MK3 Mondeo ST TDCI Project

Започната от Siraku, 19 Септември 2019 16:54:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Siraku

Здравейте колеги,

дойде време да покажа и аз моят кошник.

Колата е Mondeo MK3 2.2TDCI 155к.с.. Преди нея съм имал 4 Volkswagen-a ии я взех на майтап, просто беше на добра цена, голяма, комфортна, с най-мощният дизел възможен за модела, кожа, климатроник, като цяло базовите неща, които изисквах от един автомобил. Колата я взех от собственик в София, поогледах, видях, покарах я и я купих на следващият ден.

При първото ми късо пътуване по магистралата, съответно светна check engine лампата и колата влезе в добре познатия ми авариен режим.. изгасих запалих, отново... Звъня на собственика, защото това се случва в деня на покупката. Той каза, че не я били карали извънградско и не знаел, за което. Нищо, че целия багажник беше в пясък от морето, но както и да е.

Почна се ходене по майстори, всички гледаха като теле в железница, много сложни били фордовете. Викам, колко пък да е сложна една 15 годишна кола...

След ходене по мъките, закарах я в Мото Пфое - Люлин, оказаха се два от 4 инжектора, обявиха ми 3800лв за ремонт и ги подминах тактично.

Мой познат ме заведе при чичу му, в Люлински сервиз.. Дадох колата за рециклиране на инжекторите и обслужване - ремъци, ролки, масла филтри, обтегач на веригата, защото всичко беше напукано...

Чаках месец, закараха инжекторите при Иван от гара Яна, обявиха, че и помпата била за рециклаж, не знам как, ама викам, хайде, кола на 350 000км, като съм я почнал... Върнаха ми я, уж оправена, пак пушеше бяло при студен старт...Казаха ми, рециклирани са, нищо не можем да направим... ПОне нямаше аварийни режими вече...

И аз година си я карах така, сладко-сладко, викам, дай да оправя този проблем с пушенето, че хората пред блока бели дробове не им останаха от моят кошник. На помощ дойде колата @МИШО, направихме тест на обратната нафта, всички инжектори препълниха колбите....

Викам, ясна е работата, отидох, купих 4 чисто нови инжектора, на цена 1750лв с отстъпките и с Мишо ги монтирахме и кодирахме... колата заспа, няма бял пушек, няма аварийни режими.

След това Мишо предложи да смъкна всмукателният за чистене в неговия сервиз, така и направих, свалих го, момчето ми го направи като нов в ултразвукова вана, смених всички гарнитурки по колектора и монтирах на ново, като този път изхвърлих EGR.

След това сменихме и водната помпа с него, понеже я бях забравил и беше леко протекла, беше 2008г производство... взех HEPU + нов червен антифриз HEPU, нещата заспаха.

По колата от както съм я взел съм сменил не малко неща, повечето консумативи:

- 4 дискове ATE Power Disk тройно вентилирани + накладки ATE.
- Всичките му видове ролки, ремъци, масла, филтри.
- Водна помпа и антифриз HEPU
-4 чисто нови инжектора + рециклирана помпа.
- Задни биалетки TRW
- Предни вътрешни и външни накрайници TRW
- Тампони на предни носачи TRW
- Кокал - тампон на скоростите TRW.
- Гарнитура на капака на клапаните Elring
- Гарнитурките на всмукателният колектор и EGR - Elring

Сигурно пропускам някои неща ама... кот такова.

Колата външно има страшно много забележки.
Вътрешно - шофьорската седалка е поразскъсана, маншон на скоростите ми трябва...

Като бъдещ план до пролетта, имам:

- ST джанти - купих ги, минаха изправяне и боядисване и остава гуми да взема за тях.
- Здрави оригинални фарове + bi-xenon лупи + ксенон за тях и боядисване на декоративната пластмаса вътре черен лак.
-Да намеря кожен салон с подгрев и обдухване.
- Автопилот - взех волана, остават ми превключвателите отдолу + активация. Волана ще се претапицира по-натам с кожа и син конец.

Бъдещите планове за автомобила са:

- Цялостен ST пакет.
- Цялостно пребодисване в Performance Blue.
- Мултимедия + други колони.
- Хибридно турбо, най-вероятно ще го взема от Англия на Venom Performance.
- Челен кулер + нови турбо пътища.
- Нова генерация с два изхода отзад, както е на ST220.

Ето и малко снимков материал:















Alexi

евала за ентусиазма колега .. предполагам си младеж и още малко наивен ,да купиш такава кола без сериозна диагностика ( за което си си платил ) .. да си я караш със здраве колицата ,приятна пъргава машинка е 5г карах такава ( но км бяха наполовина на твоите и напълно реални ) дано не ти прави други проблеми ( съединителя комплект е 1500 лв  ,вероятно е сменян на тия км )

Запрян Б.

Цитат на: Alexi в 19 Септември 2019 18:41:13
съединителя комплект е 1500 лв  ,вероятно е сменян на тия км )

Вече се намира и за далеч по-малко, но дано не се налага скоро ! :)

Ozzie

Цитат на: Запрян Б. в 19 Септември 2019 19:17:51....но дано не се налага скоро!
Ха дано, ама надали...
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Запрян Б.

Цитат на: Ozzie в 19 Септември 2019 19:29:47
Ха дано, ама надали...

Цапаме темата, но ... да не кажеш, че се прави всяка година ?  (rofl)

Ilian Petrov

Наистина поздравления за ентусиазма!  (ford)

Siraku

Благодаря Ви, колеги! Отностно съединителя, той е консуматив, няма какво да се мисли...
Обмислям и цялостно сменяне на осветлението на бутоните в небесно синьо, следва да закупя SMD диоди и да почва презапояването.


Alexi

дюзи помпи съединител за мен не са консумативи .. то така и целия двигател може да се нарече консуматив както и всичко което се износва ( т.е. цялата кола ) консумативи са неща които сменяш периодично по инструкция ( филтри течности ремъци ролки ,с това кажи речи се изчерпват консумативите )

Siraku

#8
Цитат на: Alexi в 20 Септември 2019 09:28:42
дюзи помпи съединител за мен не са консумативи .. то така и целия двигател може да се нарече консуматив както и всичко което се износва ( т.е. цялата кола ) консумативи са неща които сменяш периодично по инструкция ( филтри течности ремъци ролки ,с това кажи речи се изчерпват консумативите )
Съединителя е нещо, което има определен пробег и се сменя. Инжекторите и помпата и те... взимаме коли на по 300 000++++км, защото на тази възраст са на толкова. Че те дизелите на по 5 години са на по 150-200хил. И очакваме всичко да работи като часовник и нищо да не сменяме, е да ама не...

Не искам да навлизам в пререкания и спорове, за да не цапам темата, но по тази логика и когато си с верига/ремък - не трябва да се сменят, щото и те са неща, които имат определен пробег до смяна....
Съединителя не е създаден да издържи целия живот на колата...съответно го сменяш като се изхаби, както си сменяш накладките като се изхабят. Освен това, ако нямаш възможността да си готов за ремонт на инжектори, помпа или евентуално съединител, не трябва да си купуваш подобен автомобил според мен, говоря в общи линии. Въпреки, че доста хора и купуват и после разбират кое колко струва... Аз лично първо проверих кое колко струва, но въпреки това си я взех. Като цяло мога да си позволя и нов лизингов автомобил, но трябва да взема нещо което няма да ми харесва, с по-малък мотор и бедно оборудване. Новите коли, които до момента ми харесват са над 50 000лв, а честно казано, подобни суми пари, бих отделил само за имот, а не за кутийка пред блока.

ivchotr

Цитат на: Siraku в 20 Септември 2019 10:27:37
... Новите коли, които до момента ми харесват са над 50 000лв, а честно казано, подобни суми пари, бих отделил само за имот, а не за кутийка пред блока.

Много си прав, ще знаеш.


Alexi

бъркаш нещата колега .. съединителя няма пробег - сменя се като се износи .. това може да стане на 100к ,може да стане и на 300 ,същото важи и за помпа дюзи ... с ремъците както знаем не е така :) не е така и с маслото и филтрите .. то така можеш да смениш цялата кола по твоята логика ( ти вече си сменил половината ,чакат те съединител ,верига зъбчатки комплект - бас държа че дрънчат ,амортисьори с това онова по окачването - все консумативчета ) ...

exclusiveremix

Да се включи и другия луд по темата.
Говорите за смяна на консумативи,съединители,помпи,дюзи и т.н. А аз какво да кажа като съм научен,че една кола се кара до смяна на заводските накладки и дискове ?Ей сега много се смеете като четете нали  (rofl) ама съм си прав поне за мен.Погледнете темата ми,синята фиеста на 8г. и 140 к км върлихме ориг. дискове и накладки.За съединител няма какво да говорим - ако още е жива тая кола и се кара както досега сме я карали,още ще има съединител.
Веднага  в моя защита ще кажа и още - погледнете моята тема има снимки - оригинални накладки и дискове,виждате ли ръб на снимката?Ако искате ще снимам на моя приятел астрата,я има я няма 20 к км, диска е двойно по-износен от моя  :-[
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

ivchotr

Ми то има консумативи и консумативи. Не можеш да очакваш от нещо, дето струва в пъти по-малко от оригиналното, да изкара колкото него.

Alexi

140 е нормален пробег на дискове .. и повече карат ако се сетите да смените накладките по някое време :) в случая става въпрос за пробег х2 и х3 ,там вече други "консумативи" са на дневен ред :)

venkabg

Цитат на: Alexi в 20 Септември 2019 21:09:11
140 е нормален пробег на дискове .. и повече карат ако се сетите да смените накладките по някое време :) в случая става въпрос за пробег х2 и х3 ,там вече други "консумативи" са на дневен ред :)
Пробегът е относителен, зависи къде и кой кара колата. Дисковете по някое време така или иначе трябва да се сменят, защото "жилезото" се чупи и хващаш някоя канавка или дърво.
А превантивна смяна(на каквото и да е) без да има износване(или такова което е допустимо) си е глупост. Ще се нахендриш с части, дето имат живот в пъти по-малък от заводския.
Газовата уредба-най-добрият приятел на човека!

hotblooded

  Ако колата е на 350++++ к км пробег, тея болежки са нормални.
Колегата е поел по тежък път, и наистина е по добре да потсегне окачването и смени агренажа преди да започне със засилването и разкрасяването...

Siraku

Цитат на: hotblooded в 21 Септември 2019 19:38:39
  Ако колата е на 350++++ к км пробег, тея болежки са нормални.
Колегата е поел по тежък път, и наистина е по добре да потсегне окачването и смени агренажа преди да започне със засилването и разкрасяването...

Разбира се. След боята и пакета следва комплект ангренажна верига + зъбни колела, чисто нови аморти + H&R Pro-Kit пружини.  Колата е с цел ребилд, в крайна сметка кой каквото го кефи. :)

exclusiveremix

Колега уж ST проджект щеше да правиш,а усилено говориш в ФВ форума че ще я сменяш.Последно какво ще правиш ?
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Siraku

Цитат на: exclusiveremix в 28 Септември 2019 14:11:12
Колега уж ST проджект щеше да правиш,а усилено говориш в ФВ форума че ще я сменяш.Последно какво ще правиш ?

Усилено я продадох. "Новите" инжектори правеха по 85мл в колбите за обратна нафта при теста и това преля чашата. При наляти 4000лв в горивна система, тя отново почна леко да изпушва бяло с леко колебание на оборотите и това инжектори на 2000км!!! Две години, само инжектори, помпи, инжектори... пусна ми на *я.

Взех Peugeot 407 2008г, 2.2HDI Bi-Turbo 170к.с. , с Bosch горивна система, с всички екстри за модела, на реални 196 000км от Швейцария. Мина обстоен преглед в София Франс Ауто и колата мърка.

Alexi

е нали уж всичко беше консумативи :)


Ilian Petrov

Цитат на: Siraku в 13 Октомври 2019 10:30:27
Усилено я продадох. "Новите" инжектори правеха по 85мл в колбите за обратна нафта при теста и това преля чашата. При наляти 4000лв в горивна система, тя отново почна леко да изпушва бяло с леко колебание на оборотите и това инжектори на 2000км!!! Две години, само инжектори, помпи, инжектори... пусна ми на *я.

Ето затова преди 4 години приключих с дизела, макар да беше на друга марка :)

exclusiveremix

Няма да си казвам моето мнение за набутаните 4к лв в ремонти.Но да искаш да имаш подобен проект и след няма и месец да има тема " абе за един приятел " в друг форум...ми е малко тъпо.Сега дано не ти предстой подобно набутване на пари в пежото,че и там е един филм.
Не знам младите ли сте побъркани на тема коли и даване на пари за ремонти,или аз съм по-побъркан и от вас и имам различно мислене.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Siraku

Алекси, палавнико. Говорех за съединител и прочее. Оригиналните инжектори, че са се предали на 300000км не ги виня. Но чисто нови, на 2000км е гавра. Просто тоя автомобил с това Делфи е гавра. По инструкция, трябва да се изчисти резервоара, сменят горивопроводите, да се сложи чисто нов оригинален филтър Делфи и тнт. Никой не го прави и после се реве.

Наистина този автомобил може да те откаже от дизелите. Но проблема е само и единствено в това недоразумение на човешката глупост - Делфи.

Преди пежото, гледах Пассат 5.5, помпа-дюза 131к.с, пак Бош система. Инжекторите бяха като нови,
Преди това Ауди А4, пак същия мотор, пак като нови. Двама приятели имам с Алфи 156 2.4 дизел, на по 300000км++++ - никви проблеми. Приятел имам и с БМВ Е39, 530Д, отново с Бош, отново никви проблеми!


Alexi

Ще те разочаровам - всички евро 5/6 мотори на Пежо/Ситроен ,Форд ,и всичко що ползва ХДИ на Пежо е Делфи :) и 400к км без ремонт по горивната система не са проблем .. само че разработката на мотора не е на Форд

Siraku

Цитат на: Alexi в 13 Октомври 2019 18:10:46
Ще те разочаровам - всички евро 5/6 мотори на Пежо/Ситроен ,Форд ,и всичко що ползва ХДИ на Пежо е Делфи :) и 400к км без ремонт по горивната система не са проблем .. само че разработката на мотора не е на Форд

Еми, Алекси. Не си научил автомобилите още, ама ще се научиш, имаш време.

Масата 2.0HDI в 407 са Siemens, 2.2HDI са само Bosch...
За Mondeo MK4 съм съгласен, там има Delphi.

Alexi

казах евро 5 и 6 ,чети внимателно .. в 407 няма мотор евро 5 .. след 2011 някъде всичко е Делфи ,но оплаквания почти липсват

Mondeicho

Двама бивши фордаджии, каращи пежо (rofl) спорят във форд форума  ???
Няма нужда от нападки, важното е всеки да се радва, на това което е взел като решение.
Интересно ми стана откъде взе инжекторите?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Siraku

Цитат на: Mondeicho в 14 Октомври 2019 14:01:46
Двама бивши фордаджии, каращи пежо (rofl) спорят във форд форума  ???
Няма нужда от нападки, важното е всеки да се радва, на това което е взел като решение.
Интересно ми стана откъде взе инжекторите?

DM Auto, София, улица цар Симеон. Пичове са, днеска ми ги върнаха с документ от стенда - перфектни. Проблема бил в помпата. Явно са я рециклирали, колкото са ми рециклирали и старите инжектори. Здраве да е. Продават се за 1200лв, ако някой си търси. Може да се тестват на стенд, имат фактура и всичко.

V.Buzev

Не е лоша цената - 375 лв. е за мен цената на инжектор с отстъпката в Тех ко.
Късмет дано някой се възползва от офертата.