От коя бензиностанция да зареждам?

Започната от Pyrhel, 17 Септември 2011 11:59:58

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Ето как действа нафтата от различни бензиностанции на тдци-то ми (мондео мк3 2.2).

Ромпетрол: Абсолютно недоволен съм. Ужас направо! На празен ход тресе, нестабилни обороти. По време на движение няма мощност, не дърпа никак добре, по нагорнищата се усещаше най-силно. Дори и разходът беше с около литър/100 по-висок. Имам и един клип (той е за друго, но се вижда и ускорението): тук.

ОМВ Алпин Дизел: Колата върви добре, работи леко, нормална мощност. Обаче и харчеше повече. Хем скъпа нафта, хем и да има по-висок разход... Не съм доволен като цяло.

Лукойл: До скоро най-доброто, което съм сипвал. Нормален разход, добра мощност. Без никакви проблеми зимата.

Еко: Скоро сипах няколко резервоара да я пробвам. Изненадващо добра нафта. Не мога да кажа със сигурност, може да си внушавам, но като че ли колата върви с нея по-добре с нея, отколкото с лукойлската. Трябва да направя още няколко сравнения :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


petermitkov

Абсолютно същите наблюдения имам и аз.
Ромпетрол доста го хвалят по другите автомобилни форуми, но аз съм наливал няколко пъти и колата не се държеше добре после.
Бих споменал и обикновенния дизел на ОМВ - колата върви с него като с нафта от Лукойл.
ЕКО - доста добре е, но теста http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=46576&page=33 на колегите от Офроад форума показаха че тя най-лесно замръзва - отдавам го на факта че е сигурно е била произведена от гръцка рафинерия и там нямат зимна нафта заради по-мекия климат.


sapienti sat

Alexi

Цитат на: Pyrhel в 17 Септември 2011 11:59:58
Ето как действа нафтата от различни бензиностанции на тдци-то ми (мондео мк3 2.2).

Ромпетрол: Абсолютно недоволен съм. Ужас направо! На празен ход тресе, нестабилни обороти. По време на движение няма мощност, не дърпа никак добре, по нагорнищата се усещаше най-силно. Дори и разходът беше с около литър/100 по-висок. Имам и един клип (той е за друго, но се вижда и ускорението): тук.

ОМВ Алпин Дизел: Колата върви добре, работи леко, нормална мощност. Обаче и харчеше повече. Хем скъпа нафта, хем и да има по-висок разход... Не съм доволен като цяло.

Лукойл: До скоро най-доброто, което съм сипвал. Нормален разход, добра мощност. Без никакви проблеми зимата.

Еко: Скоро сипах няколко резервоара да я пробвам. Изненадващо добра нафта. Не мога да кажа със сигурност, може да си внушавам, но като че ли колата върви с нея по-добре с нея, отколкото с лукойлската. Трябва да направя още няколко сравнения :)
наистина набира мудничко ако това е с газ до край ,а нафтата на Еко наистина е добра но при мене няма съществени разлики къде ще заредя и с Шел и с Омв върви добре слагал съм и на Ромпетрол - ми нафта .. върви .. най добре се чувства колата с премиум дизела на Омв но разликите не са кой знае какви с обикновените нафти ..

escobar

#3
OMV 100 октана няма конкуренция при бензина.
-познат си купи доста спортна машина от служител високо ниво в Лукойл и той му е препоръчал ОМВ 100
-друг познат разправя, че определени бегачки на Мицубиши работят нормално само с ОМВ 100
-на дълъг път ми даде по-нисък разход при един и същи маршрут с еднакво каране - максимална икономия.

За дизела наблюденията ми се градят върху 308 Пежо, 1.6 Hdi, двигател меко казано разпространен сред автомобилите ФОРД. Та имам следните наблюдения - върви абсолютно еднакво с всички видове нафти от всички видове бензиностанции, то така или иначе не е някакъв мощен дизел. НО зимата се държи най-добре с ОМВ Алпин. Не че с другите се държи зле, но откакто веднъж нафта от ЕКО се беше желирала не се правят експерименти. С ОМВ Алпин никога не е имало проблем зимата.

ОМВ определено ми е фаворит, ЕКО и Лукойл стават, но...
Лукойл е като сиропиталище на повечето места и кенефите са гнусни. Да не говорим, че в определен период продаваха само отвратителната им собствена минерална вода и някаква свръхскъпа.

petermitkov

В момента пиша след 200км преход с нафта от Лукойла на Сливница
Осезаемо колата беше по мудна в сравнение с Еко и забелязах че изпушва значително като подам повече газ
sapienti sat

Bobi

Аз имах подобен случай с бензиностанцията на Лукойл до Аптечната лига на Симеоновско шосе. 1 седмица обикалях, където ми падне, за да изгоря нафтата, че беше тотален боклук. Много пъти съм зареждал на въпрония Лукойл и никога съм нямал проблеми, но това беше последния път.Все си мисля, че при Лукойл нещата са на "късмет" с партидата.

Alexander

Аз съм страшно недоволен от Ликойл и никога не сипвам там! В началото сипвах на Шел и не съм имал проблеми, но сега минах на ОМВ ей така за разнообразие и сега след вашите коментари мисля да пробвам и ЕКО  :)
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

Jumper

Наблюдения за нафта (не на форд, а на Тойота Авенсис 2,2):

Зареждано в Ромпетрол и Шел. Ромпетрол най-нисък разход и нормално поведение, Шел по висок разход, по тих двигател. За студено време само ОМВ Алпин е без проблем - Шел тракаше, Ромпетрол не се забелязваше различен шум, но миризмата на изгорелите газове беше доста различна.

Наблюдения за бензин (Фиеста):

Най-добър разход на Ромпетрол (95), а с 98 по-висок разход. Наистина вървеше малко по-добре... но разхода си отиде нагоре. При Шел положението е същото, като с V-Power върви доста по добре, а разхода е само малко по-голям (0,5 л/100 км.). Лукоил не съм мъчил колата, ОМВ с други три марки коли се държи като при Ромпетрола.

Това са наблюдения при един и същи начин на шофиране, както при градско, така и при дълъг път...

pantata

Аз мога да пиша за бензина. Доста време зареждах на Лукойл и разхода ми се струваше ОК докато не започнах да зареждам на Еко. Става въпрос за най-обикновения 95. Водя си една табличка и ето я и нея. Последните 4 зареждания са от Еко, като първото от тях естествено показва все още разхода на лукойл.
Както се вижда има 2 пъти на 15-ти, второто е изключително и само извънградско.

Дата/километраж/Сума в лв/цена за литър/количество/изминато/ разход на 100км

Bobi

Аз вчера заредих един резервоар OMV Maxmotion Diesel, но съм изминал едва 10-тина километра и все още не мога да дам впечатления.


Alexi

за почивката сипах максмоушъна на ОМВ ,даде ми 4.1 по борд а реален около 4.5 разход за 500 км включващо 2 прохода ,чат пат климатик и изпреварвания с пълна газ както и 80 км магистрала със 120 на темпомат ,през останалото време кротко каране 80-90 - пътя не позволяваше повече

Иван Вълков

Аз съм най-доволен от Дизела на ОМВ. С нафта от всички други бензиностанции разхода не ми падаше  под 6,6 извънгрдаско. Нафтата на ОМВ разхода ми падна на около 5,7 - 6. Пример : 100 лева при цена за литър 2,41 = 41,49 литра. С това количество нафта изминах разтояние от 720 километра, от който 200 километра градско в Бургас . Климатика беше изключен само около 180 километра от целия пробег. Равносметката показва 5,76литра на 100 километра. На същия пробег но с друга нафта разхода ми не е падал под 6,5 - 6,6 литра на 100. Ориентирам се по нивомера в резервоара, знам че не е 100% точен, но е някакъв ориентир. веднъж пробвах Макс Моушън, но маршрута за който го изгорих беше планински с климатик и даде около 6,3/100 което си е оферта за пълна кола, клима и кофти път. 8)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Bobi

Малко ъпдейт за OMV Maxmotion Diesel : Вече изминах 176 километраи разхода по борд ми падна на 5.5 ???

petermitkov

Цитат на: petermitkov в 21 Септември 2011 21:58:01
В момента пиша след 200км преход с нафта от Лукойла на Сливница
Осезаемо колата беше по мудна в сравнение с Еко и забелязах че изпушва значително като подам повече газ

Навъртях още 400км с тази нафта но допълних догоре с ОМВ и си купих добавка  на Cyclo  която абсорбира водата и прочиства горивната система. Определено имаше положителен ефект  и двигателя заработи  малко по тихо.
sapienti sat

senatora

колеги,
аз мога да дам мнение за газта
на:
-еко...колата наистина върви добре,но и ми гори малко повече/или лъжат като сипват/ а и ползвам 5 st. отстъпка:)
-литекс...гори ми по-малко,но и не върви така добре
-шел...много е гадна
-омв...също добър вариант
Ако няма къде да отидеш,ела на себе си:)

petermitkov

Цитат на: petermitkov в 26 Септември 2011 19:42:03
купих добавка  на Cyclo  която абсорбира водата и прочиства горивната система. Определено имаше положителен ефект  и двигателя заработи  малко по тихо.

Ето и самата добавка добавка - май не е точно това което ми е трябвало :-X
sapienti sat

Alexander

Понеже днес се скъсах да чета из нета за тия въпросните Български нафти и реших да споделя с Вас моето общо впечатление!
За абсолютно всяка нафта имаше негативни мнения и истории от рода на - " един приятел сипваше там и после му промиваха горивната система"... Като цяло се коментира, че премиум горивата са по-добри! Четох добри мнения и за Shell V-Power и за OMV Premium Diesel и за Еко +(или както се казва там) както естествено и лоши..

И така до тук не казах нищо съществено което вие не знаете, но най-голямо впечатление ми направи изказването на 1 човек което ме накара да се замисля!

Колко всъщност ще спестим ако сипваме на Лукойл с тяхната отстъпка от 5 стотинки(лично аз мразя Лукойл) и колко ще се набутаме ако сипваме премиум гориво! Няма две мнения по-въпросът, че между двете има разлика!

Простата сметка показва следните неща:(ще работя с данни от моята кола)
Аз на година изминавам средно 30 000км
Среден разход ще го сложа 7, защото аз карам малко по-динамично
И 5 ст отстъпка от Лукойл

И като ги сметнем става следното - 30 000 / 100 = 300 пъти по 100км
300  *7 = 2100 литра гориво за една година
2100 * 0,05 = 105лв спестяваме за 1 година..
И не, не умаловажавам стойноста на 105 лева, нека никой не ме разбира погрешно! Но какво може да ни костват тези спестени 105 лева! И се има в предвид че тук говорим за сравнително голям пробег!

А сега нека направим сметката за премиум горивата:
Горе изчислихме че ни трябват 2100л за 1 година и премиума на OMV(за пример) е 17 стотинки по-скъп!
2100 * 0.17 = 350 лева..
Да сума пари са, но си мисля че могат да ни спестят много главоболия! Като цяло разликата се получава 455лв и отново повтарям че това е при доста голям преход на година и цифрите намаляват значително при по-малък такъв!
И знам че всеки може да си направи тази проста сметка, но мене лично ме накара да се замисля!

Поздрави!  (thup)
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

pantata

С по-хубава нафта трябва разходът да е по-нисък. Разликата се намаля още и като сложиш отстъпка и от друга верига, също имат карти.  ;)

Alexi

така е ,не са големи разликите като пари но и като качество не е ясно колко са големи .. от по скъпите горива за мен си струва само премиум ( вече макс моушън ) дизел понеже е вносен

Bobi

#19
Пресни впечатления от пълен резервоар с Дизел + на Еко:

+ тих двигател
+ подобрена динамика
- повишен разход на гориво около 0.5-0.7 литра.

Връщам се на ОМВ Максмоушън дизел. Моята кошница най-много харесва нея :)

11.10.2011 Ъпдейт:

Да добавя още един "+", заради който може би ще продължа да използвам Дизел+ на Еко. Вече трета сутрин, с температура на околната среда около 6-7 градуса, колата не тресе на студен двигател, при това с 4 изгорели подгревни свещи! Това е достатъчно показателно за мен за качеството на горивото и в частност добавката в него.


VENTCI

В последно време зареждам на ЕКО - имам и карта за 5-6 ст. отстъпка. Все пак да не забравяме и "вторичния" пазар.

Bobi

С т. нар. "вторичен пазар" трябва много да се внимава.Бих си позволил само ако познавам лично човека и например кара за фирма, които зареждат с карти от големите вериги...

mitakinen

От 4г. зареждам само от ЕКО по съвет на приятел, който беше дилър в МП. Той ми каза за техен клиент, който имал няколко десетки фордя и ги групирал да зареждат в различни вериги бензиностанции. Тези, които зареждали в ЕКО нямали никакви проблеми.
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

Jumper

Още един глас за Еко. От един месец зареждам само от Еко. Има осезаема разлика във вървежа и динамиката, разхода е прекрасен, двигателя е забележимо по тих...

escobar

Единствения път, когато ми е замръзвала нафта в кола е точно ЕКО. Това, не значи, че ги избягвам, ама са един дол дренки, като изключим Алпин дизела.

AlexanderBozhinov

аз в последно време съм доволен от Шел :)

amplified

Не зареждайте на Еко на Борис и Околовръстното! Сипват по-малко.

escobar

На ЕКО на "Борис" на един съсед му сипаха много повече, на 2-ра колонка. Явно е имало проблем и то не насочен спрямо клиентите.
Тая година ОМВ се бави с пускането Алпин дизела, явно целогодишно ще налага MaxxMotion.

Bobi

Някой има ли актуална информация какви са отстъпките след октомври? Чух, че картите "Приятели" на Еко вече са с 4 ст. отстъпка за нормален дизел и 7 за скъпия? Вярно ли е?

Alexi

Цитат на: escobar в 16 Ноември 2011 15:51:47

Тая година ОМВ се бави с пускането Алпин дизела, явно целогодишно ще налага MaxxMotion.
ребрандирането им излиза скъпо и вече май целогодишно ще си е един и същ ..