Двигателят ми отказа по време на движение и едва спрях.

Започната от Bonchev23, 28 Юни 2021 21:01:21

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bonchev23

Здравейте колеги,
Имам молба ако някой тук е специалист или му се е случвало да помогне с мнение и съвет относно следната случка:

Автомобилът е Форд Фокус 1.0 Екобууст - бензин 2014 година.

Пътувах преди няколко дни и с колата всичко беше наред до момента, в който светна съобщение - Engine Malfunction Service now.
Докато успея да осъзная какво е съобщението и започна маневра, за да спра колата просто изключи, примигна лампата за маслото и таблото светна с лампите, които светят при загасен автомобил. Едва успях да отбия в края на пътя почти в канавката.
След като спрях колата опитах веднъж да запаля, но се чу само някакво преплъзване и не запали. Сложих OBDII- то (китайско за 20 лв.) и изтеглих грешките, които се оказаха много.

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Ford

============1==============
P0343
Raw code: 0343
ECU: Engine control unit
Status: Pending
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - high input
Ford: Camshaft Position Sensor Circuit High Input

============2==============
P0368
Raw code: 0368
ECU: Engine control unit
Status: Pending
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor B, bank 1 - circuit high input

============3==============
P1573
Raw code: 1573
ECU: Engine control unit
Status: Pending
OBDII: Throttle Position Not Available
Ford: Throttle Position Not Available

============4==============
P2135
Raw code: 2135
ECU: Engine control unit
Status: Pending
OBDII: Throttle position (TP) or Accelerator pedal position (APP) sensor/switch A/B - voltage correlation

============5==============
P0106(62)
Raw code: 010662
ECU: Engine control unit
Status: Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor - range/performance problem
Ford: MAP/BP Sensor Range/Performance Problem

============6==============
P2135(64)
Raw code: 213564
ECU: Engine control unit
Status: Pending, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Throttle position (TP) or Accelerator pedal position (APP) sensor/switch A/B - voltage correlation

============7==============
P2135(62)
Raw code: 213562
ECU: Engine control unit
Status: Pending, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Throttle position (TP) or Accelerator pedal position (APP) sensor/switch A/B - voltage correlation

============8==============
P2503(16)
Raw code: 250316
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Charging system - voltage low

============9==============
P065A(07)
Raw code: 065A07
ECU: Engine control unit
Status: Test not completed during this operation cycle
OBDII: Generator - performance problem

============10==============
P2135(64)
Raw code: 213564
ECU: Transmission control unit
Status: Pending, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Throttle position (TP) or Accelerator pedal position (APP) sensor/switch A/B - voltage correlation

============11==============
P2135(62)
Raw code: 213562
ECU: Transmission control unit
Status: Pending, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Throttle position (TP) or Accelerator pedal position (APP) sensor/switch A/B - voltage correlation

============12==============
P2135(64)
Raw code: 213564
ECU: ABS/ESP
Status: Pending, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Throttle position (TP) or Accelerator pedal position (APP) sensor/switch A/B - voltage correlation

============13==============
P2135(62)
Raw code: 213562
ECU: ABS/ESP
Status: Pending, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Throttle position (TP) or Accelerator pedal position (APP) sensor/switch A/B - voltage correlation

============14==============
P2135(64)
Raw code: 213564
ECU: Dashboard
Status: Pending, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Throttle position (TP) or Accelerator pedal position (APP) sensor/switch A/B - voltage correlation

============15==============
P2135(62)
Raw code: 213562
ECU: Dashboard
Status: Pending, Test failed since last DTC clear, Test not completed during this operation cycle
OBDII: Throttle position (TP) or Accelerator pedal position (APP) sensor/switch A/B - voltage correlation

Доколкото четох за грешките, тези, които са Pending означават, че само моментно се е случила промяна, докато тези, които са Stored са от производителя и означават повреда в дадената част.
От грешките виждам, че явно алтернатора се е развалил и не е подавал правилния ток, но всички останали грешки на сензори и т.н. не знам какво означават.

Молбата ми е, ако има някой специалист монтьор, който е наясно с тези грешки, да ми даде съвет или информация за каква повреда става на въпрос.

Колата е в сервиз, но ми казаха, че след седмица най-рано ще могат да я диагностицират, а и ми се иска дотогава да добия информациям и представа за проблема.

Благодаря предварително на всички, които се отзоват с мнение по моя случай.




Pyrhel

Забелязал съм, че грешки заради високо/ниско напрежение се появяват първо в ABS, еърбеци и модули.
Проблем с алтернатора звучи възможен, но е странно, че не иска да завърти (до колкото разбирам не е успяла да завърти изобщо след това?). Мерил ли си напрежението на акумулатора с товар, напр. крушка за фар - може да е приключил/окъсил клетка?
Бих изтрил грешките и да опитам да запаля, след това да ги прочета отново какво ще покаже.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Жоро Петков

Много е вероятно да ти е заминал алтернатора и да не е зареждал акумулатора, което е довело до разреждане и всичко е приключило.
Грешките за TPS-а най-вероятно са вследствие на това - ако имаше проблем щеше да го усетиш - колата да не ускорява, да не подържа равен ход или да изгасне, но щеше да може да запали.
Най-простия начин за проверка е да видиш акумулатора напрежението му,  да се смени с тестов и да се види дали ще запали.

ivchotr

Мммм, даааа... Фордовете и циганите мрат от раз :D

Няма да се плашиш, колега. Предполагам, че си изтрил грешките. Слагай читав акумулатор, стартирай двигателя и премери с мултицет какво напрежение се появява на клемите на акумулатора. Ако е над 14 волта, алтернаторът явно си върши работата. Измерването го направи с включени всякакви консуматори - фарове, чистачки, отопление на стъклата, музика, климатик. А бе натовари го здраво. На празен ход може да пада за кратко и под 13.6 волта, което е долната граница на зарежддането, но с подаване на газ нещата трябва да се кротват около 14+ волта. Без всичките тези консуматори дори и малко повече.
Ако случайно не ще да запали, ще трябва да се търси друг проблем - в твоя случай примерно загуба на "маса". За да се изключи стартерът от уравнението, може да му се даде директно захранване и ако завърта така, значи поне той е здрав.
Ако запали и зарядът към акумулатора е в норми, е най-вероятно твоят акумулатор да се е преселил във вечните ловни полета :D Обаче това може да го каже със сигурност акумулаторчик, като му измери собственото напрежение с товарна вилка.

А колата най-вероятно е угаснала така безславно, защото когато няма ток, датчиците не работят. Само заради "липсващ" дросел би трябвало компът да я вкара в авариен режим, а пък с повече липсващи сензори той направо си казва "Я да гася, че този зад кормилото ще вземе да се утрепе някъде" :D

Обаче, дори и със скапан акумулатор, ако алтернаторът е изправен, трябва да продължи да работи. Освен ако на този модел са му предвидили защита за възпрепятстване на ползването на колата при скапан акумулатор ::)

ADiDimitrov

Ех колко хубаво беше едно време, светне лампата на акумулатора, пък караш така ден два, докато Петьо комшията го свали, сложи нов диоден блок и айде баг газ до ламарината 🤣🤣🤣🤣🤣 А сега чекове, аварийни режими , всякакви гадости 😉

Alexi

то ако е акумулатор/четки ще се размине с лека уплаха колегата .. но ме съмнява че ще е нещо по сериозно ..

zloster

Аз имам друг прочит на списъка с грешки:
Цитат на: Bonchev23 в 28 Юни 2021 21:01:21

P0343
Raw code: 0343
ECU: Engine control unit
Status: Pending
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - high input
Ford: Camshaft Position Sensor Circuit High Input

============2==============
P0368
Raw code: 0368
ECU: Engine control unit
Status: Pending
OBDII: Camshaft position (CMP) sensor B, bank 1 - circuit high input
Тези двете грешки указват, че ЕБУ (електронен блок за управление, ECU) на двигателя е измерил високо ниво на сигнала от датчиците за положението на разпределителните валове. Това означава, че на тези крачета/проводници от някъде се е взело повече от 1 до 5 волта. Това е работният диапазон на тези датчици.

А ако показанията на тези датчици (за положението на разпределителните валове) не са наред, ЕБУ задължително ще откаже да запусне двигателя, защото няма как да изпълнява възложените му функции без тази информация.

На кратко: трябва да се провери какво е причинило грешката за показанията на датчиците на разпределителните валове. Моето подозрение е, че ще е нещо физическо по електрическата инсталация - проводници, букси и други подобни.

Редакция: camshaft - разпределителни валове, а не колянов вал
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

E, то може и таймингът да е избягал по някаква причина. Ама е най-лесно да започне с простите проверки и да отхвърля една по една причините.

zz_stefanov

Цитат на: zloster в 29 Юни 2021 20:57:29
Аз имам друг прочит на списъка с грешки:Тези двете грешки указват, че ЕБУ (електронен блок за управление, ECU) .........

При такова отпадане на захранването е възможно записването в последния момент на фалшиви грешки.
Трябва да е сигурно захранването за да се мисли по грешките.

zloster

Какво трябва да се направи е написано ясно (последния ред):
Цитат на: Pyrhel в 29 Юни 2021 14:37:16
Забелязал съм, че грешки заради високо/ниско напрежение се появяват първо в ABS, еърбеци и модули.
Проблем с алтернатора звучи възможен, но е странно, че не иска да завърти (до колкото разбирам не е успяла да завърти изобщо след това?). Мерил ли си напрежението на акумулатора с товар, напр. крушка за фар - може да е приключил/окъсил клетка?
Бих изтрил грешките и да опитам да запаля, след това да ги прочета отново какво ще покаже.
Грешката за разпределителните валове обяснява нежеланието на двигателя да се завърти. Подозирам, че Pyrhel е пропуснал да я отчете. А и щом може да прочете грешки, значи не е съвсем умряло захранването/акумулатора (модулите си се захранват от акумулатора, не от диагностичния адаптер).
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


Pyrhel

Видях ги - грешките няма да го спрат да завърти, те са в резултат от въртенето (или опита за завъртане).
Идеята ми за проверка на с-нието на акумулатора е, за да се съди от там какво е станало - ако е окъсил е ясно - нов, но ако е разреден - значи не е бил зареждан и проблемът е в алтернатора, а пък ако е наред - значи проблемът не е в алтернатора, а в кабели/връзки/модул или друго, което ще се види (или поне ще даде насока), когато се изтрият грешките и се пробва да се запали отново.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

"Преплъзването", което Бончев е чул при опита му да запали, навежда към скапан акумулатор по някаква причина или скапан стартер. Или проблем по кабелите до и между тях. Това, че записва грешки по сензорите, може да е както от проблем с токовете, така и съвсем отделен проблем. Обаче да се хвърля боб няма да помогне много, трябват си проверки и да се отмятат една по една възможните причини. Затова няколко човека писахме на първо време за проверка на акумулатора. Той може да има ток колкото да захрани компа и датчиците, но не и да отдаде големия такъв за стартера.

Bonchev23

Благодаря на всички колеги за мненията, и отделеното време.
Според монтьорът в Мото Пфое, вероятно съм скъсал агренажен ремък. Следващата седмица ще започнат да я разглобяват, и ще ми кажат конкретно каква е щетата.

Благодаря отново!

Alexi

За съжаление лошите ми подозрения се потвърдиха .. има много сигнали ,че ремъка не изкарва според предписанието си ,разни частици в маслото ( в което се къпе уж за по дълъг живот ) го износват ,особено при по удължени сервизни интервали ..

To4kata

Цитат на: Bonchev23 в 02 Юли 2021 15:05:01
Според монтьорът в Мото Пфое, вероятно съм скъсал агренажен ремък. Следващата седмица ще започнат да я разглобяват, и ще ми кажат конкретно каква е щетата.

Колега, би ли споделил с какъв пробег е колата, с какво масло е обслужвана и забелязал ли си лампата на маслото да гасне със закъснение или да премигва?

Bonchev23

Здравейте колеги,
За въпроса на колегата To4kata за пробег, километри и т.н. - описвам ги по-долу.

Изминати 162 000 км.
Използваното масло е препоръчваното от Форд - Castrol 5w20. Последните 40000 км е използвано масло Yacoo 5W20.
Използваните филтри са Mann.
Монтьорът от Мото Пфое ми каза, че от Форд давали пробег за този ремък - 200 000 км, и било рано да се повреди.
Преди около 30000 км ми присветваше лампата на маслото при палене, а в един момент светна постоянно. След като я закарах за ремонт, майстора ми каза, че ремъка е пускал стружки, които са запушили една цедка в двигателя и  затова е светнала лампата. За жалост този майстор само почисти двигателя и ми каза да си карам, а е било задължително още тогава да сменя агренажния ремък, т.е. тези гумени стружки от него са били ясна индикация, че ремъка не е ОК.

____________________

За ремонта
Показаха ми агренажният ремък, на който нямаше около 10 зъба, но не беше скъсан. Ремъкът изглеждаше толкова амортизиран, че само при сгъване се виждаше, че целия е нацепен, и е било въпрос на съвсем малко време да се скъса. При преплъзването на ремъка са се счупили едни скоби, които закрепят цилиндровата глава, и за жалост не се продават като консуматив, а се купува нова цилиндрова глава - струва 1608 лв.

Частите, които ми казаха, че ще се сменят при ремонта са:
тефлонови дюзи
гарнитури - вакуумпомпа, турбо към глава, цилиндрова глава, капак
агренажен ремък ролка
ремък маслена помпа
цилиндрова глава
семеринга - колянов вал
гумички клапани.

Цените са:

Труд 700 лв.
Части 2400 лв.

Общо - 3100 лв.

Определено занапред ще имам на предвид да сменям по-често агренажен ремък и да не вярвам на рекламните истории на Форд, колко издържливи са тези ремъци.











ADiDimitrov

Само не разбирам какъв зор е видяло турбото и вакумпомпата????? Тез коли да не ги правят вече от картон или пластмаса????

Alexi

гарнитури е писал човека .. нали не мислиш че за 3100 можеш да си купиш и ново турбо към този ремонт :)

To4kata

Дааа, за съжаление най-лошото! Това е най-сериозния проблем при този мотор. Преди да купя моя изчетох и изгледах всичко по въпроса, позвъних и в МП и изрично питах - казаха, че пръвоналния пробег е променен и в момента за 1,0 100 коня се препоръчва 8 г. или 160 000 км. Питах и във външни сервизи, отговора беше че около 100 000 трябва да се мисли за смяна. Правилно си разбрал, присветва ли лампата - време е! Това установих аз като най-елементарна индикация. Иначе трябва да се сваля я капака на главата, я картера, но и двете са трудоемки за рутинна проверка. Казаха ли колко време ще отнеме тази сага и в кой сервиз точно ще се прави? Ще съм ти благодарен ако споделиш впечатления като приключи всичко. Успех!