Стратегия за намаляване разхода на гориво

Започната от didon80, 07 Февруари 2017 18:40:21

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

didon80

Идеята е да знаем как може сами да намалим разхода на гориво чрез определени действия при шофиране.
Има много писано по въпроса през годините, но тук искам да обърна внимание на един друг фактор. Тактиката е приложима през зимата, тъй като тогава разхода на кратки дистанции е завишен поради това че двигателя е студен и няма достатъчно време за достигане на работна температура. Можем чрез разумно използване на парното да помогнем на двигателя да загрее по-бързо и съответно да намали консумацията на гориво. Определено не е комфортно да не ползваме отопление изцяло, но  ще има разлика между максимална и например умерена температура на настройка на парното. Особено за дизела, който в големите студове загрява бавно. Ако и парното е на 6 ще му трябва много повече време за да достигне оптимална температура. Разликата може и да е малка, но в дългосрочен план ще се постигне икономия, а и за самия двигател е по-добре, износването е най-голямо на студен двигател.


momo76

А ако буташ автомобила, хем разхода ще е нула, хем и на тебе ще ти е топло. Колата е купчина ламарина, която трябва да служи на теб, а не ти на нея.
С тази тактика ще спестиш не повече от 0.2-0.3л на 100км. Това са ти 40-60ст за една седмица. За толкова икономия никога няма да стоя на студено.

Sent from Правец 82


didon80

Някъде да съм писал да не се пуска парното?  Имам предвид настройката на климатроника да не е на HI, а на 22 градуса например. Двигателя като е студен и сме на режим Auto на климатроника, започва да се усилва парното и вентилатора постепенно със затопляне на двигателя. Правил съм си експеримент със старото мондео и определено загрява по-бързо по този начин и при еднакви други условия. Сега ще опитам и с това.

momo76

Дали си на HI или на 22 когато в купето е под 22 няма никаква разлика. Само вентилатора бучи и ти е още по студено ако си на HI.

И все пак бутането си остава най икономично. (rofl)

didon80

Още по-икономично е да нямаме автомобил. Тогава нямаше да се налага да пишем в този форум...

TourneoRS

Предполагам темата касае основно дизелови автомобили. Зимата дизелов автомобил загрява бързо само ако се "настъпва",от  клопането на място полза няма. Тук  няма да споменавам разните печки и подгреви, за тях е ясно. Имах един Ескорт, мрЕх от студ докато му хванах цаката  :D .
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Dmitarcho

А защо карате на климатик зимата ? В началото, дали ще е на 22 или на HI .... все вентилатора ще види като луд и ще духа студено. Каква е разликата, дали ще съм на климатичник на 22 градуса, или просто ще си го наглася да си ми духа на 22 и вентилатора на втора степен примерно ? Иначе като цяло не съм съгласен. Взел съм си кола да ми слугува тя, не аз на нея ;)

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Ръца Пръца

didon80

Климатроника го ползвам зимата на режим ECO, т.е без компресора да работи. Реално само парното от двигателя. На режим Auto като не е стоплил двигателя вентилатора работи слабо, а със затопляне се усилва. Няма смисъл да се опитваме да постигаме по-висока температура от 22 градуса в купето. Вместо това отделената топлина ще загрее двигателя до работна температура.

hotblooded

На практика парното няма влияние върху загряването на двигателя,  все едно мухата да влияе върху светлината от лампата.  Пробвал съм дали двигателя загрява по бързо ако въобще спра парното когато съм ходил на работа в колата - на 2.2  TDCi стрелката достигаше 60 градуса долу горе на едно и също място (5-6 км след старт).  Много по голям ефект (за икономията на гориво) имат действията с педала на газта...

nixel

Аз съм забелязал че при загряла кола когато спускам по баир, лек наклон, или просто не е нужно ускорение е по икономично да се остави на по висока предавка отколкото да се изключи от скорост.
Когато се изключи от скорост борд компютъра ми показва 2-3 литра на 100, а когато включа на по висока предавка - 0/100.
Обяснявам си го че на по висока предавка вдигам оборотите и в зависимост от наклона на пътя с различна скорост се убиват (двигателна спирачка). И понеже бензиновата ми кола е с ЕГР клапан - се завъртат недоизгорелите газове отново в смукателя да доизгорят. Реално няма нужда от гориво.

Може и да не е така, но просто така си мисля. Пробвал съм да карам икономично, но не намерих никаква икономия.


hotblooded

Когато изключиш от скорост - двигателя харчи гориво за да преодолява вътрешното си триене, да задвижва алтернатора, водната помпа, хидравлика, климатик... когато си на скорост, но не подаваш газ - същите неща се задвижват от инерцията на колата (естествено - колата забавя скорост по-бързо). За това е и разликата в разхода. И тук е едно от "перата" който доста помагат да караме икономично в града - при наближаване на кръстовище без предимство или червен светофар - да пуснем газта от далече и да се приближаваме бавно, по възможност - така че да светне зелено преди да сме спрели и напълно, и тогава плавно да ускорим...

ivchotr

Струва ми се, че темата е по-скоро за тактика, отколкото за стратегия :D

П.П. Когато се пуска по инерция на скорост, компът изключва подаването на гориво. Затова показва 0/100.

Pestarzt

Има няколко много прости неща, които водят до успокояване на шофьора и намаляване на разхода, но изневяне на останалите:
1. Плавно ускорение от светофарите и шофиране с равномерна скорост
2. При червено или коли отпред - отнемане на газта по-далече, а не използване на спирачки накрая
3. Минимално използване на спирачки
4. Без престроявания, изпреварвания и т.н.
5. Каране в оптимални обороти, при мен това са 60км/ч в града с 1500 оборота и по околовръстното с 85 също с 1500.

Аз преди карах "по-агресивно" смисъл не да се карам с хората, а натисках газ и спирачка повече, заобикалях, престроявах, бутах се... Тука от известно време като спазвам горните неща разходът ми е с над 1.5л надолу без да му мисля за парно и загряване на място. За мен разликата между 7.3 и 8.9 не е малка и си заслужава дори най-вече заради нервите.

ivchotr

С бавно каране се реализира икономия, но се инкасира закъснение. Аз лично предпочитам да не се влача из града. Затова стопли ли се малко, яхвам мотора :D

Effulgent

Здравейте колеги! От 3 месеца съм горд собственик на  Мондео☺

За това време установих, че понякога икономичното каране влиза в известно противоречие със стратегията за запазване / удължаване живота на двумасовия маховик. Имам предвид, че движение в града с 50 км/ч на 4 предавка при 1300-1400 об/мин може и да е свързано с по-нисък разход на гориво, отколкото поддържане на същата скоросрт на 3 предавка с 1800-2000 об/мин, но еднозначно влияе зле на маховика.

Лично аз се старая на 4, 5 и 6 предавки да не падам под 1500 об/мин, като същевременно съм забелязал, че двигателят е най-отзивчив в диапазона 1800-2000 об/мин, където е и максималния въртящ момент на моя Duratorq 2.2 tdci.

А иначе се старая да използвам наклоните на пътя, да карам плавно, да избягвам резки ускорения (понякога, обаче не мога да се сдържа да не се изстрелям). При движение по нанадолнище не изключвам от скорост, защото зная, че съвременните двигатели имат системи за поддържане на празен ход, което прави спускането на съответната предавка по-икономично, отколкото на неутрално положение (проверено по компютъра на други автомобили).

Какво е Вашето мнение, колеги?

dtrifonov

Цитат на: ivchotr в 09 Февруари 2017 21:47:31
Струва ми се, че темата е по-скоро за тактика, отколкото за стратегия :D

П.П. Когато се пуска по инерция на скорост, компът изключва подаването на гориво. Затова показва 0/100.
Всъщност ако това е вярно не означава ли, че двигателя е изгаснал и се върти само от инерцията и след като натиснел педала на газта стартира отново?

ivchotr


Pyrhel

Горе-долу да, принудителен празен ход му казват, грубо казано при моторна спирачка, инжекторите не пръскат гориво. Интересно става при новите мотори - играят и с променливото газоразпределение/изключване на цилиндри, за да се избегнат загубите по пълнене и изпускане на цилиндъра - хем няма гориво, хем по-малко скорост губиш по надолнището.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Svetoslav_92

Бях,чел че от някои големи доставчици спииди (не българското предполагам) ала бала избирали маршрут с по-малко леви завои. Логиката е,че се скъсява кисненето по светофарите докато чакаш насрещния трафик.