Реглаж клапани Duratec

Започната от Pyrhel, 08 Февруари 2016 14:37:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Някой ровил ли е дали е необходимо честото регулиране на клапаните на 2.0 Дуратек и съответно на какъв пробег? Или положението е като при Силвъртоп Зетек? Днеска с Томи се видяхме случайно и стана въпрос за Блектоп Зетек, че на сравнително малък пробег е необходимо регулиране на хлапините, стъргане на пулове и т.н. А процедурата не е 50 лева :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


opex

Цитат на: Pyrhel в 08 Февруари 2016 14:37:18
... Или положението е като при Силвъртоп Зетек? ...
`смисъл? Силвъртопа е на хидравлични и няма регулиране. Иначе мисля, че на блектопа поне на 100к (или колкото е там смяна на ангренажен) би трябвало да се пипат.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


Pyrhel

Точно това ми е идеята, че не се бутат на черньо, не съм разглеждал Дуратека как е - регулират ли се, как, пак ли се налага пилене и т.н. :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


momo76

На всички които не са с хидравлични повдигачи се регулира хлабината. Ако се кара на газ се налага по-често. Най добре е на 20-30 000км да се проверяват хлабините - това поне е лесно.


Pyrhel

Така е, на дуратека какви са?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


2.9

Duratec-HE (Mi4) 1.8/2.0 не сa с хидрaвлични повдигaчи и хлaбините се проверявaт.


opex

Значи на колко се проверяват или на колко се регулират? Или и при проверка на 30к (от последното регулиране) може да има пак за регулиране?
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


2.9



Ilian Petrov

Цитат на: 2.9 в 10 Февруари 2016 08:35:55
60К.

А за фабричният двигател на газ /SYDA/ важи ли ?


solo5

Аз съм с Форд Фокус MK2 с Duratec 1.4i
Ще следя темата с интерес, че май и аз трябва да направя реглаж на клапани.
Колата я купих скоро на 235000км и не знам предният собственик как я е поддържал


andi

колеги най важното е да разберем свалят ли се валовете за смяна на пуловете или има начин да се сменят без сваляне на разпределителните валове ,ако знае някои или е чувал да сподели поздрави 8)


cvhmotorsport

Цитат на: andi в 10 Май 2016 22:58:06
колеги най важното е да разберем свалят ли се валовете за смяна на пуловете или има начин да се сменят без сваляне на разпределителните валове ,ако знае някои или е чувал да сподели поздрави 8)

Свалят се валовете. Тези мотори са с чашки пулове и е невъзможно без сваляне на валовете да излязат.

Реглаж и проверка, ако има газова е добре на 25 хиляди, ако е само на бензин 50 г/д издържа.
CVH engine inside... Time for madnes...


andi

Цитат на: cvhmotorsport в 11 Май 2016 09:44:09
Свалят се валовете. Тези мотори са с чашки пулове и е невъзможно без сваляне на валовете да излязат.

Реглаж и проверка, ако има газова е добре на 25 хиляди, ако е само на бензин 50 г/д издържа.
благодаря колега


cvhmotorsport

Само на първите варианти на зетек S и старият зетек, ставаше без сваляне, поради формата на пула, наподобяваща батерия на биос на компютър, но те са до около 99-00 година, оттам нататък всички са с чашки пулове. Което е глупаво при такава традиция с хидравлики, но лично мое мнение.
CVH engine inside... Time for madnes...


dragozow

И мен живо ме интересува SYDA двигателя на колко км му дават реглаж на клапани. Аз преди месец купих кола с този мотор и направихме реглаж и ревизия, но искам да знам Ford какво препоръчва именно за SYDA мотора.


Ilian Petrov

И аз съм с двигател SYDA. Вече имам малко над 30 хил. и не съм правил проверка на хлабините или реглаж.
Да попитам къде направи реглажа и колко излезе?


dragozow

#16
При мен беше малко по-различно. Купих колата, италианка и я закарах след 5 дни на обслужване. Понеже знам, че на този мотор се прави реглаж задължително и имаше един звук като от клапани на топъл мотор, казах на майстора да направи реглаж. Та отвори я той, свали разпределителните валове и се почнаха разни драми. В Италия са сменили зъбчатките и веригата, но са осрали клапаните, бяха пилили и не беше регулиран нито един. Моя майстор сглоби веднъж мотора и се разтропа пак, наложи се да свалим главата и на шлайфист. Там се оказа, че има и 4 криви легла, та оправихме всичко, шлайф, нова гарнитура и вече се возя. За труд моя майстор ми взе 150 лв, което е малко по принцип, аз му дадох малко повече. Шлайфиста взе още 150, имах разни други неща като един тампон на мотора, една биалетка, всички течности и преглед на основните възли.

Edit
Моя майстор работи на ул. Мюнхен в Дружба, тази ми е трета кола, която си правя само при него и сме приятели.


Bizu

Та конкретно за двигател SYDA (2.0, 145кс, LPG) не разбрах необходимо ли е реглаж на клапани, при положение, че двигателя е замислен да работи на газ? Ако да на какъв пробег?


dragozow



hotblooded

Трябва проверка, също като на бензиновия...   Ако се прави бензинов за газ - някой се застраховат като регулират клапаните на по голяма хлабина - всмукателните с 0.05мм,  изпускателните на 0.1мм,  други бутат само всмукателните с 0.05мм повече от предписаното за бензин.  Но за нищо на света не пилете опашките на клапаните, защото нямате необходимите пулове....   


ivchotr

Kaто почне да си мени оборотите на празен ход след като е загряла и се опитва да гасне при спиране на свободна скорост, значи е дошло време да се регулират клапаните. Това, при положение, че всичко останало по управлението на двигателя е наред.


sa6ster

Цитат на: ivchotr в 24 Февруари 2018 19:34:25
Kaто почне да си мени оборотите на празен ход след като е загряла и се опитва да гасне при спиране на свободна скорост, значи е дошло време да се регулират клапаните. Това, при положение, че всичко останало по управлението на двигателя е наред.
Тогава не е ли късно.
Аз съм на 20к км от глава и клапани и сега ще ходя профилактично да видят хлабините.
Нямам признаци.. пък и съм чувал, че започне ли да дава признаци- значи вече ремонта/реглажа е 1000лв.


Ilian Petrov

И при мен няма признаци и все го отлагам. Накрая може и да плача, ама да видим.
При Маниакът ли ще проверяваш хлабините или?


ivchotr

Моята една година и нещо се държеше така, както описах по-горе. Докато ми дойде на ума, че проблемът може да е вътре в двигателя, смених свещи, кабели, потенциометър на дросела, клапан на свободния ход (последния го чистих няколко пъти), ЕВАП клапан, всички тройници на вакуумните пътища, чистих дросел, презаписах софта на компа и нов реглаж на софта на газовия комп. След като проблемът така и не се реши, вече разбрах, че нещата са вътре в желязото. Фордманиакът я провери и се оказа, че клапаните са за реглаж и ремъкът е с един зъб на чорчик. Интервенцията беше в посока реглаж на хлабините и презацепване на ангренажа.
С горното искам да кажа, че не е задължително при появата на симптомите, двигателят вече да е станал за ремонт, камо ли пък за 1000 лв. При мен става въпрос за Зетек, ако това има някакво значение.


anikolov

#24
Аз имам подобна ситуация, но не знам какво да правя. При загрял хубаво мотор, понякога, като освободя от скорост в движение, оборотите падат със 100-на надолу и се връщат на 800, колкото трябва да са. Не гасне колата, но това го има. Много рядко се задържат на тези обороти и тресе. Ако изгася и запяля се оправят. Клапани регулирах миналата година, това си остана. Само един клапан беше на 0,15, всички други над 0,20.  Няма грешки на диагностика. Също като я запаля сутрин или след дълъг престой, леко се дави. Ако форсирам на място няма проблем, но ако понеча да тръгна си го има. Имам газова от 50-60 хил .км. Колата е на 94 хил. км истински. да съм унищожил двигателя ли? Друго да попитам. Този Дуратек 2,0 толкова ли небалансирано си работи, много се клати мотора и купето винаги има леки вибрации. Друга кола не съм виждал такова нещо, освен на Мазда. Ако не е нормално, кой тампон може да оказва влияние на това нещо? Я кажете за тези коли как може да се пробва ТПС -а на дросела., защото има логика от симптомите и той да е замесен? Поздрави!


ADiDimitrov

 Не мотора въобще не клати!!! Или имаш тампон за смяна или нещо по дросела не ти е наред! Но тия 94 к. малко ме съмнява да са истински и вече мотора да е за клапани!!!


anikolov

Веднъж съм регулирал капани. От гарнитурата на капака на клапаните пръскаше масло на тампона, който е до казанчето за хидравлична течност, съмнявам се в него. Пръскаше, защото се проверяваха първо само клапаните и се затвори със същата гарнитура.  Да, колата е на толкова километри. От МП е купувана, с пълна сервизна история и на всички модули показва тези километри. До колкото знам, цената за смяната на тези модули е колкото колата, та едва ли първия собственик ги е сменил.


andi

проверка на компресията подсказва всичко за клапаните


sa6ster

Лошото е, че не показва.
Аз 1000-2000км преди ремонта на глава .. и при налични симптоми - играещи обороти.. нямах отклонения в компресията.
Сега съм, на 20к км след ремонта, и след консултация с човека, който ми поддържа колите от след ремонта (тоест прави ремонт на ремонта) - ще изкарам още 10к преди да отваряме капака на клапаните да мерим.. и ако има за реглаж- тогава ще се прави.


anikolov

На Дуратек, по стойностите на МАП сензора се разбира за клапаните! Мисля, че трябва да са около 300. Ако са надолу, показва по-голяма хлабина, нагоре- намалена.


hormos

Цитат на: anikolov в 28 Февруари 2019 14:45:20
На Дуратек, по стойностите на МАП сензора се разбира за клапаните! Мисля, че трябва да са около 300. Ако са надолу, показва по-голяма хлабина, нагоре- намалена.

Здравейте,
да попитам имали начин да се замери /види/  стойността му. Имам предвид със софтуер или програма? Или ако си има колата Selftest? ::)
Ще разбера, ако ми се засмеете на въпросът.
Благодаря.


zloster

С диагностичен софтуер се вижда това. Може да се покаже нивото на сигнала (във Волтове) или вече като изчислена стойност (в атм.налягане).

Добро обяснение с много нагледен материал как работи MAP датчика (абсолютно налягане във всмукателния колектор), какво отчита, какво може да се хване с него и т.н. тук на английски:
https://www.youtube.com/watch?v=xutynSVO0xI - Част 1-ва
https://www.youtube.com/watch?v=mL0B-I6WP6s - Част 2-ра
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


hormos



locke

Цитат на: Pyrhel в 08 Февруари 2016 14:37:18
Днеска с Томи се видяхме случайно и стана въпрос за Блектоп Зетек, че на сравнително малък пробег е необходимо регулиране на хлапините, стъргане на пулове и т.н. А процедурата не е 50 лева :)

На този двигател ли имаш предвид, че се регулират клапаните, колега?(това е първия фокус)
Другият 1,6 е с алуминиев капак на клапаните
[attach=1]


ivchotr

Цитат на: locke в 21 Юли 2020 13:43:21
На този двигател ли имаш предвид, че се регулират клапаните, колега?(това е първия фокус)
Другият 1,6 е с алуминиев капак на клапаните
[attach=1]

Този изглежда досущ като моя и му се регулират клапаните. Ако е на газ, процедурата е добре да се прави през около 30 000 км. На моя му ги регулираха преди седмица и нещо и механикът каза, че някои вече са излизали от стойности. Предния реглаж го правих по това време преди 3 години. През някой и друг месец минавам по 150 - 200 км само на бензин. Хем да го опреснявам, хем да пазя дюзите, хем и клапаните да не се стресират толкова.

П.П. Мощността му рязко скочи след смяна на лагера на компресора на климатика (rofl) (rofl) (rofl)


locke

Явно наистина се регулират и това не е измислица за взимане на пари. След доста мъки инсталирах Ауто дата и там са посочени стойностите. Ако няма нужда да се регулират, вместо стойности, пише 'hydraulic' - примерно като на пежо 307

Пс - ivchotr, при фордманиака ли ходи?


ivchotr

Да. И двата пъти. Човекът си разбира от работата.


Bizu

#37
А какви признаци имаше, от които да си разбрал че имаш нужда от реглаж?
Вървежът подобри ли се?


locke

#38
Цитат на: Bizu в 24 Юли 2020 20:15:08
А какви признаци имаше, от които да си разбрал че имаш нужда от реглаж?
Вървежът подобри ли се?

Колегата е писал по-горе:

Цитат на: ivchotr в 24 Февруари 2018 19:34:25
Kaто почне да си мени оборотите на празен ход след като е загряла и се опитва да гасне при спиране на свободна скорост, значи е дошло време да се регулират клапаните. Това, при положение, че всичко останало по управлението на двигателя е наред.

Но при мен няма такива проблеми. Иначе ще е хубаво да се проверят, че доста съм минал на газ. Може би ако задържа колата ще отида да ги погледнат


ivchotr

В общи линии без диагностика това са явните симптоми. Мощността също пада. С диагностика се следи входящия въздух, обаче там не съм много в час. Казаха ми веднъж, ама забравих. След реглажа колата върви по-леко, не мени обороти, не се опитва да гасне.


locke

Лошото е че да се разбере състоянието на клапаните трябва да се отвори капака и да се мерят със специален инструмент. А при мен трябва да се махнат газовата рейка, маркучи и кабели. И си е работа за квалифициран човек.

А ако гасне първо трябва да се проверят дросела и стъпковото моторче  ::)


ivchotr

Така е. Аз дросела и стъпковия мотор ги бях прегледал лично. Даже и потенциометъра на дросела бях подменил. И ЕВАП клапана също. И всички снадки по вакуумите. И софтуера на компа бях сменил. Кабели и свещи също. С тях почнах, де. Накрая осъзнах, че проблемът е вътре в двигателя и когато разбрах, че клапаните му не са с автоматичен реглаж, нямаше какво повече да му мисля.
Една проверка никога не е излишна. Първия път се оказа, че и ангренажът е избягал с един зъб при подмяната му.


ivchotr

Някой има ли идея дали клапаните на Фокус 1.8 ТДДИ 90 к.с. 2000 г. се регулират ръчно?


F Focus

#43
Цитат на: ivchotr в 24 Февруари 2018 19:34:25
Kaто почне да си мени оборотите на празен ход след като е загряла и се опитва да гасне при спиране на свободна скорост, значи е дошло време да се регулират клапаните. Това, при положение, че всичко останало по управлението на двигателя е наред.

Ивчо-много грешиш-имах точно същите симптоми, и се оправих сам, сваляйки и почиствайки датчика на дроселната клапа! Същите симптоми се появяват и при недобро уплътнение на капака на възд. филтър, или спукана гофра на възд. филтър-тогава светва и "чек"-а чат-пат.
Всичко това научих благодарение на рашъните-инак нашите "майстори" и "специалисти"предричаха черно бъдеще, и скъпи ремонти, разбира се! :)
Поздрави!

П.С. Постът ти е стар, не влизам често тук, но се надявам да съм бил полезен, все пак.


Bizu

Имаш ли клипче как се почиства този датчик?


ivchotr

Цитат на: F Focus в 11 Февруари 2022 12:48:45
Ивчо-много грешиш-имах точно същите симптоми, и се оправих сам, сваляйки и почиствайки датчика на дроселната клапа! Същите симптоми се появяват и при недобро уплътнение на капака на възд. филтър, или спукана гофра на възд. филтър-тогава светва и "чек"-а чат-пат.
Всичко това научих благодарение на рашъните-инак нашите "майстори" и "специалисти"предричаха черно бъдеще, и скъпи ремонти, разбира се! :)
Поздрави!

П.С. Постът ти е стар, не влизам често тук, но се надявам да съм бил полезен, все пак.

Явно не си прочел поста ми, който си пуснал като цитат.
Ако симптомите не изчезват, след като си проверил, почистил и подменил всичко по двигателя, което е можело да бъде проверено, почистено и подменено, идва ред на клапаните. При мен се оказаха те, а преди тяхната проверка бях проверил, почистил и подменил всичко, което е можело да бъде проверено, почистено и подменено. Даже ми презаписаха компа. Накрая се бях принудил да сложа подложка на чакръка за жилото на газта, за да ми държи една идея по-високи обороти и да не гасне по кръстовищата, докато дойде ред за реглажа на клапаните.

Ако и те се окажат обаче в норми, нещата стават още по-груби :D


F Focus

Цитат на: Bizu в 11 Февруари 2022 13:10:09Имаш ли клипче как се почиства този датчик?

Нямам-четох в руският Форд-Форум, после свалих дроселната клапа, почистих я, развих 4-те болтета на капачката на датчика, почистих, смазах пластм. зъбни колела с грес за пластмаса(бяла на силиконова основа), напръсках пътечките на датчика с качествен контактен спрей и това е. Цъкни в Туба-та "снятие дросельной заслонки Форд-Фокус 2", или "снятие датчика дросельной заслонки...допълваш: двигатель Дуратек 1.8(2.0) и само глей кво става! ;D

Към Ивчо-разбира се, че проблемите може и да са от клапани, но нека вървим от по-лесното(и евтино) към по-скъпото, ок?


ivchotr

Ама нали и аз това казвам. За втори път не четеш внимателно какво пиша. Това О'К накрая беше излишно. О'К :D 


saggy

#48
Попаднах на няколко теми за реглаж на клапани в другия форум. И едно от мненията за диагностика спрямо стойностите на MAP сензора ми се струва точно и затова ще го посна тук. Мнението е на колегата OgiDogi и е отговор на въпрос на друг колега:

https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=23&t=79796&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8
Цитатgeromessi написа: ↑29 авг 2019, 12:13
"По стойностите на MAP-a , преди да направя реглажа беше около 4-50+(не помня в какви мерни единици) на ПХ,..."
OgiDogi:
Килопаскал (kPa) или милибар (mbar), първото е абсолютното налягане спрямо пълен вакуум, другото е относителното спрямо атмосферното, което се мени според температурата на въздуха и надморската височина. Затова и първото е 30-40-50, другото е 300-400-500 (или 0.3-0.4-0.5 bar). На морското равнище, при нула градуса по Целзий, налягането е 1 bar (1000 mbar) или 100 kPa.
Референтна стойност за перфектно работещ бензинов мотор - 310 mbar или 31 kPa (колкото е налягането на връх Еверест - за да може на теория такъв мотор с педал до метал да те закара до върха). Някои марки/модели слизат и по-надолу към 26-28 kPa , особено на двигателите с променливо газоразпределение.
Ако на празен ход, при проверени и отстранени пропуски по всмукателния тракт и с качествен бензин, налягането се различава с повече от 10% от това на завишени до към 1500-1800 оборота на място, спокойно може да се говори за недобре уплътняващи клапани.
Разликата идва от изхвърлената през клапаните по време на компресирането горивна смес - при по-бавното компресиране на празен ход се изхвърля по-голям процент и отделената мощност е по-малка, което компютърът компенсира с повече въздух и гориво. Ако инжекторните времена са завишени на празен ход - проблем с изпускателни клапани, тъй като горивната смес излиза към ауспуха. Ако се връща във всмукателния колектор, впръсканото вече гориво се оползотворява и няма причина да се увеличава допълнително времето на впръскване, дори може да се налага намаляване, в зависимост от върнатото количество горивна смес.
Тези два погледа (но и не само към посочените параметри) - на празен ход и завишени обороти, са достатъчни за една бърза и доста точна диагноза.

Направих проверка с Forscan при моя Фокус 2 1.6 бензин и при празен ход съм на 32,8 КPa, а на 1500-1800 оборота падам на 24 KPa. Аз съм над тези 10% разлика, за които говори колегата, но нямам никакви симптоми и не мисля, че съм за реглаж. Все пак може да е полезна тази информация за някой.


ivchotr

Тя работата става по-дебела, ако клапаните са работили повече време без да уплътняват добре в леглата си. Тогава те или леглата прогарят и нещата вместо с реглаж, се оправят с ремонт.


ADiDimitrov

Тия гледаници на МАП сензора са ала бала. Най сигурно е една нова гарнитура от магазина за капака и едни пластинки за мерене на луфта. Капака се сваля за има няма 5 Мин. После мерене на всички пулове на изходящите клапани. По точен резултат от това няма 8) Така с сигурност ще знаеш и кои пулове вече са за шлайф