Някой с мнение за добавката на BARDAHL PLASMA LHR?

Започната от F Focus, 16 Април 2024 20:09:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Поздрави от мен-отново! ^-^
Скоро смених двиг. масло и всички филтри, освен горивния. Впоследствие стана дума за качеството на различните масла и добавки с масларя, на които съм върл противник. Та, човекът каза, че скоро идвал търговски представител на "Бардал" с машинка за тест на триене (който не е гледал такива да цъкне в Тубата-ще му е интересно). Та търговецът демонстрирал качествата на различни модели масла "Бардал", относно триенето, които се представили кои по-добре, кои по-зле, ама накрая въпросната добавка буквално избила рибата! И понеже съм психически подготвен за по-основен ремонт на двигателя, а и се чудя за какво да си похарча парите си купих тази добавка (80лв. за 400гр.) (tooth) Ясно е, че за двиг. масло са важни и много други параметри, ама нали съм подвижна и истинска лаборатория за масла... ^-^
Ще се наложи да поизчакам, докато мотора "изяде" част от новото масло, щото, докато е ново и качествено двигателят не го бара много, но после ще пиша, ако никой друг не е използвал въпросната добавка с толкова гръмкото  име "Плазма"! ^-^


Жоро Петков

Намалява работната температура на двигателя... хммм това ми се струва, че по-скоро е минус. Той двигателя ако е разчетен да работи при едни температури... Примерно новите бензинови Мазди дръжат 100+ градуса, а не 90.
Другата част от описанието е като на добавка Юнак на д-р Мермерски.
Аз съм пробвал и двете. Разлика не видях.
На Бардал ползва BDC-то - има ли ефект, няма ли... няма как да кажа. Там поне е доста по-евтино излиза няколко ст. на литър гориво отгоре. Тука 80лв - то си е направо една смяна на масло това.
Като цяло повечето добавки са т.нар. "snake oil", но надали има човек, който да не си е взимал поне 1-2 пъти.
Ако имаше някоя универсална и супер добавка всички други щяха да са фалирали.
Според мен най-голям смисъл имат тези добавки ако започнеш на чисто нов двигател.
За машинката за триене имай предвид, че тая добавка може да е като Мотул В300 - при едно загряване да е СУПЕР, а след това да става на водичка...

ivchotr

Добавки за гориво съм ползвал, но за масло никога. Но няма да забравя как преди години бяха оставили пред Експо центъра на Цариградско шосе да работи двигател без капак на клапаните. Нямаше разпръскано масло. Чист, все едно са го мили с пароструйка. Работеше само с някаква добавка за масло, но не помня марката.

F Focus

В началото на "демокрацията" какви ли не добавки използвах, след което се убедих, че не вършат работа, ама луд умора нЕма! ^-^
Жоро-за температурата в двигателя се грижи термостата и няма как температурата в него да спадне, колкото и да намалее триенето в него. Намаленото триене го виждам да е най-важно за черупковите лагери на коляновият вал, мотовилките и сегментите евентуално.
Наясно съм, че много бензинови двигатели от поколението на Фокус-2 работят при 105С (Опел, например), но моят Дуратек 1.8 бензин достига макс. 89С според комп. диагностика, което беше така и преди да сменя термостата, само дето зимата двигателят загряваше мнооого бавно и при спускане на магистрала темп. падаше на 55-60С.

saggy

По-новите бензинови знам, че държат по-високи температури за по-добро изгаряне и по-малко емисии. Тоест с екологичен ефект. Но и познавам хора, които си смениха софта на компа, за да си намалят  точно температурата, за да не си скапват двигателите. Имам такъв познат с БМВ.

F Focus

#5
Много правилно са направили вдяващите хора, заради заложената фабрично повишена работна температура на двигателя, защото това  води до по-голяма економия на гориво (екологичност), но което впоследствие води до съсипване на двигателя, заради сигурното закоксуване на сегментите, особенно при спазване на препоръките от производителя за смяна на двиг. масло на 20-30Х км. ?!?! Които клиентите масово спазват и се кефят, че рядко се набутват за смяна на маслото! (:
Целта е да се изкара гаранцията-нищо повече! >:(  Ама и тя често не се изкарва и не се признава гаранционно, щото при много марки в упътването  за експлоатация пише, че разход на двиг. масло от литър на 1000км. пробег е нормален-без коментар!

ivchotr

То пък нашите двигатели едва ли могат да се определят като нови. Все пак са по на 20, че и на повече години откак са ги направили.

F Focus

Така, де-ама белким (ужким) им удължим животеца-ако може.

F Focus

Да продължа наблюдение по темата.
Колата измина има-няма 1000 км. пробег след смяна на маслото и двигателят успя да излапа към 150 мл. масло, та реших да долея въпросната добавка, която (400гр.) залях в литрова туба масло на "Равенол" ФДС 5/30, в която беше останало 400гр. масло-демек 1/1. М/у другото добавката е тъмно синьо-зелена на цвят. Та, значи тръгвам да доливам внимателно, тръгва да тече светло-зелено/синьо масло и в следващият момент тръгна да изтича някакво синкаво-зеленикаво желе !? Веднага си подложих дланта си, за да не влезе същото в двигателя и се изтрих в приготвеното парцалче. Изобщо не вдявам що за реакция е това на супер-дупер скъпа "ойл-бустер" добавка?!
Тези дни ще излея съдържанието на литровата туба с масло в прозрачна еднолитрова бояджийска кана, за да видя що за субстанция, аджеба се е получила?

nogopechen

Това "желе" е най-ценното, нанощастици в чист вид. За да работят им трябват подходящи условия: масло, температура и движение на флуида.


F Focus

Много благодаря за отговора!
Добре, че изхвърлих само малка част... ^-^

ivchotr

Нано частиците са станали макро :D

Няма ли някакви указания да се разджурква предварително опаковката на добавката или да се излива в двигателя, без да се бърка предварително с масло? Или пък срок на годност? Все ми се струва, че нано частиците трябва да са невидими. Иначе за какво нано става въпрос?!?

F Focus

Не, бе-сбрали са се на едно място! ^-^
Указания за джуркане няма-сипва се в двигателя и толкоз.
Отсипах си около 50гр. в малко стъклено бурканче за смазване на разни втулки и прочие.

ivchotr

Ами май е трябвало да сипеш добавката директно в двигателя, а тя да си се стича сама към картера. По този начин може и да не стане на желе, защото пътьом по надолнището ще се омаже с маслото, което е останало там и ще цопне в картера вече поомесена.

F Focus

То тъй-като сипеш в двигателя и го стартираш всичко ще се омеша подобаващо.

ivchotr

Ногопеченият това имаше предвид, струва ми се. Щото в тубата няма как да пресъздадеш условията в двигателя.

Жоро Петков