Петият - 2015 Ford Mondeo 2.0 TDCI

Започната от Septerra, 18 Април 2018 15:39:49

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Septerra

Както логиката повелява, след четвъртия идва петият. :) А той е третото ми Mondeo - 2015 година, 2.0 дизел, 150 к.с., автоматик, Titanium с доста богато оборудване - адаптивни LED фарове, салон от Алкантара и кожа, предни ел. седалки (шофьорската с памет), навигация (с всичките му блутуути и т.н.), 18-ки, автоматично паркиране, електрически багажник, няколко интересни електронни асистиращи системи, стъклен таван с гюрук и ел. щора, дигитално инструментно табло и други.

Колата е на доста километри, но е гледана изключително добре и смея да твърдя е в безупречно състояние - получих съвестно попълвана сервизна книжка от самото начало, все в един и същи официален сервиз на Форд в Италия. Автоматикът работи перфектно, двигателят пърпори равномерно, изключително тиха и плавна е в движение. На първо четене предстои само смяна на маслото на автоматика, всичко друго е извършено на предишното облужване в Италия (водна помпа и ангренаж) или при първото обслужване в България (масло и филтри).

Като придобия още впечатления, ще споделя. :) Сега малко снимки:



didon80

Още веднъж честито. Чудесен избор и логично продължение на традицията. Ще следя темата с интерес.

exclusiveremix

Честито и безаварийно занапред.Олучил си го с доста голямо оборудване и с перфектния мотор и кутия.Въпреки че е на много км,салона изглежда доста запазен и свеж.Очакват ли се някои пипвания като при последното ти мондео ?
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Alexi

хубава машинка честито ,само безаварийно ... ЛЕД-а ми е интересен ,свети ли добре и как е спрямо фабричен ксенон ?

jo_jo

много е красива, само нафта :)

Septerra

LED-а свети подобно на ксенон, но доста по-наситена е светлината. Някак ми стоят малко къси като дължина (може би има някаква форма на реглаж, която трябва да открия), но зоната, която се осветява, е ясна като ден. Дългите са убийствени, а могат да се пускат и сами според насрещния трафик.

Подобрения замислям, естествено...  (tooth) Но на първо време ще са минимални - една от малкото екстри, която няма колата, е камера - в багажника има пълно окабеляване, но камера не е сложена. Предполагам, че при поръчка на пакет с автоматично паркиране камера е трябвало да се доплати и затова са я пропуснали. Има и по-тарикатски решетки за предната броня, но това ще остане доста по-напред в бъдещето. :)

За момента гори точно колкото МК4-ката в града, въпреки че е автоматик. Това ме радва доста.

Alexi

Пауършифта няма загубите на хидротрансформатора ,не би следвало да гори повече заради него , мисля ,че е и по лека мк5 .. а и мотора е по нова модификация  .

Pyrhel

Супер е и изглежда много запазена/пазена. Честита и дано не създава проблеми!
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Честито и много безаварийно шофиране! Крайно време е да се появява новият модел във форума  ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Septerra

Първо по-сериозно излизане от града. 145 км/ч на темпомат по магистралата (София - Пловдив и обратно) и 80-120 км/ч по междуградските (Пловдив - Казанлък и обратно), в зависимост от трафика и пътя. 4 човека с малко багаж и климатик на 80% от времето. Още не съм я мерил по колонка, че не беше пълен резервоарът догоре като потеглих и нямаше как. Засега - добре. :)


Mondeicho

На дълго при Мк3 дава малко отклонение при мен, предполагам тук още е подобрена точността. Ще споделиш впечатления когато провериш.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Septerra

Почти 4000 км. по-късно, ставам все по-доволен от колата. Засега се занимавам основно с разкрасителни процедури, тъй като друго не откривам за отстраняване. Минахме пълно пастиране и полагане на защитна твърда вакса, както и защитно фолио с 5 години гаранция на фаровете - за да се намали възможността за пожълтяване и щети от камъчета.


Soura

Малко закъсняло, но честито! Този елемент за мен е една от най-красивите коли в класа си. Още много без аварийни километри ти пожелавам.

Mondeicho

Аз повече от година съм с фолио на фаровете и нямам забележки. Видимостта си е същата няма щети от камъчета, пожълтяване и т.н. За мен това са задължителни процедури, които запазват боята и фаровете  ;D
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Мишо

Честитка и от мен за колегата. Само нафта и безгрижно пътуване желая, Мондеото е мноооого добро......ама мноооого добро.

Septerra

Благодаря, колеги. :) Наистина засега колата е само удоволствие, дано така си и остане. :)

А сега отново по темата с разхода, направих една бърза засечка пълен-пълен резервоар, от една и съща колонка, че даже и бензинджията беше един и същ. :)

50 литра нафта за 733 километра, от които - 160 км. градско в София, 500 км. магистрала (130-170 км/ч, най-често 140 или отгоре) и 70-80 км. планинско, климатикът не е спиран. Резултатът е 6.82 литра на 100 км. с автоматик. Прилично. :)

Борда излиза, че бяга с около половин литър, което е приемливо. :) Скоро ще правя още пътувания по магистралите и ще направя нова засечка, мисля, че основно градското не го измерва коректно. :)

Septerra

Колата се кара с кеф всеки ден. Засега нищо не съм пипал извън споменатите козметични процедури и разни подобни, надявам се и така да остане. Лека-полека се задава обслужване на хоризонта - масло и филтри плюс масло на кутията, че са минали към 50к от предната смяна (на кутията). Това ще се случи на есен, но все пак вече се оглеждам за цени и т.н.

За три месеца километражът набъбна с около 7000 км., идват още два месеца, в които ще се добавят към 3-4000 км. Преди около 2-3 седмици направих едно пътуване до морето на пълна газ да видя как й се харесва на колата, останах доволен - разход около 8-8.5/100 при 160-180 км/ч нон-стоп и изпреварвания с газ до ламарината. Следващото дълго пътуване съм го планирал по обратния начин - 120-130 км/ч, леко и полеко. :)

Скоро се надявам да се захвана най-накрая и с паркинг камерата, а междувременно се оглеждам и за рейки за покрива, че багажът става все повече, а багажникът - все по-малък с всяко следващо поколение. :)


Alexi

те рейките са евтини особено като имаш фабрично надлъжните ,но куфара си е разход ,читав е 4 цифрена сума .. аз  в момента се оглеждам за багажник за велосипеди за покрива ,че съм в течение на цените вече

Septerra

Куфарът е наличен - брат ми има за Кугата и не се ползва много често, та това не е проблем. Оказва се, че за този тип релси като на МК5 - вградени в тавана, а не изпъкнали нагоре, откриването на рейки и тяхната цена са доста забавни... :)

petermitkov

Тюле едни много готини лапи за такива греди (ще ти ги снимам довечера наживо)

Мойте ми ги взе приятел от ибей (още имам проблем с акаунта) на много добра цена.
И се оказа че напречните греди за тях са някакви по-тънки и шумят по-малко.
sapienti sat


jo_jo

аз отдавна дебна за греди, но не са ми спешни. Отиди на сайта на туле и си виж точно какво ти дава - от 3 части е - греди, основи и кит. И в БГ има варианти втора употреба, иначе и в ибей се намират, но там повечето са collection only и се оскъпява доста.

Septerra

Огледах багажник.бг и по иБей, ама нещо не ми се дават 200-300 кинта за греди, които ще ползвам два пъти в годината. Навит съм на вариант втора ръка, ама в OLX-а не мога да открия греди, които да стават за тези рейки - или няма такива наистина, или аз не мога да схвана кои от всички са... :)

Mondeicho

Кутията е лесно решение, неприятно е когато тези неща се пплзват рядко, а струват скъпо и нямаш време да изчакаш някоя промоцийка...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

кит за Пежака - основи ,греди и монтажни планки ( те са индивидуални за конкретен модел знаете ) е 150 паунда от Англия ,нови Thule .. обаче цените на багажниците им за велосипеди нещо не ми харесва ,че ми трябват 2 бр .

Septerra

Да издухам прахта от темата. :)

Гледам, че последно сме коментирали багажника на тавана - намерих универсални греди Туле, които заспаха на колата. Използвах два пъти за по 10-на дни допълнителния багажник и ми свърши супер работа.

След 12 000 км, дойде време за смяна на масло. Маслото успях само в МП да го намеря (Castrol Magnatec Professional 0-30 за Евро 6 на Форд), около 20-на лева литъра излиза. От там взех и горивния филтър (под 40 кинта), другите филтри са заместители. Всичко засега е наред с колата, кара се бая. Предстои и смяна на маслото в автоматика, но има още километри до нея.

Ето и една снимчица с багажника. Малее й, а и на мен, догодина ще се огледам за по-голям. :)


jo_jo

на туле няма универсални, всички планки и гумички са за специфичните извивки, иначе лапите са ти 754

Septerra

Може би не са универсални в истинския смисъл на думата, но се водят за Мондео Мк4 и се хващат не към гредите на тавана, а към рамката на вратата. Паснаха перфектно на МК5-цата, тъй като можеха да се регулират по дължина. Абе, заспа работата. :)

Mondeicho

Аз тези като твоя захват не ги харесвам, защото лесно можеш да надраскаш лаковото покритие и винаги имам усещането, че вратата не уплътнява хубаво и влиза шум отвън особено по магистралата.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

saggy

Колеги, сами ли слагате фолио на фаровете или ходите в сервиз? Има ли опасност да се изкриви или потъмни светлинния лъч?

Mondeicho

Аз ходих на сервиз. Питах на 3М имат готови комплекти за съответния модел кола, но излизаше по-скъпо отколкото ми искаха момчетата, които ми го поставиха. Няма изкривяване или затъмняване.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.