Инсталиране на круиз контрол за S-Max, Galaxy MK3, Mondeo MK4

Започната от mitakinen, 19 Ноември 2012 11:17:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mitakinen

Това е най-лесният начин за модернизация на круиз контрол за FORD S-Max, но също така е възможно както и при Galaxy MK3, така и Mondeo MK4. Тъй като в рамките на кормилната колона са налични всички кабели и контакти и единствено се изисква да се снабдите с ключовите елементи на волана за круиз контрола и последващо активиране на круиз контрол при дилър на FORD.
Това са бутоните. Важното е да са комплект с кабелите и буксите.



Извадете клемите на батерията!  Освободете въздушна възглавница с помощта на задните скоби.


Изтеглете въздушна възглавница напред внимателно


Важно - само тази клема да се откачи. Не сваляйте тази от центъра на въздушната  възглавница


Отстранете и втория конектор.  След това въздушната възглавница се премества  настрана.


Сега разхлабете болтовете на волана - двата на задната страна ...


И отпред ....


Извадете конекторите на волана


Монтирате на волана новите бутони и завивате винтовете в обратния ред


Поставете обратно конекторите на клаксона и въздушната възглавница и я монтирайте.


Всичко е готово и остава да отидете до дилър на ФОРД или сервиз снабден със специализирана апаратура

Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки


Dmitarcho

Браво за придобивката - надявам се това ти си го монтирал ;) Доста изчерпателно обяснения кое,как,къде и защо ;)
Ръца Пръца

mediacenter

Дааа...браво наистина..
А аз бях останал с впечатлението,че се сменя направо волана,но може би е въпрос на цена....
М/у другото ,колко струват бутоните?

jorotomov

Здравейте,
Искам да инсталирам Круиз контрол на моя Ес макс. Намерих си волан с копчетата и кабели, но от Мото Пфое София ми казаха, че не могат да ми прехвърлят само копчетата, а трябва да сменят целия волан. Мен това не ме устройва тъй като волана който намерих е в доста по лош вид от моя. Обясниха ми, че ако сложат копчетата на моя волан, можело да има проблем с ербега- да се отвори от самосебе си или въобще да неможе да се отваря и че трябва да подпиша декларация, за тези опасности.
Моля за мнение по въпроса и дали някой се сблъсквал с този казус.

Благодаря,
Жоро

mitakinen

Може да се отвори от самосебе си ако не си откачил акумулатора - иначе няма никакви проблеми - може да си смениш бутоните и сам действайки по инструкцията
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

jorotomov

Инструкцията е много добра, но аз съм лаик и не смея да пипам такива неща. Предпочитам да го свърши някой който го е правил и разбира.
От МП ми казаха че може да се отвори ербега или въобще да не може да се отваря след време, след като вече е сложен, а не по време на монтажа, понеже окабеляването във волан с круиз контрол и такъв без круиз контрол се различавал.
Вероятно не им се занимава и търсят лесния начин.

mitakinen

Направо си ги мързи. Не е изобщо трудно - и аз не съм много сръчен, но е много лесно. По-смело
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

jorotomov

От вчера вече имам инсталиран темпомат, много яка екстра. В МП ми прехвърлиха копчетата с кабелите и го активираха въпреки, че първоначално твърдяха, че няма да стане. Обяснението им беше, че щом имам и кабелите можело (което им го казах предварително) иначе без кабели неможело (това и аз го знаех).

Alexi

всичко ще се научат те ама не им е огладнял гъза ...

hotblooded

Цитат на: Alexi в 26 Март 2013 11:08:41
всичко ще се научат те ама не им е огладнял гъза ...
Ще вземат да ни търсят за консултанти :)


mitakinen

Те ги знаят нещата, но не им се занимава за 20-тина лева. На Мототехника-Пфое им е далаверата в микробусите и баничарките. Ние сме плювковци само и не сме им таргет. Не ни четат както става ясно и няма смисъл изобщо да ги коментираме. Ще е чудо ако ни дадат някоя Фиеста СТ или Фокус СТ за събора. Но знае ли човек  :-*
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

Alexi

с наще баничарки далаверата им беше точно 1 смяна на масло и филтри от по 400 лв общо .. след това шефа ги отсвири то няма такава наглост ..

mitakinen

Трябваше да преправям тази инструкция, че сайта на който бях качил снимките изчезна безследно :)
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

Nebhotep

Добавям ръководство за инсталиране на  круиз контрол ако нямаме инсталацията на копчетата или направата на самоделно управление.

1. Липсва ни инсталацията от копчетата:

Щекера може да се направи от букса за захранване на хард диск от компютърна конфигурация (нужни са ни два броя), които допълнително сме изпилили до необходимия размер.



Трябва да се получи така:



Ляв блок: ON, CAN, OFF.

Разпиновката на буксата на тези бутони: (от страната на кабелите, закопчалката е нагоре, тъй като на нея няма маркировка, съм въвел условна такава)

1.   Зелен – отива на контакт 10 на главната букса на волана свързваща копчетата с управаляващия модул (+)
2.   Черен – отива на контакт 11 (+)
Отговарят за подсветката на бутоните
3.    Зелен – отива на контакт 15
4.   Виолетов – отива на контакт 8
Това са кабелите за сигналните импулси

В свободно състояние на блока (не е натиснат нито един бутон) съпротивлението е 702 Ома, на последните два контакта. След това съпротивлението се мени при натискане на бутоните, както следва:
ON - 362 Ома
CAN - 147 Ом
OFF - 0

Десен блок: SET+, RES, SET-

1.   Зелен – отива на контакт 10
2.   Черен – отива на контакт 11
Отговарят за подсветката на бутоните

3.   Зелен- на контакт 15
4.   Кафяв –на 16 контакт
Това са кабелите за сигналните импулси

В свободно състояние на блока (не е натиснат нито един бутон) съпротивлението е е 702 Ома, на последните два контакта. След това съпротивлението се мени при натискане на бутоните, както следва:

SET+: 147 Ом
RES: 362 Ома
SET-: 0

Схема за онагледяване на процеса по свързване:



Така по тази схема и описанието няма да е трудно да сглобим работеща схема за управление пренебрегвайки подсветката даже и от копчета на стар мобилен телефон.

2. Допълнително самоделно управление посредством левия джойстик на волана

Ако не използваме фабричната аудио система, може да използваме левия джойстик на волана за управление на круиз контрола.

Разпиновка на левия и десния джойстик и техните съпротивления:

Ляв джойстик: бутони наляво, надясно, нагоре, надолу и М

1 - зелен - 10 контакт
2 - черен - 11 контакт
3 - сив - 7 контакт
4- кафяв - 6 контакт

Първата двойка е осветлението, а втората- сигнална

Съпротивления:
Свободни- 5,05 кОм
Звук плюс (нагоре) - 147 Ома
Звук минус (надолу) - 54 Ома
Надясно - 302 Ома
Наляво - 563 Ома
М - 1,039 кОм

Десен джойстик: клавиши нагоре, надолу, надясно, наляво, ОК


Разпиновка:
1 - зелен - 10 конт.
2 - черен - 11 конт.
3- виолетов - 5 конт.
4 - сив - 2 конт.
5 - кафяв - 1 конт.

Съпротивления:
Свободно- 1,732 кОм
Нагоре - 39 Ом
Надолу - 101 Ом
Надясно - 530 Ом
Ноляво - 221 Ом
Ок - затваря контакти 1,2,5

Т.е. сменяйки съпротивленията в левия джойстик при условие, че не го използваме може да реализираме функциите на круиз контрола.

Добавяме и 16- пиновата букса, към която се включват всички кабели:

11 конт - черен
9 - конт - виолетов

Тези кабели захранват звуковия сигнал на автомобила.

Електрическата инсталация може да бъде комбинация от цветове и не винаги трябва да им се има доверие. В контактите за звуковия сигнал вместо виолетов може да бъде бял, в другите букси също може да има промяна в цветовете. Най- добре да се локализира местоположението им в 16 - пиновата букса.



Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Nebhotep

Едно ръководство за поставяне на круиз контрол на руски (мързи ме да превеждам в момента ^-^), тъй като на колегата нещо са се изгубили снимките от първия пост в темата. Някой ако има въпроси по поставянето да пита, тази процедура съм я извършвал вече.

https://www.dropbox.com/s/oue4l1pn69zra5l/%D0%A3%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0%20%D0%9A%D0%9A.pdf


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Amazon

Цитат на: jorotomov в 26 Март 2013 10:27:16
От вчера вече имам инсталиран темпомат, много яка екстра. В МП ми прехвърлиха копчетата с кабелите и го активираха въпреки, че първоначално твърдяха, че няма да стане. Обяснението им беше, че щом имам и кабелите можело (което им го казах предварително) иначе без кабели неможело (това и аз го знаех).
. Здравейте колеги,от вчера съм с монтирани бутони за круиз контрол,но бихте ли ме упътили към кое МП да се насоча или къде могат да ми ги активират.Звънях в Русе,Шумен и Варна,одговора им бе...НЕМОЖЕМ !!!

divak84

Цитат на: Nebhotep в 05 Октомври 2013 20:24:43
Добавям ръководство за инсталиране на  круиз контрол ако нямаме инсталацията на копчетата или направата на самоделно управление.

1. Липсва ни инсталацията от копчетата:

Щекера може да се направи от букса за захранване на хард диск от компютърна конфигурация (нужни са ни два броя), които допълнително сме изпилили до необходимия размер.



Трябва да се получи така:



Ляв блок: ON, CAN, OFF.

Разпиновката на буксата на тези бутони: (от страната на кабелите, закопчалката е нагоре, тъй като на нея няма маркировка, съм въвел условна такава)

1.   Зелен – отива на контакт 10 на главната букса на волана свързваща копчетата с управаляващия модул (+)
2.   Черен – отива на контакт 11 (+)
Отговарят за подсветката на бутоните
3.    Зелен – отива на контакт 15
4.   Виолетов – отива на контакт 8
Това са кабелите за сигналните импулси

В свободно състояние на блока (не е натиснат нито един бутон) съпротивлението е 702 Ома, на последните два контакта. След това съпротивлението се мени при натискане на бутоните, както следва:
ON - 362 Ома
CAN - 147 Ом
OFF - 0

Десен блок: SET+, RES, SET-

1.   Зелен – отива на контакт 10
2.   Черен – отива на контакт 11
Отговарят за подсветката на бутоните

3.   Зелен- на контакт 15
4.   Кафяв –на 16 контакт
Това са кабелите за сигналните импулси

В свободно състояние на блока (не е натиснат нито един бутон) съпротивлението е е 702 Ома, на последните два контакта. След това съпротивлението се мени при натискане на бутоните, както следва:

SET+: 147 Ом
RES: 362 Ома
SET-: 0

Схема за онагледяване на процеса по свързване:



Така по тази схема и описанието няма да е трудно да сглобим работеща схема за управление пренебрегвайки подсветката даже и от копчета на стар мобилен телефон.

2. Допълнително самоделно управление посредством левия джойстик на волана

Ако не използваме фабричната аудио система, може да използваме левия джойстик на волана за управление на круиз контрола.

Разпиновка на левия и десния джойстик и техните съпротивления:

Ляв джойстик: бутони наляво, надясно, нагоре, надолу и М

1 - зелен - 10 контакт
2 - черен - 11 контакт
3 - сив - 7 контакт
4- кафяв - 6 контакт

Първата двойка е осветлението, а втората- сигнална

Съпротивления:
Свободни- 5,05 кОм
Звук плюс (нагоре) - 147 Ома
Звук минус (надолу) - 54 Ома
Надясно - 302 Ома
Наляво - 563 Ома
М - 1,039 кОм

Десен джойстик: клавиши нагоре, надолу, надясно, наляво, ОК


Разпиновка:
1 - зелен - 10 конт.
2 - черен - 11 конт.
3- виолетов - 5 конт.
4 - сив - 2 конт.
5 - кафяв - 1 конт.

Съпротивления:
Свободно- 1,732 кОм
Нагоре - 39 Ом
Надолу - 101 Ом
Надясно - 530 Ом
Ноляво - 221 Ом
Ок - затваря контакти 1,2,5

Т.е. сменяйки съпротивленията в левия джойстик при условие, че не го използваме може да реализираме функциите на круиз контрола.

Добавяме и 16- пиновата букса, към която се включват всички кабели:

11 конт - черен
9 - конт - виолетов

Тези кабели захранват звуковия сигнал на автомобила.

Електрическата инсталация може да бъде комбинация от цветове и не винаги трябва да им се има доверие. В контактите за звуковия сигнал вместо виолетов може да бъде бял, в другите букси също може да има промяна в цветовете. Най- добре да се локализира местоположението им в 16 - пиновата букса.

Трябва  ми помощ свързана с монтирането на круиз контрол на мондео мк4