Въпрос относно Ecoboost 1.0 100hp

Започната от engineer, 06 Юли 2021 11:11:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

engineer

Здравейте :). Предстои ми избор на автомобил, като един от вариантите е Focus, ecoboost 1, 100 коня, бензин, модела от 2015. Колата е пробвана, харесва ми как върви и вози, но ме притеснява нещо, затова се обръщам към вас и особено към собствениците на фокуси с този двигател. Може ли да споделите какъв разход дава извънградско, като съм наясно че градско този двигател би трябвало да дават доста висок разход (може да бъркам поправете ме ако е така). Ще я ползвам за ежедневни преходи около 150км, като имам малко път в града по-голяма част е по магистрала. Приемам всякакви съвети и критика. Благодаря ви предварително за помощта и информацията.


Жоро Петков

В града на мен ми даваше лято 7.5/100 зима 8.5/100 в най-големите задръствания. Обичам да шофирам икономично - без резки тръгвания и набиване на спирачки в последния момент.
От София до Пловдив със 120км/ч дава 5.8/100, а на връщане се вдига на 6.2/100.
Жената от София до Видин и наобратно направи 5.5/100 през Петрохан (а е мотористка и не я е страх да дава газ).


engineer

Цитат на: Георги Петков в 06 Юли 2021 16:12:41
В града на мен ми даваше лято 7.5/100 зима 8.5/100 в най-големите задръствания. Обичам да шофирам икономично - без резки тръгвания и набиване на спирачки в последния момент.
От София до Пловдив със 120км/ч дава 5.8/100, а на връщане се вдига на 6.2/100.
Жената от София до Видин и наобратно направи 5.5/100 през Петрохан (а е мотористка и не я е страх да дава газ).

Здравей, много благодаря за този отговор. Хубаво е да видя някакъв нормален разход, защото честно казано чух някакви грандиозни разходи извънградско и бях започнал да се отказвам. Това ми се струва напълно нормално.


ivchotr

Въпросът е колко изкарва този двигател.


Жоро Петков

#4
Ай стига с тия глупости колко изкарва. От 2012 година се произвежда и чак миналта година немските вагини си платиха и го детронираха от двигател на годината.
Какъв преход е средния за България?
Естествено, че няма да издържи колкото 5 литров дизел, но приказки, че е до 100 000км и край са крайно нереални. 1.6 екобууста имаш известни проблеми и го спряха/заместиха с 1.5.
Едно просто търсене в google показва, че колата издържа спокойно над 100 000мили без необходимост от ремонти.
Най-важното е да се обслужва на време и с правилното масло.
edit: Ако ще караш всеки ден по 150км може би не е лошо да се замислиш за дизелов вариант. Със сигурност ще издържи повече като километри и ще гори по-малко. Естествено там има други проблеми.
На колко километра е конкретната кола и от МП представителство ли гледаш или частна обява?


To4kata

Потвърждавам казаното от Георги, че двигателя е икономичен. Карам 1,0 Ecoboost от около месец и в София ми дава 6,8 -7,2/100 без вкл. климатик и извън пиковите часове, за сравнение карам и 1,6 TiVCT от 7 години, при същите условия разхода му е 9/100. Извън градско разликата е по-малка около 1L, Ecoboosta дава 5-5,5/100. Не карам юнашката, както се досещате. Към колегата: имай предвид евентуална смяна на ангренажния ремък, която е проблемна и скъпа. Не съм сигурен, че този ремък ще си изкара предписания ресурс 8 г. или 160000 км, а не може и да се провери състоянието му лесно. Според мен 6-7 г. и 100 000 км е на ръба ... Разбира се зависи от най-вече от качеството и интервала на смяна на маслото и натоварването.


Жоро Петков

Кратко търсене 15тина минути в интернет показват, че наистина смяната е доста трудоемка и скъпа.
Но пък намерих само един човек, който на 107 000 мили на фиеста го е скъсал. Няма нито едно друго оплакване, а както знаем повечето хора пишат, когато са недоволни.


To4kata

#7
Така е, но ще намериш доста теми и видеа със сериозно напукани ремъци и изронени зъби на 5-6 годишни коли. Явно е до обслужване и късмет май ... Три-четири теми по-надолу има един случай, който също може да се окаже скъсан ремък точно на този мотор. Дай Боже да не е!


zz_stefanov

Никой не може да ме убеди, че двигател изграден с олекотени компоненти, 100 кс изкарани от 1 л. обем с помощта на турбина, ще има същия ресурс като на досегашните мотори.
Тази тяхна 'икономичност' ще излезе много скъпа при кола втора ръка. Проблемът е какво ще караме след като всичките мотори станаха напомпани.


To4kata

Проблема вече е налице. Защо мислиш, че избрах Ecoboost, то вече почти няма атмосферен бензин в по-новите модели на почти всички марки ... с малки изключения, но те се продават на по 200 000 + км. От друга страна никой не очаква 500 000 + км ресурс от турбинираните то е ясно ... но и 100 000 пробег на този мотор също е мит!
Извинявам се на колегата ... да не отклоняваме темата.


Alexi

предвид ,че мотора съществува със 125 и 140 коня ( във фиеста СТ ) то 100 коня не са чак толкова много ,като цяло не са много оплакванията но за мен този мотор гори много за вървежа си и бих предпочел 1.5 дизел винаги


ivchotr

А бе не знам. Все ми е пред очите онзи двигател на Кугата, дето можеш да прокараш ключ 10 - 12 между буталата и цилиндрите. Екобууст беше май.


Жоро Петков

Кугата е с 1.6 двигателя. Както казах Форд разбраха че там нещо са сгрешили и пуснаха ревизиран 1.5 екобууст.
А това за многото горене и малкото вървене аз пък не съм съгласен. 170 нютона на 2000 оборота атмосферен бензин ги прави 1.8 на 4500 оборота. Турбиниран двигател градско в задръстване евро 6 да гори 7-8 си е екстра. На дизела пратиш пари, докато не дойде турбина, дюзи и дпф.


ivchotr

Новите коли май нямат време да ги пробват преди серийното производство и това става след като ги пуснат на пазара. Както с ваксините срещу Ковид :D Остава само да се подписва информирано съгласие при покупката (rofl) (rofl) (rofl)

П.П.
Преди 3 години говорих с дилър на Опел покрай един нов модел тогава. Малък, турбиниран двигател с достатъчно коне. Човекът каза, че 200 000 км са почти химера, но пък и надеждата умира последна (rofl) (rofl) (rofl)


Alexi

той и 1.0 има турбина и дюзи :) печката докато стане за дюзи едни 250к ще мине


Жоро Петков

Колегата пита за разхода на конкретен двигател, а вие го изкарахте най-големия боклук. Предложете му аналог от дадената година с по малък разход на гориво и за подръжка.


engineer

Здравейте и изключително много благодаря за всяко едно мнение и коментар по темата, та макар и малко в страни да избяга. Наистина е много полезно да се чуят всички мнения, било то позитивни или негативни. Честно да си призная, бях много скептичен относно тези двигатели без да претендирам че съм много вещ в областта. Проблема е че както казахте новите коли които са по-достъпни като цена сякаш са все с някакви такива двигатели, но пък аз държа на Форд. Карал съм Фокус от предходното поколение, в момента Фиеста.

По темата разход, това което сте написали ми дава представа и ме успокоява. Наистина много благодаря за информацията.

Това за ангренажния ремък, е наистина притеснително и най вече това че наистина няма как чисто визуално да му хвърляш око от време на време. Видях темата за която някой спомена, относно колегата който се опасява че е ремък. Дано да не е но един такъв проблем води след себе си доста други. Дано да не е така.

Относно колата която ходих да гледам, на физическо лице е, закупена е МП, няма 100 000 все още (може би на време го продава, хаха). Човека ми гарантира че всичко е изрядно но последните човъркания като ремонти са правени извън МП.

За дизела съм съгласен, може би ще докарам по-малък разход, но това нещо все още не съм го виждал да се продава (втора ръка). В сравнение с ecoboost-a (100/125), с които са заляти автокъщи и съответно обяви от физически лица.

От друга страна колата вози страшно добре и интериора е просто наистина много приятен (лично мнение). Наистина много се колебая и в крайна сметка сякаш започвам да се отказвам от този вариант, но при всички положения много благодаря още веднъж за всички мнения.


Alexi

ако е преди фейса има и хроничен проблем с охладителната система и прегрява ,виж дали е отстранен ,трябва да е вписано в сервизната история


ADiDimitrov

Ако работиш в центъра на София може би е добре да се замислиш за дизел 😉 София ще е първия град който ще въведе тая еко простотия, от която основно ще страдат бензинови автомобили с Евро 4 и 5!


engineer

#19
Цитат на: Alexi в 07 Юли 2021 08:18:28
ако е преди фейса има и хроничен проблем с охладителната система и прегрява ,виж дали е отстранен ,трябва да е вписано в сервизната история

Facelift е, поне за това няма да мисля.

Цитат на: ADiDimitrov в 07 Юли 2021 08:33:14
Ако работиш в центъра на София може би е добре да се замислиш за дизел 😉 София ще е първия град който ще въведе тая еко простотия, от която основно ще страдат бензинови автомобили с Евро 4 и 5!

Пловдив, но рано или късно и там също :)

Малко допълнителна информация. Посъветваха ме да сменя ангренажния ремък ако я взема. Не толкова заради изминати km, а по-скоро заради 6-те години, през които е бил в масло. По данни ангренажния ремък имал ресурс между 8 и 10 години (за нашия случай) или изминати km, (ако не се лъжа някъде прочетох че форд дават около 150 000 до 200 000km), но идеята е че няма как да знаеш какво му е състоянието и за да съм спокоен. Една такава смяна обаче се оказа  доста солена. Грубо 1500-1600лв в MP и разбира се между 800 и 1000 във външен сервиз. Изпратиха ми проформа фактура за смяна на ремъка от MP, честно казано има някои неща които могат да се пренебрегнат, цената ще падне още. Тук отварям скоба че без да слагам под въпрос качествената работа на хората които наистина знаят какво правят във външен сервиз но смяната на такъв ангренажен ремък е все още екзотична дейност и възможността нещо да не се направи като хората е по-голяма (това е мнение на механик към компания със сериозен автопарк, който ме посъветва, моля да няма засегнати, просто споделям).

От къде почнахме, къде отидохме :). Все пак става доста полезна тема по мое мнение. Надявам се че ще помогнем и на други колеги които трсят отговори на въпроси относно ecoboost-a.


Жоро Петков

Официално работата я дават между 8 и 12 часа в МП за смяна на ангренажен ремък.
Живота на ангренажа е 10 години или 100 000 мили. Така, че не е нужно веднага да го сменяш - може и на следващата година. Да се въстановиш финансово.
Ако беше толкова лоша колата и двигателя, надали щеше да е най-продавания в Обединеното кралство.
Относно външните сервизи - двигателя все пак е на 9+ години, 100% вече механиците са имали сблъсък с него, а и повечето сервизи вече са оборудвани със специализирана техника.
По-важно е по-скоро частите, които се поръчват да са близки до оригиналните, а не евтини имитации.


engineer

Цитат на: Георги Петков в 07 Юли 2021 09:12:48
Официално работата я дават между 8 и 12 часа в МП за смяна на ангренажен ремък.
Живота на ангренажа е 10 години или 100 000 мили. Така, че не е нужно веднага да го сменяш - може и на следващата година. Да се въстановиш финансово.
Ако беше толкова лоша колата и двигателя, надали щеше да е най-продавания в Обединеното кралство.
Относно външните сервизи - двигателя все пак е на 9+ години, 100% вече механиците са имали сблъсък с него, а и повечето сервизи вече са оборудвани със специализирана техника.
По-важно е по-скоро частите, които се поръчват да са близки до оригиналните, а не евтини имитации.

Съгласен съм за частите.

Колата в никакъв случай не е лоша, не ме разбирайте погрешно. Точно обратното. Както казах грабва окото и определено като возия и усещане по време на шофиране е изключително приятна.


To4kata

Преди 2 месеца бях в твоята позиция. Дизели имаше много но от автокъща, което за мен не е опция. Купих бензин на 65000 още в гаранция, като нов, за 15 500 с идеята, че ще сменя ремъка след 1-2 г. Изчетох и изгледах почти всичко свързано с със смяната на ангренажа и реших, че ще го понеса. На няколко пъти и аз се отказвах, но така и не намерих приемлива и равностойна алтернатива.


engineer

Цитат на: To4kata в 07 Юли 2021 11:20:31
Преди 2 месеца бях в твоята позиция. Дизели имаше много но от автокъща, което за мен не е опция. Купих бензин на 65000 още в гаранция, като нов, за 15 500 с идеята, че ще сменя ремъка след 1-2 г. Изчетох и изгледах почти всичко свързано с със смяната на ангренажа и реших, че ще го понеса. На няколко пъти и аз се отказвах, но така и не намерих приемлива и равностойна алтернатива.

Съгласен съм за автокъщите, не е опция. Извадил си страшен късмет с тази покупка, 65 000 за 15 500 според мен е супер оферта. Да ти е честита и да  навъртиш много километри!


To4kata

#24
Мерси, да ти се връща. Стана случайно по Великденските празници. Щом си от Пловдив вероятно си видял в cars.bg (и не само там) един подобен сив пловдивски Фокус 2017 г. на под 70 000 км купуван от МП, искаха му 17 и кусур ... но пък беше с лети джанти, моят е с железни ...


engineer

Цитат на: To4kata в 07 Юли 2021 13:29:22
Мерси, да ти се връща. Стана случайно по Великденските празници. Щом си от Пловдив вероятно си видял в cars.bg (и не само там) един подобен сив пловдивски Фокус 2017 г. на под 70 000 км купуван от МП, искаха му 17 и кусур ... но пък беше с лети джанти, моят е с железни ...

Да, видях го преди време но мисля че за това ниво на оборудване е малко в повече, което е нормално за предлагане от частно лице. Все пак по-добре е може би да се даде малко повече но да си спокоен относно историята на автомобила и обслужването му.

Днес видях още един фокус но в София. На 80 000 е сменена лагер помпа и съединител. Интересно ми е какво е довело до това. Иначе човека по телефона звучеше сериозен и точен. Мисля да я видя и нея.



To4kata

Ако е тъмно сив мисля, че го знам - стори ми че е бил тестови. Имаше някакво лого ... Не съм сигурен, де ...


ivchotr

Ако някой се е учил на него, пак много километри е навъртял с този съединител :D Онзи, пловдивският, с ръчки на задните прозорци и за 17к+ ... Тези хора познават ли изобщо парите ::)


Жоро Петков

За съжаление слабото предлагане повиши цените на 2ричния пазар. Аз моя на 65 000км го продадох с железни джанти + лети 17ки с оригинални датчици , гумени стелки навсякъде (200+лв) за 16 500, Каско ГО ГТП.
Ако го бях държал направо можеше да го продам за повече пари, отколкото го взех.


To4kata

Ами даржат си цена  :)) Изглежда всички се равняват по МП и техните оферти. Абе те ел. стъклата отзад станали голяма екстра  (rofl) ... И моя е с ръчки, кво да правиш! Примирих се ...


Alexi

ако нещо не е сменяно - лошо ,предстои да се смени .. ако е сменяно - лошо ,какъв ли зор е видял :)) .. цените в момента ги намирам за безобразни ,не бих дал 17к за подобен автомобил с тенекиени джанти и ръчки за стъклата ,то най вероятно с това приключват и "екстрите"  ...


saggy

Четейки мненията за 1.0 Екобуста, оставам с впечатлението, че двигателите в периода 2011-2015(преди фейслифта) не са препоръчителни. След фейслифта какво им оправят - ремъкът си остава в маслената баня, тръбичките за антифриза сменят ли ги с метални?


engineer

Да, аз също помислих че е бил тестови но от това което ми каза човека сметнах че не би трябвало. Сега като видях брандирането мисля че е точно такъв. Това обяснява и лагер помпата.

Цитат на: Alexi в 07 Юли 2021 17:13:08
ако нещо не е сменяно - лошо ,предстои да се смени .. ако е сменяно - лошо ,какъв ли зор е видял :)) .. цените в момента ги намирам за безобразни ,не бих дал 17к за подобен автомобил с тенекиени джанти и ръчки за стъклата ,то най вероятно с това приключват и "екстрите"  ...

Е, и да и не :). В случая беше ми странно конкретно за съединителя и да наистина е по-добре че е сменен а не се продава с такъв който ще трябва да смени бъдещия собственик. Иначе съм напълно съгласен че в момента колите втора ръка са страшно надути. Няма спор.


To4kata

#33
Цитат на: saggy в 07 Юли 2021 17:25:40
Четейки мненията за 1.0 Екобуста, оставам с впечатлението, че двигателите в периода 2011-2015(преди фейслифта) не са препоръчителни. След фейслифта какво им оправят - ремъкът си остава в маслената баня, тръбичките за антифриза сменят ли ги с метални?

Сменят проблемните маркучи с армирани и модифицират капака на ангренажа, където лежи гарнитура на водната помпа, която често дефектирал С това проблемите с охладителната система са решени. Само ремъка в маслена баня остава, което създава проблем при смяната му, но пък прави ангренажа тих и по-ефективен ... това разбрах аз.

Engineer, аз също говорих с този човек и наистина прозвуча сериозно. Колата може и да си е ОК, тя е от МП и може да се провери там ..


ivchotr

Цитат на: To4kata в 07 Юли 2021 16:52:28
Ами даржат си цена  :)) Изглежда всички се равняват по МП и техните оферти. Абе те ел. стъклата отзад станали голяма екстра  (rofl) ...

Пробвай в движение да отвориш или затвориш заден десен прозорец, когато си сам в колата. Със 140 по магистралата, примерно. Екстра си е отвсякъде. Да не говорим, че при по-високото ниво на оборудване с едно натискане на бутона на дистанционното можеш да свалиш или вдигнеш всички прозорци, ако са ел.  Да не говорим и, че май само Форд масово правят четирите прозореца да са автоматични, когато са с ел. задвижване, дори и в най-ниските нива на оборудване. Повечето марки слагат такава опция само на шофьорската врата.
Като се разглезиш веднъж, после трудно минава :D


stefan4o

И защо е нужно да отваряме заден прозорец на магистрала при 140км/ч?  ::)
Разходът е много относително понятие. Зависи от един куп неща. Много хора си купуват коли мислейки за един разход, после остават разочаровани. Аз си купих колата защото просто ми хареса, а не заради разхода :) Даже не й вдигнах и предния капак - покупка за 10 мин.


iwo_19

Не знам  какъв  човек трябва  да си в  днешно  време да  караш  със 80+++ със  свалени  прозорци ......


ivchotr

Онзи ден минах покрай една пречиствателна станция. В колата не просто замириса, направо засмърдя на запъртъци. Единственият начин да се отмирише бързо, е да се отворят по диагонал преден и заден прозорез. Ако задните не са електрически, подобно упражнение е рисковано с по-висока скорост. Е, аз си смъкнах задно дясно с едно натискане на бутона, без да си мръдна гърба от облегалката. С предишната кола трябваше да правя сложни асани, за да отворя който и да е от задните прозорци.


iwo_19

Купи  си  кабрио  с  климатик, за  всеки  случай  (tooth) (tooth) (tooth)


ivchotr

Не ми харесва кабриото. Не го разбирам като концепция. Лятно време изгаряш от слънцето. Зимно време го караш с гюрук или твърд покрив, като нормална кола. Единствено става да се гъзят абитуриентки по баловете, ама този период го минах отдавна. Безмислена кола.

П.П. Климатик си имам :D


nickbg321

#40
От две години и половина съм собственик на Focus 1.0 Ecoboost 100 коня 2015-та фейслифт със 5 степенна ръчка. Закупих автомобила от МП Люлин, върнат от лизинг на 100 000км като в момента е на 127 000.

Като цяло съм доста доволен, двигателя е изненадващо пъргав. Естествено не очаквай да ти чупи врата от ускорение, но за нормално каране е напълно адекватен. Има сила за изпреварване, като на магистралата не му е проблем да поддържа 140 км/ч.

Разходът много зависи от стила ти на каране. В София при по-нормален трафик - около 7-8/100, но в големи задръствания може и до 10/100 да стигнеш. Извънградско при нормално шофиране (без да се старая да съм икономичен) около 5.5-6/100, при по-икономично можеш дори под 5/100 да го свалиш. На магистрала, особено ако си с 5 степенната кутия, по-скоро нещо от сорта на 7/100 при поддържане на 130-140км/ч.

Ако ще се кара повече по магистрала бих се ориентирал към варианта със 125 коня и 6 степенна кутия.


iwo_19

Съвсем  същото мога  да  кажа  за моя  опел  кадет , 1.3  бензин  с карбуратор  Вебер  който  имах преди 30 години.


iliyan84

Относно разхода на този двигател трябва да очакваш 7 до 8.5 градско и от 5.5 до 6.5 извънградско. Колата е най-икономична когато се кара с 90-110 км. Относно надежноста на двигателя зависи как е подържан(редовна смяна на масло и масло според спецификацията на производителя и с какво гориво е карана мин 95 качествено, което за България е ....).Търси кола на която може да се докажат километрите, защото въпросния ангренажен ремък се сменя на 10 години или (200000 км или 240000км за различни страни дават различна стойност). Ако сега вземеш кола от 2015 години  със сигурност ще смениш акумулатор, катализатор, дискове, накладки,щанги на задния мост,свещи,антифриз и е препоръчително да смениш казанчето на антифриза.Имай го вредвид