Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS Auto

Започната от _ReSPAWN_, 16 Юли 2021 17:38:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

zloster

В последната сервизна книжка 2020 година(https://www.ford.bg/users-manual, най-долу на страницата са документите) пише интересни неща за маслото:

  • Второто поколение EcoBoost (на Фиеста и Фокус) вече го дават за до 30000 км. или 2 години честота на смяна на масло (малко преди края на документа има таблица).
  • До 1 месец или 1500 км след светване на предупреждение трябва да се смени маслото. Иначе пада гаранцията на двигателя. Има датчик, който следи състоянието на маслото.
  • Обслужванията не е задължително да се правят в официалните представителства. Може и на други места, но трябва да се пазят фактури и на фактурите да има няколко задължителни реквизита. (в червено на прикаченото изображение)

P.S. Маркираният текст на прикаченото изображение. Успели са да дублират предупреждението/забележката. Това ще рече, че никой не го е чел този документ от-до. За мен остава чуденката какво още не са успели да прочетат тези убавци :)
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


Everio

Ауди Q8 купена миналата година от приятел чисто нова.Цена 180к
Дават 2г или 40к км.
И аз му казвам, защо не сменяш на 15к поне?
Той казва мен не ме интересува тя е с гаранция аз я карам до гаранция или 120к км максимум.
После ние ги зимаме такива и почваме смяна през 10к км е то вече няма смисъл.

Alexi

добър ден :) всеки път като видя тема "какво масло да взема за Фокуса 2000г" примерно и ми става смешно .. той чичо Италианец е сменил до сега 3 пъти маслото за 200к км ,тука почваме едни глезотии синтетики смяна на 8к и т.н. :)

Жоро Петков

#33
Най-смешно ми е, че моя двигател е 2.0 ТДЦИ класически пежо-ситроен 1:1 с двигателя на колегата  ми с Форд Куга 2016г.
На него му дават смяна на 15 000км или на 1 година.
Моята кола до средата на 2016 и дават същия интервал. След това Шкода и Ваг кенефите пускат колите си със сервизни интервали 30 000км или 2 години. Форд да не останат по-назад и те променят интервала си.
Аз масло, което да седи повече от 1 година в картера и да е ОК не вярвам, че някога ще бъде измислено - поне за нормални коли де.
И аз взех решението за себе си да си го сменям всяка година.
Миналата година Ноември - 600лв МП. Тази година след 2-3 дни отивам за още 1 смяна за последно в МП и после в сервиза на приятел.
По-добре да давам 200лв 1 път годишно "излишно" отколкото след 3-4 години накуп да дам "спестените".
P.s за разработката на двигателите от поне 5-6 години се прави т.нар. студено разработване на двигателя - всички стружки се обират от въртене със сгъстен въздух.
Между другого е много по-добре в началото двигателя да се кара по път със завои, за да минаваш по целия оборотен диапазон (ест. да не доближаваме постоянно червената линия)
p.s 2: За напредъка на маслата - чисто нов мотор от магазина БМВ - смяна на масло - 1г. 10000км. Fz6 Fazer 2004 - смяна на масло 1г 10000км.

toto

Значи по принцип дават на 30к смяната, но аз си го сменям на 10к. в Мото Пфое, защото е по гранация или веднъж годишно съответно. Изобщо не ги слушай, освен ако не смяташ след 2 години да я продаваш колата и да не ти дреме много   :D

Колкото до въпроса ти от как сменям скоростите ръчно, моята е същия двигател, и е st line комбито. Трябва да имаш на волана пера за ръчна смяна.Погледни добре от ляво и дясно, малко са малки и много не се виждат, но ако погЛеднеш волана се вижда + и - от вътрешната старана.

Alexi

да стои в картера не е проблем ,дали в тубата или в картера все тая .. виж да се кара 30к ,дори 20 е проблем

ivchotr

Почвам да си мисля, че дават все по-дълги сервизни интервали, защото почти всички производители (поне в Европа) декларират спиране производството на нови ДВГ автомобили къде 2030 г. С тези дълги сервизни интервали собствениците сами ще намразят вечно трошащите се ДВГ и без да се усетят ще минат на електричките :D
Мерцедес вече промотират електричка с пробег към 1200 км с едно зареждане. Не разбрах колко време ще е необходимо за самото зареждане, но към 2030 г., когато спрат ДВГ-тата, вероятно ще имат батерии за двойно по-голям от този пробег и с до половин - един час за зареждане.

zloster

Мерцедесът е загубил 200 км от теоретичния си пробег за около 12 месеца в стадий "разработка". Вече са 1000 км: https://electrek.co/2021/07/22/mercedes-benz-teases-super-efficient-electric-car/

Акумулаторната технология много мудно напредва (да не казвам хич). Презареждането го "подобряват" ръководствата(управата, шефовете) и рекламните отдели. После следват няколко "буум" и се почва с "оправянето" и замазването* (пример най-долу). Миналата година към края почти всички вече бяха засегнати:
https://www.reuters.com/article/us-autos-electric-hyundai-motor-lg-chem-idUSKBN27X2ZW
Хюндай
Дженерал Мотърс
Форд
БМВ/Мини
Тесла

Важен момент: и тримата големи занимаващи се с физическото производство на батерии са споменати в статията.  8)

Към момента след миналата есен имаше още няколко сервизни акции(recalls), но ме мързи да ги ровя. Много крива картинка се получава - голям процент от пуснатите в продажба електромобили са с "опасни" батерии.

*Пример за "бързото зареждане от рекламните брошури":
https://www.reuters.com/article/us-hyundai-motor-electric-recall-idUSKBN2AO0JS

It said in a statement that Hyundai misapplied LG's suggestions for fast-charging logic in the battery management system, adding the battery cell should not be seen as the direct cause of the fire risks.

Превод: В изявление на LG се заявява, че Хюндай са приложили неправилно препоръките на LG относно логиката за бързото зареждане в системата за управление на зареждането.  Добавят също, че клетките на батериите не трябва да се разглеждат като директна причина за опастността от пожар.


А че в момента ги правят счупени от завода ДВГ-тата, няма никакво съмнение. Ето илюстрация (авторът работи като монтьор в представителство на Форд някъде в САЩ, Ecoboost, Ford):
3 (три) !!! смени на маслото, 18 000 мили, а какво ни чака в картера?
https://youtu.be/MsAa1DwLpKQ?t=68

По-нататък става по-интересно:
Буталото след 18 000 много нерадностни мили вече е със задръстени сегменти - https://youtu.be/MsAa1DwLpKQ?t=120

Нооо и това не е най-интересното:
Долната част на буталото. Този ДВГ има дюза да пръска масло в долната част на буталото, че да се подобри охлаждането (ако няма такава може да поровите за Хюндай ДВГ 1.6 бензин в рускоезичната част, за да разберете какъв е плачевния резултат). Но какво виждаме? Там, където попада струята с масло, нещата са добре, но съседната половина е вече с много лак.
https://youtu.be/MsAa1DwLpKQ?t=139

Как това е минало през вътрешните изпитания по стендове и т.н.?

(в канала има доста любопитна техническа информация. Примерно ревизираният блок на 4-ри цилиндровия 1,5 литра Ecoboost в САЩ най-накрая е получил подсилване в горната част, където се допират цилиндрите един до друг. Много двигатели с "open deck" схемата страдаха там, когато надуят наляганията.)
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

_ReSPAWN_

Аз мисля да отида по рано, след около година, колата едва ли ще е на повече от 10-12 хиляди километра.
Те ми казах или на 30к или след година да отида, но не знам дали ще сменят маслото.
Към момента колата се държи много добре във всяко едно отношение, като изключим тези неща:

- сензорите отпред ( особено единия ) постоянно пищят... направо си е дразнещо
- сякаш ми липсва малко място за боклуци отпред т.е. някое допълнително "чекмедженце" ( но това хич не е важно )
- плата на вратите ми се струва ще се протрие преди да направя 1000 километра ( не съм сигурен дали е протрито или мръсно)
- разхода в града ми се струва сериозен около и над 9/100, но може би й трябва малко време да се разработи двигателя и автоматичната 8 степенна кутия.

Жоро Петков

Кога пищят сензорите?
Пъхай боклуците отсрани във вратата.
Няма как да се протрие. Ако се притесняваш за мръсотия си купи на Turtle Wax активна пяна за почистване на интериор - https://mr-bricolage.bg/sprey-za-tapitseriya-turtle-wax/p/985510
За разхода зависи колко я настъпваш. В даден момент ще ѝ привикнеш и ще падне една идея разхода, но не очаквай повече от 1,5л надолу в града особено в София.


_ReSPAWN_

Цитат на: Георги Петков в 30 Юли 2021 22:14:37
Кога пищят сензорите?
Пъхай боклуците отсрани във вратата.
Няма как да се протрие. Ако се притесняваш за мръсотия си купи на Turtle Wax активна пяна за почистване на интериор - https://mr-bricolage.bg/sprey-za-tapitseriya-turtle-wax/p/985510
За разхода зависи колко я настъпваш. В даден момент ще ѝ привикнеш и ще падне една идея разхода, но не очаквай повече от 1,5л надолу в града особено в София.

Просто материята под ръкохватката на вратата е плат от онзи дето затопля ръката като го търкаш  (rofl)  (rofl)  (rofl) но сигурно е бяла мръсотия ще видя утре :)
Как се работи с тази паста на костенурката?
Разхода, около 8-9 в София ме устройва, но в момента ми се струва че е над 10...

Имам един въпрос, след като колата не е на лизинг към Форд ( а към банка ) и си е наша, какви са опцията за замяна с нова + доплащане?
Знам със сигурност, че може да се направи в края на гаранцията от 5 години, но по скоро ме интересува дали може да се направи след 5-тата, примерно към 9-10 година, тъй като ( освен ако нямам много проблеми с автомобила ) не мисля да го сменям след 5 години, а по-скоро след 10.
И като струва ли си, какво предлагат от Форд, ако някой е запознат ще съм много благодарен, мерси.

Alexi

е колко да гори в града ,бензин караш .. аз не съм чувал бензин да гори под 10 в града какъвто и да е той ,полото 1.4 на жена ми гори и то 10

Жоро Петков

Към пяната си има упътване - пръскаш, втриваш, оставяш да дейста 5 мин и избърсваш с влажна кърпа.
В България представителствата предлагат услугата - моментално изкупуване на автомобил. Цените естествено са доста под пазарните - поемат риск да залежи, а ти дават парите веднага.
На мен за Мондеото ми взеха 32 000лв, след 1 година случайно се заговорих с 1 търговец и ми предложиха 20 000лв да ми го изкупят (не съм искал точна оферта).
При фокуса на 55 000км на 3 години ми предложиха 12 000лв. В Рено ми предложиха 12 500. Продадох я на човек за 15 500.
Ми моя фокус ръчка 1.0 екобууста гореше 7.5 от Надежда до Бизнес парк в час пик.

zloster

По каталог ръчната 6-степенна скоростна кутия дава 1 литър/100 км по-малко от автоматичната 8-степенна. Като добавим, че тези каталожни данни са засичани в лек ненатоварващ режим (доста дълго движение с постоянна скорост, няма резки ускорения, ниска максимална скорост, малко спирания и т.н. и т.н.), разликата между 7,5 литра/100 км с ръчна до 9 литра/100 км с автоматичната си изглежда съвсем на място. Каталожните данни са прикачени в PDF по-рано в темата от мен.

Любопитен факт: известна ми е само една автоматична скоростна кутия, която да може да докарва разход като на ръчна. Поне на старите EPA (САЩ) и NEDC (Европейски съюз) тестове. Тя е на ZF - 6HP. Поровете каталожните данни на BMW Е60 след освежаването/facelift - не съм сигурен, но май е първия автомобил оборудван с нея. Означението е 6HP28. Наследникът ѝ ZF 8HP се слага навсякъде и на всичко: от американски пикапи, през луксозни лимузини, до микробус (Iveco Daily). Списъкът е в точката "Applications" от посочената препратка.
Каталожните данни за разхода на 6HP28:
[attach=1]
Източник: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0011970EN/16537 E60 2005 (facelift) press release USA market

В другата му тема коментирахме какво да очаква от разхода на гориво:
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11435.msg137407#msg137407

7,5 литра/100 км смесен
разход. Струва ми се, че сме изпуснали да разясним, че този смесен разход се постига с доста каране извънградско, където автомобилът да дава разход 6,5 литра/100 км и по-малко.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

_ReSPAWN_

Днес ми даде 7/100 нормално каране в София. Сега ще пробвам 100 километра градско нормално каране, после 100 километра градско напъване и накрая 100 километра градско в ЕКО ( мъртвец ) режим :) като теста ще правя пълно 100 километра и пак на колонката.

ivchotr

Моята гори под 10/100 газ в София, като докато вдигне 50 градуса работи на бензин. Ама това след като смених прецакан лагер на компресора на климатика. Преди това качваше над 10.

_ReSPAWN_

#46
Според мен говорим за различни неща, аз имам предвид караш я, обслужваш я тям и после я връщаш и взимаш нова, това което сподели ти по скоро е свързано с изкупуване на кола, а не за смяна с нов Форд.
Но може би най-добре в представителство да се пита.

ivchotr

Koгато минаваш през прекупвач, в това число и представителството, той ще иска да направи печалба от цената на която ще я купи от теб и съответно ще препродаде на друг. Георги по-горе е описал точно това. Пускай си я сам за продажба, за да не пълниш гушите на разни търговци.

Жоро Петков

Цитат на: _ReSPAWN_ в 01 Август 2021 14:32:10
Според мен говорим за различни неща, аз имам предвид караш я, обслужваш я тям и после я връщаш и взимаш нова, това което сподели ти по скоро е свързано с изкупуване на кола, а не за смяна с нов Форд.
Но може би най-добре в представителство да се пита.

И ти си като мен заблуден от Хамериканските филми, в които отиваш връщаш старата и оп айде на новата.
Не е така. Аз също исках Форд пак да си взема. За тях няма никакво значение. Те си ти изкупуват колата на цена според тяхна си формула - години, пробег и общо състояние на купе. После отиваш отсреща (ако говорим за люлинското МП, че там за изкупуване е от южната страна, а новите са от северната) и те увещават как само сега и само на теб ти правят мега гига промоцията и ти смъкват 10% от фокус и 13% от мондео. Обаче ако много много много настояваш стават 13% фокус и до 15% мондео.
На мен лично за кола, която беше налична намалена с 13% ми дадоха още 10% (мондео), но си купих мотор и кола вместо само кола.

ivchotr

Пък и както смятат да правят бензина и дизела по 3.20+ лв до две години... За газта нищо не казват.


Alexi

тя ще си остане 1 лв спокойно :))

ivchotr

А бе лев няма да е, то е ясно. Интересно ми е с колко ще изнаглеят тези педали.

toto

Значи аз маслото си го сменям на 10000км нищо, че мога по гаранция да го правя на 30000км. Колкото до разхода на мени ми е над 10-12л. зависи от двежението в София, но моето градско е кофти, защото е кратко. Зимата по студа стигах и до 15л. така, че ти е нормален разхода така да се каже  (rofl) Това е положението колега. За сензорите виж да не ти се лепанло  нещо отпред понякога става така и си пищи защото си отчита нещо. Иначе имаш бутон с който да ги изключиш сензорите докато караш и няма да ти пищят на всеки светофар.

_ReSPAWN_

Първото ми градско-градско 100 килметра 10.8 по борд 11.2 по колонка, но 50-60 километра от него бяха на много кратки разстояния.
Сега пробвам пак само градко, но в ECO ( МЪРТВЕЦ ) режим, да видя дали ще има някаква разлика, макар че и да има не мисля, че ще карам така :)
Това е с як климатик на студено :)

KoCMoHaBTa

#54
Да подкладя и аз малко темата за разхода на гориво.
Градски разход (Пловдив) ~10/100
Магистрала, при средна скорост 140-150 ~7.5/100
Извънградски път, при средна скорост 90-100 ~5.8/100
Разлика в разхода между Normal, Eco и Sport в града - почти няма до ~0.5/100 - оловния крак се самонагажда към разликата в реакцията на педала.
Разлика в разхода при пуснат климатик в града ~0.5/100
Всичко е измервано по метода пълно-пълно.
Разлика спрямо бордовия компютър градско - компютъра показва 0.5-1.0/100 по-малко
Разлика спрямо бордовия компютър извънградско - компютъра показва 0.1-0.3/100 по-малко
Сравнение спрямо разхода по каталог - просто нищо общо.

Имайте впредвид, че съм с по-големия двигател (1.5).

Жоро Петков

Ти пак си добре между извънградско реално и по каталог има само 1л разлика, реално ако караш само с 90 на темпомат може и да чукенш 0.5 разлика.
Аз като взимах моя фокус бяха някакви цифри 3/100л извънградско 5 градско.
10/100 е добре за Пловдив - там съм карал имате по лоши задръствания от София... комбинация от доста по-лоши шофьории не добре синхронизирани светофари.
На магистрала средна скорост 140-150 ако не си нулирал при качването на магистралата означава, че караш с поне 180 ;). 7.5/100 ако е от Пловдив към София наобратно ще е 6.5 (освен ако не си дал комбинирано).

_ReSPAWN_

Цитат на: KoCMoHaBTa в 04 Август 2021 23:13:05
Да подкладя и аз малко темата за разхода на гориво.
Градски разход (Пловдив) ~10/100
Магистрала, при средна скорост 140-150 ~7.5/100
Извънградски път, при средна скорост 90-100 ~5.8/100
Разлика в разхода между Normal, Eco и Sport в града - почти няма до ~0.5/100 - оловния крак се самонагажда към разликата в реакцията на педала.
Разлика в разхода при пуснат климатик в града ~0.5/100
Всичко е измервано по метода пълно-пълно.
Разлика спрямо бордовия компютър градско - компютъра показва 0.5-1.0/100 по-малко
Разлика спрямо бордовия компютър извънградско - компютъра показва 0.1-0.3/100 по-малко
Сравнение спрямо разхода по каталог - просто нищо общо.

Имайте впредвид, че съм с по-големия двигател (1.5).

На мен прилично ми се вижда като резултати за бензин. По магистралата ако смъкнеш 10-15 километра предполагам ще падне с още 1/100.
Инак за режимите - не мисля, че е само педала, има разлика в оборотите и то доста, пример:
90 километра Еко режим - 1400 оборота
90 километра Спорт - 2400 оборота
90 километра Нормален - 1900 оборота

А някой има ли идея дали колата има опция да се заключва като си вътре и тръгнеш?

Жоро Петков

Ай стига бе, кажи честно, че още не са я активирали?
Поне при мен на мунделото си изтеглих ФорсСкан и си я активирах.
Ама примерно за Куга 2016 е невъзможно.
Би трябвало от МП да могат да ти я активират - питай ги, ако е много пари влизаш във форума на forscan и търсиш за колата си.
С мейл се регистрираш за 1 месец безплатен лиценз, с който можеш да си програмираш колата. Трябва ти кабел - най-добре els 27.
Или поръчваш от кьотайците или някой колега да услужи.
Ако става за твойта кола мога да ти дам и аз ако е за 1 програмиране. Все ще се намерим (лятото особено карам мотор по цяла България така, че логистиката не е проблем).

KoCMoHaBTa

До колкото четох из немските форуми - само с ForScan на този етап.
От МП ме съмнява да се навият, освен ако не попаднеш случайно на някой ентусиаст.

Относно оборотите - разликата идва от предавките - при Спорт държи по-ниска предавка. Като цяло реагира по-бързо, но в градски условия 50-60км/ч понякога чака да минеш 3000 оборота за да превключи, което мен леко ме дразни.
Съответно при най лекото почукване на педала - сваля предавка.
Иначе за извънградско спортноя режим ми допада доста.

На Еко пък гледа да превключва на по-висока предавка колкото се може по рано с цел да държи ниски обороти.
Съответно за да ти премине на по-ниска предавка, трябва да натиснеш педала повечко.
Мен лично Еко режима не ми допада като поведение, понеже се губи динамиката.

Като цяло, 90% от времето, си карам на Нормален режим, поради необяснимия факт, че не ти помни режима след гасене/палене и включвам на спорт ако имам нужда от повече динамика.


_ReSPAWN_

Какви точно опции има в това ForScan и струва ли си като цяло?
Мога ли да видя някъде какъв кабел ми трябва точно - https://www.aliexpress.com/item/4001031057380.html примерно този ли е ?
Мерси.


п.п за режимите се съгласих, и аз я карам в 90% от случаите на Normal и може би  за някакво по-тежко изпреварване пускам Спорт.