Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS Auto

Започната от _ReSPAWN_, 16 Юли 2021 17:38:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

_ReSPAWN_

Здравейте,
съвсем скоро ще се сдобия с Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS Auto, модел 2021г, комби.
Исках да ви попитам 2-3 неща.

1. Из форума се вижда на доста места, че този мотор нямало да изкара 200к километри, какво точно се има предвид, че на 200к трябва да се хвърли колата ли?
2. Start/Stop система дали имат всички нови модели или е допълнителна опция?
3. Знаете ли дали има съществени разлики в двигателя спрямо моделите от 2019-2020 и същия въпрос за автоматичната 8 степенна скоростна кутия?
Благодаря.


zloster

Цитат на: _ReSPAWN_ в 16 Юли 2021 17:38:12
2. Start/Stop система дали имат всички нови модели или е допълнителна опция?
Отбелязано е в ценовата листа тук: https://fordcms.blob.core.windows.net/media/Bulgaria/pricelist/Focus/Focus%20MY2021.75%20Price%20List.pdf

Не виждам вариант да не ти го "продадат". Тренд/Trend е най-ниското ниво на оборудване, а по-високите са отбелязани, че включват оборудването от Trend.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

_ReSPAWN_

Някой има ли подобна, за да ми сподели изпреварвания с между 80 и 120 много ли тегаво се случват?

To4kata

Ако се полагат грижи за колата ще изкара и над 200 000. Вероятно ще е със Старт-стоп система, не съм сигурен. Двигателят е икономичен, макар и не толкова колкото го дават на книга. До колкото знам двигателя от това поколение вече е с верига, а не като предходните с ремък в маслена баня. За изпреварването не вярвам да е много тегаво, но тегаво може и да е, зависи от ситуацията. Моята е 1,0 100 коня, но е хечбек ...

_ReSPAWN_

Цитат на: To4kata в 17 Юли 2021 15:48:45
Ако се полагат грижи за колата ще изкара и над 200 000. Вероятно ще е със Старт-стоп система, не съм сигурен. Двигателят е икономичен, макар и не толкова колкото го дават на книга. До колкото знам двигателя от това поколение вече е с верига, а не като предходните с ремък в маслена баня. За изпреварването не вярвам да е много тегаво, но тегаво може и да е, зависи от ситуацията. Моята е 1,0 100 коня, но е хечбек ...

Старата е Toyota Auris D4D 2.0 126 коня, надявам се горе долу да се приближи по "вътък"
За мен е достатъчно да може да се изпреварва спокойно  камион на двупосочен път + да си държи 140-150 по магистралата, всичко друго не ме вълнува :)
Все возя семейството, така че си карам нормлано.

А автоматик ли е твоята и ако е, как се наема ( горе долу ) на SPORT и педала до долу?

мерси.

To4kata

Не, моята не е автоматик и по принцип съм явашлия, на магистрала рядко превишавам 120, освен при изпреварване и когато пътувам до морето (по-дълъг път). 140 -150  да поддържаш рутинно с този мотор не знам дали е добра идея, нека и колегите да кажат...

Alexi

той ще си ги поддържа ,аз и с 90 коня кола ( служебна ) ги поддържам но очаквай разход около 10/100 със 150

To4kata

Да, да, въпросът е дали е здравословно точно за този двигател ...?! и колко дълго ще може да ги поддържа, това имах предвид.

_ReSPAWN_

Аз не говоря а 150 постоянна скорост.  А примерно София-Бургас 120-130 средна, смисъл това съвременна кола ако не може да го направи  (rofl)

Разбирам, че мотора е смешен на хартия, но в крайна сметка има по-важни неща от това :)

Ozzie

Средна скорост от 120-130 км/ч е сериозно натоварване. Това означава, през повечето време да се движиш в диапазона 140-150 км/ч.
Как ще се чувстват в конкретния автомобил с въпросния двигател, едва ли някой от форума може да каже. Потребител с толкова нов автомобил още не сме виждали.  ;D
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


_ReSPAWN_

Цитат на: Ozzie в 18 Юли 2021 21:51:35
Средна скорост от 120-130 км/ч е сериозно натоварване. Това означава, през повечето време да се движиш в диапазона 140-150 км/ч.
Как ще се чувстват в конкретния автомобил с въпросния двигател, едва ли някой от форума може да каже. Потребител с толкова нов автомобил още не сме виждали.  ;D

Хах, добре, значи аз ще ви кажа, като взема колата и имам 200-300 километра магистрала :)
А малко повече за ECO, Normal и Sport може ли да споделиш, колега?

Ozzie

Цитат на: _ReSPAWN_ в 18 Юли 2021 22:06:22
А малко повече за ECO, Normal и Sport може ли да споделиш, колега?
Аз ли? В този клас автомобили, намирам въпросните режими за пунта-мара, т.е. прах в очите. Трябва да си много рафиниран водач, за да усетиш няк'ви разлики, ама може и да греша. Очакваме вЧепетления от първа ръка.  (gathering)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

ако мотора е вече с верига ( не ги следя новостите ) то няма сериозни слабости ,приятен е за каране тих и еластичен ( карал съм го на тест драйв ) .. разхода обаче е доста нагоре от обявените стойности и се върти около 6-7 среден ( горе долу като 2 литра дизел ,само че върви много по малко ) .. моя личен избор би бил 1.5 дизела не знам колко по скъп е

To4kata

Дано са уцелили веригата, защото на аналогичния VAG-овски 1,4 TSI веригата беше много проблемна, пък и Форд твърдяха, че до голяма степен тихата работа на мотора се дължи именно на ремъка в маслена баня.

Жоро Петков

Такааа да се намеся и аз след пробни карания.
Автоматика отдавна не е небезизвестния PowerShift със сух съединител, а си е класически с хидротрансформатор.
Изпреварване над 80-90 се случва много по-бързо, отколкото с атмосферен, но по-бавно от дизел. Просто сравни въртящия момент.
Колата в никакъв случай не е мудна и изненадва доста приятно.
Всички коли след 2017 идват със старт-стоп - един от начините да се покрият екоонормите. Специално на Форд най-много ми харесва, че бутона за изключване е винаги на удобно място (за сравнение на мазда е под ключа за фарове) и лесно може да се спира ако се налага да се пълзи в задръстване.
140-150км/ч за този двигател са като за всеки друг (изключвам 5 литров дизел). В крайна сметка двигателя се товари при ускорение, а не при подържане на скорост.
За ремък/верига най-добре да потърсиш в чуждестранни форуми (сега ме мързи).
Избора Дизел/Бензин трябва да ти се сведе до елементарнтие сметки - колко често караш градско, колко км годишно и колко време ще държиш колата.
Ако ти е харесала колата - ВЗИ-МАЙ. Колкото и да плюят хората Фокус продължава да е една от най-продаваните и една от най-добрите коли в Европа.

saggy

@_ReSPAWN_, в тази тема https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11435.0 колегите Тото и Космонавта обсъждат своите фокус 4, съответно 1.0 и 1.5 бензин. Може да ти е полезна - можеш да питаш в нея за мнения.

zloster

За справки верига/ремък прикачам от Ford media kit/press kit данните. Последните 4-5 страници са техническите спецификации на двигателите. Това за след 2018 година моделната линия:

  • 1 литър 3 цилиндъра бензин/1.0-litre EcoBoost (85, 100, 125 PS)- верига/Chain drive with hydraulic tensioner
  • 1,5 литра 3 цилиндъра бензин/1.5-litre EcoBoost (150, 182 PS) - верига/Chain driven with hydraulic tensioner
  • 1,5 литра ЕкоБлу дизел/1.5-litre EcoBlue (95, 120 PS) - ремък подсилен с Кевлар и верига между разпределителните валове/Low-friction, Kevlar-reinforced primary drive belt. Cam-to-cam chain

  • 2 литра ЕкоБлу дизел/2.0-litre EcoBlue (150 PS) - (неприятната подробност) ремък в маслена баня/Low-friction belt-in-oil with dynamic tensioner

Другото съществено, което се набива на очи, е изборът на метал за блока на двигателите. Малкият бензин е желязо, големият - алуминий. При дизелите е обратното - малкият е с алуминиев блок, а големият - с железен.

А и третото - задното окачване и "пенсионирането" на независимото окачване отзад (бях го засегнал в темата посочена от @saggy):



Rear suspensionTwist-beam geometry with force vectoring springs. Mono-tube rear
damper with optimised dual path body mounts
Rear suspension (wagon and selected 5-
door powertrains)
Short-long-arm, multi-link independent geometry with isolated
subframe. Unique geometry for wagon models. Twin-tube rear
damper with optimised dual path body mounts. Unique dampers for
wagon models. Optional Continuously Controlled Damping
Само комбито със сигурност е с независимо окачане отзад.

Цитат на: _ReSPAWN_ в 18 Юли 2021 12:33:35
Аз не говоря а 150 постоянна скорост.  А примерно София-Бургас 120-130 средна, смисъл това съвременна кола ако не може да го направи  (rofl)

Разбирам, че мотора е смешен на хартия, но в крайна сметка има по-важни неща от това :)

"Съвременните" автомобили много неща са им трудни. Порови за най-простото и жизненоважно упражнение наречено "спиране" тук: zeperfs.com. Примерно дисциплината спиране 100 до 0 км/ч ще забележиш, че прекалено много резултати са в диапазона 38-42 метра. Би трябвало да са в обхвата "33-35 метра", което ще даде грубо по-къс спирачен път с 1 дължина на даден автомобил. А това си е съществено.

Друг недъг е "пътното поведение" или по мое мнение неадекватността му. Примерно упражнението "лосов тест/moose test":
1) 20 годишен Ситроен Ксантия: 71/73 км/ч скорост на влизане и успешно излизане от маневрата;
2) Мерцедес-бенц Ес класса (S class) модел 2021 година: 74 км/ч
3) Шкода Октавия 2020 година пак 74 км/ч
4) Ауди А4 Олроуд/Allroad 2020 година прави 75 км/ч (тук има забележки: появата на поклащане на купето вляво/вдясно за момент. Т.е. окачването има трудности с успокояването на прехвърляната тежест при смяната на посоките)
5) Porsche Taycan Turbo S 2020 - 78 км/ч
6) БМВ 3 комби/touring 2019 - 78 км/ч при това е "окичено" със задвижване на всички колела, Ем спортно окачване (M sport), адаптивен Ем диференциа (M diff), Michelin Pilot Sport 4 гуми
7) Форд Пума хибрид/Ford Puma ST-Line Hybrid 2020 - 78 км/ч (би трябвало да е със спортното окачване, поне

https://youtu.be/U7b5SMorbq8?t=469 - Ситроена
https://youtu.be/2owGiIqSzLg?list=PLrt8jdAATECUSFXiGsyO5pW_Nqqgnh3rH&t=64 - Мерцедес
https://youtu.be/C5443aj-990?list=PLrt8jdAATECUSFXiGsyO5pW_Nqqgnh3rH&t=35 - Шкода
https://youtu.be/tzmWMM4L5SM?list=PLrt8jdAATECUSFXiGsyO5pW_Nqqgnh3rH&t=48 - Ауди
https://youtu.be/Vdsh0OTOOjc?list=PLrt8jdAATECUSFXiGsyO5pW_Nqqgnh3rH&t=35 - Порше Тайкан Турбо Ес/Taycan Turbo S
https://youtu.be/oV95UF6QO6E?list=PLrt8jdAATECUSFXiGsyO5pW_Nqqgnh3rH&t=16 - БМВ
https://youtu.be/zOJLhBudVCQ?list=PLrt8jdAATECUSFXiGsyO5pW_Nqqgnh3rH&t=33 - Форд Пума

Та кола на кокили и висок център на тежестта, с ПРЕДНО предаване се предава по-късно от спортни и "немски премиум" (да се чете "сериозно надута цена за едни лъскави вторични суровини"). Доста хора ще кажат "ама какво толкова, 3-4 км/ч разлика". Тук тънкият момент за съобразяване е следното: тези данни са при идеални условия. Когато е мокро тези 3-4 км/ч са точно разликата дали ще вземеш спокойно завоят със 60 км/ч или ще излетиш от него. Малко повече за тези сметки има тук: https://youtu.be/fjrOsp6S8rA?t=407 (и да отбележа, че за скорости под 80 км/ч за нормалните автомобили силите на притискане (downforce) са пренебрежимо малки).
u (мю) от формулите на дъската е коефициента на сцепление (първата променлива в числителя под корен квадратен). При сухо стойността е 1, при мокро е 0,7-0,8.

* Забележка:
Когато сравнявате видеоматериалите в Ютюб канала на km77 обръщайте внимание на факта, че опитната им отсечка е асфалтирана края на 2019 година. Повече подробности дават във видеото си за Тесла Модел 3: https://www.youtube.com/watch?v=9to5t-rMZ2w&list=PLrt8jdAATECUSFXiGsyO5pW_Nqqgnh3rH&index=75. Най-същественото е, че с новата настилка очакват по-изразена разлика между гумите с високо сцепление и тези, които са "Eco". Focus 2020 Active на теста си е с Continental ContiEcoContact6 и резултатът е 75 км/ч: https://www.youtube.com/watch?v=H_-RDBCQQWM&list=PLrt8jdAATECUSFXiGsyO5pW_Nqqgnh3rH&index=24
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

toto

Аз имам такова комби автоматик. Колата е идеална за целите си. Върви добре, пъргава е като за двигатела си. По магистралата ако я карам 140 харчи към 7. Ако карам с около 120 пада на 5,5л. бензин. Усеща баирите ако е натоварена обаче и понеже се опитва да ги качва на 8-ма скорост много бързо изчезва скороста. За това като катеря си сменям ръчно, а не я чакам тя да се сети и така си поддържам скороста.
Прави ми впечатление, че е добре изолирана, защото няма шумове в купето. Багажника е ок изобщо бива аз съм доволен. Като имаш предвид, че предишната ми беше s max и с тази събирам в багажника когато ми се наложи.
Като изпреварваш ако си сваляш ти по някоя скорост нямаш проблем, колата издърпва добре. Просто автоматика ми се струва, че малко бавно се сеща да сваля скорости. Явно се стреми да върви на 8-ма да икономия.

Жоро Петков

Колега, а пробвал ли си да я сложиш на режим Спорт или и там е същото.
Странно е, че така се държи автоматика. Хюндай и20, само че с DCT7 на магистралата 130 темпомат - в момента в който докосна педала на газта сваляше. То двигателчето 1.4 бензин  умряло на скръб никви нютони. Може би Фокуса понеже е 170нм и компютъра решава, че са достатъчни.

toto

Да пробвал съм спорта става по нервна от към обороти и газта реагира по-остро тоест има някаква разлика, забавно е. Екото е страшна досада сменя скоростите като гумени бавно и протяжно и не харчи по-малко в града честно казано. А най-голямата тъпотия за мен в новите коли е старт/стоп системата. Това освен да си сдухаш акумулатора друго не прави май. Инфо системата е добра и бърза между другото тази  syncro 3.


Жоро Петков

Ако караш колело/мотор в задръстването в града друга песен ще пееш за старт-стоп.
Идеята е не толкова да ти спести гориво, а по-скоро да не отделяш вредни емисии, стоейки на 1 място.
Режима ЕКО на 3 цилиндровия фокус директно ти изключва единия и за това се струва мудна.
За акумулатора и стартера не се притеснявай изчислени са. Като толкова не ти харесва имаш супер лесен бутон за изключване.

toto

 И да ти вземат още някой лев отгоре.  :D

_ReSPAWN_

#22
Здравейте,
взех колата, направихме около 700 километра с жената и съм доволен. За 999 кубика си върви добре. Автомата има нужда от секунда и малко докато разбере, че съм натиснал педала до ламарината, но иначе наема прилично.
Спорт режима просто подържа по-високи обороти, но определено има разлика с и без него в набирането, особено между  80-90 и 120-130км/ч. Колата става доста нервна и както е казал колегата горе е забавно :)
Даде ми среден разход по комп 6.6 като имам около 250км магистрана ( 120-150 ) и около 450 извънградско.
На изкачванията - да, има малко проблем, но не е такава драма това.
Как превключваш скоростите ръчно, колега, че нещо не те разбрах?
Моята е 1.0 125 коня, 2021-ва година с 8 степенната автоматик кутия.
Много добре се държи на пътя, не се чува, минава гладко, не скърца и тропа нищо ( за сега, то оставаше и на тропа кола на 700 километра )
Ако някой има конкретни въпроси да пита.

п.п Колата е платена в брой (т.е. заем от банката, а не форд) и ми казаха чак на 30к километри да ида за масло :)

п.п2 Няколко неща ми направиха лошо впечатление, които не са свързани точно с колата:
- ключовете бяха на свинска опашка без ключодържател ( а ми предложиха един за 90 лева WTF?)
- трябваше да си ИЗПРОСЯ аптечка, триъгълник и жилетка
- средно ниво оборудване имаше стелки само отпред (хаха)
- двигателят няма капак

Ozzie

_ReSPAWN_ Честито! Да се похвалиш в "Дневник" --> https://fordbg.com/forum/index.php?board=30.0
Ако имаш желание де.
Цитат.... и ми казаха чак на 30к километри да ида за масло.
Би трябвало в сервизната книжка да пише пробег или определена дата (максимум 12 месеца между отделните интервали), което настъпи първо., когато колата да влезе в сервиз за следващо обслужване.
Пробега от смяна до смяна няма да коментирам. Аз съм старомоден и вярвам в максимата "най-доброто масло е новото масло", така че все още си карам на принципа 10 000 км. (+/-) или 12 месеца, което настъпи първо.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Преди време производителите препоръчваха първата смяна на масло да се направи на 2 - 3 пъти по-малък пробег от нормалния за след разработката на двигателя. Идеята е, че най-много стружки се пускат при разработката. Освен това се препоръчваше по време на разработката да се кара с плавни ускорения, без много високи скорости и т.н. Не знам дали сега двигателите ги разработват в заводски условия, но ме съмнява честно казано.

Ozzie

@ivchotr
Вече никъде не пише такива неща. Преди 30 (и малко повече) години, първата смяна на масло беше след 1200-1300 км. пробег, след това през 10 000 км.
Вярвам, че технологиите в производството на масло са дръпнали напред, но не и толкова, че да карам 30 000 км. с едно масло, пък било и то в рамките на 12 календарни месеца.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

не бих карал маслото повече от 15к максимум ,дори 10-12 е много по добър пробег за смяна на масло предвид че е хидрокрек ( т.е. минерално ) ,и горивата ни не са стока и го замърсяват

_ReSPAWN_

#27
Аз не се изказах особено правилно.
Казаха 30к ИЛИ 1 година, така че реално догодина по това време съм там :) ( дано не се налага преди това  (rofl) )

Ozzie

ако не ти бърка дълбоко в джоба, пробвай (питай, интересувай се) дали биха го сменили и на по-малък пробег
турбинката му на това чудо върти с около 250 000 оборота в минута, смятай, какво ще ѝ се случи, ако някъде в средата на живота на маслото, рязко отслабнат качествата му
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Цитат на: Ozzie в 24 Юли 2021 18:07:14

Вече никъде не пише такива неща...

Да. На производителя не му трябват двигатели милионници, защото няма да може да си пробутва новите.
Това не пречи обаче човек да прави каквото трябва, а не каквото му казва производителят.