Форум на FordBG.com

Общи раздели => Двигател / Скорости => Темата е започната от: Pyrhel в 19 Септември 2011 14:42:19

Заглавие: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 19 Септември 2011 14:42:19
Чудих се дали да не я пусна темата в "Направи си сам", но като че ли не е за там, а по-скоро информативна (нямам снимани стъпките).

Искам да покажа каква мизерия вкарва EGR системата във всмукателните колектори :)

EGR клапана:
(https://lh4.googleusercontent.com/-8_X76KIcOc4/VKBhiur1G4I/AAAAAAAAAgU/hPotJyhR2Nw/s640/1.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-i1CknbLJO94/VKBhipVIh2I/AAAAAAAAAgc/qzbkzm0HQPI/s640/2.jpg)

А ето го и как изглежда след чистене:
(https://lh4.googleusercontent.com/-TLDBQyJJHtE/VKBhikadpuI/AAAAAAAAAgQ/JsrwMXuAHnc/s640/3.jpg)

Тук пък колекторът преди цилиндрите:
(https://lh5.googleusercontent.com/-0nXSDeUDE18/VKBhjJTEdvI/AAAAAAAAAgE/y_LyK8Gg-zk/s640/4.jpg)

(https://lh4.googleusercontent.com/-bbtN11KEreU/VKBhjYsOmYI/AAAAAAAAAgI/kJESQNG7JIo/s640/5.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-FoNrMCsd0Lc/VKBhjrg0osI/AAAAAAAAAgM/dj1DN32ZnSM/s640/6.jpg)

Чудна гледка :) Чисти се с бензин... Естествено след това не пропуснах да затапя EGR-а. ;D
Заглавие: Re: Какво мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: petermitkov в 19 Септември 2011 15:49:51
Мда като гледам и мойто ЕГР ще трябва да мине през такава манипулация. Лошото че ЕГР-а ми електронен (колата е 2006 година) и май неможе да се затапи.
Заглавие: Re: Какво мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Alexi в 19 Септември 2011 16:14:41
нищо ти го почисти заедно с колектора от мизериите и пак го монтирай .. не забравяйте да си проверите подгряващите свещи и ако има изгорели да ги смените тъй като за смяната им пак се маха колектора
Заглавие: Re: Какво мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 19 Септември 2011 16:19:37
При някои марки електронния ЕГР може да се елиминира софтуерно. Не съм тествал на Фордове, а и не съм чел никъде за софтуерно изключен ЕГР при Форд.
Заглавие: Re: Какво мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Bobi в 20 Септември 2011 00:07:04
Мдаа, всички като мен i petermitkov , които сме с Евро 4, може да пием по една студенa вода  :D. Екология, какво да я правиш :)))
Заглавие: Re: Какво мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Alexander в 20 Септември 2011 10:15:23
Преди малко се опитах да направя същото, но за да сваля смукателния колектор трябва да разглобя половината двигател....... И сега незнам какво да правя..  :(
Заглавие: Re: Какво мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Alexi в 20 Септември 2011 12:00:33
твоя е твърде нов навърти поне стотина хиляди преди да почнеш разглобяването
Заглавие: Re: Какво мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Alexander в 20 Септември 2011 12:22:08
Нов нов ... вече е на 90 000км.. Беше нов..  :P
Заглавие: Re: Какво мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: petermitkov в 20 Септември 2011 17:29:04
Чудя се дали ако се зарежда само качествена нафта (премиум OMW или V-Power) или се слагат добавки за "почистване/прочистване" в горивото тези мизерии могат да се избегнат?
Заглавие: Re: Какво мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Alexander в 20 Септември 2011 18:54:47
Нафтата е 50% от причината според мен.. Другият фактор е прашните ни улици и всичката гадост която се вдига и взлиза в колата.. Не може аз да вадя филтър на K&N на 7000км и да изглежда все едно е на 200 000...
Заглавие: Re: Какво мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 20 Септември 2011 21:37:48
Нафтата допринася, иначе и извън България го имат този проблем...
На Боби е електронен ЕГР-а... Някой ден ако има време и му се занимава можем да пробваме да го спрем през софтуера. Ако стане - добре дошло за клубните ЕВРО 4-ки :D
Заглавие: Re: Какво мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Bobi в 20 Септември 2011 23:06:03
Ами без туй нищо не стана с почистването му и смело крача към нов ЕГР, съм съгласен да бъда опитно зайче. Поне ще допринеса за каузата :))

Бах,Анатолий, тези снимки на колекторите не ги бях виждал!Сигурен ли си, че предишния собственик не е карал с нафта - качак ?  :D
Заглавие: Re: Какво мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Alexi в 21 Септември 2011 20:37:53
в интерес на истината моите изглеждаха по добре от неговите а съм на повече км но това може да зависи от много неща .. с каквато и нафта да караш нагара там е неизбежен при мен беше сух без омазняване но много твърд с пароструйка едва го свалих от колектора а ЕГР-а го мих с кореселин стана страшно мазало
Заглавие: Re: Какво мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: G_o_c_e_v в 21 Септември 2011 21:06:53
Преди две години, когато отварях там имаше само масълце, но не и нагар. Дали пък EGR-a не е спрял нещо от самосебе си
Заглавие: Re: Какво мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Иван Вълков в 24 Септември 2011 22:17:32
Сложих му аз и на моя една тиникийка. МНого съм доволен от ефекта на изолирането на ЕГР. Препоръчвам поне за Турбо Дизеловите мотори, задно с тази интервенция и смяна на О-пръстените на интеркулера (38х5). 8)
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: bobitbg в 19 Ноември 2011 15:06:31
За съжаление и аз се докоснах до мизерията с EGR клапана. Започна едно чудене на колата при подаване на малко газ и разглобих пластмасите от кулера и там където влиза тръбата от EGR-а всичко е затлачено с мазнотия. Колата е на 55000 км. Като гледам трябва да разглобя всичко за да сваля колекторите. Някой намерил ли е решение как да се изключи гадния EGR  на двигател на Фокус 1.6 TDCi 2006 г. 109 к.с. Колата е карана само с OMV нафта и то от скъпата, но това изглежда няма никакво значение освен за джоба.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Bobi в 19 Ноември 2011 15:12:58
Колега, за съжаление, при теб и при мен, където колите са с Euro 4, затапването не присъства като вариант  :-[ Все още... Аз имах проблем с ЕГР, но го реших с почистване за 40-50 лв. Ако искаш мога и да ти препоръчам сервиз..
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: bobitbg в 19 Ноември 2011 15:19:36
Напоследък карах колата само градско и смптомите се появиха:
1.По висок разход
2.Чуди се малко дали да тръгне с малко газ
3.Взе да пропушва.
Днес я понатиснах малко до Златните мостове и всичко се оправи.
Има нужда от прочистване на колекторите, но не знам как се свалят, а като гледам ако я закарам в сервиз ще изпочупят всички щипки, връзки и после ще се наложи всичко да превръзвам сам.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Bobi в 19 Ноември 2011 15:23:34
Прочети тази тема: Линк (http://fordbg.com/forum/index.php?topic=160.0). Този човек наистина си разбира от работата и съм го избрал като вариант при по-сериозни ремонти. Силно ти го препоръчвам!
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 19 Ноември 2011 23:39:19
Боби, затъпял съм... Забравих да поровя по дъмпа на ЕКУ-то ти да видя мога ли да го изключа софтуерно това лайно ;D
Заемам се!
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: bobitbg в 20 Ноември 2011 10:36:08
Поразрових се и намерх в youtube клип как един младеж почиства EGR  с някакъв спрей при работещ двигател и си пръска човека без въобще да се притеснява. Дали да не потърсиме този спрей и да рискуваме, че варианта Алекс да ми разглоби половината кола не ми харесва особено?????
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Alexi в 20 Ноември 2011 10:37:42
нали се сещаш със спрея къде ще отидат всички мизерии .. лесен начин няма ,смъква се и се почиства мизерията е голяма но резултата си струва ..
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Bobi в 20 Ноември 2011 10:40:24
Егр-ът при нашите двигатели се намира зад горивният филтър до свещите. Не знам защо си мислиш, че трябва да се сваля половината кола... Отивай при него, за да не съжаляваш после!Аз така дадох 2 пъти грешни пари на други "майстори" за почистване с нулев ефект. Оставяш му я в 9-10 сутринта и към 14 часа си я взимаш!
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: bobitbg в 20 Ноември 2011 10:55:57
Ако искаш дай email за да ти изпратя картинки,че не знам как се слагат тук или кажи как да ги кача?
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 21 Ноември 2011 14:04:19
Боби, затъпял съм... Забравих да поровя по дъмпа на ЕКУ-то ти да видя мога ли да го изключа софтуерно това лайно ;D
Заемам се!

EDIT: Боби, трябва да се видим и да се тества, имам резултат за софтуерното изключване на EGR-а ти (blush)
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: bobitbg в 21 Ноември 2011 15:52:46
Дай малко инфо, че днес прекарах доста време в МП и ме убедиха, че не става?
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 21 Ноември 2011 19:40:33
Боби ще е тестовото муле, трябва да се пробва преди сме сигурни, че става наистина. Иначе се сваля софтуера, преработва се и се качва обратно. Би трябвало всеки от читавите чипаджии да успее да свърши работата.

МП със сигурност няма да го направят. Няколко буса идват при мене - отишли при МП с цел да им махнат ограничителя и са ги отпратили, че нямат право.

А, сега се сещам друго. Ако се направи (това е къстъм софтуер, представи си го като чип-тунинг) и след това някой ти ъпдейтне софтуера - губиш премахването.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: bobitbg в 22 Ноември 2011 13:43:41
Колеги, днес излключих буксата на EGR-а и до момента нищо не се случва т.е. не се появиха сигнали за грешки и не светят лампи по таблото, тръбата на връщащите газове е студена значи клапана е затворен.
Притесняваме само да не се скапе катализатор или нещо друго и да си предизвикам сам сумати разходи.
Моля дайте мнения възможно най-бързо, все пак аз съм опитното зайче. 8) ::) :-[
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 22 Ноември 2011 13:49:07
Покарай повече от 50тина км и тогава ако не светне - значи и твоя компютър е решил, че може да спре да го дебне. Не знам как става това, не си първи случай, в който ЕКУ-то да елиминира сам ЕГР-а... В момента най-вероятно ще имаш грешка и някой ден като ти я изтрият ще се приключи и повече няма да се пробва да го проверява.

Нищо няма да прецакаш. Пък и катализаторите са направени, за да се махат :P
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Vasilev в 22 Ноември 2011 13:56:19
Предполагам, че нищо няма да стане. Аз каразх така 3-4 месеца без никакви наченки, че нещо не му харесва на компютъра.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: road runner в 22 Ноември 2011 14:09:53
Аз на моя му монтирах неръжаема ламаринка 3мм и съм доволен ;) поне занапред няма да ака по колекторите толкова :)
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: bobitbg в 22 Ноември 2011 15:44:03
Да ама не стана както си мислех. След като покарах малко светна лампата с двигателчето. Ходих до МП и изтриха грешките /EGR, горивна смес и не знам си какви други грешки/. Няма да го бъде по този начин ще се търси друг вариант.  >:( ::) (angry)
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 22 Ноември 2011 16:04:43
Така става обикновено с лампите. Горе затова ти казах, че трябва да се покара повече, за да е сигурно, че ЕКУ-то чете новите данни, а не гледа записаната таблица :) С Боби като се засечем ще метнем новия софтуер при него за проба :)
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: bobitbg в 22 Ноември 2011 16:11:14
Има ли вариант кучето си лае керванът си върви т.е. лампите си светят аз си карам???
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 22 Ноември 2011 16:25:44
Има, няма да спре да върви колата, нито ще влезне в авариен режим заради егр-а. Лошото е, че ако светне за нещо друго чек енджина - няма да разбереш. Аз не бих карал със светещи лампи.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: milen_77 в 10 Май 2012 23:15:59
здравейте на всички ;)
нов съм из форумите които чета, така ,че ме извинете ако правя грешки или нещо не разбера от 1-вия път и питам съответно.
чета за този ЕГР и като гледам все лоши неща се получават от него.
в крайна сметка може ли  да се затапи или не.
ако може после ще се налага ли софтуерно да се пипа компа на колата.
да спомена , че купих форд фокус 1.6 тдци 2006 г. евро 4.
надявам се да съм направил правилен избор и това да не е спънка занапред.
ще се радвам да получа отговор на притеснението ми.
благодаря предварително.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 10 Май 2012 23:26:44
Айде да си редактираш поста на кирилица, че така не мога да го прочета, за да ти отговоря?
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: milen_77 в 14 Май 2012 00:26:31
чака за отговор ,но ще дочакам ли.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Bobi в 14 Май 2012 00:31:00
Здравей! Аз имах същата кола и ЕГР с евро 4, който ми записваше грешка. Ходих с колата при alex devil, за да ми го почисти. Направи го срещу 40 лв. Грешката спря да се показва на колата, но когато се закачи на PCM , си беше там. Явно при мен чистенето не беше свършило работа, но пък нямах проблеми с вървенето на колата, а и не ми изписваше грешка и го игнорирах.

По принцип ( все още) , Евро 4 не може да се затапи, но Анатолий ( Пърхел) успешно го изолира софтуерно.Жалко, че така и не можахме да го пробваме на колата... Нов ЕГР от ибей струва около 300 лв.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: hotblooded в 14 Май 2012 12:27:56
  Ако EGR-a ти е подобен на моя - виж тая тема (http://fordbg.com/forum/index.php?topic=1236.60)
Ако си със стъпково моторче - направи като мен - свали гадинката (целия клапан) - чистиш, отваряш и редукторчето - чистиш, смазваш, почисти добре клемите на моторчето и слагай.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Bobi в 14 Май 2012 16:30:33
При Фокус 1.6 TDCi ЕГР-ът се намира до подгревните свещи, т.е. на майната си и е доста труден за достигане.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: milen_77 в 15 Май 2012 01:46:55
какво е РСМ.
аз вече го свалих и чистих , но само самия клапан без разглобявам моторчето т.е. (отделих моторчето от клапана и зачистих клапана(промих го с бензин). ел. моторчето не съм разглобявял да му гледам прожината и да го смазвам.
като го пробвах с уста клапана при затворено положение не пропуска въздух.
после ходих до МП изчистиха грешката- карах така около 20 км и пак светна.
не е трудно да се свали егр-а само махаш кората на чистачките да се отвори място и самите чистачки преди това.после лягаш върху двигателя и започваш.

Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 15 Май 2012 02:16:57
PCM е съкращение от Powertrain Control Module - "компютърът" на колата.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: milen_77 в 15 Май 2012 22:10:08
здравеите пак.
нещо не разбирам---как хем е изчистена грешката а я има в компа на колата.
и как колегата е извършил манипулацията със скопяването на ЕГР-а.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Bobi в 15 Май 2012 22:27:19
Накратко :
1. ЕГР-ът на твоята кола не може да се затапи, защото е електронен ( Евро 4).
2. PCM = разбирай го диагностичен уред, с който се четат грешките ( това, което правят в сервизите, когато ти закачат букса за колата). Респективно, ВАГ ком при автомобилите от VW group.
3. Вариантите ти са : първо да го почистиш. Ако не свърши работа - купуваш нов. В МП струва над  600 лв, от ибей - около 300 лв. Ти избираш откъде...
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 15 Май 2012 22:31:54
Боби, не си прав за почти всичко :))

1. Евро 4 ЕГР-ите могат да се затапват, но само след софтуерна намеса (за да не се осветкат лампите)
2. PCM не е диагностичен уред, а е "компютъра" в колата - оня, дето казва на инжекторите колко да стоят отворени, колко % да се отвори ЕГР-ът и т.н.
3. Или да го затапиш след като го клъцнеш и софтуерно, но ще ти вдигне малко разхода на извънградско и в задръстванията.

Милене, грешката остава, за да може някой като прави диагностика след време да го има предвид, просто лампата спира да свети или съобщението спира да се изписва на екрана.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Bobi в 15 Май 2012 22:35:10
Забравих да му напиша 4-тата точка, където да му кажа, че успешно изолира ЕГР на моето ЕКУ, но така и не можахме да го пробваме... (beer). За ПСМ, докато се опитвах да му обясня като за първокласник, съм се олял. Сори :)
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: milen_77 в 21 Май 2012 23:06:29
здравейте пак .
от всичко до тук стана ясно    едно--и да сложа ламарината пак ще трябва да се пипа компа на колата.
сега трябва да разбера къде може да се направи това(пипането на компа) и колко ще струва, щото ламарината мога и сам да си я няправя.колегата казва 300 лв.за нов егр в ибеи.кое си заслужава.
а ако карам така със светната лампа ще стане ли нещо.т.е  знам че ако се появи грешка няма да знам от какво е.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: supertorr в 01 Юли 2012 09:08:52
Дойде време и на моя
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1341122445h.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/klz1341122648c.jpg)

(http://alfa.kachi-snimka.info/images/jdv1341122994q.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/viu1341123132u.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1341123238s.jpg)
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Alexi в 01 Юли 2012 09:17:47
аууууу  ??? това на колко км ?
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: supertorr в 01 Юли 2012 09:23:04
Цитат на: Alexi в 01 Юли 2012 09:17:47
аууууу  ??? това на колко км ?

153992  :-\
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: momo76 в 01 Юли 2012 13:24:48
Моя го чистих на 230 000 км и нямаше толкова мизерия.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Ники Костадинов в 08 Октомври 2012 23:10:49
Да съживя малко темата.
Отскоро карам Focus 1.8 TDCI и като чета дискусията малко се притеснявам. Управлението на EGR при мен е вакуумно, но все пак си мисля, че контролния модул на двигателя би записвал грешка ако се елиминира EGR клапана, защото показанията на дебитомера биха били различни от зададените в електронния модул според програмата  му за управление.
За какво служи EGR клапана - за понижение температурата в цилиндъра посредством връщане на част от изгорелите газове обратно в смукателната страна. Известно е, че азота във въздуха изгаря при високи температури, а азотните окиси са вредни за хората. Посредством EGR образуването на азотни окиси намалява. Какви са обаче неприятните последствия - нагар по смукателните тръби, но забележете - ако колата не е с турбокомпресор и няма катализатор нагара е почти нулев. Защо се получава така - защото автомобилите със свръхпълнене имат повишено налягане в цилиндъра, с което се търси увеличение ефективността на двигателя. Оттам обаче картерните газове се увеличават, в интеркулера маслените пари (които отиват в смукателната страна на турбото) се втечняват и взаимодействието с изгорелите газове, идващи от EGR-а води до получаване на една лепкава субстанция след клапана на EGR, респективно и в смукателните тръби чак до всмукателните клапани.
Въпроса който си задавам е - дали с елиминиране на клапана за рециркулация (това което се предлага тук) се решава описания проблем за дълго време или обратно - след определено време двигателя пак "забива" защото записва грешка в дебитомера. Какво би се получило, ако картерните газове намалеят (това зависи и от чистотата на въздушния филтър) или пък респективно противоналягането на изпускателната система намалее (визирам запушване на катализатора)? Това като цяло води до намаляване или липса на нагар по смукателните тръби (нещо което съобщават някои колеги)
Извода който си правя - махането на катализатора би намалило картерните газове. От друга страна смяната на въздушния филтър на по-кратки интервали също би намалило картерните газове. Задавам си и следния въпрос - с какво масло карат тези, които се оплакват от зацапване на всмукателните тръби? Едно по-тънко масло би имало склонноста по-лесно да се изпарява и респективно по-голяма част от маслото би отивало към турбокомпресора посредством системата за вентилация на картера
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: hotblooded в 08 Октомври 2012 23:15:36
 На мен приемчик от МотоПфое (от тези които си разбират от работата) ми обясни че затапването на EGR-a  води до повишено отлагане на сажди в маслото. EGR-a освен снижаването на температурата на раб. процес намалява и разхода на гориво... пробвай без EGR особенно на градско, дори и без да имаш индикации за грешки по таблото - разхода се повишава.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 08 Октомври 2012 23:51:06
Я да се набутам и аз в дискусията. Разходът се повишава, когато няма натискане и пускане на педала на газта. Всяко едно натискане означава ЕГР-а да се затвори, всяко отпускане или равномерно движение - отваряне на ЕГР-а на някакъв процент от пропускливостта си. Разходът се вдига на извънградско с темпомат, ако ЕГР-ът е затапен. При мен го повиши с около 1.5 литра/100 км на темпомат нощно каране София - Стара Загора - София със 100-110км/ч. Относно саждите - не мисля, че в маслото отиват повече или по-малко. Все пак сажди се получават когато няма добро изгаряне, т.е. много бедна или много богата смес. При вкарване на смес с бедно съдържание на кислород (т.е. отворен ЕГР) трябва да се пръска и по-малко нафта. При повече кислород - повече нафта. Точно по тая причина има и повишен разход.

Ники, EGR-а няма как да влияе на дебитомера - дебитомера е малко след въздушния филтър, а ЕГР-а е след интеркулера. Обаче сега виждам, че си с 1.8, за който не мога да включа дали е с МАФ или МАП... Как и да е, ама катализатора какво общо имаше, като тръбата към ЕГР-a e преди него. Има объркана теория и нататък, в крайна сметка положението е следното:

Караш с гадно масло, гадни горива и гадни филтри - нагар, и слуз по тръбите. Караш с нормални консумативи и горива - минаваш 100к км, чистиш за 2 часа тънкия слой гняс и продължаваш.

За себе си реших, че повишения разход не дава никакви плюсове във вървенето и респонса на мотора. Да, цапа, ама не ми пречи през едни 100к км да го чистя от скука. Всичко е до качествените горива и консумативи, не го забравяй!

И според мен - не трябва да слагаш гъстото масло. Турбото трябва да се маже добре, трябва да отива правилното налягане на маслото с правилния дебит на маслото!!!

Ако все пак решиш да запушваш - слагай тенекия, дупчи една дупка в средата малка и забрави за грешки и светене на лампи. При мен не дупчих ламарината, имаше грешка записана, но нито светеше, нито пречеше на вървежа.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Alexi в 08 Октомври 2012 23:59:56
моя опит със затапен ЕГР е подобен .. разхода се завишава ,зимата загрява по бавно ,няма съществено подобрение в работата на мотора .. когато е затапен записва грешка ,но мотора работи нормално не влиза в авариен режим .. аз карам с включен ЕГР ,все пак така е проектиран мотора кой съм аз да го променям .. нагара ми за 120к км минати от нова до първото чистене не беше кой знае колко много ...
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: hotblooded в 09 Октомври 2012 00:00:40
 При мен светеше, но нямаше проблеми с вървежа, не е влизала в авариен режим. Разхода на градско в София с пуснат климатик гонеше 11/100. С повреден EGR - къде не е отварял, къде не е затварял, не можах да сваля разход под 5,4 без климатик. Като смених клапана - стигнах до 5.1 с пуснат климатик (моята кола няма темпомат). Гнясът по тръбите зависи и от това до колко са износени лагерите на турбото - ако са повече износени през тях преминава повече масло и попада смукателните колектори и съответно и гняста е повече, ако нафтата е от "Тунджа" - не изгаря напълно, отделя повче сажди, чрез EGR те попадат в колектора и стават на налепи. Ако въздушния филтър не филтрира добре (евтиняк заместител) преминалите през него прахоляци полепват по мизерията от предните два източника и картинката става още по черна...
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: G_o_c_e_v в 09 Октомври 2012 20:03:02
Аз реших проблема по следния начин: Маркуча от капака на главата, който влиза във смукателната тръба преди турбото го извадих от горе и му сложих тапа стегната със скоба, а на негово място поставих маркуч (маслоустойчив), който слиза долу до носача и отвежда картерните газове навън от мотора.
Наблюденията ми сочат намаляване на маслото в турбо пътищата, може би и напълно съм ги отстранил...
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Bobi в 09 Октомври 2012 20:12:18
Аз карах Focus 2, 1.6 TDCi, 90 к.с. с прецакан ЕГР. Чистиха ми го, но се беше скапал и постоянно записваше грешка. По никакъв начин не видях да се отразява на колата, че карах с прецакан ЕГР - нито ми изписваше нещо, нито спъваше колата, нито ми променяше разхода. Аз съм на мнение, че специално при фокусите, няма проблем да се кара с прецакан ЕГР.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Ники Костадинов в 09 Октомври 2012 23:12:30
Ще си позволя да добавя линк към подобна тема от форума на Дизел Клуб България.  http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=14 (http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=14)

Грешните показания в дебитомера биха се дължали на това, че Електронния модул очаква по-малки количества на въздуха в ниските режими, когато част от изгорелите газове се връщат в смукатената страна (EGR е отворен). Ако EGR се затапи дебитомера би записал по-голямо количество въздух. Имам известен опит с ремонт на CDI моторите на Mерцедес. Там какво се получаваше при блокиране на EGR в автомобилите от 2000 до 2004 в грешките на модула  се записва "Грешка в дебитомера - измереното количество въздух е твърде високо" и колата спира да върви, защото счита, че дебитомера е прецакан. Ако катализатора е с намалена пропускливост, количеството изгорели газове през EGR би било по-високо. Ако EGR клапана блокира в отворено положение е ясно, че двигателя би цапал повече смукателните тръби. От темата в Дизел Клуб България ми направи впечатление тезата за регулиране налягането на турбината посредством EGR клапана в средните режими.

За моя мотор дават масло 5W30, пълна синтетика (подобно е и маслото за двигатели с EURO 4 - DPF филтър). Мисля да не си правя експерименти с по-гъсто масло (полусинтетика). Вероятно маслото в смукателната страна би се повишило, защото маслените пари по-лесно биха се втечнили. С пълната синтетика бих очаквал по-висок разход на масло, но ще го преживея.

Да си кажа и личното мнение. Не знам колко азотни окиси генерира един съвременен двигател с горивна система Common Rail, но заради Зелените, дето присядат ту на Народната партия, ту на Социалдемократите в Германия лобито на еколозите налага ограничение в работата на двигателя, заради чиито последствия ядат дървото всички, каращи дизелови двигатели  EURO 2, 3, 4
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: hotblooded в 09 Октомври 2012 23:27:08
 Дизляка си отделя доволно азотни окиси по простата причина че работи с бедна смес, тоест кислород и азот си има "на воля". Двигателите Евро 1 и Евро 2 не са много чувствителни към работата на EGR-a, там можеш да си го затапваш, при повечето е така и на евро 3. Само че при Евро 4 нещата стават по сериозни (смисъл че през EGR-a преминават все по-големи количества отработили газове) и се налага по точно управление и съответно измерване на позицията на клапана. От това идва и по-голямата чувствителност към останал отворен или затворен клапан или блокиран механизъм (както беше при мен). През 2002ра година SCANIA експериментираха със връщане на до 40% от отработилите газове през EGR, като след време успяха да покрият и евро 5 без "урея" - само с EGR. т.е явно са успели с експериментите.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: К.Методиев в 10 Октомври 2012 02:15:02
EGR-a от първата снимка по точно колектора направо си е чист, скоро сваляхме колектор на вектра б, 2,0 тди, там реално отворите към главата бяха станали по 1см от приблизително 2 и нещо, въобще как е работила тази кола не знам.

Иначе съм виждал не малко пъти как се сваля софтуерно колата от евро4 на евро3 и работи без проблем, махат им и дпф филтрите, това главно се прави заради тях де.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: moni74 в 10 Ноември 2012 20:01:20
В този смисъл, ако се промени софтуерно една кола от Евро 4 към Евро 3, това как ще влияе на ЕГР-а? Ще може ли да се изключи направо и да не действа, и това ще се отрази ли на работата на ДВГ по някакъв начин?
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 10 Ноември 2012 20:08:31
Не е само в софтуера разликата. Инжекторите, ЕГР-а и турбото са различни.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: ZHP в 22 Ноември 2012 22:44:21
Къде може да ми почистят ЕГР -а, както и колекторите -това което показва Pyrhel на снимките.
Колегата Bobi споменава за някакъв човек- той ли прави това?
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: supertorr в 23 Ноември 2012 10:08:40
Има два варианта-сам да си го свалиш и изчистиш- с помоща на спрей за почистване на карбуратори, обезмаслители, пароструйка, както сме прави повечето.
Втория вариант е сервиз-пари-изчистен ЕГР
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: ZHP в 23 Ноември 2012 19:28:29
Да аз за сервиз питам.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: rosko в 05 Февруари 2013 11:06:36
 Колеги виждам, че темата не е активна отдавна, но искам да питам за този ЕГР.
Какво може да се очаква в поведението на колата след почистване или затапването на ЕГР-а. При мен също има много насъбрала се гадост, а колата работи и върви нормално. Би ли имало разлика в пъргавината, разхода и поемането от по ниски обороти след една от двете "процедури". Еднакви ли са резултатите както при моторите TDCI.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 05 Февруари 2013 12:11:15
Ако го затапиш ще ти вдигне разхода. Не очаквай други промени.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: hotblooded в 05 Февруари 2013 12:27:41
Цитат на: rosko в 05 Февруари 2013 11:06:36
Колеги виждам, че темата не е активна отдавна, но искам да питам за този ЕГР.
Какво може да се очаква в поведението на колата след почистване или затапването на ЕГР-а. При мен също има много насъбрала се гадост, а колата работи и върви нормално. Би ли имало разлика в пъргавината, разхода и поемането от по ниски обороти след една от двете "процедури". Еднакви ли са резултатите както при моторите TDCI.
A ako прогресивно натрупва гадости - може би е сигнал че трябва да изкормиш катализатора и FAP-а (ако имаш такива)!
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: moni74 в 05 Февруари 2013 14:39:20
Цитат на: hotblooded в 05 Февруари 2013 12:27:41
A ako прогресивно натрупва гадости - може би е сигнал че трябва да изкормиш катализатора и FAP-а (ако имаш такива)!

Иво, някаква идея къде в Бургас могат читаво да ми "оправят" катализатора?
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: amplified в 05 Февруари 2013 14:46:32
На старото ми мондео тая операция я направих между Карфур и 5-ти км, един жълт сервиз за ауспуси, първия от двата(един до друг са).
Сравнително бях доволен, след като го направих това карах 2год и половина на газ и гърнето не даде нишан да заминава. После я продадох и й изгубих дирите, тя и до ден днешен седи срещу входа на Стадиона до вас, може да отидеш да клекнеш да провериш :D Там ми правиха и второто гърне на сегашната, но не е минало много време да дам мнение.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: rosko в 05 Февруари 2013 15:10:24
 Благодаря ви за бързите отговори! И още нещо- по какви признаци се разбира, че ЕГР-а си е заминал.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: hotblooded в 05 Февруари 2013 15:26:19
Цитат на: rosko в 05 Февруари 2013 15:10:24
Благодаря ви за бързите отговори! И още нещо- по какви признаци се разбира, че ЕГР-а си е заминал.
Tука  (http://fordbg.com/forum/index.php?topic=3016.0) има един класически пример
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: hotblooded в 05 Февруари 2013 15:29:28
Цитат на: hotblooded в 05 Февруари 2013 15:26:19
Tука  (http://fordbg.com/forum/index.php?topic=3016.0) има един класически пример
Тук  (http://fordbg.com/forum/ford-mondeo/pridurpvaprekusva-v-dvizhenie-na-niski-oboroti/) - не беше толкова хард, но ми скъса нервите!
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: moni74 в 05 Февруари 2013 15:44:31
Цитат на: hotblooded в 05 Февруари 2013 15:26:19
Tука  (http://fordbg.com/forum/index.php?topic=3016.0) има един класически пример

Опреш ли до примера с моята кола, вече ще е късно и няма да можеш да караш. Затова когато намериш свободно време, отивай и го оправяй. 20лв ми взеха за труда на мен, но ми смениха и свещите покрай това.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: encho в 11 Февруари 2013 22:10:46
Цитат на: moni74 в 05 Февруари 2013 15:44:31
Опреш ли до примера с моята кола, вече ще е късно и няма да можеш да караш. Затова когато намериш свободно време, отивай и го оправяй. 20лв ми взеха за труда на мен, но ми смениха и свещите покрай това.
Здравейте, някой смъквал ли е всмукателния колектор, който е едно общо с EGR на 1,8 тдси 2001г. Налага ли се смъкването и на изпускателния колектор,че не го веждам добре от долу.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 11 Февруари 2013 22:52:28
Разделих ти темата тук: http://fordbg.com/forum/index.php?topic=3124.0 (http://fordbg.com/forum/index.php?topic=3124.0) Използвай опциите най-горе "Нови отговори на твоите публикации." или "Покажи твоите теми." Нека не е като миналия път да трия 12-15 еднакви теми. Моля те...
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Gredarov в 07 Януари 2016 19:23:59
Някои може ли да помогне със софтоерното премахване на егр на 1,6 tdci
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Danielkyosev в 21 Март 2020 14:59:36
Здравейте колеги искам да попитам как става почистването на колектора преди цилиндрите?Няма ли опасност да попадне голяма част от мизерията на вътре като го почиствам?
Благодаря предварително
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Ozzie в 21 Март 2020 21:06:43
Като го демонтираш от двигателя, няма никаква опасност.  :D
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Danielkyosev в 26 Март 2020 23:29:58
Здравейте отново след отстраняването на детайла от снимка 6 от началото на темата детайлите от снимка 4 и 5 и те ли се свалят за почстването или се почистват на място?
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Pyrhel в 27 Март 2020 09:58:56
снимка 4 - глава; 5 - колектор; 6 - същия колектор от по-далече. Портовете в колектора не са толкова дълбоки и каквото се изчопли от тях, може да се извади, няма да попадне в цилиндрите.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Danielkyosev в 27 Март 2020 16:31:57
Ясно,много ви благодаря!Само още нещо да попитам,рейл мисля че така се казва и той ли трябва да се свали?Ако го сваля,няма ли опасност да попадне въздух във него?
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Alexi в 27 Март 2020 20:52:50
не се сваля рейла ,разкачаш само подгревните свещи без да ги развиваш
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Danielkyosev в 27 Март 2020 22:31:06
Много ви благодаря колеги.Ще качя снимки от почистването.Предполагам че е страшна глеч вътре.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Водниядух1 в 01 Май 2021 22:00:47
Аз също мисля да запуша ЕГР с ламаринка, но не знам да изключвам ли ел.буксата или не . Фокуса е с мотор тдди- евро 3 и мисля не е нужна софтуерна намеса.
Заглавие: Re: Каква мизерия прави EGR-а по тръбите
Публикувано от: Alexi в 01 Май 2021 22:05:27
ще ти вдигне разхода ,ако ЕГР работи не го затапвай