Фокус 2 комби тропане отзад

Започната от To4kata, 08 Юли 2021 20:20:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Колеги, след 7 г. без да ми тропа нещо по окачването най-после се появи. Всъщност отзад леко хлъцваше нещо при качване на бордюр, но вече потропва отчетливо при дребни неравности. При преминаване през легнали полицаи не се обажда. Като сменях маслото помолих да погледнат - отзад в ляво се чува. Гледаха, ръчкаха с щанги, нищо не откриха, но казаха, че понеже колата е на подемник, демек колелата висят и обират луфтовете трябвало на канал да се клати. Ок, тръгнах си, ама къде да я карам те повечето са все с подемници. Тампоните наистина изглеждат видимо здрави, може ли обаче външно да изглеждат добре, а в мястото на контакт на железата да са закъсани? И изобщото какво може да потропва отзад ? Амортесьорите са стари, но не са протекли, от багажника не е проверил съм и от гърнето не е ...


Ozzie

Ако звука е като от раздрънкана каруца - има едни тампони в горния край на амортисьорите, най-вероятно е от тях.
При мен дрънчат вече пета година. Мисля да ги сменя скоро, че много почнаха да ме дразнят.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

To4kata

#2
А как да разбера дали е от тях? Трябва да се свали амортесьора май? Трябва да е това https://www.drive2.ru/l/489936060218867749/

Ozzie

Цитат на: To4kata в 08 Юли 2021 21:03:58
А как да разбера дали е от тях?
Честно казано - не знам. Освен да ти запиша, как тропат моите.  (tooth)
Сетих се, че може също и да е от биалетките. Тях лесно можеш и сам да ги провериш, като ги тупнеш с ръка в посока нагоре. Условието е, колелото да е стъпило на земята.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

To4kata

Само да кажа, че Фокуса е комби и амортисьорите май нямат такъв опорен тампон ...

Ozzie

Цитат на: To4kata в 08 Юли 2021 21:03:58Трябва да е това https://www.drive2.ru/l/489936060218867749/
Същото е. Дали имаш такива тампони, виж по VIN номер на ford.7zap.com/en/
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Биалетките бая се чуват. Повече от тампоните на амортисьорите.

To4kata

Ще прегледам първо този болт, който държи задния ляв амортисьор към купето. Ето за това говоря https://www.drive2.ru/l/461873499821048848/. Оказа се, че захващането на задните аморт. при комбито е различно този болтъ явно създава проблеми https://www.drive2.ru/l/499519678444470503/

To4kata

Цитат на: ivchotr в 08 Юли 2021 23:06:47
Биалетките бая се чуват. Повече от тампоните на амортисьорите.

Биалетки на това ли се казва на снимките? Днес свалях гумите за да прегледам накладките за евентуални хлабини и тропане от там. Само че забелязах тези щанги, че стоят някак неестетвено криво ... и отляво и от дясно. Вярно, че колата е на крик, но и при отпускането му до нормална хоризонтална позиция пак си стоят на криво. Иначе на ръка не установих съществен луфт, да не говорим за тропане. Всичко това пред блока естествено ...

Ozzie

Не се ориентирам добре по снимките, затова направо давам схемата
https://ford.7zap.com/en/car/43/6.23209,7.24135/0/1658/16027/69993/?view=undefined#5C486

Гледай за 5С486 / 1734686 - Link Stabilizer Bar
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Биалетките по принцип свързват реактивната щанга с носачите. Това на снимките повече прилича на късите щанги, но и те изглеждат зле. На ръка трудно ще установиш проблем в тях, стига да не са тотално разбити. По-скоро някой трябва да клати колата, а ти да гледаш дали хлопат в шарнирните болтове. Заради тези дизеларката поднасяше с клатене в завоите при по-висока скорост. След смяната им стои като залепена.

To4kata


Ясно, благодаря, при мен е 5Е494 - от другия тип и ми се струват здрави. Но, да, това което съм снимал е някаква стаблизираща щанга https://www.avito.ru/volgograd/zapchasti_i_aksessuary/rychag_zadney_podveski_nizhniy_ford_fokus_2_3_1236618960 и тук https://thedreambag.ru/ford-fokus/zamena-zadnih-rychagov-ford-fokus-2.html. Странното е че не тропа много само при дребни неравности, през легнали полицаи или подобни по-едри неравности не се обажда, както и ако качвам бордюр не се чува.

G_o_c_e_v

Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

greenbee

#13
Имам подобен проблем с Focus 2007 mk2 1.8 tdci хечбек. При мен шумът е отзад вдясно и при легнал полицай го няма, но в дупки, павета и други несиметрични неравности се проявява. Качваха я на подемник и на канал, натискаха със щанги, пробваха на тресачка за амортисьори, закрепиха допълнително всички кори и тенекии отдолу, махнах всичко от багажника.
Смениха ми тампоните на късите напречни носачи.
Резултатът е този:
камера на задна стабилизираща щанга (вдясно)
камера на задна стабилизираща щанга (вляво)
камера на задна броня

Единият шум е глух и плътен (като разместена тротоарна плочка  ???), а другият по скоро дрънчене. За второто четох, че може да идва от крепежите на накладките.
Четох още, че е възможно да са тампоните на амортисьорите и звукът да не се проявява при минаване на легнал полицай, а при странично натоварване (както е при мен).



sstefan

Да дам и аз едно предположение:
потропване на спирачния апарат.Чува се глухо,като похлопване когато се минава бавно през малки неравности.Краят на жилото за ръчната се закача в една планка/или нещо такова/ която може да не е позиционирана правилно.Ръчна има на колелото,но е с малко усилие и няма как да ти направи впечатление.При мен потропваше-всичко е здраво и се оказа неправилно позиционирана планка.След като се премести-никакъв звук не се чува от окачването.
Въпросното похлопване се появи след смяна на дискове и накладки в Мото Пфое,явно не бяха я зацепили правилно ръчната доколкото си го обяснявам аз и от това похлопваше спирачния апарат.
Това за Мондео 4.Проверката не е трудна-сваля се гума,дърпа се ръчна и се гледа дали жилото дърпа тази планка и спира колелото.

greenbee

#15
Мисля, че не е от апаратите. Днес след работа ги свалих и от двете страни. Ръчната работи, жилото движи едни палци и диска стои на място. Опитах се да ги раздвижа на ръце и тях и главината - нищо.


]
Напречните носачи обаче ми се виждат усукани, но все пак това е на крик при висяща главина:


Друго което ми прави впечатление е че дисковете стават подвижни като махна колелото и единствено апаратите ги държат. Вероятно е нормално, защото и двете са така, а и няма какво да ги притиска в главината.

ivchotr

Дисковете ги стягат колелата.

Усуканите в тампоните си напречни носачи не би трябвало да стоят така дори и при увиснала главина. Според мен тампоните им са износени. Това е възможна причина за почукването, което чуваш, както и за люлеене в завоите.