Неподходящи запалителни свещи ?

Започната от gibson58, 19 Юли 2021 18:24:19

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

gibson58

Колата FORD FOCUS MK1 1,6 74KW  започна да придърпва и да не работи нормално, на следващия ден светна и чек енджин лампата.Оказа се ,че свещите на са сменявани поне 40-50 000км че може и повече.Купих нови NGK TR5A-10 (такива ми каза продавача,че са за моя двигател) .Смених ги и колата доста се оправи, но не стъвсем на 100%, както беше преди. Бях попитал в друг магазин преди това и за NGK ,но там ми казаха друг номер 96463. Освен това лампата на двигателя продължава да си свети.Някой може ли да каже дали са ми дали правилните свещи ? Предишните (с които внесох колата от Италия) бяха FoMoCo AYFS22CB.


To4kata

Не зная за свещите, но едва ли само в тях е проблема. Диагностика ще трябва ...

zloster

#2
Относно свещите:
погледнах каталога на NGK тук: https://brandzone.ngk.de/CIP//mediadelivery/rendition/103_671 (PDF документ).
"TR5A-10" ги дават за някои модификации 1.8 бензин и междуелектродното разстояние е 1 мм, а не 1,3 мм (както е дадено за 1,6 бензин). Вторият номер, който са ти казали, нещо не ми прилича да е на NGK.

Според информация в руския Форд Фокус клуб свещите, които си свалил са медни производство на Бош:
для 1.4-1.6 мотора
1493001 - BOSCH - 0 242 229 650 (HR8MEV) - медь, не производится с 2014 г.
1493001 - BOSCH - 0 242 229 785 (HR8MCV) - медь,1.3мм ,идет в оригинал,теплая свеча
Източник: https://ffclub.ru/topic/424970/
А тук на третата снимка се вижда гравиран надпис "HR8MEV" - https://ffclub.ru/topic/251522/jump_2280/.

Можеш да пробваш по ФИНИС/FINIS номера 1493001 какво ще излезе като аналог при тези продавачи.

Относно светещата предупредителна индикация на таблото:
Може да пробваш с диагностичния режим на таблото да провериш какви кодове за грешки ще ти отчете. Това в случай, че нямаш диагностичен адаптер под ръка.

Допълнено:

А за номера "96463" - има такава свещ при NGK, но това е "stock number". Предполагам на български ще е артикул/номер на артикул. Ей я тук в резултатите: https://www.autokelly.bg/bg/search/122/W1MgOTY0NjNd.html?sn=96463

Та въпросът дали са "правилни свещите" получава отговор: зависи...
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Този двигател иска проверка и евентуален реглаж на клапаните през определен пробег. Ако караш и на газ, пробегът между реглажите се скъсява значително. Трябва да прочетеш записаните грешки и след това да търсиш проблема в свещите ли е или някъде другаде. Моят светва през 200 - 300 км заради ламбдата на катализатора. Докато карах с цепка на тръбата преди катализатора, чекът не се беше обаждал над 1000 км.

gibson58

Днес като си тргвах от работа лампата вече не светеше.Реших да сменя и кабелите и отидох до един магазин.Та там попитах и за новите свещи и ми казаха,че и тях ги дават за моя двигател?!? Абе голямо тото са тия свещи.Както и да е, утре идват кабелите, ще видя и с тях как е и ако има още проблем ще сменя и бобината пък да видим. То тя е по-евтина от кабелите  :))  .

ivchotr

После можеш да смениш потенциометъра на дросела, стъпковия мотор за празния ход, ЕВАП-клапана, софтуера на компа, маркучите на вакуумните пътища, бензиновата помпа, дюзите, ламбда сондата на изходящите колектори, датчика на скоростомера, датчика за температура на двигателя и датчика на коляновия вал. Току-виж спряла да придърпва.

Наско

Дано човека не е прочел всичко това преди лягане  (rofl)
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

locke

Цитат на: ivchotr в 20 Юли 2021 13:36:20
Този двигател иска проверка и евентуален реглаж на клапаните през определен пробег. Ако караш и на газ, пробегът между реглажите се скъсява значително. Трябва да прочетеш записаните грешки и след това да търсиш проблема в свещите ли е или някъде другаде. Моят светва през 200 - 300 км заради ламбдата на катализатора. Докато карах с цепка на тръбата преди катализатора, чекът не се беше обаждал над 1000 км.

и при мен така и сам гасне. Обзалагам се че газовата е настроена зле и то на празен ход или ниски обороти, защото тогава светва

ivchotr

Моята газова уредба е с нов комп и той е настройван при работа на място и в движение в разлчини режими. Твоята не знам как е. При мен ламбдата на катализатора се обажда и при работа само на бензин. Според специалистите не оказва влияние на работата на двигателя, но е досадно като цяло да светка чекът заради нея.

По-горе ги писах онези неща, защото да започнеш подмяна на части без да си прочел поне какви грешки е записал компът, ми се струва малко като да те лекуват във видинската болница. На един познат му изрязаха половината карантии и след всяка операция му казваха, че не е било това проблемът (hammer) Добре, че синът му ги спря навреме, иначе (bi)

gibson58

Цитат на: ivchotr в 20 Юли 2021 20:19:29
После можеш да смениш потенциометъра на дросела, стъпковия мотор за празния ход, ЕВАП-клапана, софтуера на компа, маркучите на вакуумните пътища, бензиновата помпа, дюзите, ламбда сондата на изходящите колектори, датчика на скоростомера, датчика за температура на двигателя и датчика на коляновия вал. Току-виж спряла да придърпва.
А ти какво предлагаш? Да отида на диагностик та той да ми каже да ги сменя тия същите работи?


ivchotr

Ами не баш. Предлагам ти да направиш диагностика, според резултатите от която да смениш това, което има нужда да се смени. Но пък ако ти доставя удоволствие да се правиш на майстор, аз нямам нито желание, нито полза да ти преча да бъдеш щастлив.

gibson58

Аз не се правя на майстор и нищо не правя на своя глава.Това са съвети от майстор, ама ти си прави сам изводите без да знаеш за какво става дума и аз няма да ти преча.

ivchotr

Цитат на: gibson58 в 20 Юли 2021 19:11:57
Днес като си тргвах от работа лампата вече не светеше.Реших да сменя и кабелите и отидох до един магазин.Та там попитах и за новите свещи и ми казаха,че и тях ги дават за моя двигател?!? Абе голямо тото са тия свещи.Както и да е, утре идват кабелите, ще видя и с тях как е и ако има още проблем ще сменя и бобината пък да видим. То тя е по-евтина от кабелите  :))  .

От написаното изобщо не ставя ясно, че ползваш съветите на майстор. Напротив. Става ясно, че следваш някакви твои хрумки.
Както и да е. Лично аз няма да ти се меся повече. Желая ти успех!

zloster

Цитат на: gibson58 в 20 Юли 2021 19:11:57
Абе голямо тото са тия свещи.

Порових още малко. Ще добавя информация в първото ми мнение. Има разминавания в каталожните данни - по-точно за междуелектродното разстояние. В едни каталози е 1 мм, а в други 1,3 мм. Съответно през тази информация излизат различни аналози/съвместими запалителни свещи. Ако е намалено това разстояние спрямо предписаното, ще имаш по-кратковременна искра и съответно ще се усеща автомобила по-муден.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Цитат на: zloster в 22 Юли 2021 22:04:22
... Ако е намалено това разстояние спрямо предписаното, ще имаш по-кратковременна искра ...

Това не го разбрах.

zloster

Точното обяснение е по-дълго. Опитах се да го сбия и не се е получило. В прикачения документ, глава 6.7.  Flame quenching affecting flame generation and flame growth

Ще пробвам пак:
Ако е намалено разстоянието и при налични някои други условия, може да настъпи частично загасване на искрата почти веднага след началното запалване. Съответно може да се получи непълно изгаряне на горивно-въздушната смес. Съответно да се усети загуба на мощност и други подобни.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

zloster

Случайно попаднах на информация, която според мен обяснява разликите в междуелектродното разстояние при различните производители и модели свещи. В повечето каталози липсва информация за дължината на свещите. Прикачам изображение от това видео: https://www.youtube.com/watch?v=dmJ7_FZ2aLQ&t=383s Препратката е към точен момент от него.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

По-дълги свещи не е добре да се слагат, че буталата могат рязко да им намалят междуелектродното разстояние.

saggy

Сега съм с Iridium TT на Денсо. Не видях разлика в размера с предните свещи, които бяха Моторкрафт от Германия. Не съм сравнявал с оригиналните, въпреки че моите ги пазя. Относно междуелектродното разстояние при мен Денсо го дават 1мм, както са и Моторкрафтските, мисля така беше и при NGK. А съм имал препоръки от майстори да се намали на 0.8мм, ако се ползват за по-голям пробег, защото така или иначе ще се увеличи при експлоатацията.