Съвети за покупка на Мондео МК4

Започната от krim, 01 Юни 2013 23:47:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

krim

Привет на всички почитатели на Форд!
Регистрирах се във форума като потенциален притежател на автомобил от тази марка, но преди да стане това моля за съвети относно:

Форд Мондео МК4 2.0 i 16V (145 Hp)/ бензин/ комби
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/30543.html

Тойота Авенсис 2.0 D-4 (147 Hp) / бензин/ комби
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/10919.html

Напоследък доста рових по темата бензин/дизел и затова съм се насочил към бензина заради очакваните по-малко проблеми по двигателя(помпи/дюзи /маховик) и въпреки по-високите разходи за гориво.

Много харесвам дизайна на мондеото, един от най добрите за годините си, но пък тойотата ме привлича с всеобщото мнение, че са много надеждни автомобили.
Четох доста за това, че Форд са вдигнали качеството последните години и много мразя шаблони от рода на " най-добрият форд е ...' на хора които не са помирисвали дадена марка. Като бивш притежател на 2 опел Вектра - марка не по-малко оплювана, и останал супер доволен от тях, знам че много, много хора говорят яко наизуст.
Затова пиша тук  - да поискам мнение на реални ползватели и положително настроени към марката хора.

Негативното, което намерих за Форд, че дори и вече доста надеждни - все пак си остават с доста скъпа подръжка и така да се каже не много опции за сервизи - Мото Пфое(за разлика от ВАГ да речем, давам просто за пример без да искам да бъде включвана по натам в темата).
Моля, споделете вашето мнение за сравнението между тези 2 автомобила, защото не можах да намеря в този форум подобна/актуална тема?



amplified

Утре на срещата на зала Фестивална ще има едно МК4 комби 2.0 бензин... около 14-15;00 часа се очаква да съм там, заповядай.

Bobi

Здравей и добре дошъл. Не мога да ти кажа мнение за колата, защото не карам такова мондео, но има подобни теми. Ето една от тях:
http://fordbg.com/forum/index.php?board=5.0!/msg12830/#msg12830

Ако напишеш в търсячката " Мнение/я за покупка на Мондео", ще намериш и други теми.

krim

За съжаление не съм в България и няма да мога да посетя срещата.
А относно темиите за МК4 - мисля, че вече съм ги прегледал. Причината да пускам нова е точно сравнението с Авенсис.
Освен това мисля, че такава ъпдейтната тема може да е полезна и за други търсачи на информация като мен.

Bobi

Наскоро някъде се коментираше Тойота-та, но не мога да намеря темата. Иначе Мк4 е страхотен автомобил. Ако се разровиш по чуждите форуми, ще намериш, че слабо място им е електрониката ( talkford, fordownersclub). Но като цяло е един добър избор според мен. Минус е, че все още цените им са страшно високи, понеже все още е последен модел. Догодина излиза новото мондео и цените им ще паднат осезаемо.

Лично мнение за Тойота-та : Много здрав и надежден автомобил, но толкова дървен екстериор и интериор в такъв клас кола.... направо е ужасно. Но всеки има различен вкус, това си е мое субективно мнение.

Backstage

братчеда кара тази тойота от 4 години....същата,комби,..скоро правихме нещо по мойта и го питах случайно "как е тойотата не са ли много скъпи частите?"  каза " не знам,не съм я барал  ;D"  естествено много добре знае щото работи в сервиз,но значението на отговара беше ясно...иначе аз много харесвам това мондео и ще си го купя като поевтинеят още малко

Alexi

Тя тази тойота изобщо не е от едно поколение с Мондео мк4 и по скоро трябва да се сравни с Мк3 като моето мнение ( братовчед ми има такава ) е че отстъпва дори на мондео мк3 да не говорим за мк4 - говоря за пътно поведение и удоволствие от шофиране - мондеотата са с много пъргаво управление ,добър контакт с пътя и обратна връзка ,тойотата е точно обратното - реагира мудно на командите на волана ,доста се клатушка с висока скорост ,съединителя е страшно корав ( едно от всепризнатите слаби места ) ,скоростите и те се превключват мудно .. за мен е доста по пенсионерска кола а за дизайна да не говорим че е доста по зле от на мондео мк4 .. инак са здрави тойотите ( здрави здрави ,маховика пак толкова изкарва ) но счупи ли се нещо цените са високи

dimkaraganchev

Цитат на: Alexi в 02 Юни 2013 08:50:43...здрави здрави ,маховика пак толкова изкарва ...
Малко делитански въпрос - бензиновите MK 4 и бензиновите Авенсиси също ли са с демпферен маховик?

Alexi

мисля че да .. но на бензинов мотор маховика не е толкова натоварен поради наполовина по малкия въртящ момент и като цяло не е проблемен

hotblooded

 Проблемите не са от маховика, а от пробега и начина на натрупване на този пробег.... Купуваш бензинова кола, уж да не сменяш маховик - за да ти стъпи на разхода на дизляка - купуваш газова инжекция на цената на маховика, и като дойде време за смяна на съединител - какво става... ми пак сменяш и маховика.   Като смениш 2 пъти кабели и свещи и междувременно хвърли топа някоя бобина - ми ето - рециклирал си и дюзите на дизела.  На където и да се завъртиш - задика ти е все зад теб... бензин или дизел - ако не внимаваш като купуваш - после почти винаги страдаш, независмо дали бензин или дизел купуваш.


Alexi

е дизела има и турбина ,и като цяло е по усложнен мотор от атмосферен бензин и нормално има по скъпа поддръжка но тя според мен се избива от икономията на гориво ,особено ако се кара повечко

hotblooded

Цитат на: Alexi в 02 Юни 2013 11:29:07
е дизела има и турбина ,и като цяло е по усложнен мотор от атмосферен бензин и нормално има по скъпа поддръжка но тя според мен се избива от икономията на гориво ,особено ако се кара повечко
Съгласен напълно. Дизела е по-скъп като нов и да смятаме че тоя дето е купувал колата не си е направил сметката че ще избие тези пари докато я изплати се лъжем горчиво. Дизела не е по проблемен от бензина, въпреки повечето детайли и по сложната горивна система и турбина, просто дизляците "нов внос" от Горубляне са ходили до "луната и обратно", а бензиновите са стигали до луната, но не са се връщали :D

pantata

За маховика да кажа и аз 2 думи. Карах бензинова кола с демферен маховик и си отиде на реални 250 хил.км. и като казвам отиде, направо се разпадна на парчета Та си мисля, че там живота е доооста по-дълъг, а другото, което май и при дизелите е така, че може да се смени с обикновен на много нормална цена.

krim

#13
Благодаря за отговорите. Напълно съм съгласен, че дизайна на Авенсис може да се сравнява с МК3.
А иначе по-отношение бензин/дизел точно тук съм чел доста мнения, че е по-добре бензина пред TDCI, но изглежда това е една безкрайна тема и всеки си има мнение зависимост от гледната точка.
Но в крайна сметка проблемите на ТДЦИ са както на всички други дизели от това поколение - дюзи, ДПФ, маховик, помпа -  не е по зле от другите марки този агрегат - така ли е?
И както някой беше заключил - избора е за какво да се харчиш за повече гориво(бензин, без газ говорим) или  повече евентуални ремонти(дизел).
Смятам да купувам кола от Швейцария/Германия(Горубляне отпада), разчитайки да съм сигурен в реалните километри на колата, поне от първата държава.
Но иначе главния въпрос е(при всичките му условности) - като хора които познават марката Форд - според  вас съизмерима ли е надеждността на МК4 с Авенсис от посоченото поколение? И ако не - само Мото Пфое ли е единствения вариант за подръжка(някой някъде беше писал, че не познават парите :))?

hotblooded

 Aко ще купуваш кола от Германия - имай предвид че и там колите по които всичко е реално (продават се от реномирани търговци, лизингови къщи, официални представителства) - идват на кантар с колите продавани от лизингови къщи и официални представителства тук. Но там има доста повече избор, от колкото в България. Аз мислех да правя същото (да вкарвам кола от Германия), но като сметнах какво ще ми излезе се отказах и взех от МП.
  Подръжка - не е само МП, не се притестявай за това. Мондео мк 4 си е надеждна кола - поне тук никой не се е оплакал от проблеми с такава.

amplified

76,000км на моята:

сменен на 19,000 пистов ремък - дефектен фабрично.

преди 10-тина дни смених вакуумния регулатор, защото дефектира - цена нов 200лв БГ, 140лв - Англия и двете с доста дълъг период от чакане, а колата не ставаше за каране - вървеж сравним с 1.0 литров двигател и лошо настроена газова, разход 20-25л/100км.
Срещу 40лева от морга се върна живота на колата.

Това са ми ремонтите - другото е консумативи.

Добавям, че си инсталирах преди 2 години и малко оригинална навигация, която преди няколко месеца изпуши...

Детски болести на тия са, ако е с адаптивни фарове, че в един момент си се появява грешка и не може да се махне... все още търся решение.


Окачването още не е тропнало.
Дискове и накладки са оригиналните и има още малко в тях.
Ако още нещо те интересува можеш да питаш конкретно - ще се радвам да помагам.


krim

Аз работя в Швейцария, на 20 км от Германия и затова за мен е вариант покупка от тук, иначе не бих се дигнал от България.
Силен плюс на швейцарските коли е, че се кара строго по правилата навсякъде - дори и по магистралите всичко е в пакет (няма газ до долу като в ФРГ) и доколкото знам доста стриктния годишен преглед, силен минус е ДДС/Мито при вноса им в БГ.
От Германия  - знам, че се връщат километрите на колите, но едва когато са на автовоза за Бг, т.е ако я взема от частно лице(германец, не руснак, арабин, българин) също може да се разчита на реални километри.

Цитат на: hotblooded в 02 Юни 2013 13:40:10
Aко ще купуваш кола от Германия - имай предвид че и там колите по които всичко е реално (продават се от реномирани търговци, лизингови къщи, официални представителства) - идват на кантар с колите продавани от лизингови къщи и официални представителства тук. Но там има доста повече избор, от колкото в България....
А ако това е вярно, то и МП става кандидат.

krim

Цитат на: amplified в 02 Юни 2013 13:48:50

преди 10-тина дни смених вакуумния регулатор, защото дефектира - цена нов 200лв БГ, 140лв - Англия и двете с доста дълъг период от чакане, а колата не ставаше за каране - вървеж сравним с 1.0 литров двигател и лошо настроена газова, разход 20-25л/100км.
Срещу 40лева от морга се върна живота на колата.

Реално такива разходи по няколко пъти не ме притесняват - това си е нормално, говорим за вероятността/честотата на поява на такива с още една нула отзад.

Alexi

от списъка с горните проблеми на TDCI спокойно може да изключиш помпата и дюзите ако говорим за мотора на Мк4 ,но трябва да сложиш в него DPF - варианта премахване няма да е опция ако караш в Швейцария предполагам ,а нов е доста скъп

hotblooded

Цитат на: krim в 02 Юни 2013 13:54:03
Аз работя в Швейцария, на 20 км от Германия и затова за мен е вариант покупка от тук, иначе не бих се дигнал от България.
Силен плюс на швейцарските коли е, че се кара строго по правилата навсякъде - дори и по магистралите всичко е в пакет (няма газ до долу като в ФРГ) и доколкото знам доста стриктния годишен преглед, силен минус е ДДС/Мито при вноса им в БГ.
От Германия  - знам, че се връщат километрите на колите, но едва когато са на автовоза за Бг, т.е ако я взема от частно лице(германец, не руснак, арабин, българин) също може да се разчита на реални километри.
А ако това е вярно, то и МП става кандидат.
Повечето автокъщи с ниски цени в Германия се държат от емигранти - турци, араби, поляци, руснаци и др.  при тях се продават "кошници".... ако ще вземаш от такава къща - по добри вземи от Горубляне ще си спестиш пътя (но не и проблемите). Търси от първи собственик, лизингови къщи (но и там внимавай много) и официални представителства... и там и тук.


escobar

Тойотите са издържливи, но много криви. Тегав дизайн, тегав интериор, тегаво управление. Японски москвич в общи линии.

Alexi

от новата им моделна линия няма нито един красив автомобил .. другото което буди недоумение в мене е че всеки следващ модел няма НИЩО общо като дизайн с предния .. никаква приемственост ..

escobar

Съседът кара само Авенсиси и ме е возил в този първия от около 2000-ната и последния.
Никак не е евтино в ТМ Ауто обслужването. Откъм надеждност са добри, интериорите са много бедни. Аз карал този втория модел. Не е лош, върши работа. Много се трошеше. Верно че моят човек не го жалеше никак, ама в общи линии го продаде за да се отърве.

amplified

Цитат на: krim в 02 Юни 2013 14:00:24
Реално такива разходи по няколко пъти не ме притесняват - това си е нормално, говорим за вероятността/честотата на поява на такива с още една нула отзад.

Не знам каква е вероятността, тази горната статистика съм я направил от 26.02.2008 до сега. Като колата е купена нова от МП.
Както са казали по-горе, доста бройки страдат от електрически проблеми.

Alexi

за нова кола е ясно че не се троши .. само че той няма да купува нова ..

krim

Колеги, още едно питане - какво е мнението за автоматик, гледам излизат повече такива обяви.
Никога не съм карал автоматик и ме интересува при конкретния модел има ли вариации на кутиите и някакви генерални проблеми.

Alexi

хм къде ги гледаш тия повече обяви ? автоматика е доста рядко срещан и при 2та модела .. инак на мондеото е японска кутията ,предполагам и на тойотата

krim

Ето тук гледам:

http://www.autoscout24.ch/de/autos/ford--mondeo?make=27&model=165&nav=7&priceto=10000&vehtyp=10&yearfrom=2008

Така и така поствам линкове, да попитам това мондео фейслифт ли се води, питам главно заради таблото на сн. 6 :


http://www.autoscout24.ch/de/d/ford-mondeo-kombi-2009-occasion?index=0&make=27&model=165&nav=7&priceto=10000&vehid=1267587&vehtyp=10&yearfrom=2008

Alexi

не е фейслифт ,той е от 2010 ..таблото си е нормалното на Титаниум .. може би навън има доста автомати но в БГ са много редки

amplified

2.0 бензин и автомат не съм сигурен, че съществува.
От 2.3 нагоре се предлагаше автомата.