Цъкни реклама - спаси форум

Автор Тема: Реглаж на клапаните на Фокус 1.8 ТДДИ 90 к.с. 2000 г.  (Прочетена 287 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2485
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Понеже никой не се включи с отговор на въпроса ми в една друга тема, пускам тази.

Въпросът си остава същият - регулират ли се ръчно клапаните на Форд Фокус мк1, 1.8 тдди 90 к.с. 2000 г.? Ако се регулират ръчно, с пулове ли се нагласят хлабините или с винт и контрагайка? Има ли вариант да са с автоматично регулиране през някоя от годините на производство и тези от 2000 г. попадат ли сред тях?

Не мога да намеря сервизно ръководство за модела, а из разни форуми мненията варират
от автоматични клапани, през пулове та до винт и контрагайка :D

От няколко дни дъщеря ми се оплаква от загуба на мощност при изкачване със сравнително пълна кола (трима човека и багаж). Двигателят не се форсира, когато колата се мъчи да катери баирите, та вероятно съединителят не буксува.
Тези дни ще сменя горивния филтър, че скоро май не е пипан. Нафтата от последните зареждания е на Лукойл...

Преди няма и месец я карах, като бяхме двама човека и талашитите за кухненски ъгъл и не ми се видя да се мъчи при изкачване, ако може да се нарече такова това от ж.к. "Красна поляна" към ВМА.

Но така или иначе клапани не са пипани от 2014 г. насам, а преди това идея нямам какво се е случвало.

Цъкни реклама - спаси форум

Неактивен zloster

Изскочи ето това старо ръководство: https://workshop-manuals.com/ford/focus_1999_08.1998-12.2004/mechanical_repairs/3_powertrain/303_engine/303-01c_engine_1.8l_diesel/description_and_operation/engine_1.8l_diesel_vehicles_without_common_rail_fuel_injection/

Цитат
"Valve tappet, adjusting shims

The camshaft timing is transmitted to the valve springs by eight bucket tappets.

CAUTION:The lettering must face the tappets when the adjusting shims are installed.

Adjusting shims are available for adjusting the valve clearance. The thickness of these is indicated on the underside."

Тънкият момент е: "without common rail fuel injection". Това са данни за двигател без "common rail/обща горивна рейка". Погледнете и прикачените изображения - важните неща са оградени в червено за по-бързо намиране.

Тези "шайби" (не съм сигурен за точното наименование на български; в оригинал са описани като "shim") се откриват по каталозите. Ето тук в каталога ги има (код 6К514): https://ford.7zap.com/en/car/42/6.44122/23/1559/15539/67762/#6K514
Ето и една обява с добри изображения как изглежда шайбата с дебелина 4,15 мм (ФИНИС/FINIS 6173607, на дъното на списъка в каталога на 7zap.com) със щампите на Форд: https://archive.is/pdcom Препратката е към архивирана версия на обявата от Ибей. Най-горе има поле, където се вижда адресът на обявата (https://www.ebay.co.uk/itm/293043463968)
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Неактивен Ozzie

  • Форд Фен
  • Публикации: 1088
  • Адрес: Варна
  • Форд: C-Max 1,6 TDCi 80kW, 2004 г.
Тези "шайби" (не съм сигурен за точното наименование на български; в оригинал са описани като "shim") се откриват по каталозите. Ето тук в каталога ги има (код 6К514): https://ford.7zap.com/en/car/42/6.44122/23/1559/15539/67762/#6K514
Май са точно пуловете, тези "шайби".
Но не мисля. че загубата на мощност е поради хлабини в клапаните извън норми.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Неактивен Alexi

  • Модератор
  • *****
  • Властелина На Дизела
  • Публикации: 9316
  • Адрес: Шумен
  • Форд: '12 Peugeot 508 2.0hdi
какви клапани на ТДДИ ,най вероятно ЕГР е издъхнал ,или геометрията на турбото е блокирала .. други виновници - дебитомер ,ниско налягане на горивото

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2485
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Благодаря за отговорите и линковете!

какви клапани на ТДДИ ...

Какво имаш предвид? Щом са с пулове, явно се регулират ръчно. Имам подозрения, че на тази кола може и никога да не са пипани.

Ако геометрията на турбото е блокирала, няма да работи и по равното след определени обороти. А такива оплаквания май няма за сега. За ниско налягане имаш предвид помпата при резервоара, предполагам?

Утре колата трябва да е при мен и ще я пробвам, пък после ще я мисля.

Неактивен Ozzie

  • Форд Фен
  • Публикации: 1088
  • Адрес: Варна
  • Форд: C-Max 1,6 TDCi 80kW, 2004 г.
А това TDDi с променлива геометрия ли е наистина?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2485
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Идея си нямам ::)

Неактивен Водниядух1

  • Почти Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 19
  • Адрес: Русе
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '#03902
Не е с пром. геометрия Даже се разтоварва само-без разни клапани,вакуум маркучета и т.н.
« Последна редакция: Юни 21, 2021, 20:01:15 от Водниядух1 »

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2485
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Ами за сега ЕГР-ът ми се струва най-вероятният виновник за загубата на мощност при натоварване. С отварянето на капака видях, че маркучът за вакуума към клапана беше изваден. Случва се за втори път. Първият беше малко след като купихме колата, някъде в края на 2014 г. Попитах щерката не го ли е видяла, хем тогава й бях обърнал внимание за подобни проблеми, а тя:
- Ми как да го видя, като в този кош е някаква ужасна плетеница от кабели и маркучи?!?
Разбирам я напълно :D
Колата пали от раз и държи стабилни обороти на празен ход. Пробвах я на равно, че нямах много време. След 2000 оборота си ускорява добре, колкото могат да се ускорят 90 коня. Поставих задача на шерката да я издуе по някой баир да видим има ли ефект от поставения на мястото му маркуч. Предполагам, че утре ще имам и тази информация.


Неактивен locke

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 174
  • Адрес: Sofia
  • Форд: Focus 1.6 Zetec '01 LPG
tddi страда от гнп или турбо и оттам няма мощност. Не като бензинките от тези години с клапаните. Иначе на аутодата показва дали се регулират, но преинсталирах лаптопа и програмата замина  ;D

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2485
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Онзи ден дъщеря ми ходи до Кюстендил. Газирала е колата из нагорнищата нататък и каза, че се е държала както трябва. За сега няма да бутам клапани. В аутодата не намирам информация дали се регулират ръчно ::)

Неактивен locke

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 174
  • Адрес: Sofia
  • Форд: Focus 1.6 Zetec '01 LPG
в аутодата пише размери на хлабините. Ако е с хидравлични няма размери  8)

Неактивен ivchotr

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 2485
  • Адрес: София
  • Форд: Focus 1.8 TDDi '00 Focus 1.6 16V '04 Ghia
Аха. Аз съм гледал някъде другаде, явно. Благодаря!

Цъкни реклама - спаси форум