Непопълнен еко-стандарт в талоните

Започната от hotblooded, 02 Януари 2019 22:17:19

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

hotblooded

 Колеги, следния казус - капутите в КАТ са  натряскали звездички в талона на колата (която е евро 5),  сега ще ходя до представителството на марката да вадя бележка че е "евро 5" заради данъка (разликата е почти на половина) ,  в общината ще стане ли само с бележката, или трябва да ходя и в КАТ и пак на опашките (макя им да е жива и здрава)


Alexi

по коя наредба данъка е наполовина за евро 5 ,тебе по скоро изобщо не ти признават евро сертификат че имаш ? щото и евро 2 да си данъка е същия

Ozzie

трябва да се мине през КАТ, да ти издадат нов талон
от там информацията би трябвало автоматично да стигне до общината
коментираше се наскоро във форума на Пежо
долното мнение и следващите
https://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?p=1420608#p1420608
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Pyrhel

И в нашия форум имаше такъв казус преди, искаха от представителството документ за евро-стандарта и от сервиз документ, че отговарят емисиите на написаното и след това му смениха талона.
Ето калкулатор за новите данъци в София: https://cartax.uslugi.io/
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

Уха ,европейски данъци най сетне .. дано във всички общини да е подобно ,не ги следя нещата че моята е Н1

petermitkov

Цитат на: Pyrhel в 03 Януари 2019 08:42:04
Ето калкулатор за новите данъци в София: https://cartax.uslugi.io/
Според този калкулатор фордчето е с 121лв данък, а на другата колица имам доста сериозно намаление на данъка.
sapienti sat

hotblooded

Цитат на: Alexi в 03 Януари 2019 08:47:48
Уха ,европейски данъци най сетне .. дано във всички общини да е подобно ,не ги следя нещата че моята е Н1
N1 беше до тук. От тая година и N1 ги облагат както всички останали леки коли.  Хлопела ми е N1, но той поне във талона е писан че е евро 5 b.  Бенца явно в стария талон не е бил писан, и сега в новия също, по "дебелите книги" трябва да е euro 4 или 5, за да го регистрирам си загубих 2 дена, сега ако трябва да минавам пак през това - ще взема да подпаля КАТ...

Alexi

много хубава мярка ,крайно време беше .. макар ,че данъка ми ще се вдигне ,смятам ,че е стъпка в правилна посока

hotblooded

 И аз съм съгласен.  Просто някой фирми и хора се насраха с N1 - Q7, TUAREG, и какво ли не - N1. Добре че и отпуснаха каишката и за евро4 и нагоре.

B.Stoilov

Тоя калкулатор верен ли е? :o ???

Според него данъка на РС-а ще е почти 500лв. при досегашен 1000лв. +  :-X


Alexi

би трябвало да е верен ,данъците на коли евро 5-6 ще паднат много моя гледам е под 100 лв

hotblooded

Не е верен. Заложили са минималните коефициенти....

ivchotr

И пак никаква отстъпка за автомобилите с екологични горива.

hotblooded

Цитат на: ivchotr в 03 Януари 2019 18:32:19
И пак никаква отстъпка за автомобилите с екологични горива.
Който ви е излъгал, че LPG е по еко от другите горива - той да ви дава отстъпка.   

Ilian Petrov

Брей, това lpg, как дразни не е истина :)

ivchotr

Цитат на: hotblooded в 03 Януари 2019 19:20:25
Който ви е излъгал, че LPG е по еко от другите горива - той да ви дава отстъпка.

Не помня дали съм го казвал тук, ама лично съм пробвал какво отчита тестерът в пункт за ГТП, когато колата ми е на газ. Ми нищо не отчете. Вкарах я на газ, човекът ръчна сондата в ауспуха и докато си лафехме ала - бала, няколко пъти ходи до уреда да го проверява дали е включен. По едно време ми дожаля и невинно го попитах колата на газ ли трябва да е включена на прегледа или на бензин. Онзи се опули и попита дали в момента е на газ. Като разбра, че е, ме накара да я обърна на бензин. Тогава вече отчете. Кой каквото иска да ми разправя, това съм го видял с очите си. При това говоря за кола, която беше към 20 годишна при тази случка и при мен превъртя веднъж километража. Преди това колко се е превъртал, хабер си нямам.

Mondeicho

На газ колите определено са по екологични, това е доказано с много измервания, а защо няма отстъпка е въпрос на закони....
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

#17
Нямам представа какво и кой е измервал, но в такъв случай интересното е защо моделите с фабрични LPG имат същия евро-стандарт, както онези със същите двигатели, но на бензин? Както и същите каталожни показания за въгл. диоксид?
Всъщност, има ли някъде в Европа отстъпка и на каква основа за LPG? Или поне някога да е имало? Ама наистина да съществува тази информация, не приказки от селската седянка...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Цитат на: Mondeicho в 04 Януари 2019 08:48:28
На газ колите определено са по екологични, това е доказано с много измервания, а защо няма отстъпка е въпрос на закони....
Гръмни се, с най добри чувства ти го казвам,  емисиите реалистично се мерят в грамове за киловатчас работа, отделно всички изследвания се нагласят за чист пропан-бутан, какъвто реално не се продава, а се продава един бъркоч дето не се знае какво има вътре,  имаш 10% намаление на CO2, при увеличени NOx  и намалена 10%  мощност. И това ти го казвам като човек изпитвал реални двигатели в лаборатория с различни горива.  Резултатите се поднасят избирателно, в зависимост от темата на публикацията после.
И на N-ти път - ако половината еко-тъпизми за пръдните бяха верни, то коли на бензин нямаше да излизат от заводите. Да не са луди производителите да се мъчат как да намалят емисиите, вместо да сложат по едно газово. Или ние тука знаем повече от инженерите във Форд, как мислите?
Наистина еко ефект има при работа с LNG, обаче и зарядите станции, и самите уредби са скъпи, отделно че е силно желателно двигателя да е разработен специално за целта.
При LPG единственото преимущество е ниската цена.

Ilian Petrov

Почти същите неща май ги коментирахме наскоро в една друга тема.
Че има разлика в отделеният СО2 при горенето на пропан-бутан спрямо бензина, има. Но тя не е чак толко голяма и явно е недостатъчна, за да получат по-добър екологичен стандарт. А и кой ще следи дали наистина караш на пропан-бутан, дори да си с фабрична газова..
Ето ги примерно данните от ценовите листи за 2019 на Дачия и Шкода:
CO2  емисии при смесен цикъл, бензин/пропан-бутан:
1.6 Sce, 115 к.с. - 156 / 141 g/km
0,9 Tce, 90 к.с. - 127 / 114 g/km
MPI 55 kW / 75 к.c. - 111 / 106 g/km
И моят любим Duratec 2.0, 145 к.с. - 189 / 150 g/km.
Но основната разлика при изгарянето на пропан-бутана в сравнение с другите горива, е в много по-ниските нива на азотни окиси и твърди частици/сажди.
А дали някъде в Европа има наистина данъчни преференции, аз нямам идея. Нека каже някой, ако знае.




Ilian Petrov

Hotblooded, човек, каква е тази омраза към колите с газови... много си патил ли или какво? :)

jo_jo

Цитат на: Ilian Petrov в 04 Януари 2019 11:17:57
Hotblooded, човек, каква е тази омраза към колите с газови... много си патил ли или какво? :)

Аз поне не виждам омраза, казва - " като човек изпитвал реални двигатели в лаборатория с различни горива."
Просто сигурно го повтаря това за стотен път.
Иначе в Люксембург данъка се смята въз основа на вредните емисии (без значение обеми, коне и тн).

Mondeicho

Цитат на: hotblooded в 04 Януари 2019 11:08:23
Гръмни се, с най добри чувства ти го казвам,  емисиите реалистично се мерят в грамове за киловатчас работа... тинтири-минтири  (rofl)
Определено няма да сложа край на живота си самостоятелно, пък и още много ми се живее. Така, че предлагам това отрицателно спрямо моята персона действие да го поотложим. В случай, че ти имаш близки подобни намерения заради такива ,,лаици" като мен, опитващи се да изразят собственото си мнение, моля не ме уведомявай кога ще си го причиниш. Нека да видим и някои факти от реномирани източници:

Предлаганият в търговската мрежа LPG в момента идва главно от изкопаеми горива. При изгарянето на LPG се отделя въглероден диоксид, който е парников газ, и допринася за глобалното затопляне. LPG обаче отделя по-малко CO2 на единица енергия в сравнение с въглищата или нефта. Той отделя само 81% от въглеродния диоксид за киловатчас, който се отделя при изгарянето на петрола и 70% от този за въглищата. LPG може да се счита, за по-"чист" от течните горива, защото отделя много малко частици (сажди) при изгаряне .
И да продължим малко.Горенето е процес на окисляване на гориво в химична реакция, която произвежда енергия. Енергията, произведена по време на горенето е под формата на топлина, светлина, газове и твърди остатъчни продукти. Примери за гориво са дърво, хартия, въглища, газ, петрол и разбира се пропан.
След горене страничните продукти, които се произвеждат се движат в атмосферата. Тези странични продукти се наричат парникови газове, но въпреки това нивото на вредните емисии след изгаряне на втечнен нефтен газ е далеч под това, на което и да е гориво, използвано в превозните средства и двигателите днес.
Пропана е чист и щадящ околната среда. При горене, той произвежда емисии на парникови газове, които надвишават изискванията за екологично чисти превозни средства и надминава екологичните очаквания във всички аспекти.   Ако се разлее в голямо количество, единствените щети върху околната среда, които могат да се появят е замръзване на всеки организъм или растителен живот в непосредствена близост. Все още няма дългосрочни последици вследствие на разлив на газ пропан – бутан, дори ако количествата са прекалено големи. Единствените щети и потенциалната опасност съществува е, ако след разилва, парите биват запалени. И дори тогава, няма дългосрочни последици от възпламенения пропан, които могат да навредят на околната среда.

Газта е изключителен източник на енергия и това се дължи на произхода, ползите, приложенията й в бита и промишлеността. Газта е ефективна и иновативна енергия, която предлага ползи за потребителите, промишлеността, околната среда и качеството на атмосферния въздух. Сред основните приоритети на екологията е опазването чистотата на въздуха, поради прякото му и косвено въздействие върху околната среда.
Газта играе ключова роля в прехода към по-сигурно, устойчиво и дългосрочно намаляване на парниковите газове и емисиите на вредни вещества в атмосферата.

Газта е устойчиво и ефективно гориво и жизненоважен източник на енергия за стотици милиони хора по целия свят днес. Това е енергията с буквално хиляди приложения. Тя е преносима, може да се транспортира, съхранява и използва почти навсякъде по света и има достатъчно резерви за десетилетия напред.
В транспортния сектор газта се използва в цял свят, като се контролират емисиите на вредни газове от превозните средства и замърсителите на въздуха, които могат да причинят сериозни здравословни проблеми.

Също така газта е предпочитана и в жилищни, търговски и индустриални сектори, особено за отопление, тъй като тя предлага предимства върху изменението на климата в сравнение с повечето други енергийни източници.
При измерване на общия горивен цикъл, газта има по-ниски емисии на парникови газове при горене, отколкото всяко друго гориво.
Газта е икономически ефективна, тъй като голяма част от нейното енергийно съдържание се превръща в топлина. Тя може да бъде до пет пъти по-ефективна от традиционните горива, което води до по-малко загуби на енергия и по-добро използване на ресурсите на нашата планета.

Защо не правят заводски автомобили е въпрос на икономическо, политическо и други важни фактори решение.
По тази логика защо преди 10 ина години се появиха юо-масово хибридите и ел.автомоБилите? Не ги бяха измислили или?
Нека спрем дотук, просто става излишно. В заключение да спомена, че съм имал един газов автомобил преди много години...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

половината от тия неща са полуверни ,а други са откровени глупости .. отделно част от текста е за пропан-бутан ,останалата за метан :) писано от слабо запознат с материята човек ,неща които е чул от тук от там - по горе от дадените примери за СО2 отделяно от един и същ мотор на бензин и на газ се вижда ,че реално няма разлика ( тъй като го мерят на км ,а не на киловат а киловатите на газ са по малко просто няма откъде да дойдат колкото на бензин предвид по ниската калоричност на горивото ) .. ЗА ТОВА И НЯМА ДАНЪЧНИ ОБЛЕКЧЕНИЯ ЗА ГАЗ В НИКОЯ ДЪРЖАВА :)

hotblooded

 Алекси, то да е к*р да го набиеш, ама пусто акъл...
   Впрочем, в една друга тема, имаше пак един газов капацитет, дето се напъваше като хамстер във въртележка, докато не му пуснах заводски спецификации на кола със заводско газово, и същия модел само на бензин, специално в частта за изгорелите газове. Та същия после две години не се появи да пише ... 
Та пак ви питам, бе уважаеми колеги - ако тези писания за LPG са истина - за чий кОр "тъпаците" от GM, Ford, PSA, и други  продължават да се мъчат с тоя бензин. Толкова ли са прости, бе мама му стара, да не могат да сложат едно газово и да покрият всички изисквания.  Впрочем  още чакаме автомобил на LPG да покрие нормите за под 100 грама CO2 на километър.  Що се мъчат с бензин и дизел тея пусти автомобилостроители,  няма ли да им пишете и на тях да им обясните бе  (rofl)

hotblooded

Цитат на: Ilian Petrov в 04 Януари 2019 11:17:57
Hotblooded, човек, каква е тази омраза към колите с газови... много си патил ли или какво? :)
Никаква омраза, колега.  Първото си гЪзово сложих през 1996та. Правил съм и мотокар на газ. .Казвал съм го n пъти - LPG е евтино, но от екологична гледна точка си е наравно с бензина.  Също n-пъти - LPG с нищо не уврежда двигателя, няма проблем които и да е бензинов двигател да се прави на газ - въпроса е колко ще струва,за да работи дълго и безпроблемно.

ivchotr

От данните за Дачиите се вижда, че колкото по-мощен е двигателят, толкова разликата в отделените емисии става по-голяма в полза на пропан-бутана. Това някой капацитет ще го обясни ли като за прости хора? Щото до тук чета само, че разлика нямало (hammer)
Аз между другото също сложих газ на моя кола за пръв път през 1996 - 97 г. И от тогава не съм имал бензинова кола, която да е без газова уредба. И не съм го правил заради екологията, а заради разходите за гориво. Но пък съм свикнал да вярвам най-много на очите си, отколкото на каквито и да било писаници по форуми. Онзи тестер в пункта за ГТП може да е бил бъзикан, за да отчита по-ниски нива на вредни емисии, но е факт, че газта не я хвана, а бензина го хвана. Това е. Факт.

Ilian Petrov


Ozzie

 от талоните отидохме на войната газ / бензин - нафта....
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

масовата "газаджийка" е кола максимум евро 2 ,с монтирана газова в гаража на бай Пешо - кварталния майстор ,и настроена "на око" да гори малко и да държи обороти .. подобна инсталация в белите държави дори е незаконна и е смехотворно да се твърди ,че замърсява по малко от евро 5/6 дизел .. съответно ще плаща и повече данък ( и то доста повече ,а не както до сега някакви смешни стотинки )