50cc мотопеди

Започната от Pyrhel, 07 Октомври 2014 01:23:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

За другото лято (ако не вали) мисля да си взема някакъв скутер или нещо на 2 гуми, което може да се кара с М категория. Колите са на 10 мин ходене, а със Сиерата като минавам по 10 пъти покрай нас почват вече накриво да ме гледат :D А и тия задръствания ми разказват играта - за да отида на 5-10км е една мъка...

Нямам никаква представа какво да търся, затова в точки ще ги изброя нещата, които би трябвало да ме интересуват:
1. 2 или 4-тактов двигател?
2. Водно или въздушно охлаждане?
3. Инжекцион или карбуратор?
4. Чета по форумите, а и в някои обяви е написано - на всеки 5к км - основен ремонт на двигателчето, вярно ли е това, за всички 50cc двигатели ли се отнася? Не че е скъпо, ама това значи на края на лятото да е за ремонт :))
5. Максималната им нормална скорост е 50-тина км/ч, има ли максимален пробег без почивка (примерно 20тина км мога ли да мина ако го напъна или ще се прибирам с рейса после :D)? За единия ми офис трябва да мина от единия край на София до другия през шибания център...
6. Колко пари му е гражданската на тая педерастия, сайтът на SDI ми изкарва от 80 до 420 лева между различните компании?!
7. Минават ли на преглед 50cc-тата (ако да - вероятно трябва и данък да им се плаща?)
8. Разходът им на гориво наистина ли е между 2 и 3, както пишат по форумите, или са митове и легенди?

Сори, осрах се с въпроси :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


martin1977

2-тактов с въздушно охлаждане е по-доброто решение, по-евтин за поддръжка, по-непретенциозен и най-важното върви повече от 4-тактовия. Имал съм 10-ина различни моторчета с малка кубатура. Последния беше скутер Пиаджо с водно охлаждане 2-тактов ... до последно исках да го правя с въздушно, защото водното е цяла система, която създава допълнителни проблеми. Идеята на водното е по-добро охлаждане, но и въздушното върши работа. Минуса на двутактовия е че мирише ужасно и винаги дрехите ти миришат на масло и бензин от завихряните отзад газове. А пък ако возиш втори човек, направо му кажи да се вози с работни дрехи. Като разход - 2-тактов около 4 + малко масло, 4-тактов около 3 /100. 2-тактов може да вдигне и 100 км/час, нормално до 80, а 4-тактов около 60. Има осезаема разлика във вървежа в полза на 2-тактовия. Аз досега не съм чупил двигател, но ако го караш постоянно на макс, може и едно лято да не изкара. Със сигурност двигателчето му не е здраво като на Мондео или Ситроен, но ако го пазиш и се грижиш за него- ще ти служи вярно. Категорично карбуратор, аз и не знам дали има 50-кубиково с инжекцион, то и да има сигурно е от "новото" поколение и представям си как ще върви - по-вероятно е ти да го возиш, отколкото то теб. За София си е екстра, ще ти върши перфектна работа, въпреки че аз не бих взел 50-кубиков, но като бях млад само на такива се возех, а и нямаш книжка за по-голям. За данъци, застраховки, прегледи и др. не знам- откакто съм в България последните години съм карал само големи кубатури- при тях всичко си е като при колите, но за малкото не знам как е.

Pyrhel

Новите са инжекциони, като на някои видях, че са преработени към карбуратор. Заводски карбуратор на 50-кубиковитв между 2011 и 2014 година не видях. Има 50цц до 15 коня, кето си мисля, че ще е достатъчно и няма да го бутам по нагорнищата - бяхме си направили една платформа с 4-тактов двигател на Brigs and Stratton с 5 к.с. - нормално си вървеше.

Обаче това за вмирисването на безин и масло хич не ми хареса. Тия новите ги гледам, че са с някакъв S-образен ауспух гърне и нещо друго, съмнявам се италианските коври с Веспите да миришат на шлосерки?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

pAbLo

Имай и едно на ум,че коврите са го взели ново - евентуално - и са му пукнали трътката от ръчки.
Не вярвам да ти се дават 5-7 к за ново Пежо скутер - примерно ;D
И там като колите е каквото ти се падне от томболата :))
Един приятел имаше голяма пистарка - след 2000та беше - карб.
Това било по добро за пилене на високи обороти.
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D

Alexi

15 коня от 50 кубика !? е те тия са дето изкарват по 5к км особено ако се ползват тия 15 коня постоянно .. аз бих взел нещо поне 150 кубика ,пак скутерче - изкарвай една А категория не е скъпо

Pyrhel

Първият няма да е нов, искам да видя изобщо дали ще ми върши работа, както си представям. Преди години си взех колелото от Пежо, може да мина и за един скутер :)

Алекси, мисля да го ползвам като ходя до магазина за домати общо взето и не ми се разправя със смяна на документи. Като прибавя, че не съм фен и на моторите ще е или нещо на заварено положение, или ще си ходя с колата...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

martin1977

15 коня от 50 кубиков 4-тактов инжекцион - забравете. Или ако е така - само на хартия. Имах едно 125 кубика китайче, купих си го от магазин чисто ново за около 1000 кинта и беше 4-тактов карбуратор към 12-13 коня. Вървеше прилично и вдигаше до 90, на втората година се разпадна. Няма как 50 кубиково да е 15 коня- макс 8-9. А и какви са тия 5-7 хиляди, не знам. Марково такова едва ли е повече от 2000 лева, а китайчета се намират и за под 1000. Хубави скутерчета са Кимко, Сузуки, Ямаха, Хонда и Пиаджо, бих избягвал Пежо. Имал съм и с S-образни ауспуси - все си чади и мирише, ако е двутактово. Вземи си някое по-ново 4-тактово инжекцион, по-малко ще върви, но ти е чиста работата, а и е по-икономично ... около 3/100.

Besniq

Преди година и половина си взех скутер, 50цц 2-тактов ( въздухар ) май е 5 коня марка CPI 2004г. ( не знам кво производство е, чувам няколко версий )
Направих преход 29км. без спиране със скорост 50, 60км/ч представи се идеално, никво задъхване и т.н. Максималната му скорост е 65км/ч с мен 100кг. и сина има няма 20кг.
Не ми е направило впечатление да ме омирисва на бензин
Разход 3. 3,5л. на 100км. зависи на натоварването

Съвет:

Не си взимай Пиаджо, имал съм, не съм доволен, при натоварване прегрява и гасне, не върви добре, и се чупи често (италиански курник)
Гледай джантите да са минимум 12" колкото по малки, по друса.

Не робувай на предрасъдъци, вземи това което ти хареса !

Успех !

Pyrhel

Има развитие по темата, отказвам се от "малките" скутери. Смърт е направо с това нещо да се предвижваш по околовръстното, рейсовете и колоездачите са по в крак с трафика :D

Минах на варианта скутер 250+ цц или супермото 500+цц, ама там бягам от идеята за евтино придвижване, лапа си 5/100. Задължително 4Т мотор, за жалост тия кубатури повечето са с водно охлаждане.

От скутерите Malaguti Madison, Piaggio X9, Yamaha Majesty. От супермотото... Сложно :) KTM Duke, примерно.
Зачетох се за тия модели с 250цц, направо не мога да повярвам, че има хора, които са минали по 60-70к км с тия глупости, че даже карат по 40тина к км без ремонт!
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

martin1977

Почти всичко изброено от теб съм го карал, а някои съм имал. Никъде не споменаваш Сузуки Бъргман 400 кубика - за мен това е най-доброто в тази категория. Истинска мощ и добър разход, зверски здрав мотор - доставя огромно удоволствие да го караш. На всички скутери от този клас е много скъпа поддръжката, но за мен той е най-здравия. Преди 3 години на един дъх с него взех Атина-София (850 км) - ускорява прилично, вдига до 155, а 140 поддържа нормално. Стабилен е. След него класирам Ямаха Маджести. Така и така ще плащаш данък и ще изкарваш А категория, съветвам да е 400 кубика, не 250 - разлика във вървежа има значителна, а разхода- почти еднакъв. Дори ако аз сега взимам, ще търся Бъргман 650 кубика. Но ако нямаш опит, не скачай толкова нагоре, все пак са вървящи машини и са опасни.