Покупка на Форд Куга Mk1 с автоматични скорости

Започната от NRAkrabov, 04 Март 2021 00:50:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

NRAkrabov

Здравейте,

харесал съм си Куга 2.0 TDCI двигател 163 к.с с автоматични скорости. До колкото четох слагат 2 вида скоростни кутии на Aisin и Powershift. Powershift е с 2 съединителя и се чупят лесно и ремонта им е доста скъп, а за aisina прочетох, че бил здрав и безпроблемен. Гледам по обявите на едните на скоростния лост си пише powershift и обозначението с буквите p,r,n,d са от ляво на скоростния лост, на други коли не пише нищо на скоростния лост и обозначението с буквите p,r,n,d се намира от дясно на скоростния лост - това означава ли, че като не пише powershift на скоростния лост и обозначенията са от дясно е с айсин скоростна кутия или само по VIN номера на автомобила може да се провери, или да търся с ръчни скорости. Много ще съм благодарен за повече мнения за чести проблеми при модела. Надявам се се разбират обясненията.

Поздрави


FoMo4

Здравей,

Цитат на: NRAkrabov в 04 Март 2021 00:50:35
Powershift е с 2 съединителя и се чупят лесно и ремонта им е доста скъп

Кое им се чупи лесно и колко е скъп ремонта, според това което си прочел?

Цитат на: NRAkrabov в 04 Март 2021 00:50:35
обозначението с буквите p,r,n,d се намира от дясно на скоростния лост

Това означава, че конзолата е сменена с такава от кола с десен волан.

Цитат на: NRAkrabov в 04 Март 2021 00:50:35
това означава ли, че като не пише powershift на скоростния лост

Капачката, на която пише или не пише нещо, се маха за секунди и може да се смени, както правят някои търговци, за да не плашат купувачите със страшния надпис PowerShift  >:D

AngelB

Здравейте,
Мисля, че трябва да се види от коя страна са ръчните скорости. На PS са от дясно и напред се сваля скорост (гледам го на Мондеото ми), на AS - са в ляво и напред се вдига на по-висока предавка (гледах го на СААБ 9-3 ми). А колкото до разваляне - трябва си редовна поддръжка, за да не се стига до ремонт - евтин ремонт няма и на двете.

Жоро Петков

Така автоматичната скоростна на тази куга е DCT450 на Гетраг. Мнението за чупливи и трудни за ремонт, най-вероятно идва от небезизвестната DCT250, която е със сух съединител и заради, която се водят дела.
Лично аз съм изключително доволен от Powershift-a на Мондеото ми. Единственото, което се изисква е на 60 000км да се сменя маслото на скоростите.
5 степенния автоматик е само за бензиновия вариант, така че ако е дизел е Power shift

NRAkrabov

Здравейте,

Цитат на: Георги Петков в 04 Март 2021 11:09:21
Така автоматичната скоростна на тази куга е DCT450 на Гетраг. Мнението за чупливи и трудни за ремонт, най-вероятно идва от небезизвестната DCT250, която е със сух съединител и заради, която се водят дела.
Лично аз съм изключително доволен от Powershift-a на Мондеото ми. Единственото, което се изисква е на 60 000км да се сменя маслото на скоростите.
5 степенния автоматик е само за бензиновия вариант, така че ако е дизел е Power shift

Да, за тази скоростна кутия имах предвид със сух съединител, но щом се слага само DCT450 на Гетраг на Кугата, надявам се е по-добра, все пак всичко зависи и от моментното състояние. Благодаря за информацията колеги.

FoMo4

Ремонта на кутията в цифри изглежда горе долу така:

Демпферен маховик - чупят се фиксаторите. Най - здраво става ако пластмасовите (Полиамид 46) фиксатори се сменят с бронзови. Оригинал НЯМА! Има аналози от други пластмаси, но е рисковано. Аз заложих на бронзата. Около 400лв. излиза комплекта от Русия. Полски от пластмаса са около 200лв.

Бронзови фиксатори и медни ограничители на пружините.
[attach=1]

Това е маховик от Мондео дизел 140 коня на 210.000 по километраж (може и да е на 300 - 400 хил., кой знае). Фиксаторите са здрави, но с видими следи от износване.
[attach=2]

Има разлика в маховиците при кутиите слагани на дизелови мотори и бензинови мотори. При дизеловите, маховика се разглобява с права отвертка, при бензиновите с флекс  :D

Съединител - двата "пакета" съединителя представляват сандвич от 5 метални и 4 фрикционни диска. Общо 300лв. за всичко (8 фрикциона и 11 метални, един е в повече за да се напасне правилната дебелина) на BorgWarner. Изключително важно е да се постигне правилния "луфт" на всеки един от пакетите, за правилната им работа (2-2.2мм). Също така, фрикционните дискове трябва да се "накиснат" в трансмисионно масло, преди да бъдат монтирани!
[attach=3]
[attach=4]
Тук смяна се изисква ако е имало "запалване" на някой от съединителите или колата е теглила дълго време каравани, тежки ремаркета.  При нормална употреба, правилна работа на мехатроника и обучение на съединителите (настройване към намалената дебелина на пакетите) при всяка смяна на маслото, съединителя може да изкара доста над 200.000км.

Мехатроник -  мозъка на кутията. 9 соленоида управляват механиката на кутията. От тях 2 са подложени на износване, надиране. Ремонтния комплект за 1 брой соленоид е около 70лв.. Мехатроника може да се свали, без да се сваля самата кутия. Тук проблеми има рядко, ако се кара продължително без да се сменя маслото.

Филтри -  кутията разполага с външен и вътрешен филтър. За смяната на вътрешния филтър се изисква разцепване на кутията. Цената им е около 30лв. за брой.

Масло - при правилно наливане, се събират 6.3л. Motul Multi DCTF например струва около 20лв. на литър. (7л. - 140лв.)

Капак със семеринг - има капаци с пружина на семеринга, има и без пружина. Този с пружината е по скъп, 180-230лв. Ако няма теч и капака бъде свален без да се повреди, може да се ползва отново. Ако има теч от капака, понякога нов капак не спира теча. Трябва да се сменят и едни пластмасови елементи, намиращи се на челната страна на маховика, за да се обере луфта, който поражда теча. Струват около 20лв.
[attach=5]

Общо взето кутията е лесна за ремонт и не излиза скъпо, в същото време е приятна за ползване, с нисък разход на гориво.

Alexi

интересен пост ,благодаря .. въпроса е кой ще ги прави тези ремонти ако се наложи .. щото така изглежда лесно ,но ако знаеш какво правиш .. освен описаните цени имаш сваляне/слагане на кутия ,масла и т.н. пак ще чукне 1000+ лв

FoMo4

Идеята е, че "Дяволът не е толкова черен". Да, ако се подменя всичко, плюс масла, филтри, качи - свали, цената расте, но няма да е кой знае колко по - скъпо от ремонта на ръчна скоростна кутия. Да, изглежда лесно (казва го човек, който работи с жици и компютри) и според мен във всеки сервиз биха се справили с подмяната на частите, а и нали форума е за да си помагаме, всеки може да търси решение на проблемите си и тук.

ivchotr

Ако всичко излезе 1000 лв и изкара 200 000 км, излиза по левче на 200 км пробег. Все едно четвърт литър нафта отгоре на сто километра. Ако кажа 250 грама, даже звучи още по-малко :D.

Alexi

това важи за всяка кола .. даже колкото е по стара повече се чупи а самата кола струва по малко и момента в който не си струва да се прави наближава


ivchotr

Е, Куга мк1 преди 2008 има ли? Тя направо си е нова за нашите условия :D Ще изкара още толкова без сериозни ремонти. То един комплект ремъци, ролки и верига (че не я знам с какво е), сигурно струва половината пари, а са консуматив.

Найден

Здравейте. Аз ли бъркам или всички дизелови куги 2008-2012 са с powershift автоматична 6ст. кутия?

savi473

Цитат на: FoMo4 в 06 Март 2021 00:08:24
Ремонта на кутията в цифри изглежда горе долу така:

Демпферен маховик - чупят се фиксаторите. Най - здраво става ако пластмасовите (Полиамид 46) фиксатори се сменят с бронзови. Оригинал НЯМА! Има аналози от други пластмаси, но е рисковано. Аз заложих на бронзата. Около 400лв. излиза комплекта от Русия. Полски от пластмаса са около 200лв.

Бронзови фиксатори и медни ограничители на пружините.
[attach=1]

Това е маховик от Мондео дизел 140 коня на 210.000 по километраж (може и да е на 300 - 400 хил., кой знае). Фиксаторите са здрави, но с видими следи от износване.
[attach=2]

Има разлика в маховиците при кутиите слагани на дизелови мотори и бензинови мотори. При дизеловите, маховика се разглобява с права отвертка, при бензиновите с флекс  :D

Съединител - двата "пакета" съединителя представляват сандвич от 5 метални и 4 фрикционни диска. Общо 300лв. за всичко (8 фрикциона и 11 метални, един е в повече за да се напасне правилната дебелина) на BorgWarner. Изключително важно е да се постигне правилния "луфт" на всеки един от пакетите, за правилната им работа (2-2.2мм). Също така, фрикционните дискове трябва да се "накиснат" в трансмисионно масло, преди да бъдат монтирани!
[attach=3]
[attach=4]
Тук смяна се изисква ако е имало "запалване" на някой от съединителите или колата е теглила дълго време каравани, тежки ремаркета.  При нормална употреба, правилна работа на мехатроника и обучение на съединителите (настройване към намалената дебелина на пакетите) при всяка смяна на маслото, съединителя може да изкара доста над 200.000км.

Мехатроник -  мозъка на кутията. 9 соленоида управляват механиката на кутията. От тях 2 са подложени на износване, надиране. Ремонтния комплект за 1 брой соленоид е около 70лв.. Мехатроника може да се свали, без да се сваля самата кутия. Тук проблеми има рядко, ако се кара продължително без да се сменя маслото.

Филтри -  кутията разполага с външен и вътрешен филтър. За смяната на вътрешния филтър се изисква разцепване на кутията. Цената им е около 30лв. за брой.

Масло - при правилно наливане, се събират 6.3л. Motul Multi DCTF например струва около 20лв. на литър. (7л. - 140лв.)

Капак със семеринг - има капаци с пружина на семеринга, има и без пружина. Този с пружината е по скъп, 180-230лв. Ако няма теч и капака бъде свален без да се повреди, може да се ползва отново. Ако има теч от капака, понякога нов капак не спира теча. Трябва да се сменят и едни пластмасови елементи, намиращи се на челната страна на маховика, за да се обере луфта, който поражда теча. Струват около 20лв.
[attach=5]

Общо взето кутията е лесна за ремонт и не излиза скъпо, в същото време е приятна за ползване, с нисък разход на гориво.
От кой руски сайт поръча тези медните подложки Благодаря предварително.

FoMo4

Не е от сайт, а директно от човек, който се занимава с производството им. Ако знаеш Руски или Английски, мога да те свържа с него или аз да ги поръчам. Вече има подобрена версия на фиксаторите, поръчал съм един комплект за монтиране.

savi473

#14
Цитат на: FoMo4 в 20 Май 2021 10:43:22
Не е от сайт, а директно от човек, който се занимава с производството им. Ако знаеш Руски или Английски, мога да те свържа с него или аз да ги поръчам. Вече има подобрена версия на фиксаторите, поръчал съм един комплект за монтиране.
Не знам дали у тях ще се оправи колата я имам от една седмица Но при тръгване като подам рязко газ и има едно леко преплъзване на първа и на втора После няма проблем обаче  леко отдолу от кутията  сълзи масълце покапва това дали ще се оправи като се сменят подложките или трябва и друго да се сменя. Иначе тия дни Ходих до Сандански и се върнах Аз съм от Русе минах 1000 километра не ми даде никаква грешка или да влиза в авариен режим кутията.
Колата е Ford Kuga 2012 година дизел двойка 163 коня. Не знам кутията ми дали е DCT450 която пишете по-горе че е по-добра от сухия съединител Как да разбера каква ми е кутията.
И ако може да ми оставиш на пощата някакъв телефон за да се свържа с тебе Благодаря.

FoMo4

Първо, направи адаптация на съединителите, за да напасне компа на кутията адекватното налягане, съобразено с износените фрикционни и метални дискове. Може да се направи с FORScan, Clutch learning, clutch ventilation. Може и вилиците да се обучат на ново (Fork learning).

За сълзенето, само сваляне на кутията, подмяна на капака със семеринга, писал съм за него по горе.

0882208199 - звънни, ако нещо не ти е ясно

FoMo4

Ето тези 9 пластмасови детайла трябва да се смнят, ако има теч от кутията.

savi473

Цитат на: FoMo4 в 21 Май 2021 15:06:57
Ето тези 9 пластмасови детайла трябва да се смнят, ако има теч от кутията.
Аз не мога да разбера този капак с семерината как спира маслото да не тече като около демпфера Навсякъде има масло На какъв принцип е Нямам си идея. На този клип гледах как тоя човечец сменя капака.
https://www.youtube.com/watch?v=AdmaYsUayZs&t=3s

FoMo4

Капака има уплътнение и по външния периметър. В центъра, семеринга уплътнява пръстена на маховика.

savi473

Цитат на: FoMo4 в 24 Май 2021 09:18:17
Капака има уплътнение и по външния периметър. В центъра, семеринга уплътнява пръстена на маховика.
В тоя сайт продават капака ,обаче не мога да разбера дали е с пружина.
https://m.autodoc.bg/elring/13767313



stanacm

Цитат на: FoMo4 в 21 Май 2021 15:06:57
Ето тези 9 пластмасови детайла трябва да се смнят, ако има теч от кутията.
Здравей, наскоро се наложи ремонт на същата скоростна кутия, като сменихме почти всичко, но остана теч от кутията и имаме съмнение от къде може да е https://drive.google.com/file/d/10avAkQ6dqrqqsssptCPMpU5S_LO7ZCdM/view?usp=sharing . Имаш ли представа дали това е въпросният луфт, който тези пластмасови детайли трябва да оберат, защото те може би са единствените неща които не са сменени, а капакът е.

FoMo4

Здравей,

Да, новите "втулки" обират точно този луфт. Луфта бие в семеринга на капака, пременяйки геометрията му, отваряйки пролуки за маслото.

Чувам, че има луфт и в пружините, не трябва да дрънкат така. https://youtu.be/3YIHHkcEcoc
Ако ще се отваря отново кутията, би било хубаво да се подменят пластмасовите ограничители с по големи (дълги), например медни (направени на струг). Мога да дам и размери при интерес.


stanacm

Цитат на: FoMo4 в 15 Юли 2021 20:36:48
Здравей,

Да, новите "втулки" обират точно този луфт. Луфта бие в семеринга на капака, пременяйки геометрията му, отваряйки пролуки за маслото.

Чувам, че има луфт и в пружините, не трябва да дрънкат така. https://youtu.be/3YIHHkcEcoc
Ако ще се отваря отново кутията, би било хубаво да се подменят пластмасовите ограничители с по големи (дълги), например медни (направени на струг). Мога да дам и размери при интерес.
Да, бих ти бил много благодарен, ако споделиш размери, също за пластмасовите ограничители, ако си ги подменял с медни такива, къде също (макар че,ако имам размери би трябвало всеки стругар да може да ги направи). Само да обобщим, понеже не съм най-голямото техническо лице - въпросните неща, които трябва да сменим са пластмасовите детайли, втулките на снимката и пластмасовите ограничители при пружините. Прикачам снимка на на нещата - втулки и пластмасови ограничители(тези които е хубаво да се сменят с медни), ако бъркам и това не са те, моля те поправи ме. Също така предполагам от линковете, които си качил по-горе мога да поръчам и пластмасовите детайли. Благодаря ти, предварително още веднъж.

FoMo4

Втулки или банани или там както и да е името им, заради които продължава да тече капака, дори ако се сложи нов. 9 на брой са, като едното е една идея по малко от останалите и си има собствена дупка, в която да се сложи. https://maktrans.net/B-WSK-6DCT450?search=dct450
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]


Бронзови фиксатори (тези със странните форми) и медни ограничители, пречещи на пружините да се свият повече от максималното. С времето пружините отслабват, свиват се и се появява едно "удряне", което може да доведе до счупване на фиксаторите. Медните ограничители се правят една идея по дълги. Само да намеря хубав шублер и ще измеря разликата м/у оригиналните и уголемените.
Бронзовите фиксатори се изливат под налягане от бронз, няма как да се направят на струг.
[attach=4]

Alexi

като чета тия работи ,кутията ми прилича на безвкусна шега с клиентите на Форд ..

FoMo4

Разликата от дебелината на "шакпата", ще премахне луфта на целия пакет пружини.
[attach=7]
[attach=8]

Владо79

Здравейте, от днес вече съм член на форума, но темата я следя отдавна. Всъщност преди да се регистрирам тук с огромна помощ от страна на колегата FoMo4 Влади, успях да ремонтирам кутията DCT450 на един форд куга, който закупих за една близка и обещах да я направя, като нова и с помощ от колегата, нещата се получиха. Всичко за което е писал по горе е така и по конкретно при мен имаше нужда от нови съединители и ревизия на маховика. След ремонта кутията толкова ми хареса, че реших да си потърся автомобил с такава и за мен. Още веднъж благодаря на Влади, на когото ще разчитам на помощ и  за напред.