Каква мизерия прави EGR-а по тръбите

Започната от Pyrhel, 19 Септември 2011 14:42:19

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

road runner

Аз на моя му монтирах неръжаема ламаринка 3мм и съм доволен ;) поне занапред няма да ака по колекторите толкова :)


bobitbg

Да ама не стана както си мислех. След като покарах малко светна лампата с двигателчето. Ходих до МП и изтриха грешките /EGR, горивна смес и не знам си какви други грешки/. Няма да го бъде по този начин ще се търси друг вариант.  >:( ::) (angry)

Pyrhel

Така става обикновено с лампите. Горе затова ти казах, че трябва да се покара повече, за да е сигурно, че ЕКУ-то чете новите данни, а не гледа записаната таблица :) С Боби като се засечем ще метнем новия софтуер при него за проба :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

bobitbg

Има ли вариант кучето си лае керванът си върви т.е. лампите си светят аз си карам???

Pyrhel

Има, няма да спре да върви колата, нито ще влезне в авариен режим заради егр-а. Лошото е, че ако светне за нещо друго чек енджина - няма да разбереш. Аз не бих карал със светещи лампи.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

milen_77

#35
здравейте на всички ;)
нов съм из форумите които чета, така ,че ме извинете ако правя грешки или нещо не разбера от 1-вия път и питам съответно.
чета за този ЕГР и като гледам все лоши неща се получават от него.
в крайна сметка може ли  да се затапи или не.
ако може после ще се налага ли софтуерно да се пипа компа на колата.
да спомена , че купих форд фокус 1.6 тдци 2006 г. евро 4.
надявам се да съм направил правилен избор и това да не е спънка занапред.
ще се радвам да получа отговор на притеснението ми.
благодаря предварително.

Pyrhel

Айде да си редактираш поста на кирилица, че така не мога да го прочета, за да ти отговоря?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

milen_77

чака за отговор ,но ще дочакам ли.

Bobi

Здравей! Аз имах същата кола и ЕГР с евро 4, който ми записваше грешка. Ходих с колата при alex devil, за да ми го почисти. Направи го срещу 40 лв. Грешката спря да се показва на колата, но когато се закачи на PCM , си беше там. Явно при мен чистенето не беше свършило работа, но пък нямах проблеми с вървенето на колата, а и не ми изписваше грешка и го игнорирах.

По принцип ( все още) , Евро 4 не може да се затапи, но Анатолий ( Пърхел) успешно го изолира софтуерно.Жалко, че така и не можахме да го пробваме на колата... Нов ЕГР от ибей струва около 300 лв.

hotblooded

  Ако EGR-a ти е подобен на моя - виж тая тема
Ако си със стъпково моторче - направи като мен - свали гадинката (целия клапан) - чистиш, отваряш и редукторчето - чистиш, смазваш, почисти добре клемите на моторчето и слагай.


Bobi

При Фокус 1.6 TDCi ЕГР-ът се намира до подгревните свещи, т.е. на майната си и е доста труден за достигане.

milen_77

#41
какво е РСМ.
аз вече го свалих и чистих , но само самия клапан без разглобявам моторчето т.е. (отделих моторчето от клапана и зачистих клапана(промих го с бензин). ел. моторчето не съм разглобявял да му гледам прожината и да го смазвам.
като го пробвах с уста клапана при затворено положение не пропуска въздух.
после ходих до МП изчистиха грешката- карах така около 20 км и пак светна.
не е трудно да се свали егр-а само махаш кората на чистачките да се отвори място и самите чистачки преди това.после лягаш върху двигателя и започваш.


Pyrhel

PCM е съкращение от Powertrain Control Module - "компютърът" на колата.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

milen_77

здравеите пак.
нещо не разбирам---как хем е изчистена грешката а я има в компа на колата.
и как колегата е извършил манипулацията със скопяването на ЕГР-а.

Bobi

Накратко :
1. ЕГР-ът на твоята кола не може да се затапи, защото е електронен ( Евро 4).
2. PCM = разбирай го диагностичен уред, с който се четат грешките ( това, което правят в сервизите, когато ти закачат букса за колата). Респективно, ВАГ ком при автомобилите от VW group.
3. Вариантите ти са : първо да го почистиш. Ако не свърши работа - купуваш нов. В МП струва над  600 лв, от ибей - около 300 лв. Ти избираш откъде...

Pyrhel

Боби, не си прав за почти всичко :))

1. Евро 4 ЕГР-ите могат да се затапват, но само след софтуерна намеса (за да не се осветкат лампите)
2. PCM не е диагностичен уред, а е "компютъра" в колата - оня, дето казва на инжекторите колко да стоят отворени, колко % да се отвори ЕГР-ът и т.н.
3. Или да го затапиш след като го клъцнеш и софтуерно, но ще ти вдигне малко разхода на извънградско и в задръстванията.

Милене, грешката остава, за да може някой като прави диагностика след време да го има предвид, просто лампата спира да свети или съобщението спира да се изписва на екрана.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

Забравих да му напиша 4-тата точка, където да му кажа, че успешно изолира ЕГР на моето ЕКУ, но така и не можахме да го пробваме... (beer). За ПСМ, докато се опитвах да му обясня като за първокласник, съм се олял. Сори :)

milen_77

здравейте пак .
от всичко до тук стана ясно    едно--и да сложа ламарината пак ще трябва да се пипа компа на колата.
сега трябва да разбера къде може да се направи това(пипането на компа) и колко ще струва, щото ламарината мога и сам да си я няправя.колегата казва 300 лв.за нов егр в ибеи.кое си заслужава.
а ако карам така със светната лампа ще стане ли нещо.т.е  знам че ако се появи грешка няма да знам от какво е.

supertorr

#48
Дойде време и на моя







Alexi



supertorr


momo76

Моя го чистих на 230 000 км и нямаше толкова мизерия.

Ники Костадинов

Да съживя малко темата.
Отскоро карам Focus 1.8 TDCI и като чета дискусията малко се притеснявам. Управлението на EGR при мен е вакуумно, но все пак си мисля, че контролния модул на двигателя би записвал грешка ако се елиминира EGR клапана, защото показанията на дебитомера биха били различни от зададените в електронния модул според програмата  му за управление.
За какво служи EGR клапана - за понижение температурата в цилиндъра посредством връщане на част от изгорелите газове обратно в смукателната страна. Известно е, че азота във въздуха изгаря при високи температури, а азотните окиси са вредни за хората. Посредством EGR образуването на азотни окиси намалява. Какви са обаче неприятните последствия - нагар по смукателните тръби, но забележете - ако колата не е с турбокомпресор и няма катализатор нагара е почти нулев. Защо се получава така - защото автомобилите със свръхпълнене имат повишено налягане в цилиндъра, с което се търси увеличение ефективността на двигателя. Оттам обаче картерните газове се увеличават, в интеркулера маслените пари (които отиват в смукателната страна на турбото) се втечняват и взаимодействието с изгорелите газове, идващи от EGR-а води до получаване на една лепкава субстанция след клапана на EGR, респективно и в смукателните тръби чак до всмукателните клапани.
Въпроса който си задавам е - дали с елиминиране на клапана за рециркулация (това което се предлага тук) се решава описания проблем за дълго време или обратно - след определено време двигателя пак "забива" защото записва грешка в дебитомера. Какво би се получило, ако картерните газове намалеят (това зависи и от чистотата на въздушния филтър) или пък респективно противоналягането на изпускателната система намалее (визирам запушване на катализатора)? Това като цяло води до намаляване или липса на нагар по смукателните тръби (нещо което съобщават някои колеги)
Извода който си правя - махането на катализатора би намалило картерните газове. От друга страна смяната на въздушния филтър на по-кратки интервали също би намалило картерните газове. Задавам си и следния въпрос - с какво масло карат тези, които се оплакват от зацапване на всмукателните тръби? Едно по-тънко масло би имало склонноста по-лесно да се изпарява и респективно по-голяма част от маслото би отивало към турбокомпресора посредством системата за вентилация на картера

hotblooded

 На мен приемчик от МотоПфое (от тези които си разбират от работата) ми обясни че затапването на EGR-a  води до повишено отлагане на сажди в маслото. EGR-a освен снижаването на температурата на раб. процес намалява и разхода на гориво... пробвай без EGR особенно на градско, дори и без да имаш индикации за грешки по таблото - разхода се повишава.

Pyrhel

Я да се набутам и аз в дискусията. Разходът се повишава, когато няма натискане и пускане на педала на газта. Всяко едно натискане означава ЕГР-а да се затвори, всяко отпускане или равномерно движение - отваряне на ЕГР-а на някакъв процент от пропускливостта си. Разходът се вдига на извънградско с темпомат, ако ЕГР-ът е затапен. При мен го повиши с около 1.5 литра/100 км на темпомат нощно каране София - Стара Загора - София със 100-110км/ч. Относно саждите - не мисля, че в маслото отиват повече или по-малко. Все пак сажди се получават когато няма добро изгаряне, т.е. много бедна или много богата смес. При вкарване на смес с бедно съдържание на кислород (т.е. отворен ЕГР) трябва да се пръска и по-малко нафта. При повече кислород - повече нафта. Точно по тая причина има и повишен разход.

Ники, EGR-а няма как да влияе на дебитомера - дебитомера е малко след въздушния филтър, а ЕГР-а е след интеркулера. Обаче сега виждам, че си с 1.8, за който не мога да включа дали е с МАФ или МАП... Как и да е, ама катализатора какво общо имаше, като тръбата към ЕГР-a e преди него. Има объркана теория и нататък, в крайна сметка положението е следното:

Караш с гадно масло, гадни горива и гадни филтри - нагар, и слуз по тръбите. Караш с нормални консумативи и горива - минаваш 100к км, чистиш за 2 часа тънкия слой гняс и продължаваш.

За себе си реших, че повишения разход не дава никакви плюсове във вървенето и респонса на мотора. Да, цапа, ама не ми пречи през едни 100к км да го чистя от скука. Всичко е до качествените горива и консумативи, не го забравяй!

И според мен - не трябва да слагаш гъстото масло. Турбото трябва да се маже добре, трябва да отива правилното налягане на маслото с правилния дебит на маслото!!!

Ако все пак решиш да запушваш - слагай тенекия, дупчи една дупка в средата малка и забрави за грешки и светене на лампи. При мен не дупчих ламарината, имаше грешка записана, но нито светеше, нито пречеше на вървежа.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

моя опит със затапен ЕГР е подобен .. разхода се завишава ,зимата загрява по бавно ,няма съществено подобрение в работата на мотора .. когато е затапен записва грешка ,но мотора работи нормално не влиза в авариен режим .. аз карам с включен ЕГР ,все пак така е проектиран мотора кой съм аз да го променям .. нагара ми за 120к км минати от нова до първото чистене не беше кой знае колко много ...

hotblooded

 При мен светеше, но нямаше проблеми с вървежа, не е влизала в авариен режим. Разхода на градско в София с пуснат климатик гонеше 11/100. С повреден EGR - къде не е отварял, къде не е затварял, не можах да сваля разход под 5,4 без климатик. Като смених клапана - стигнах до 5.1 с пуснат климатик (моята кола няма темпомат). Гнясът по тръбите зависи и от това до колко са износени лагерите на турбото - ако са повече износени през тях преминава повече масло и попада смукателните колектори и съответно и гняста е повече, ако нафтата е от "Тунджа" - не изгаря напълно, отделя повче сажди, чрез EGR те попадат в колектора и стават на налепи. Ако въздушния филтър не филтрира добре (евтиняк заместител) преминалите през него прахоляци полепват по мизерията от предните два източника и картинката става още по черна...

G_o_c_e_v

Аз реших проблема по следния начин: Маркуча от капака на главата, който влиза във смукателната тръба преди турбото го извадих от горе и му сложих тапа стегната със скоба, а на негово място поставих маркуч (маслоустойчив), който слиза долу до носача и отвежда картерните газове навън от мотора.
Наблюденията ми сочат намаляване на маслото в турбо пътищата, може би и напълно съм ги отстранил...
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Bobi

Аз карах Focus 2, 1.6 TDCi, 90 к.с. с прецакан ЕГР. Чистиха ми го, но се беше скапал и постоянно записваше грешка. По никакъв начин не видях да се отразява на колата, че карах с прецакан ЕГР - нито ми изписваше нещо, нито спъваше колата, нито ми променяше разхода. Аз съм на мнение, че специално при фокусите, няма проблем да се кара с прецакан ЕГР.

Ники Костадинов

#59
Ще си позволя да добавя линк към подобна тема от форума на Дизел Клуб България.  http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=14

Грешните показания в дебитомера биха се дължали на това, че Електронния модул очаква по-малки количества на въздуха в ниските режими, когато част от изгорелите газове се връщат в смукатената страна (EGR е отворен). Ако EGR се затапи дебитомера би записал по-голямо количество въздух. Имам известен опит с ремонт на CDI моторите на Mерцедес. Там какво се получаваше при блокиране на EGR в автомобилите от 2000 до 2004 в грешките на модула  се записва "Грешка в дебитомера - измереното количество въздух е твърде високо" и колата спира да върви, защото счита, че дебитомера е прецакан. Ако катализатора е с намалена пропускливост, количеството изгорели газове през EGR би било по-високо. Ако EGR клапана блокира в отворено положение е ясно, че двигателя би цапал повече смукателните тръби. От темата в Дизел Клуб България ми направи впечатление тезата за регулиране налягането на турбината посредством EGR клапана в средните режими.

За моя мотор дават масло 5W30, пълна синтетика (подобно е и маслото за двигатели с EURO 4 - DPF филтър). Мисля да не си правя експерименти с по-гъсто масло (полусинтетика). Вероятно маслото в смукателната страна би се повишило, защото маслените пари по-лесно биха се втечнили. С пълната синтетика бих очаквал по-висок разход на масло, но ще го преживея.

Да си кажа и личното мнение. Не знам колко азотни окиси генерира един съвременен двигател с горивна система Common Rail, но заради Зелените, дето присядат ту на Народната партия, ту на Социалдемократите в Германия лобито на еколозите налага ограничение в работата на двигателя, заради чиито последствия ядат дървото всички, каращи дизелови двигатели  EURO 2, 3, 4