Зимни гуми - мнения, отзиви, коментари

Започната от Bobi, 17 Септември 2011 02:04:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

PcMan

#30

Цяла предна зима с 4ка 205.55.16 Мишелин Алпин А4 и знам, че ще звучи банално и сякаш го пиша, защото аз съм с такива, но няма толкова безшумна, меко возеща и с такова сцепление гума. При първото каране с тях не повярвах колко тиха била колата, и колко меко возела. При първия сняг се хвърлих в едни полянки с дълбок сняг и хълмчета да си експериментирам, и си казах браво момче, you did it right  ;D Бях се убедил след четене за Дънлоп 3д и в магазина мернах без да искам А4, не бях разглеждал А3 по ред причини (основно кеш). В момента, в който видях изложената А4-ка точно 205.55.16 се прибрах да разуча и за нея, толкова ми хареса. Спрямо 3д - по-мека на допир, с доста по-мек борд, и ивиците прорязани във всяко блокче от грайфера (тези: линк) бяха по цялата височина на блокчетата, не до половината като при 3д-то. Тези неща и факта, че бяха приемливо по-скъпи от 3д-то, че са нов модел (а 3д-то на доста години, което отчете и човека в Диана), и че са Мишелин, ме хвърли на тях. И бяха 1ви в теста на адак за 17ки 2010.


Bobi

Мишелин Алпин А4 е супер гума. Ще помагам на amplified с чуковете по главата, ако ги продадеш  (whip)

PcMan

#32
Bobi май се отказвам, ще я снижа, вместо 500лв допълнително (+ монтаж/демонтаж преди всеки сезон зима/лято) над цената на алпините с джантите на тях, защото хубав модел 215.45.17 зимна х4 е поне 1200лв след отстъпка дори. А ако падна в голяма дупка (не ми се случва, но е достатъчно 1 път с ниския профил, а зимата повече не се виждат) хайде бонус 300лв (сещам се за един ситроен C5(новия,огромния) с 18" зимни, дори по-високи от 215.45.17, с цицина, това когато ми монтираха мишелините, сигурно е знак) (hammer) И ще возят малко по-твърдо и шумно. Ако си купя RS през 2012-та ( винаги мога да си намеря куфарче пари! :)) ) вече може.
Цитат на: escobar в 13 Октомври 2011 18:20:29
В общия случай в България няма чак толкова много сняг и според мен при тестовете е добре да се наблегне най-вече на характеристиката износване. Там Мишлен, по мои наблюдения, са много напред в материала.
Тая зима няма да има сняг в София! :-[
Прав си(дано не си прав, че няма да има сняг - 09/10 беше по-добре от 10/11, дано се редуват), на сестра ми семейната кола (А4 99г) е с good year ultragrip 7+ точно последните 2 сезона, и износването е доста видимо. Нито ходят на работа с нея, нито ходят по почивки много много спец. тези 2 сезона. Ultragrip-a е уникална гума, но не на 1 или 2 места се споменава, че бързо се износва в не крайно зимни условия. Спрямо мишелина всичко се износва бързо. Като гледам моите им вярвам, че обещават 1доп.сезон. Жалко, че мишелин отказаха да плащат повече пари от Пирели преди сезон 2011 в Ф1, когато бе конкурса. Жалко, досвидяха им се парите(вече бяха подписали и за WRC), а какво щяха да правят в Ф1 само..!  (evil) Пример Pilot Super Sport - по-доброто от най-доброто на всеки.

Bobi

Тестът на ADAC за размер 195/65/ R15 :

petermitkov

Моя Вредещайн Сноу Трак е вече в средата на класацията.... Какво нещо са 2 години прогрес.
sapienti sat

Alexi

мда ,то всичко нагоре са нови модели с изключение на континентала които няколко години вече държат челото

Bobi

Ето ви малко материал да дискутирате  ^-^
http://www.classicandperformancecar.com/features/theknowledge/214260/winter_tyres.html

"The age of the tyres can have an even greater effect, partly because modern compounds are around 30% better in braking than they were 25 years ago, but also because age hardens tyre compounds and makes them less supple and hence less grippy. There's increasing evidence that we really should change our tyres once they're 10 years old, whatever their wear levels."

Alexi

тъй като имам над 400к зад волана при всякакви условия съм установил  ,че гумите след 4та година се влошават значително ,макар че можеш и 10 години да ги караш .. фактически една гума която е вече на около 5 години и е с приличен грайфер не е проблем да изкара още 5 години ,тъй като е толкова вдървена ,че вече не се износва .. карал съм едни гуми близо 100к км - мишелини бяха от ниския им клас - корави ,накрая и криви ама не се износват .. е такива гуми аз не искам .. гумите трябва да са меки ( но не прекалено) и все пак да имат ресурс .. тоя баланс се наблюдава при премиум марките ..

PcMan

#38
Точно така, аз карах ласи на 2 години 3-тата им беше аз със сиерата(много готина зима се получи, 1ва зима с моя кола, доста сняг и планини), 4тата аз с фокуса(по-добре от сиерата с тях, а вече година по-стари, no surprises, но и сняг нямаше..). Исе наблюдава точно това, не се износват но стават корави някак. Всичко е до самата смес на гумата, на вид просто гума, а под нея се крият толкова технология и изследвания. Пазете си зимнтие гуми от температури над 15градуса, особено и в слънце, защото тези гуми са за зима (със сняг и лед), не за нашата представа на зима - наистина се разсипват на 15-20 градуса.

dimkaraganchev

Цитат на: PcMan в 18 Октомври 2011 22:10:47
...Пазете си зимнтие гуми от температури над 15градуса, особено и в слънце, защото тези гуми са за зима (със сняг и лед), не за нашата представа на зима - наистина се разсипват на 15-20 градуса.
Е, че то какво излиза. Май зимните гуми стават излишни, а? Точно поради тази причина от доста години карам със всесезонни гуми, които задължително имат знака с планината и снежинката. С такива гуми нямам никакви проблеми зимата, а покривам и пролет и есен. За лятото ги сменям с летни.


Alexi

натам отиват нещата както пада сняг за по 1 седмица поне по нашия край .. е ,днес изпробвах летните на сняг ,не са толкова зле кара се  :))

itskin

#41
За тази съм заложил на Nokian WR A3, да видим как са. Зимата с летни е наистина дървено.....

Поздрави

escobar

Все повече се замислям за всесезонни гуми. Четох в Аутобилд разни сравнения и никак не са лоша опция, като се има предвид, че зимата в България е сравнително мека, а зимата перкам основно в София, където Данчето лови снежинките във въздуха  (happy)

Pyrhel

Не се казват снежинки, а Фандъчки (rofl)
Иначе - ако не се мърда по високите места - напоследък наистина няма смисъл от зимни гуми. Аз понякога ходя по разни баири и си взех умишлено "копаещи" гуми с доста груб грайфер.

Което ми напомня... Като падне сняг да се организираме да се повъртим малко :P
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

Pilot Alpin PA3- то чака като вълк в засада :) тази зима няма какво да ме уплаши, освен 50 см снежна покривка  ^-^

PcMan

#45
Гледате 215.40.17, иска ми се 215.45.17 зимни, защо толкова много ми се иска да си продам зимните нови алпини заедно с джантите, независимо че знам колко глупаво би било ! Знам знам ! Но ако зимите са като предната, за какво ми е А4 с такъв борд, в крайна сметка ! Независимо, че съм скиор.

Ако няма промени (знам знам !) след средата на ноември:

От опита знам едно - от летни към зимни с промяна само с 5 в профила е огромна разлика, и като обиране на неравности и като всичко (с 205.50.16 летни бях 2010, право към мекички 205.55.16 снежинки). В този ред на мисли 215.45.17 не трябва да е.. нечовешко твърдо предвид че 215.40 си возят добре в топли дни), а за крива джанта / цицина си трябва здрава дупка, а пътищата ни се подобряват яко, и разцъквам само главни, пазя се като за последно винаги, дори с 205.55.16, представям си с 215.45 :P Съвети  ;D

Alexi

ще се набуташ ,както и аз продавайки си оригиналните 16ки с отлични летни Дънлопи ама като ме влече към по големи кво да правя  :))

Bobi

#47
Ще се набуташ, но ако зимите са такива - киша и вода, няма смисъл от такиваа гуми като Алпинчето и Оптигрип.За такива настилки е по-добре да се заложи на гума с канали за отводняване.Сега това си е мое мнение  :P. Но не мислите ли ,че за един шофьор, който излиза 1-2 пъти през целия зимен период от София и където е постоянно мокро, е по-добре да заложи на гуми, които имат добро поведение на мокро, вместо на сняг? Даже бих казал всесезонни гуми ?

Pyrhel

Зимата няма ли да ходим да се въртим на Витоша уе, какви са тия всесезонни гуми :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Vasilev

На паркинга на Арена-та в Младост-4 става доста хлъзгаво. Пък нощно време няма коли...


Bobi

PcMan, скачай смело на 17-ките... Един път живеем и няма да караме тези коли вечно. Аз това си казах и си купих гуми за 17-ките. Реших, че си я обичам количката и няма да й причиня отвратителната гледка с железни джанти или 15-ки...

PcMan

#51
Цитат на: Bobi в 11 Ноември 2011 06:09:55
PcMan, скачай смело на 17-ките... Един път живеем и няма да караме тези коли вечно. Аз това си казах и си купих гуми за 17-ките. Реших, че си я обичам количката и няма да й причиня отвратителната гледка с железни джанти или 15-ки...
Кой размер са, засега в тези температури как са.  8) Аз й я причиних само 1вата зима с 14ки с тасове, такива бяха останали от сиерата. Предната зима взех 16ки тъй като бях сигурен, че желания модел 17 няма да ги открия, е открих ги още следващия март, на пук на факта че взех нови скъпи 16" зимни. Сега тъй като се живее един път мисля да си взимам мк1 rs догодина(ще продам бъбрек нещо  (ade)), за него летните не са скъпи, за зимните дано се намерят пари (х350). Опитвам се да разуча поддръжката му в Б-я каква ще е. Факта е един - не ми се налага(карам колкото ми се кара) да карам повече от 15к на година, и 20 да стигнат, което е нищо откъм консумативи, но пък всичко ще е от МП с поръчка или UK за него. Ето го гиганта (по принцип прекалено висок, със зимните е направо грозно високо). Гумите след 4000км зима 10/11 са като ново и не личи коя е задна коя предна ако не бях ги отбелязал точно. Напълно безшумни, меки и комфортни. Лятото бяха в северна стая в непрозрачни найлони от диана, във въздуха (под всяка джанта подложка), на 1 атм, в гаража и мазето е по-влажно, за това. Абе мишелин - пари  но един път на 4 сезона!

Bobi

Карам със заводски размер 205/50/17. Те и летните ми са такива. Мисля, че са идеалният вариант за нашите пътища.Иначе за сега съм много доволен от гумите - подложих ги на изпитания и на суха настилка са перфектни. Чакам да падне дъжд/сняг, за да споделя мнения отново. Това за РС сериозно ли говориш ?

Чебурашка

DUNLOP SP Winter Sport 3D 205/55R16H                 


Vas

Чебурашка и аз съм с такива DUNLOP SP Winter Sport, но са 195/60 R15  ;)
Малко са шумни, но нали за това е зимна гума  ;D

mitakinen

Моите са Goodyear Ultra Grip Performance 215/55/17. Най-вероятно ще им последна зима
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

amplified

Vas, дънлопите нови ли са ти?
Моите не ги чувам, затова питам.
Иначе гумата е 6+.

Bobi

Още един тест : Auto Zeitung Winter Test

Самата класация изглежда така:

1. Goodyear UltraGrip 8
2. Semperit Speed Grip 2
3. Nokian WR D3
4. Dunlop SP WinterSport 4D
5. Continental WinterContact TS830
6. Pirelli Winter Snow Control Series 3
7. Michelin Alpin A4
8. Vredestein Snowtrac 3
9. Sava eskimo hp
10. Bridgestone Blizzak LM32
11. Fulda Kristall Control HP
12. Firestone Winterhawk 2 EVO
13. Apollo Acelere Winter
14. GT Radial Champiro Winterpro

Чебурашка

 Vredestein и Michelin са  почти на едно ниво със савата (omg) или Бмв 3 серия не е най-подходящата кола за тестове на гуми

escobar

Да тестват гуми на кола със задно, при положение, че извън БМВ и Мерц повечето са с предно предаване ми се струва тъпичко.
Като смених гумите ми падна разхода - от 17 на 15, което е готско щото зимата по принцип се качва.
САВА-та произведена в Германия е много хубава гума, аз със Сава произведена в Словакия или Словения и съм супер доволен.