проблем след подаване на ток с кабели Мондео МК5 хибрид

Започната от doky, 06 Юли 2023 17:20:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

doky

здравейте колеги , става въпрос за Мондео Вигнале 2018 хибрид седан с акумулатор в багажника

махнах акумулатора и затворих багажника след което нямаше как да го отворя отново без ток . Подадохме от друг с кабели на клемите под капака , първо сложихме плюса на червената клема под капака и после минуса . Като сложихме минуса светнаха фаровете и успях да отворя багажника от ключа , но излезе някаква искра и угасна всичко , т.е. сега няма никакъв ток никъде в колата , а акумулатора си е монтиран на мястото в багажника

Въпросът ми е някой знае ли дали има някаква защита или бушон , който може да е паднал понеже в момента няма никакъв ток и не мога да я закача на диагностика или да я закарам някъде

Благодаря


nogopechen

Един възможен сценарий: плюса вътре в багажника се е допрял с "масата"... Вероятно може да се оправи с пари. 

ivchotr

Това предположение не беше споделено в другия форум. Което очевидно не прави тази тема съвсем безсмислена. Обаче човекът явно е решил, че ще оправи нещата само с въпроси :D Борчетата едно време казваха, че прекаленото мислене сковава действията :D

Доки, ако искаш можеш да звъннеш на този номер: 0888пет32377. Търсѝ Ради. Обясни му какъв ти е проблемът и го помоли да дойде на място да види колата. Или ти го закарай някак си до нея.

doky

Ще се оправи с пари е ясно , въпросът е откъде да почна и накъде да се насоча , идеята ми беше ако някой е имал подобен проблем или просто да разбера дали има някакви защити тази кола и евентуално да почна оттам

Ще се обадя на Ради, благодаря

Alexi

огледай първо всички бушони ,обикновено има поне 2 бушониери една в коша и една в купето ,може да се окаже нещо елементарно като изгорели бушони .. най лошия вариант е да е опекъл някой модул/ЕКУ ,хибридите имат сложни електроники

ivchotr

В другия форум му се дадоха почти всички възможни насоки като за начало. Обаче колегата вместо да започне да отхвърля една по една причините, продължава да пита. Аз това не го разбирам. Ами имаш насоки - проверяваш и споделяш какво си установил. Съобразно резултатите продължаваме да гадаем. Или идва човек (караш му на място колата) и той си казва мнението или директно оправя кашата.
За да изчезне всичкият ток в небитието, или акумулаторът се е изцедил до нула, или връзката между него и веригата е прекъсната някъде. Второто е по-вероятно. Акумулаторът се проверява елементарно. Веригата малко по-сложно. Или по-скоро по-трудоемко.

doky

Здравейте

Проверих бушоните под капака и са си наред

Звънях на Ради , но категорично каза , че не е за него

Откачих акумулатора и пак го закачих след около час , но нищо не се промени

ivchotr

Хм. Ради по принцип се занимава с мотоциклети, но доста таксиджии ходят при него да им оправя ел.проблемите. Но щом е отказал явно е имал своите си съображения.

Би трябвало да имаш бушониера и някъде под араматурното табло.

И ако се чувстваш уверен, можеш да направиш една друга проба. Виж дали имаш достъп до силовите контакти на стартера. Ако му подадеш директно захранване с кабел от акумулатора и завърти, значи поне с масата на двигателя нямаш проблем и трябва да търсиш такъв с масата на останалата част от веригата, към която са закачени по-хилавите консуматори, модули и т.н. Обаче не знам дали си със стартер-генератор и дали това, за което ти говоря, е изпълнимо с него. Лично аз нямам опит с подобен стартер. Ако си с отделни стартер и генератор, ще е лесно.

Ако не се чувстваш уверен, качвай колата на платформа и я карай в оторизирания сервиз.

dragozow

Добре де, това не е евтина кола, аз бих викнал репатрак и в Мото пфое. Разбирам да е на 15 години, но не е.

doky

В Мото Пфое казаха Еми тя щом няма ток .....
Абе докарай я пък ще видим.... (tooth)


gras

А ти какво очакваш да ти кажат? Всеки сериозен сервиз ще ти отговорят по този начин.Ако искаш различен отговор обърни се към някоя врачка да хвърли един боб , да види какво и има на колата  . Оставам с впечатлението ,че тази кола не ти е необходима , защото и в двата форума пишеш от две седмици , като и в двата ти написаха да я качиш на репатрак и да  я закараш  на сервиз ..........

doky

Просто очаквах по категорично да кажат , че ще я оправят

dragozow

Цитат на: doky в 14 Юли 2023 12:37:18В Мото Пфое казаха Еми тя щом няма ток .....
Абе докарай я пък ще видим.... (tooth)
Диагностика не се прави по телефона или онлайн, закарай я на един репатрак и виж какво ще ти кажат, не е нужно да я правиш там ако не ти изнася. Ти колко Мондео хибрид мислиш, че е виждал някой майстор различен от Мото пфое? Най-вероятно николко.

ivchotr

То и за майсторите в МотоПфое може да се предположи същото :D

dragozow

Факт, така е, но тези хора имат диагностика, ходят на обучения и могат да поръчат каквото им трябва. Аз не казвам, че имат добра слава, но колата е нова, сравнително сложна, не е като Фиеста 1,4 да може да я оправи всеки в гаража.

ivchotr

Работата е там, че и майсторчетата в МотоПфое не се задържат много време и вероятността да налетиш на някой без необходимите познания и опит е твърде голяма.

doky

Здравейте, имаме лек напредък
При подаване на ток отпред под капака от друг акумулатор пак излиза искра понеже колата си има консумация, но поне пали и работи докато не махнеш кабелите
Т.е. Не достига ток до акумулатора в багажника, което вероятно е нещо бушон , реле , ще стане ясно тези дни

ivchotr

Явно не се кара :D

Вземете та прозвънете кабелите от отпред до отзад

perun

Колкото повече информация се даде толкова по-адекватни решения могат да се предлажат.
На мен напр. ми хрумва че тази кола може да е наводнявана.