Ремонт на инжектори Delphi TDCI в домашни условия

Започната от Alexi, 23 Март 2013 20:46:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Swetlio



Mondeicho

Става, като отидеш при правилните хора с хубавите клапанчета ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

БориславБойков


Mondeicho

В известните сервизи, където правят ремонт на дюзите  са намерили от качествените.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Swetlio

тези клапанчета "хубавите" явно са някаква мистерия  :D (rofl)

Alexi

не са мистерия ,аз бих ги заръчал отвън от дилър на Делфи да ми е мирна главата и това е .. около 50 паунда е бройката

teloto

Някой успя ли да си отремонтира инжекторите вкъщи,като си смени клапанчетата?

Go6o Cekov

Размизли и здразди :

вчера се мотивирах и свалих и 4те инжектора на моят 2.0 tdci 2005г.
Направи ми впечатление, че и 4та са яко черни долу на разпръсквача а във видеото което гледах казват, че трябва да са керемидени като как са свещите при бензиновите.
Инжекторите бяха брутално навити в главата и още по стегнати самите те. Със зор ги разглобих.
Досега небях виждал камо ли разглабял но познанията ми по руски машини ми помогнаха да разбера (за себе си пък сега така ли е не е ли ?!) , че няма износване никъде. Всички клапанчета, разпръзквачета и неща са еднакви при 4те.
Продухах и промих всичко със спрей за почистване на карбуратори. Доста добър и сравнително евтин. 6лв и стигна за дюзите и ЕГР клапана.
След като закачих всичко обратно запалих и ... нищо. Никаква промяна или подобрение. Леко се усеща ЕГР-а че работи по добре.
Мотора пуши, тресе, няма мощност и работи тежко.
Въпроса е къде да ида да ваведат нови данни на инжекторите и да ги обучават, частни уроци, вишу и т.н.
Може ли аз сам да свърша тази работа с лаптоп и шано програмка ?
Колко пари струва обучаването ?

Това е клипа който ползвах. Доста подробен и с хубаво качество.

https://www.youtube.com/watch?v=Sls9dEBHxbI

Alexi

износването не можеш да го видиш с просто око ,гледа се на микроскоп клапанчето и се вижда как е надрано и износено .. ако това ти е проблема де .. а инжекторите върна ли ги по местата им ,че ако не си не очаквай да работи добре

martin_varbanov

#129
Здравейте, колеги :) Пиша ви по повод предполагаем проблем с въпросните дюзи Delphi. Колата ми е Peugeot 407, 2.0HDI, 138hp горивна система Delphi.  Започвам от самото начало.....  Миналата година махнах EGR и FAP филтъра в Маднес Пловдив. Започна леко изпушване, но то е нормално - филтъра го няма вече. Обаче с настъпването на зимата започнаха и проблемите..... При -20 градуса колата пали от втори път, естествено изпушва прилично озад, мени обороти 3-4 минути и после е ОК, пали от раз. При под -20 градуса си пали от първия път останалите симптоми си ги има отново. Паленето ще се реши със смяна на акумулатор, защото 407 са капризни, ако няма хубав ток, а аз едвали имам с акумулатор подкарал 7-ма година. Остава проблема с оборотите и изпушването, което има при леко натискане на газта в диапазаон празен ход до 1200 оборота.... Смених бензиностанцията - ефект нулев. Тази година реших, че ще отделя време на дюзите и отидох на 8-ми Април в Пазарджик да тестват колата първо с компютър и след това стенд на дюза/и. Резултатите бяха стресиращи за човека правещ диагностиката. На компютърната диагностика показа, че втори цилиндър (при Peugeot I-ви цилиндър се брои от към маховика) има голямо отклонение +60мм3, останалите бяха с -23,-26,-24 по спомен, но в тези граници. Трябваше да изчакам да дойде новия стенд с който да види по-подробно, какво става. След още две седмици (миналата събота) бях пак при него, но не бях запомнил, коя дюза е проблемната и на компютърната диагностика виждаме следните параметри..... 1-ви цилиндър: -13.66мм3, 2-ри- +44.84, 3-ти-  -25.36мм3 и 4-ти-  -13.66. Решихме да свалим на втори цилиндър дюзата за стенд. Всички тестове, които прави машината бяха добри с изключение на "Pre injection test" при норми 2.4±2.6 - 4.1±4.6 моят показател беше 5.1. Явно, че човека не знаеше как да процедира и не ми обясни какво значи понянието "Pre injection", но с четене видях какво означава. Или научно казано това означава "Предварителна пилотна порция гориво", както и да е..... Сложихме дюзата на мястото и този показател, който беше в началото на втори цилиндър +60мм3, след това +44.84 падна на 27 и нещо си.  ??? ??? ??? Платих си 50лв. с мнението, че колата е ОК и няма проблеми. Първия път правихме тест  - обратен тест на нафтата, но без ел. захранване на дюзите с цел да се видело дали държат налягане дюзите - нямаше теч от нито една дюза при въртене на стартер - странен тест за мен, но майстор!  Тест за обратно гориво при запален мотор не правихме, но днес аз си го направих в нас по познатия в интернет начин. За 5 минути на празен ход: 1-ви цилиндър 15мл., 2-ри -14мл., 3-ти -15мл. и 4-ти пак 14мл.  Сега дилемата е да набивам ли 200лв за клапанче на втора дюза или да си карам така и да се примиря с това играене на оборотите при студено време. В топло време всичко е ОК.

Стана малко дълго това мнение, но исках да съм изчерпателен.
Благодаря на всички, които се ангажират да помогнат :)


hotblooded

Колега,  не се  шашкай излишно - ако някоя дюза излезе извън диапазона, който компютъра може да коригира - веднага ще получиш светеща лампа на таблото и двигател няма да реагира на педала на газта при над 2500 оборота.
Относно проблемите - първо сложи хубав акумулатор, после - хвани се и почисти смукателния колектор, EGR-a, управлението на геометрията на турбото. Горивния филтър - иди да ти сложат оригинален такъв в Пежо, и го сменяш през смяна на масло.... Казвам ти тези неща като бивш механик на Пежо.

martin_varbanov

Колега, не се шашкам, а търся решения на проблема. За акумулатора си прав - трябва. За всумателния колектор не съм се замислял. За ЕГР - няма такъв вече и ми се решиха доста проблеми. Горивния филтър го сменям на 10 000км заедно с маслото и то с оригинален такъв Peugeot/Citroen, но не от Пежо имам си човек за тая работа. Управлението на геометрията на турбото също ще ми е трудна задача, защото е завряна...... някъде си :) Благодая ти за съветите, които даде :)

Go6o Cekov

#132
А ако се сложат други инжектори от работещ мотор на друг на който е сигурно, че неговите неработят както трябва дали ще заработи нормално. Все едно сменяш свещите от работещ бензинов на друг ?

Послепис:

Интересен метод за отремонтиране на клапанчета. Доколкото разбрах има ефект. Някой колега от София има ли стари клапанчета или комплект инжектори да услужи за да тествам на своя глава ще се получи ли така както на клипа ?

https://www.youtube.com/watch?v=FHo0MwaLgKE

teloto

Явно никой все още не е ремотирал,сменял клапанчета в домашни условия,като гледа клипове на братушките.... :o Много ми е интересно дали е възможно в домашни у-вия!? :-[

hotblooded

Цитат на: teloto в 28 Май 2017 22:42:28
Явно никой все още не е ремотирал,сменял клапанчета в домашни условия,като гледа клипове на братушките.... :o Много ми е интересно дали е възможно в домашни у-вия!? :-[
Не се прави нищо по различно, от колкото в сервиза. Условията за успешен ремонт  са следните:
1-диагностика, да сте сигурни че проблема е в тях, и само в тях (клапанчетата)
2-оригинални клапанчета, или качествени заместители, както и да са точно от същия тип, като вашите (че има поне два вида)
-----
Смяната на клапанчетата няма да помогне, ако е прецкана и помпата, особено ако пуска и стружки. Смяната е безсмислена и ако ползвате долнопробен горивен филтър и/или наливате "Тунджа"

kurti kurtev

Здрвей Dmitarsho!!! Можеш ли да ми изпратиш сайта от къде си поръча тези клапни с тези кутийки??? много ги хвалят в един руски сайт!!! Предварително ти благодаря!!!

mitko_ra

Здравейте колеги. Живо се интересувам какъв е крайният резултат при монтаж на китайски клапанчета на инжекторите.

hotblooded

Цитат на: mitko_ra в 15 Септември 2017 17:29:35
Здравейте колеги. Живо се интересувам какъв е крайният резултат при монтаж на китайски клапанчета на инжекторите.
Крайния резултат е закупуване на не-китайски.  Дет се вика - на никой не му се е разминало.

mitko_ra


mitko_ra

Намерих оригинални клапанчета в Косер. 140 лв./брой. Смених ги сам на двете проблемни дюзи. Колата работи нормално.   


martin_varbanov

Колеги след диагностика се оказа, че колата ми постоянно си прави корекции, т.е след всяко запалване и постоянно мени показанията на корекцийте от 1-ви на 4-ти цилиндър после лоша корекция отива на 2-ри, 3-ти и т.н.т. След направен стенд на дюзите се оказа, че имат лош показател на pre-injection на ниските импулси. При високи импулси влизат в норми. Няма установени стружки от помпата в дюзите, което е добре, но според майстора има износване вътре в клапанчето и това е причината да няма  добър pre-injection. Запознати ли сте дали след смяна само на клапани се налага стенд и кодиране? Дали наистина този показател влияе до такава степен, че колата да пали по-трудно зимата ( от втори, трети път при -15). 

Gerchev

Здравейте и аз да попитам някой сложи ли китайските и ако да какви са впечатленията ви дайте линк за китайските и за оригиналните ако може  ::)
Резултатите от снимката са за има няма 2 минути
Лудогорец Шампион ;-) Разград футболната столица на България

Mondeicho

Китайски не бих ти препоръчал, само ще си играеш безцелно. Вземи оригинални, повече пари, но ще си решиш проблема ако са клапа четата... ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

ами .. честито .. само едната дюза е ок ( тази с почти празното шише ) .. внимавай къде ги правиш че неуспешните ремонти изобилстват

Gerchev

Цитат на: Alexi в 10 Януари 2020 08:17:06
ами .. честито .. само едната дюза е ок ( тази с почти празното шише ) .. внимавай къде ги правиш че неуспешните ремонти изобилстват
Сам ще си ги правя че тука наще майстори трябва да им се молиш да ги ... пък на немец ще ме убият и ще рискувам метох за някакви добавки на хадо за прочистване на горивната система ще видим
Лудогорец Шампион ;-) Разград футболната столица на България

Pyrhel

Цитат на: Gerchev в 10 Януари 2020 01:09:32
Здравейте и аз да попитам някой сложи ли китайските и ако да какви са впечатленията ви дайте линк за китайските и за оригиналните ако може  ::)
Резултатите от снимката са за има няма 2 минути
Няколко човека от форума са ползвали китайските и после са ги сменяли с Делфи. Резултатът не е особено добър - или не могат да ги калиброват добре след това или издържат не особено много. Поне така са споделяли.
Не е изключено да има и добри китайски, но... :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Gerchev

Цитат на: hotblooded в 19 Ноември 2016 20:49:02
Инжекторите за Mondeo Мк3 2.0 TDCi са няколко вида.  Разликите са за мощността(90/115/130) ,  преди/след фейс лифта и евро3/евро 4...  Няма взаимозаменямост между тях, без намеса във софтуера. Също така - смяната на само 1 или 2 инжектора - само отлага рециклирснето на всичките 4
Здравей аз току що намерих 4 хубави дюзи за мойта 2.0 тдци фейслифт а тези които ги намерих са от 2.0 ди 90 коня май преди фейслифта  четирите дюзи мога да ги взема за 100€ но дали ще станат
Лудогорец Шампион ;-) Разград футболната столица на България

Alexi

с какъв парт номер са ? или и това няма значение ,важното е че са хубави ..

Gerchev

Цитат на: Alexi в 18 Януари 2020 17:51:45
с какъв парт номер са ? или и това няма значение ,важното е че са хубави ..
Здрасти имаш в предвид номерата на инжекторите ли ? Утре ще запиша моите и на донора ако кажеш че са съвместими ще е като печалба от тотото 
Лудогорец Шампион ;-) Разград футболната столица на България

tihomir8611

Здравейте колеги може ли да ми кажете номера на камъка за развиване на дюзите на мондео мк3. Че
трабва да си правя