Купуване на кола от магазина (Мото Пфое)

Започната от sa6ster, 04 Май 2017 14:32:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

sa6ster

Здравейте,

От известно време се замислям да си взема едно ново фокусче (или нещо друго) от магазина. Но се питам какви други разходи ме очакват.

Понеже от Мото пфое не са се постарали да сложат примерен лизинг.. ще отградна лизинга от Опел.. на приблизително същата цена като фокусче:
http://www.opel.bg/oferti-uslugi/tekushti-oferti/tekushti-oferti-koli/kogato-imash-pone-3-verni-otgovora.html

Цена : 27000
Първоначална вноска: 20% - 5400
Лизинг: 72м по  240 лв =  17280
Остатъчна стойност: 25% - 6750
Общо: 5400+ 17280+ 6750= 29 430

След това предполагам има:
- регистрация в кат
- технически преглед (май бяха през 2 г до достигане на някаква възраст)
- Каско (всяка година - по около 1000 лв)
- данъци (еднократни за сделката - аз моя фокус като го взех за 7000 - към 700 лв излязоха харчовете при нотариуса, на който ме заведоха от мото пфоето)
- гражданска (около 200лв)
- обслужване (колко е обслужването на фокуса)?

Като ги сметна тези всичките разходи.. за 6 години  излизат към 40 000
Надявам се гаранцията да покрива всичко и да няма допълнителни разходи за смяна на чарколяци (ако нещо се счупи).

Дефакто ако трябва да разхвърлям разходите за 72 месец излиза по 555 лв на месец, без бензина.
Което пък от друга страна значи, че мога да си купувам един 7-8 годишен фокус на 1 Януари и на 31 Декември да го хвърлям и да си вземам следващия 7-8 годишен

Ако има някой от колегите с опит с нова кола, ако може да сподели какви са разходите по нея (извън самата и цена) - данък сделка, каско, обслужване и тн.

Пък аз ще продължа да си размишлявам дали има смисъл за мен и дали ми се дават такива пари.

Поздрави,
Александър


hotblooded

Каското е 5-5,5% от цената. За 27 000 лева ще е 1400-1500 лева. Останалото е така.... Поне за мен  кола на 4-5 години с пробег под 100000 км, върната от лизинг или от първия собственик, със сервизна история и тнт, излиза по изгодно от нова...

Mondeicho

Ако започнеш да си правиш сметка кое е по-изгодно трудно ще си купиш нова кола от магазина. Всеки си има своите доводи, но според мен като чета твоите размисли не ти трябва такава. Иначе ако търсиш читава втора ръка кога и къде ще попаднеш на читава също е с много неизвестни...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

vasko123_4

Крайна цена: 27 000
Първоначална вноска 20% - 5 400
71 месечни вноски по 276 лв
Остатъчна 25% 6 750
5 400 + 19 596 + 6 750 = 31 746 лв
Еднократни разходи: Регистрация КАТ 75 лв. Продуктова такса 146 лв. Такса управление кредит за 6 годишен лизинг за Фокус е 715.84 лв

Ежегодни разходи: Застраховки (според кубатурата), Каско за Първата Година 5% от цената на автомобила при определен застраховател и неговото одобрение за покриване на застрахователен риск. Данък до 100 конски сили 55 лв, над 100 конски сили не ти трябва да знаеш, тогава можеш да помислиш за Н1 - 600 лв еднократно. При Н1 до 10-та година автомобила минава ежегодно, след 10-та година два пъти в годината. При лек автомобил като нов на 3-та година, на 5-та година и след това всяка година.

При прехвърляне на собственост на автомобила цена трудно може да се каже сега, понеже може да бъде прехвърлен предсрочно или обратно изкупен. Ако се спази периода може да ти излезе и 100 лв и 500 лв. според ЗС

Обслужване на 1 година или 20 000 км. Цена около 300 - 350 лв., зависи кое поред обслужване е и какво се сменя. За дизелови двигатели около 100 отгоре. При нормална експлоатация само консумативи. Малко неправилно се прави тази обща сметка като се слагат всички допълнителни разходи, защото и при употребяван автомобил ги има, и са еднакви за употребяван на тази стойност. Малко или много по-големите сервизи дават гаранция за манипулациите по колите затова и цените са такива. ( "сервиза" - "за толкова пари - толкова" съм минал през това :)

Лично направих стъпката нова кола, Фокуса е втора нова. Надявам се да не е последна.

Ако имаш познания в областта на автомобилите, можеш да правиш леки манипулации, познаваш добри сервизи и ти правят добри цени можеш да се замислиш за върнат или употребяван. Не ти ли се занимава - нова. 

sa6ster

И на мен ми омръзна да се занимавам с тука придърпва, там трака- това е за смяна, онова не знам си какво си.
И идеята ми е да си взема едно дизелче фокус (темпомат, климатроник, ел стъкла, камера и навигация или дисплей).
Да си има дам 5-6к първоначално.. да си го изплащам 4-5 години по 250 лв (+ по-високото каско и обслужване, които горе долу излизат още 150 лв на месец средно) и след това да продължа със следващата кола.

Но като всеки прагматик исках да видя колко пари ще ми излезе кефа и да си преценя дали мога и искам да ги дам.

Поздрави,
Александър

B.Stoilov

Колега,

моето мнение е да вземеш кола втора употреба при така написаните от теб обстоятелства. Мога да ти дам някакъв пример с СТ-то (2009г.) ми:
Каско: 4 вноски по приблизително 330лв. Застрахован е на около 8000 евро.

Обслужване: Както каза колегата по-горе - и при мен обслужването е около 300-350лв. за масла, филтри и тн. и го правя в МП.
Помня даже, че имаше промоцийка на предни дискове и накладки за СТ-то - 100лв. комплект 2 диска и накладки, които тогава ми казаха, че им е рано за смяна и сега си чакат реда.

Данъкът - около 400лв, разбираемо заради конете, нямах възможност за Н1 или Н2 като го взех, защото беше на МП за няколко месеца, а сега честно казано не ми се занимава.

За горивото - даже не искам да смятам парите :D За 9 месеца - 15000 км., 2/3 от които градско. При теб до 100кс дизел ще е драстично по-малко смея да твърдя, защото съм карал C-Max 1.6 TDCi 109кс.

Вече за ремонти наистина си е до колата и до късмет, но тези разходи понякога са непредвидими, както сам знаеш.

При новата кола за мен най-голямата болка е остатъчната стойност - една торба с пари накуп. А доколкото аз знам - колкото по-малка първоначална и по-дълъг период на лизинга - толкова по-голяма ОС, поправете ме, ако греша.

exclusiveremix

Досега всички коли в семейството са били втора употреба.При кои сме яли сопата,при кои сме били на печалба след продажбата - все тая.Както може да се окаже кукличка без нищо да и пипнеш ( двата ни форда предишните) така може да се окаже и френска кочинка визирам Рено сценик 2.Аз лично сам направих избора за първа лична кола при това нова, естествено и баща ми ме побутна.

Основните проблеми според мен са - каското и ГО ги избира МП.Т.е. направиш ли през външен лизинг(визирам която и да е банка),ти сам като собственик на автомобила си решаваш къде да си правиш каско и ГО.Тук МП за автомобил на цена около 30к лв според мойте сметки прибира на година около 400-500 лв ( при кешово плащане и на двете).Останалия главен проблем е остатъчната стойност.Да,разбира се тя зависи колко ти е била първоначалната вноска и т.н.,но все пак са една торба пари в края на лизинга.При мен лично са 20%.Доколкото знам може да я разбиеш и нея на вноски,но ще имаш и допълнителна лихва и т.н.

А...и не си мисли,че чисто нов автомобил от магазина няма забележка.Ако си перфекционист като мен,определено ще намериш.А ако недай си Боже си купиш рено и то ново...очаквай какви ли не чудеса.Наслушах се и се начетох на лоши връзки на кабелите захрахващи Компа на колата от което аварийни режими,грешки и т.н.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

pishhko

Ето ти и моите размисли и страсти. Имал съм нова, втора употреба на малко километри, втора употреба на много километри и т.н.

1. Изкараш ли колата от магазина, то нейната стойност автоматично пада.

2. Форд, колкото и да ги обичаме, не си държат цените и НОВ автомобил форд не е много добра инвестиция.

3. Каското е скъпо. Гражданската също.

4. Данъка е висок - ако не е N1.

5. Ти представяш ли си какво е чувството да я изкараш от магазина и да я спреш пред блока и някой да ти одере вратата на втория ден. Да, ще я боядисат, но няма да е същото вече.              А чувството когато жена ти разлее кафе на чисто новата седалка? Или когато детето ти стъпи с калните обувки на чисто новата седалка?

6. Няма гаранция, че колата ще я караш 5-6 години без да пипнеш нищо по нея - има си дефекти и по новите автомобили и то не малко.

7. Като заговорихме за гаранция...много пъти в официалните сервизи(в БГ) се правят на луди като трябва да ти сменят нещо гаранционно и винаги преди да отидеш трепериш дали ще мине гаранционно.
Играх го тоя филм на кола под 30 000 км с тампони за смяна.

8. Обслужване. Прословутото скъпо обслужване, което трябва да го правиш при тия мошенници в МП докато колата ти е в гаранция и след като си я взимаш да проверяваш дали наистина са ти сменили маслото.

sa6ster

Аз изхождам от гледната точка на моя фокус 2007 г- купен преди 2 години от мото пфое:
кола и нотариуси   7300
каско -2 години   900
газ   1400
гуми 2 комплекта   1000
винетки - 3 бр   225
технически преглед - 3   150
гражданска - 2   300
първоначално обслужване   500
джанти -2ра употреба   150
ремонти,консумативи, данъци и подобрения   2500
масло и филтри смяна - 2 пъти   300

Общо към 14500 някъде (който смята общо 14725, но съм закръглявал.. че екселчето ми е бая дълго).

И криво ляво от тея разходи- около 1000лв са непредвидените..  дет се вика.. не съм имал късмет и се счупи (в чужбина)
И като теглих чертата.. за 2 години.. съм дал за колата същите пари, за които съм я купил, без да броя бензина.
Минал съм 28 хиляди км.

2500 лв от разходите.. ще ги ползвам в бъдещето още дълго (2та комплекта гуми и газовата).. чака че може би сметките ми че за 5 години ще дам колкото за нова кола.. май не са верни.

ПС: на който му е интересно за тея км съм сипал 3056 литра бензин и газ и съм дал 2996 лв


Alexi

Цитат на: exclusiveremix в 09 Май 2017 15:32:13

Основните проблеми според мен са - каското и ГО ги избира МП.Т.е. направиш ли през външен лизинг(визирам която и да е банка),ти сам като собственик на автомобила си решаваш къде да си правиш каско и ГО.Тук МП за автомобил на цена около 30к лв според мойте сметки прибира на година около 400-500 лв ( при кешово плащане и на двете).Останалия главен проблем е остатъчната стойност.Да,разбира се тя зависи колко ти е била първоначалната вноска и т.н.,но все пак са една торба пари в края на лизинга.При мен лично са 20%.Доколкото знам може да я разбиеш и нея на вноски,но ще имаш и допълнителна лихва и т.н.

тука си далече още от основните разходи  .. каско ГО данъци това са дребни суми .. основния разход е обезценката .. сега караш не караш ,дал си примерно 30к ,след 5г трудно ще и вземеш 15 ако речеш да я продадеш ,а ако не дай си боже улучиш момент при който излиза фейс ,а после и нов модел ( това с новия модел ти предстои :) ) цената отива още много надолу ( справка фокус 2 от последните ,2011-12 ) и пада на 30% горе долу .. за "късмет" точно тогава излиза от гаранция съчетано с основите разходи които почват по колата - проблемчета по окачване ,големи обслужвания ( ремъци ролки водна помпа дискове накладки и т.н. ) и като теглиш чертата става страшно :)


exclusiveremix

Алекс,това още от началото е преглътнато  :'( .Аз говорех за сухата пара която се дава.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Alexi

то всяка пара е суха .. въпроса е дали усещаш как заминава или не :) и аз мислех доста за нов фокус бях загледал титаниума и Васко вкара нечовешката оферта ама като тегля чертата не излиза сметката от гледна точка на обезценка и т.н а и колата няма да се кара много и прецених че няма смисъл просто .. за това втора ръка ,тия по горните разходи са поети вече от предния собственик ..

exclusiveremix

За всичко си прав,да така е.Има много Но,в моя случай,но както и да е.Взета е колата,доволен съм.Само за последното ти изречение не съм много съгласен,но все пак и това зависи...Аз лично на фиестата сменях накладки,дискове и т.н чак когато стана 7 годишна,или на 110к км.Дотогава всичко си беше оригинално.Продадох я с несменен агренаж,ролки,помпи и т.н.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Alexi

просто малко си я карал за 7г ,рядкост са такива коли

Vesel

Според мен нова кола се взема ако караш много километри или имаш кеш в излишък. Ако навърташ по десетина хиляди след 7-8 години иди обяснявай на някой, че е на реални 70 хил.
А за да докажеш, че това са реалните километри, трябва да я обслужваш в оторизиран сервиз, където разходите са двойни и малко се обезсмисля упражнението, защото реално горницата която евентуално ще вземеш за доказани километри, вече си я дал в сервиза. Получава се параграф 22.
А имаш ли кеш в излишък, не ти пука от цялата работа, важното е главоболията да са сведени до минимум.

pishhko

Нова кола се купува, ако не усещаш разходите за лизинг(ако е на лизинг) и каско и когато времето ти, прекарано в работа изкарва повече пари от времето ти докато стоиш в сервиза или си без кола.
Ако си купиш нова кола кеш...ей това вече за мен е голяма глупост. Да затвориш едни 30-40 хил. лева в една ламарина...вместо да ги вложиш в нещо, от което ще взимаш пари...няма смисъл.

Имаш чисто нова кола - обаждат ти се да тръгнеш за чужбина - палиш и тръгваш без дори да вдигнеш капака да провериш нивото на маслото и антифриза.
В другия случай, в зависимост на каква възраст ти е колата, проверяваш, гледаш, чудиш се дали ще стигнеш и е малко по-стресиращо.

Ако не караш много, можеш да си позволиш 2-3 дни колата ти да стои в сервиза за ремонт и работата ти не е свързана с пътувания - няма смисъл от нова кола.

Alexi

малко офтопик ама какво е това нещо в което ще вложиш 30-40к че да изкарваш и пари .. че аз не се сещам нищо

vasko123_4

Много са предубедени хората в БГ. Така да го кажа: хората в "белите държави" изобщо не си купуват автомобили, а карат наемни. Или при нас по-известно е оперативен лизинг. Но конкретно по темата. Личен пример - закупена кола за 30 000 лв, с Първоначална вноска около 10 000 лв месечна вноска около 300 за 5 години. На края на пазарлък спокойно мога да взема 50%-55% или около 15 000 лв. Това е добра сума за ПВ. Следващата кола ако е пак на 30 000 лв месечната вноска за 5 години пада. Или мога да избера по-скъпа кола и да запазя месечната вноска. Т.е. 10 години спокойствие с нов автомобил. Всичко е въпрос на гледна точка, но докато мисленето е такова много добър вариант е да се купува някой кошник с нови винетка, ГТП, ГО и в края на годината да се продава или бракува без да се обслужва. :)

Vesel

#18
Цитат на: Alexi в 10 Май 2017 14:11:27
малко офтопик ама какво е това нещо в което ще вложиш 30-40к че да изкарваш и пари .. че аз не се сещам нищо
(off)(thup)

Лизинга има смисъл в "белите държави", където месечната вноска е 2-3 надници и не я усещаш, докато тук ставаш роб на банки и съдии-изпълнители ти дишат във врата. Да даваш пари, които евентуално ще изкараш следващите няколко години си е близко до хазарта, освен ако покупката ти е свързана с бизнеса и нямаш свободни средства в момента.
Освен това при кеш плащане има отстъпки и си спестяваш такси и лихви за няколко години.

exclusiveremix

Малко оффтопик,но при следваща покупка на какъвто и да е нов автомобил мисля да го направя през външен лизинг.Един колега от форума ме светна,така си е купил и навремето неговия фокус.Пропускам глупавите такси за кредита,пропускам и надупеното от МП каско и ГО.А и накрая едва ли ще видя такъв зор с остатъчната стойност.Отделно както и колегата Vesel каза...ще има и един бонус отстъпка за кешовото плащане.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


ivchotr

Ако си сигурен, че в следващите 10 години ще си със сегашните или по-добри доходи, окей. Обаче фирмените гаражи са пълни с коли върнати от лизинг, понеже някой не е дооценил обстановката. Дано не ти се случва, де. За мен лично втората ръка е далеч по-разумна инвестиция, поради посочените по-нагоре в темата доводи. Пък и в крайна сметка не е задължително всяка година да сменяш колата. Вместо да я хвърляш, можеш да я караш докато се скапе. Втора ръка коли винаги ще има.

Alexi

имам едно приятелче в Щатите ,той вика ,че там е прието да караш кола която струва 6-7 месечни заплати .. инак не можеш да я поддържаш и и робуваш .. примерно взимаш 80 000 $ годишна заплата ,караш кола за 40-45 .. това като съм се замислял си важи за цял свят .. примерно взимаш 3к на месец ,караш кола от 18-20 .. но да взимаш 1000 лв и да караш кола от 30000 нещо не ми се връзва ..( че и по фрапиращи случаи има ) ..

sa6ster

е то то тази логика не се класираме тука в БГ-то за фокусче... най-много някоя фиеста.

Иначе с външния лизинг или със 25 бона в ръка не вярвам мото-то да направят голяма отстъпка.
Дали могат да приспаднат ДДС-то дет се вика поне или 20% отстъпка са много?

ivchotr

А ве тези в МотоПфое за една пластмасова капачка за алуминиева джанта (от малките капачки) искат 50 кинта, ти викаш да ти опростят ДДС-то. Не го виждам как ще стане.

hotblooded

20%  отстъпка няма къде да намериш. До 10 - да.

vasko123_4

Външния лизинг си има своите плюсове и минуси. За покупка в кеш или външен лизинг, или вътрешен отстъпките няма да са  различни. Всичко е от презентацията на търговеца. Може да врътне главата на клиента и с минимална отстъпка или някакви аксесоари или гуми на зверските цени. Относно покупката на нова кола - мнението ми е, че щом аз съм успял има и много други, които ще могат и пак опираме до нагласата. Разбира се, че като купуваш нов автомобил правиш и компромиси с оборудване при употребяван пък купуваш със всевъзможни джаджи, които в повечето случай не влизат ежедневно в употреба - пак се връщаме в изходна позиция.  ^-^ 

sa6ster

Аз нямам кой знае какви изисквания:
- климатроник
- ел. стъкла (може и отзад)
- цветен дисплей (може навигация, може и само car play или android auto) и камера
- темпомат
(евентуално дизел.. но зависи от цената)

Даже си бях намерил една такава бройка.. с опцията да ми изкупят мойта бръкма сега.. вместо първоначалната вноска (4-5к).. ама дилърите (в Опел) бяха големи ръбове и се отказах


pishhko

#27
Цитат на: Alexi в 10 Май 2017 14:11:27
малко офтопик ама какво е това нещо в което ще вложиш 30-40к че да изкарваш и пари .. че аз не се сещам нищо

Жилище...наем, недвижима собственост, земя, образование, спомени, лихварство...

От друга страна, при положение, че в София се дават по 120-150лв. на месец за наем за гараж, що да не дадеш 400 за лизинг...