Грешка database received from ECU S-MAX 2.0 TDCi

Започната от cToeB306, 11 Април 2023 11:09:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

cToeB306

Момчета и момичета (ако има), моля за съвет, ако някой си е патил. Колата е 2.0 дизел DW 130 коня. При рязко подаване на газ, като за изпреварване, колата дава грешката посочена в заглавието, изписва transmission service required (Колата е с aisin кутия) и светва за 1-2 секунди лампата на ESP-o. През диагностика пише, че липсва комуникация с компютъра на мотора (като физически прекъснати кабели), но го прави само, когато се даде повече газ. При плавно ускорение няма проблем. Върти ми се в главата, че го прави, когато превключи по-горна предавка, но е възможно до греша.
Колата не е с фабричния софтуер, поради премахване на DPF (софтуерно и физически) и EGR. Колко читав софтуер е написан не знам, но колата определено не работи, както се предполага на студено, а всичко по горивната система и проверено и е в норми (нов регулатор на помпата и проверени на стенд дюзи).
Въпросът ми е възможно ли е от софтуера да прави този проблем или да се насочвам към търсене прекъснати кабели по инсталацията на двигатела.  (headbang)  (sd)


ivchotr

А двигателят влиза ли в сервизен режим?
Преди месец и нещо - два, имаше проблем с Астрата (J, 2.0, 160 кобили) на щерката. Тръгва да изпреварва с яко газ и колата забива баш когато е на средата на дължината на изпреварвания ТИР  ??? Отсреща идвал друг, та малко стресово са се разминали. Пак е с японска кутия, ако не бъркам. От там колата я караха при известен майстор на кутии до Русе. Човекът не е намерил проблем в кутията. След това мина през проверен дизелджия в София и колата повече не е правила подобни проблеми. Мога да ти помогна с контакт с човека в София, ако те интересува.

cToeB306

След светване на грешките, колата става много мудна (много правно ускорение, дори да натисна газта до край) и, при намаляване на скоростта, остава до 3-а.
След влизане в авариен режим Гася колата до положение 0 на ключа, веднага давам контакт, паля и всичко е наред.
Човек, който да я прегледа на диагностика имам, въпросът беше по-скоро дали е възможно от инсталацията да прави тези мизерии.
Вчеяра карах колата през същото място, където последния път "заби", но без да я настъпам - проблем нямаше.

ivchotr

С диагностика всеки, който има такава, може да я погледне. Важното е да разбира какво вижда и да знае какво да направи, за да реши проблема.
Явно колата влиза в авариен режим след яко газиране. Ако има проблем с окабеляването на периферията, той ще се проявява и при спокойно каране. Затова мисля, че проблемът е свързан с някоя от системите по принцип, които съживяват двигателя. При нас се оказа турбото - трябвало му някакво обучение. Тези по-нови дизели са наблъскани с какви ли не "подобрения", които, ако не работят коректно, дават грешна информация на компютъра и той се обърква. Обърка ли се, вкарва двигателя в авариен режим, за да предпази механиката. Затова се оправя, след като го рестартираш. В Астрата се оказа, че са сложили подгревни свещи с датчици за налягането в цилиндрите. Като се скапе такъв датчик, компът получава грешни данни за този цилиндър и пак стават магарии. И така с всяка нова изгъзица. В последно време работата на диагностиците е станала като на детективите - имаш даден резултат и куп причини, които водят до него и трябва да намериш коя или комбинацията от кои са в дъното на конкретния проблем. Смотан софтуеър също може да е причина - не подава достатъчно гориво и хайде в джаза...
Няма да е лошо да споделиш накрая какво се е оказало, че да има някаква полза и от твоя опит.

cToeB306

Това с даването на обратна връзка го знам от поне 12 години в ПКБ (пежо клуб България), само да разбера какво е.
Говорил съм се с едни кадърни хора, верно предимно с VAG-ове, но кадърни.
Знам си аз, че старото хайванче (306-а)си е най-добре, ама пуста теснотия на задните седалки...

ivchotr

Няма да се плашиш. Всичко се прави, само дето някои неща са по-скъпи при новите кочини :D