читави... :(
На каква цена са вече в МП?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Мишо

Ами те имат два номера човече, единия е 1372333 и е 71.57 лв., другия е 1128018 и е 82 лв. Не знам каква е разликата между двата, в цената разликата е нищожна. Утре взимам оригиналния от Мото Пфое и като го сменя, ще пиша за резултата.

Mondeicho

#34
Термостатите са от малкото неща в ибея, които са на същата цена като в МП. Около 70 лв/бр.Сега погледнах номерата на моите 1128018 е малкия, големия ми е бил с номер 1098063.
Жалко, че не се е получило особено като смениш с оригинални. Моите си ги взех от МП и вече около 50 000 км нямам проблеми.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Mondeicho

Написал съм кой номер е моя, т.е по-скъпият. Взимай го него ако го има ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

didon80

Колега, евала на мерака с който си гледаш мондеото.  Вярно че само за консумативи става въпрос, но лично аз не бих пипал нещо което работи. Защо да сменям водна помпа, термостати и прочие при положение че няма проблеми с тях?!

Мишо

Така е човече, но водната помпа сълзеше между нея и хидравличната помпа и губеше антифриз. На 3-4 дни съм доливал по около 100-на грама а като я свалих се оказа, че е оригиналната-2005 г. производство с щампа на Форд. Беше много зле, лагера към хидравличната помпа задираше много яко като я въртях на ръка, имаше голям луфт и семеринга беше заминал. Реших преди зимата да оправя охладителната система та да не лежа в снега и кишата и така.

Мишо

Така, утре не знам дали ще смогна, но в неделя ще имам яснота по въпроса с изтиването по инерция-моя гениална инДжинерна мисъл, но първо да видя дали е от тая глупост която сътворих  :)). Намерих обаче едно старо клипче на дъртио как пали на -14 гр.,2015 г. Както винаги паля-без газ, без натиснат съединител, с един подгрев  8)
http://www.videoclip.bg/watch/433062_cam00249

Мишо

В неделя и вчера не можах да пиша за развитието на моя проблем, но сега ще споделя. Все още не съм купил малкия термостат, защото исках да видя дали изстиването не от това, че освен ЕГР-А, махнах и охладителя му-в неделя го сложих, но пак изстива по инерция. Във Фотото ги има и двата термостата, до края на седмицата ще гледам да взема по-скъпия и събота и неделя го почвам......... отново  :D


Мишо

Така, проблема изчезна с новия, черен термостат и много съм Ви благодарен колеги. Сега стрелката седи в средата без значение, че е по инерция с около 90-100 км. ч. по околовръсното и с парно-това преди около час да кажем. Не падна под 80 гр. на тестовото меню и сега вече си е както трябва пложението. А каква е разликата между черния и сивия термостат ?

Mondeicho

Супер, че вече всичко се разреши в правилната посока ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Мишо

Е да, ама не  ???. Пак изстива по инерция и вече ме вбесява много сериозно. Как пипнах по охладителната система и си е.а мамата. Почва много сериозно да ми писва и картона пред радиатора е въпрос на време. Не знам вече какво да правя, големия термостат уж е оригинален, дойде в кутийка с емблемите на Форд, на самия термостат пише Моторкрафт..... Сега се сещам, че като правих тия работи, под предната броня имаше една кора, малко поочупена и реших да не я слагам, другото е, че налях само чист антифриз........не знам, кво стана та не вечерАх, ба ли му мамата.

Mondeicho

Ако си сложил антифриз концентрат, задължително трябва да го разредиш, защото няма да ти охлажда нормално. Провери го на колко градуса ще ти показва да замръзва.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Май не е имало случай тия проблеми да са от големия термостат, имаше една голяма тема по тоя повод. Сложил си калпав малък, сигурен съм. Може да греша, не ми се рови в оная тема, но сивите малки бяха алтернативните и по-евтини от Ибей, няколко човека поръчват и все изпускат.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

baibradar

И аз сложих оригинален от фотото и за една зима умря. Сега като карам кротко по магистралата стрелката на температурата е като махало на часовник нагоре-надолу. Повече не купувам скъпи боклуци. Купих един малък термостат който издиша, но като го разглобих се вижда че умишлено е направен да пропуска по малко. Може би така му осигуряват някаква малка циркулация и усеща по-добре температурата. Ще го сложа като ми остане време да видим какво ще стане. Ако не се получи прилагам руския МОД - кранче на маркуча и зимата затворено  (tooth)

Мишо

Малкия термостат е от Мото Пфое, ( черен, оригинален, слънце ). Преди да го сложа пробвах да духна през него и не пускаше грам, сивия от Ибей пропускаше и като го разглобих, видях като колегата, че има едно малко каналче в леглото където ляга клапана. Миналата неделя като я карах и писах вечерта, пак беше бая хладно времето, нарочно по инерция карах колкото може по околовръстното, парното пуснах на най-топло и на 3-та степен мисля, и не мръдна от 80 гр. Карах с нищожни обороти на всяка скорост колкото да я засиля и пак да я пусна по инерция, опитвах всячески да не товаря мотора и нямаше проблем...........тогава обаче. Вчера си тръгвам от втора смяна от бачкане, пускам по инерция и айде пак същото нещо. Сега се чудя преди работа дали да сложа тъпата кора под бронята-закрива малкия маркуч който идва от масления охладител и отива в радиатора, но според мен не е от това а е жалък опит от моя страна да пробвам да оправя това гадно проблемче.

Mondeicho

Моя както споменах по-нагоре в темата също е черен от МП и засега 2 год. нямам проблем с такова изстиване. Карал съм и зимата без корите, но определено това няма да ти помогне. Виж си антифриза да не е много концентрат, трябва и дестилирана вода да има (не чешмяна) за да те предпазва от корозия.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

didon80

#48
При това положение на стрелката колко градуса ти дава на дисплея в сервизен режим?
Малкия ремък и ролката му сменени ли са? Все пак те въртят водната помпа!

Мишо

Антифриза го сипах чист концентрат,червен на Хепу, вода не съм наливал грам. На дъртия кокал от профила ( Мондео 2 ), антифриза го сменях като му сменях ангренажа и водната помпа ( преди 3 години )-син  антифриз от Кауфланд, сигурно най-евтиния, не помня вече, чист без капка вода, термостата и той е на 3 г., марка не помня но такова чудо не е било никога при него-загрее ли до средата, няма сила на света да мръдне стрелката на ляво. Колега Дидон, на сервизното меню ми показва точно като на твоята снимка, стрелката седи там от 79-80 до 94-95 гр. и пуска перката. Двата ремъка и всички ролки ги смених още като я взех и така. Водната помпа също я смених, че сълзеше между нея и хидравличната помпа, мисля утре да купя и нова капачка от Фотото-30 кинта е, но само това не съм сменил по охладителната система, не знам, останах без идеи вече.


Alexi

от тоя мотор ако очакваш при работещо парно да не мръдне стрелката наляво - няма как да стане .. слабо място му е това .. отделя малко топлина ,ако парното работи просто няма откъде да дойде топло и мотора изстива ..

Мишо

Без парно също изстива човече, това сега, когато вечерта в 11.30 е между 6 и 12 гр. Това означава, че зимата не трябва да я карам тая кола, ще харчи като ламя понеже няма да загрее никога, аз ще трябва да си ушия калъф за седалката от еленска кожа и вътре едно калориферче от запалката да има  (tooth). Баси тъпнята.

didon80

Парно ако имаш не се притеснявай толкова за стрелката. Може и датчика за температурата да прави проблеми. На мк2 имах този проблем и се оказа датчика. Още ми стоят няколко здрави термостата.

Мишо

Парно има човече, но това е сега, когато е още сравнително топло. Зимата ще е тегава работа с това изстиване. Утре мисля да разредя антифриза да не е само чист концентрат и така. А датчика мога ли да го "хвана" с диагностиката-в смисъл да видя какво казва Аутодата, примерно съпротивление или напрежение или нещо такова, да премеря с мултицет буксата. Грешки няма поне според сервизното меню, утре ще я закача и на лаптопа за всеки случай, остава големия термостат да е някакъв страшен ментак на Моторкрафт.

Bivola

Антифриза не пречи да го коригираш, но не е от него. Концентрата има по-лоши охлаждащи свойства отколкото 1към 1 или изобщо разредения в нормална концентрация антифриз. Тоест, ако го разредиш ще отвежда топлината от мотора по-добре.

Мишо

Да кажем, че го знаех това ама де да знам, вече нямам много много идеи човече. Мисля да сменя големия термостат и капачката и ако пак изстива, на истина ще сложа картон пред половината радиатор за зимата.

Мишо

Дойдоха силиконовите калъфчета за ключовете  ^-^. Честно казано не очаквах да са чак толкова качествени, но на истина са много добри, лягат доста плътно по ключа и са много приятни на допир.


Мишо

Днес взех големия термостат от фотото за 77.17 лв. Утре ще го слагам и стискам палци мноооого яко да се оправи гадното изстиване.

Мишо

Такаааа, борбата продължава с пълна сила. След 2 термостата от Ибей, 2 от Мото Пфое, нова водна помпа, нов антифриз, обезвъздушаване 170000 пъти с капачка, без капачка, с отвиване на болта на помпата, резултата е ...... кръгла нула. Преди малко на 74 гр. на менюто, маркуча след термостата ( посока радиатора ) беше топъл колкото и маркуча към купето, самия радиатор беше топъл също. Казанчето беше студено, малките маркучета бяха студени също, единствено малкото маркуче, което идва от главата и влиза в горната част на термостатното тяло беше топло. На място като тропа също изстива, по-малко, но пак изстива. Продължаваме напред, както казва един известен български боксьор и като намеря решение, ще пиша пак.

didon80

Разхода как е? Парното?  В случай че си доволен и от двете не виждам смисъл да търсиш под вола теле. Дизела иска натоварване за да загрее, при икономично шофиране или на място отделената топлина е малко поради високото кпд!