I4 DOHC 2.0 8v и 16v в Сиера, наследници и комбинации м-у тях

Започната от opex, 18 Септември 2013 18:48:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

opex

Да видим какво може да съберем като информация тук.
Наследник на "Pinto" първоначално слаган в Сиера.
Първоначално оборудван с ново-разработена глава с два разпределителни вала, но въпреки това 8 клапана.
В Сиера кодовете на двигателя са N9A без катализатор (123hp@5500 174Nm@2500) и N9C/N9E/NSE/N9D с катализатор (118hp@5500 171Nm@2500). Като цяло: N9x.
90-та година се разработва 16клапанова глава за него и двигателя с код N7A се слага в Ескорт RS2000 (150hp@6000 190Nm@4500).
Със затишието на RS2000 към средата на '90-те двигателя се ориентира към по-конвенционална употреба в последното Scorpio маркиран N3A ()136hp@6300 175Nm@4200). Слага се и в минивана Galaxy.
Двигателя все още се предлага и в 8 и 16 клапанов вариант.
~'95-та е пуснат и 2.3 вариант - Y5A/Y5B (145hp@5600 210Nm@4500).

Главите са взаимно-заменяеми между всички.

Ето един клип и коментарите под него дават някои напътствия.
Ford Sierra RS2000 (Engine code N7A)

Един казва, че най-добрия вариант на Сиеров двигател с 8клапанова глава (N9x) да се сложи глава от Скорпиов 16клапана (N3A) и валове от RS2000 (N7A).
Може и на 2.3 мотор да се сложи глава 2.0 (дори с 8 клапана) за да се играе със степента на сгъстяване.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


viksata

Колега не слагай всичко под общ знаменател, има разлики както в блоковете така и в главите...
Не казвам че не става да се комбинат ..но е свързано с известно преправяне! (thup)

Тук малко се разисквали тоз мотор но не в детийли ...ако те интересува нещо конкретно ...питай ;)



"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"


opex

За това написах в началото нека да съберем малко инфо :) В смисъл не я пускам за да образовам ами паля фитила :D
т.е. наблъска инфото което имам до момента с идеята да започна темата нали и в процеса да се допълни всичко и да се махнат неточностите:)
До колкото знам маслени, водни магистрали и дупки за болтове съвпадат също както при Зетек при микс на silvertop блок с blacktop глава да има преправяне на някоя дупка или обтегачи за ремъци и т.н. но в общи линии е въпроса че става :)
Не знаех че има друга тема преди това ако искате ги слейте н.п. дори е по-добре всичко на едно място.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


viksata

Ми нека Модераторите решат дали да ги обединят .....

И да не съм Off ...

Аз лично съм срещал следните разновидности на този мотор:


Сиера,Скорпио и Транзит


Сиера,Скорпио и Транзит 2.0



2.0 и 2.3 Скорп МК2 ,Транзит както и в Галакси но с разлика в термостата съответно и в самата глава...





RS2000.....



Има 3 вида блокове, като те по същество не се различават, но имат специфични особености..

   Преди 1995 г. блоковете са еднотипни както на Сиера,RS2000,Транзит така и на Скорпио. Като има една разновидност при Скорпиона в междинката, но тя е изразена само в буталата (вдлъбнати) и в биелите(нямат отвори за впръскване на масло под полата на буталото). Тази промяна влияе в степента на сгъстяване.....съответно и в мощността (1993-94)

Вдлъбнатите бутала със степен на сгъстяване 9.8/1...


Плоски бутала...



  След 95 има 2 типа блока:

   1.  това е блока на Галакси,Транзит и Скорпио с 115 и 136 коня - 2.0 DOHC. Разликата е само в датчика на коляновия вал( спрямо предните години блокове),датчиците НЕ са взаимозаменяеми!
   2.Блок 2.3 DOHC който е и с балансиращи валове в картера...Има разлика в долната част на блока към картера
   
DOHC 2.0 ..



DOHC 2.3...


...Картер на 2.3 с валовете ,както и начин за монтаж на картер без такива...



Ще добавям снимки и коментар за бутала , глави валове и т.н....
     


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"


vladi tanev

Ауууу Викса това ме притесни  искаш да кажеш че моя няма пръскалки на буталата ли това не е на добре аз съм със разредените бутала.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа


viksata

Цитат на: vladi tanev в 20 Септември 2013 08:17:16
Ауууу Викса това ме притесни  искаш да кажеш че моя няма пръскалки на буталата ли това не е на добре аз съм със разредените бутала.

Да на тези след 1995 слагат разни по ултра-супер-дупер сегменти уж и няма пръскалки! Имат си самите пъпки ,но не са разпробити и нямат и отвори на биелните лагери :(


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"


Радко



viksata

Цитат на: Радко в 20 Септември 2013 12:20:54
Егати ... та откъде се маже тогава цилиндъра?  :o

По скоро тези пръскалки са за охлаждане а не за мазане....


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"


FuRoRR

Хех...да си видиш снимка на собствения двигател в тази тема :D Можеше да дам някои по-изчистени снимки на буталата,да бяхте питали.
За силов франкенщайн тунинг има 4 варианта на сбирщайн между N7A и Y5A/B
-глава от N7A с блок от Y5A (1)
-глава от N7A колянов вал от N7A и блока на Y5A (2)
-цял Y5A с разпределителни валове от N7A (3)
-цял Y5A с разпределителни и колянов вал от N7A (4)
Така се постигат  до 2300сс обем и от 8:1 до 12:1 компресия
Вариант (1)RS2300NA e с най-високата компресия от 4те и с обем 2300
Вариант (2)RS2200Forced induction e около 2200сс и е най-добър за турбиниране тъй като степента на сгъстяване е около 8:1
Вариант (3)RS2300Forced induction e 2300сс с междинна стойност на компресията
Вариант (4) e неуместен тъй като коляновия вал на N7A e с прекалено къс ход и компресията в случая е ниска
От там вече следва избора на бутала и биели и различни комбинации от тях със и без отвори за мазане,вдлъбнати,изпъкнали ковани и така нататък.
Вариант (1) вади около 190 коня и 230 NM със стандартни части
Вариант (2) вади около 230 коня с турбиниране със стандартни части с потенциал за повече
Вариант (3) вади 250-300 коня и 430-440 NM с турбиниране със стандартни части преди да ги начупи
Ограничението на варианти 1 и 3 е че не е добре да се карат във високи обороти защото издъхват бързо.Ъгълът на биелата спрямо буталото е прекалено голям и се гънат при високи обороти,това се дължи на големият ход на коляновия вал на 2.3,тъй като разликата в двата двигателя е единствено хода на буталото.
Eто ги по-изчистени плоски бутала,вън от блока от двигател на RS2000 mk5 91'

Ето и същия двигател вън от коша си,премахнат е EGR ако се чудите защо са затапени отворите на колекторите...

Сивото Зайче - Powered by ВЪЪЪЙЙ!


Радко

Цитат на: viksata в 20 Септември 2013 12:57:09
По скоро тези пръскалки са за охлаждане а не за мазане....
Предполагам най-точно и за 2те неща играят роля?


hotblooded

 Ако ще са за охлаждане ще целят дъното на буталото... ако "стрелят" по стената на цилиндъра са за смазване.


viksata

Основната разлика при надлъжно и напречно разположени ДВГ....







"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"


michael_cool

Да повдигна малко темата  ;D сигурен съм на 90% че коляновия вал на N9A  и на N7A  е идентичен и биелите до 95 г както стана ясно по нагоре . Биелните лагери на N9 , N7 и Y5 са еднакви преди и след 95 г , наскоро ги проверявах и от тази проверка ми хрумна още един вариант за събиране на франкенщайн . Моята идея е :
Блок с колянов вал от N9A
Строукнат блок от N9A до бутала от Y5A , за да се избегне преправянето на блока от Y5
Тиква от N3A (за проект със задно задвижване  :D , да се избегне досадното термостатно тяло от  N7 и неговото преправяне  )
Разпределителни валове от N7A
Не съм виждал тема за подобен сбирщайн със строук на блок от N9 или N7  , ако някой има информация да я сподели   ;D
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!


opex

Интересно е това, кажи какви стойности се постигат - bore/stroke, степен на сгъстяване и какво се постига в стоков вариант коне/нм, турбиниране може би? и стойности (то зависи от СГ де, но все пак..) :)
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


michael_cool

За стойности не мога да кажа нищо конкретно просто тази идея ми се върти из главата като най лесна за изпълнение  :-\ при налични бутала от Y5 и глава от N7  ;D ... има много подобни проекти из нета , но всичките са като горе описаните 4-и варианта където се вадят около 170 коня на колелата и над 230 с инхалатор .
Моят 5-и вариант се различава само по това , че не се ползва блока на Y5 , а N9 които е аналогичен на N7 , но просто е за задно задвижване , като тук при Stroke могат да се заложат по големи хлабини ако проекта ще + турбо .
В горния си пост съм писал глава от N3 заради термостатното тяло , но ми се струва че главата на N7 има най добро дишане от всички . Не малка подробност е и маховика , който ще бъде ползван .
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!


toretosz

Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P


toretosz

Имам едно питане според запознати от 2.3 16в на 0.7-0.8 налягане какво би извадил мотора без разреждане(10.1:1) и управление мегаскуирт?предвид че зетек на 0.8 разреден вади около 220-240 коня

Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P


KovachevGR

Цитат на: toretosz в 23 Декември 2013 22:53:16
Имам едно питане според запознати от 2.3 16в на 0.7-0.8 налягане какво би извадил мотора без разреждане(10.1:1) и управление мегаскуирт?предвид че зетек на 0.8 разреден вади около 220-240 коня

Това според мен е относително зависи каква духалка ще се ползва


viksata

По молба на Цанко размери на зъбното колело на 8 / 16v DOHC мотори

Външен диаметър на зъбите ø118.2 мм

Вътрешен диаметър на зъбите ø108.6 мм

Приблизителен радиус на дъното на зъба - R6 мм

Брой зъби - 38

Малък централен диаметър за вала ø21 мм

Дебелина на ламарината - 5 мм

Дебелина на цялото зъбно колело - 19 мм


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"


toretosz

Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P


toretosz

още малко инфо

Цитат2.0 Sierra block with the 2.3 16V head would give 'approx' 8.75:1 (less again if used with the Scorpio block, about 8.5:1)

2.3 with the 2.0 head would give 'approx' 11.85:1

ЦитатTiming gear is the same on the 2.0 and 2.3, nowt like the BOA/BOB  so it won't make any differance what timing gear you use. Timing marks are on the same place for the 2.0 8V/16V and 2.3 16V.

2.0 cams have more lift and duration (and are identcal specs to RS2000 cams) the 2.3 cams are designed for good emmissions and economy and as a result are crap
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P


michael_cool

Цитат на: toretosz в 24 Април 2014 22:53:14
още малко инфо

Тук за валовете на 2.0 , че са еднакви не мога да се съглася  ::) Валовете на RS2000 са различни от тези на другите 16V варианти ... Ако някой има под ръка валове от скорп/галакси да им измери лифта най вече , а аз ще измеря на RS2000 и да ги опишем тук за да се знае каква точно е разликата  ;D

За поставянето на глава от 2.3 на блок 2.0 също не мога да се съглася  8)
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!


naskoto__

Много интересна тема :).Моя вариант пък е 2.3 мотор с неговия си комп,но с РС 2000 картер(махат се задължително валовете в картера)...Понеже на Ескорта(RKC мотор) компа е EEC5,на Галакси също,'мисля' че би могло да е възможно да се боцне компа само на буксичката,пасване на картера и комбито става 2.3.Целта ми е да избегна смяна на инсталация,сваляне на табла и т.н. за РС мотор.


opex

Ескорт RKC мотор е с EEC4. Брандиран е еес-v имам го сниман, но като се вкара 97AB-12A650-HB (HOAX) си излиза ееc-4, диагностичния софтуер също го разпознава като еес-4, окабеляването е също за еес-4 и т.н. В програми като Аутодата и Толеранс излиза като еес5 за това купе/мотор, но не е, разликите в окабеляване са просто в зависимост дали колата има PATS. В английските форуми като съм писал имаше предположение, че може би софтуера зареден в компа е "тип" еес-5 и за това така да е брандиран. Но си е еес-4  от всякъде
ЕЕС-5 е със 105 пинова букса, има и с 60 но те са на КА и Фиеста мисля, може би Пума. Все пак е Форд и на някой мнооого късен мк6 може и да има еес-5 с голямата букса, но да е изключение...
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


michael_cool

Аз наблюдавам нещо много интересно при тези мотори  ::) имат недоход  :-\ не съм го измерил колко е , но като си разглобя блока ще го измеря и ще споделя ( става въпрос за блок N8A , карб ) ... не можах да намеря точна информация за размерите на буталата на N7A ако някой има такава много ще съм му благодарен  ;D
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!


naskoto__

Цитат на: opex в 21 Май 2014 20:16:13
Ескорт RKC мотор е с EEC4. Брандиран е еес-v имам го сниман, но като се вкара 97AB-12A650-HB (HOAX) си излиза ееc-4, диагностичния софтуер също го разпознава като еес-4, окабеляването е също за еес-4 и т.н. В програми като Аутодата и Толеранс излиза като еес5 за това купе/мотор, но не е, разликите в окабеляване са просто в зависимост дали колата има PATS. В английските форуми като съм писал имаше предположение, че може би софтуера зареден в компа е "тип" еес-5 и за това така да е брандиран. Но си е еес-4  от всякъде
ЕЕС-5 е със 105 пинова букса, има и с 60 но те са на КА и Фиеста мисля, може би Пума. Все пак е Форд и на някой мнооого късен мк6 може и да има еес-5 с голямата букса, но да е изключение...
Споделям само мои моментни замисляния :).Съдя по факта,че няма външен ЕДИС модул,Ескорта е 99 година,Галаксито дето е при мен е също 99та година,не съм проучвал и сравнявал,но ако стане толкова лесно... 8).Надявам се скоро да имам време да проуча въпроса,защото е срамота да не се възползва човек,ако става без смяна на инсталация и т.н.


opex

Цитат на: michael_cool в 21 Май 2014 23:18:50
Аз наблюдавам нещо много интересно при тези мотори  ::) имат недоход  :-\ не съм го измерил колко е , но като си разглобя блока ще го измеря и ще споделя ( става въпрос за блок N8A , карб ) ... не можах да намеря точна информация за размерите на буталата на N7A ако някой има такава много ще съм му благодарен  ;D
До колкото знам недохода идва от биелите (останалото е същото) които определят степента на сгъстяване при различните кодове на мотора със съответни мощности. Ама питай Радко или други по-знапознати с мотора да кажат в кой какво точно се слага, че карам на слух.

п.п. Наско аз не разбрах какво всъщност се има за цел, пусни една отделна тема или като проект направо да не мацаме тази тема понеже ми се струва е свързано с повече електроника от хардуер
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


vladi tanev

Всички мотори със изключвние нa 2,3 рaзмерa нa бутaло 86 и ход също 86 товa сa 2,0 8в,2,0 16в и 2,0 16в РС
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа


michael_cool

Всички разновидности на DOHC 2.0 са с един и същ колянов вал и биели като размери   :-\ ако намеря размери на буталата на RS2000 ще разбера дали и в този си вариант мотора има недоход , всички други го притежават този недостатък , което лечно на мен не ми харесва и е сериозен недостатък  ???
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!


Радко

Какво имате предвид под недоход? Че ръба на буталото не достига ръба на блока ли? Ако е това означава само едно.. двигателя има потенциал за доста повече при направа на атмосферен двигател. Ако всички други компоненти го позволяват може да се шлайфа блока и да запее друга песен :)


michael_cool

Да недохода е точно това , буталото в горна мъртва точка е под нивото на блока  :-\ това е много сериозна предпоставка за детонации  :-X премахването на недохода е задължително при сгъстяване на мотора , а при самият шлаиф на блока и ще се постигне по висока степен на сгъстяване  8)
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!


Радко

Еее не знам защо е предпоставка за детонации при положение, че и е по-разреден тогава. На времето ладите особено така знам, че са ги правили. Казваха му "част от камерата да е в блока", но за тунинг без това е по-добре да ;)


vladi tanev

Нaли ти кaзaх че рaзмерa нa бутaлaтa е един и същ дори нa 8 клaпaновите с с бутaлa зa 16 клaпaнa и незнaм зaщо тaкa мислиш зa недоходa но си в грешкa досегa съм отвaрял достa тaкивa двигaтели и всичките бутaлaтa им излизaт с еднa идея нaд блокa при положение че сa със степен 10,4 нямa кaк дa не излизaт и товa не е критерий зa детонaций.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа


michael_cool

Аз съм Тома неверни , докато не измеря сам не вярвам ... математиката е точна наука , моя мотор миналата година като го отворих и го гледах имаше недоход , ще го измеря като го отворя отново . Владо знаеш , че големият скуиш е предпоставка за детонации  >:(
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!