Проблем с токовете(предполагам)

Започната от Dimityr, 05 Ноември 2021 19:27:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Dimityr

От няколко дена имам някакъв ел.проблем.

Светват всички лампи от дясно на таблото +лампата i
Зумера пищи а колата си работи.
След 20-30 секунди изгасват и остава надписа (режим ограничена скорост)
Ако обаче изгася колата докато светят лампите, няма палене(не върти стартера)
Днес огледах всички маси(мотор купе)
Смених четките на динамото, четките на стартера+включвател (бяха си за смяна) но проблема си остана ::)
При закачане, забива грешки в педала, стопмашинка, дросел, серво и поне още 4-5, трием ги и след поредния шок, пак ги набива.  :-[
Ще кача няколко снимки[attach=1][attach=2]


ivchotr

Ами почни с педала на газта. Изглежда ми най-вероятният заподозрян за аварийния режим, в който влиза колата.

Dimityr

Има донякъде логика, но моментите в които се бъгва са винаги в различни ситуации. Например на светфара просто мърдам волана и започва"дискотеката", следващия път както си караш, после при маневра, през най леката дупка,и още най различни ситуации.
Започна се след преминаване на легнал полицай(и то леко)
Отвратително е, гледах и буксите на компа да няма окисления :-\

ivchotr

Колко кабела за "маса" имаш закачени по двигателя? Да не изтърваш някой ::)

Dimityr

Цитат на: ivchotr в 06 Ноември 2021 11:08:04
Колко кабела за "маса" имаш закачени по двигателя? Да не изтърваш някой ::)

Силов е 1, от кутията до минуса и до купето.
Иначе по 1-ия рог има тънки маси поне 5-6.

Страното е че чак не позволява стартиране понякога.
Днес пак следих кога се появява проблема. В шах съм, единия път на прав равен път с 30км/ч.после при завой, след това бях спрял на място, после на светофара само врътнах волана и. Луда работа (побеля ми косата с таз кола ;D ;D.)

ivchotr

Ами търси общото в тези всичките ситуации. Явно е хлабав кабел. Или корозирал. Няколко пъти казваш за проблем при въртенето на волана. Да не би покрай кормилната кутия (рейка) да има проблемен кабел?

Dimityr

Цитат на: ivchotr в 06 Ноември 2021 21:13:20
Ами търси общото в тези всичките ситуации. Явно е хлабав кабел. Или корозирал. Няколко пъти казваш за проблем при въртенето на волана. Да не би покрай кормилната кутия (рейка) да има проблемен кабел?

Къде мога да видя какво означават миганията на червената лампа която е между температурара и бензиномера. Защото днес останових че мига с определен интервал.
Един път свети за по дълго време и после 6 пъти учестено, после 3 секунди не свети и пак повтаря гореспоменатите.
Знам че при извънбордовите двигатели на лодките по тази лампа разбират къде е дефекта(може и да бъркам) но тия интервални мигания 100% имат някакъв смисъл.

ivchotr

Изтегли си ръководство за модела. Ако имаш книжка към колата, би трябвало и там да пише. Обаче ако лампата съобщава за проблем, би трябвало да можеш да го хванеш и с диагностика.

П.П.
Да не би имобилайзерът да се ебава нещо ::)

Dimityr

#8
Цитат на: ivchotr в 08 Ноември 2021 17:40:00
Изтегли си ръководство за модела. Ако имаш книжка към колата, би трябвало и там да пише. Обаче ако лампата съобщава за проблем, би трябвало да можеш да го хванеш и с диагностика.

П.П.
Да не би имобилайзерът да се ебава нещо ::)

Бившо Италианско такси, дори резервна гума нямаше. Беше ошушкана колкото може, цяло чудо е че имаше 2-ри ключ(и то като нов)


Сега установих нещо ново:
Когато светне(като коледна елха)
[attach=1]

Сори за снимката ама е по време на движение)
И изпише "двигател неизправен" и натисна бутона на лостчето ми излезе това:

[attach=2]

Пише:
Усилит. Рул. Прив. Неизпр.

Ще ходя май да разкачам буксите на хидравликата.
Цифрата за нова помпа малко ме стресира, ама вече съм и свкнал  (tooth)


(незнам защо показва снимките наобратно)  ::) :-[

svetkos75

Проблемът ти е в таблото или в буксата,която влиза в таблото.Миналата седмица гледах този филм.


Dimityr

Цитат на: svetkos75 в 09 Ноември 2021 22:19:56
Проблемът ти е в таблото или в буксата,която влиза в таблото.Миналата седмица гледах този филм.

Опиши ако обичаш филма, малко неестественно ми се вижда от таблото да не мога да запаля колата

zloster

Ей тук има препратки към примери:
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11529.msg143203#msg143203

Накратко понеже модулите са навързани като свински черва, съответно като се скофти някъде нещо малко и започва голямата "черна магия".
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

svetkos75

Цитат на: Dimityr в 10 Ноември 2021 22:32:32
Опиши ако обичаш филма, малко неестественно ми се вижда от таблото да не мога да запаля колата
Същото се случи и с мен,както вървеше колата,спрях да слезе пътник и се случи това от твоите снимки.Имам познат майстор,обадих му се.Накара ме да размърдам таблото,докато спре да свети кръглата червена лампа и запалих.Закарах му колата,какво е правил по таблото незнам.Обясни ми,че или е прекъсната пътечка от спойките,или проблема е в буксата с кабели за таблото-на моят модел буксата била вертикална и създавала проблеми.Обясни ми също така,че това табло е слабо място на Фордовете и досега е ремонтирал 30-40 коли с този проблем.
Нещо ми спомена,че модулите не си комуникират поради този проблем и колата не си разпознава ключа,докато свети червената лампа в центъра горе на таблото.Изгасне ли лампата,след като дадеш на контакт-всичко е ОК.

Dimityr

Цитат на: svetkos75 в 11 Ноември 2021 18:54:26
Същото се случи и с мен,както вървеше колата,спрях да слезе пътник и се случи това от твоите снимки.Имам познат майстор,обадих му се.Накара ме да размърдам таблото,докато спре да свети кръглата червена лампа и запалих.Закарах му колата,какво е правил по таблото незнам.Обясни ми,че или е прекъсната пътечка от спойките,или проблема е в буксата с кабели за таблото-на моят модел буксата била вертикална и създавала проблеми.Обясни ми също така,че това табло е слабо място на Фордовете и досега е ремонтирал 30-40 коли с този проблем.
Нещо ми спомена,че модулите не си комуникират поради този проблем и колата не си разпознава ключа,докато свети червената лампа в центъра горе на таблото.Изгасне ли лампата,след като дадеш на контакт-всичко е ОК.

Вчера я вземах от майстор, минах 100-ина км. и всичко е Ок.
Ще врътна тия дни едни 500км.и ще съм сигурен чак тогава че проблема е отстранен.
А иначе спомена че проблема е бил в (кановете) 2 зелени спойки (цитирам дословно, и аз се занимавам с коли но от токовете бягам на далеко)

ivchotr

Явно не са били добре запоени и са се окислили. Е ми хубаво е човек да научава по нещо ново за тези дъргели :D

zloster

@ivchotr Добави и ползването на безоловните припои.
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BF%D0%BE%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5#%D0%91%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8_%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D0%B8
https://en.wikipedia.org/wiki/Tin#Solder
https://en.wikipedia.org/wiki/Soldering#Lead-free - тук споменават и за склонността на калая да прави "мустаци/нишковидни кристали/whisker". Израства си ей така с времето тънка дълга нишки и прави късо с някоя съседна пътечка/краче.

Преди време ме беше заинтригувала темата. Страницата с информация в Уикипедия: https://en.wikipedia.org/wiki/Whisker_(metallurgy). Важният момент е, че не е изяснен механизма и условията за появяване. NASA преди години докладваха, че са наблюдавали същото в платките на сателите, но при позлатени компоненти. Имат си изчерпателна страничка с информация:
https://nepp.nasa.gov/whisker/ - начална страница
https://nepp.nasa.gov/whisker/other_whisker/gold/index.htm - съобщението за нишковидни кристали от злато
https://nepp.nasa.gov/WHISKER/photos/index.html - много снимки на засегнати електронни компоненти
https://nepp.nasa.gov/WHISKER/failures/index.htm
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/