Багажник на Фокус МК1 хечбек СЕ отваря сам!

Започната от OL DiRTY, 16 Юли 2021 21:29:02

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

OL DiRTY

Здравейте,
имам проблем, който е подсказан в заглавието!
За разлика от всички теми относно, НЕ отварящи се багажници, мисля, че такава тема като тази, която пуснах, няма! в случая, самоотварящ се багажник!
Предистория, която да подскаваза за случката няма, просто в един момент, докато шофирах по бул. Цариградско шосе, се чу "щрак", лампичката за нещо отворено на колата светна, а след 10-20 метра амортисьорите успяха да вдигнат и капака! Сигурно съм бил атракция за шофьорите зад мен и тези наблюдаващи камерите :)
Вече съм махнал кората, сменил съм машинката, почистил съм бутона, но багажника продължава да ме еб...ва!
Интересното е, че когато дам на контакт, се чува как в машинката нещо се случва, има шум! Това и с двете! За втората съм обеден че работи пълноценно, свалена е от фокус който е в движение и няма този проблем съответно!
Решил съм проблема, като съм махнал буксата, но човек, като е свикнал с тази страхотна екстра, да отключваш от дистанционното и от бутона в купето, трудно би го преглътнал, неудобството да слезнеш от колата, па да навреш ключа за да отвориш багажника!
Предполагам, някъде, нещо става с инсталацията, но не разбирам и се надявам да има някой да ми подскаже нещичко!
Благодаря на отзовалите се!


Наско

Колега, питанката ти ме навежда на мисълта за проблем в комфорт модула.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

OL DiRTY

Благодаря ти за подсказката!
Наистина има вероятност модула да е заподозрян за това приключение! Сега се сещам, че и централното ми прави палави номерца. Вратите се заключват сами, и това пак в движение! Независимо от скоростта, тоест подсказвам, че такива екстри за затваряне на вратите, при достигане на 20-30 км/ч няма или поне така си мисля! А най-големият майтап, който ми изигра централното, беше да ми се заключат вратите, а ключа на таблото!  За късмет, двигателя не беше стартиран :), разходката до вкъщи за резервният ключ беше страхотна, не за друго, а защото всички пари и документи останаха заключени в колата :)
Та май ще сменяме модула, но се пита къде ли е той? На бързо преглеждайки из темите, не намерих инфо за местонахождението, само разбрах, че при Мондео е под жабката, а дали и при първият Фокус е така не разбрах!
Разбира се ще търся, но ако може някой да ме изпревари с тази информация ще е супер :)

saggy

Колега, от следният сайт https://ford.7zap.com/en/car/ можеш да провериш къде се намира модулът. Въведи си ВИН номерът и ще ти излезне твоята кола. Дори и без ВИН пак можеш да провериш, като избереш съответния модел форд.

OL DiRTY


OL DiRTY

Оказа се и при Фокус зад жабката!
Благодаря!

Водниядух1

Долу в краката ти има една голяма букса. Махаш кората в ляво до краката ти и ще я видиш . По средата има болт,който притяга двете букси една към друга. Затегни го хубаво . При мен централното ми правеше парчета защото болта се беше охлабил.

OL DiRTY


Водниядух1

#8
Не под волана. В ляво от краката ти. Като отвориш вратата-ще видиш къде влиза снопа с кабели. От другата страна тези кабели влизат във въпросната букса . Просто махни кората и ще я видиш.

ivchotr

Дистанционното на ключа едва ли е виновник за проблема. Все пак някой трябва да му натиска бутоните.
Между другото, не знам дали знаеш, че можеш да си отваряш багажника с ключа, без да дезактивираш алармата. Това при положение, че нямаш отделна, допълнително слагана аларма.


OL DiRTY

#10
Цитат на: ivchotr в 18 Юли 2021 22:35:13
Дистанционното на ключа едва ли е виновник за проблема. Все пак някой трябва да му натиска бутоните.
Между другото, не знам дали знаеш, че можеш да си отваряш багажника с ключа, без да дезактивираш алармата. Това при положение, че нямаш отделна, допълнително слагана аларма.
Знам, че е независим багажника, даже много добре :) първата седмица след, като я купих си затворих ключа в багажника :)

OL DiRTY

Цитат на: Водниядух1 в 18 Юли 2021 21:06:29
Не под волана. В ляво от краката ти. Като отвориш вратата-ще видиш къде влиза снопа с кабели. От другата страна тези кабели влизат във въпросната букса . Просто махни кората и ще я видиш.
Само да размине тия дни дъжда и се гмуркам да видя! Благодаря за предложението!

OL DiRTY

Позатегнах болтовете с буксите и масата! Ще видим какво се е получило!
Благодаря !

locke

Цитат на: OL DiRTY в 20 Юли 2021 09:06:36
Позатегнах болтовете с буксите и масата! Ще видим какво се е получило!
Благодаря !
може ли да споделиш къде е въпросната букса - в ляво от бушоните ли?

OL DiRTY

Цитат на: locke в 21 Юли 2021 10:47:45
може ли да споделиш къде е въпросната букса - в ляво от бушоните ли?
Да, може да се каже, че е в ляво, но под бушоните! Има панелче с две пластмасови глави на болтове за права отвертка, под нея е !
А аз да споделя, че моят проблем остава след затягането, вероятно наистина модула за централното прави шашми!

locke

благодаря, видях капака къде е. Аз бих огледал добре машинката на багажника и буксите. Ако са наред, тези модули за централно не са скъпи, ако си сигурен, вземи някой употребяван и пробвай

zloster

Смяна на модули не се предприема току така.

Правилната последователност на действията изисква проверка на електрическата инсталация от и до засегнатите функции (нарушения в изолацията от годините механични въздействия, нагар по крачета в буксите, изкривени крачета и още много други подобни). Аз бих започнал със следните действия:
1) разкачане на акумулатора;
2) разкачане и внимателен оглед на буксите и проводниците към GEM/BCM модула - криви крачета, напукана изолация и други подобни;
3) почистване с контактен спрей и изчакване да изсъхне;
4) (това иска мултицет) замерване за проводимост (да няма прекъснати проводници)

Видеоматериал илюстриращ защо не се заменят просто модули:
https://youtu.be/UQq659cjkSg?t=126 - инж. Тоци Бегали в действие; притваряш вратата - прозорците спират да работят и можеш да отключваш и заключваш вратите;
https://youtu.be/UQq659cjkSg?t=730 - GEM/BCM модулът не се вижда в списъка, т.е. не отговаря на командите за разпознаване
https://youtu.be/UQq659cjkSg?t=1149 - платката на модула; вляво горе сивото (ИС интегрална схема с екранировка), проблемът се вижда на чипа в дясно/долу от сивото; корпусът е наранен;
https://youtu.be/UQq659cjkSg?t=1849 - първопричината: разрушена електрическа инсталация във вратата. Съответно настъпва каскаден отказ (cascading failure) в най-близкия (логически) модул (GEM/BCM). Там се случва късо съединение в един от чиповете и жертва става комуникацията с модула. Отделно разрушената електрическа инсталация продължава да обърква картинката.

Във видеото се споменава, че да може да се замени модула, но когато електрическите проводници във врата някога пак дадат подходящото късо съединение, какво ще стане? Разбира се пак ще изгори част от функциите на модула.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Кабелите на този хечбек, пък и не само, страдат най-много в онази гофра, където се сгъват при затваряне на задния капак. Много често се случва да им се протърка изолацията и късото е въпрос на време и късмет.

OL DiRTY

Zloster, благодаря ти, за изчерпателният отговор и благодаря за съвета!
Схващам каква е идеята!
Това, което щях да направя е същото, като масовката, която си е купила ЕЛМове или ЕЛСове и трият ли трият грешки, въобще без да се съобразят, че два или три пъти появила се грешка, означава, че все пак има нещо нередно, което трябва да се елиминира!
Първо трябва да разбера кой е причинителят на тези магии!
Ivchotr, не знам защо, но, като ми го направи този номер, първото нещо, което съзрях е въпросната гофра! Тогава само я поразклатих и не съм се мъчил да я разгледам по така! Благодаря за насоката!