Още един не-форд, Тойота Приус

Започната от Pyrhel, 06 Април 2017 23:58:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Най-напред да се похваля с разход, 506км пробег на климатик в двете посоки, от които 500км магистрала - 4.35/100. Това е първото само магистрално излизане с новия акумулатор и явно има разлика, със стария път по същия маршрут даде 5.2/100, но имаше и доста вятър тогава. И двата са по колонка.

Другото нещо - ударих една паста на фаровете, мигачите и стоповете. Огромна разлика! ???
Едит: форумът намалява качеството на снимките и почти не се вижда, но на живо разликата наистина е очевадна.

За жалост само на мигачите направих снимки преди:
[attachimg=1]

[attachimg=2]

Фаровете, зарадвах се на резултата:
[attachimg=3]

[attachimg=4]
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Mondeicho

Браво, започна с разглобяването. Мислех, че по-дълго ще издържиш (rofl)
Дано е само за такива профилактики и екстрички!
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Благодаря! Днеска пак разглобявах :D Разпарчосах тракшън батерията (демек голямата, за задвижването), за да ѝ почистя възхуховодите на охлаждането и медните пластини, които свързват 28те клетки последователно. Не знам защо не слагат покритие на пластините и имат стандартен проблем с корозиране - всички Тойоти и Лексуси от първия модел хибрид до ден днешен... Кабелните обувки на силовите кабели и на тънките кабелчета на всяка двойка батерии (диагностични, следят напрежение и съпротивление) са с покритие и там проблем няма. При мен окисляването също беше на лице, все още нямаше записани грешки, но реших превантивно да ги изтъркам, ей ги как бяха:
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

То е хубаво, че превантивно си решаваш бъдещи главоболия ::)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

exclusiveremix

В твоите ръце,не мисля че тази кола ще види сервиз скоро.Надявам се тази превантивна мярка да даде резултат.Радвам се ,че има ей така хора които обичат да ръчкат нещо по колите си.
Бтв...а колко ми се взе акъла когато ти четох темата за Цитроена :D
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Pyrhel

Че на Ц5 нищо не съм му преправял :D Погледни темите за Мондеото или Сиерата, там повече е ровено :))

Иначе и аз се надявам, профилактично минах през ТМ ауто за батерията: 7327 лв с връщане на старата или 9475 без връщане :)) В Алибаба продават на едро клетки, 28те излизат $1000 и $350 доставка, това са ~2350 лв общо.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Един таксиджия от зелените ми беше казал, че са около 3000 лв. Иначе дори и 7000 лв. за батерия са ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Ако е гледал цени от Тойота в Щатите - да. В момента цените при дилърите са около $2500 за нова и под $1000 за рециклирана. Това си говорихме в техния форум, че в Европа е дооооста по-дебело и като нова да я вземеш, и после като чаркове да я гледаш, въпреки, че голяма част от тамошните Приуси са карани с кораб от Япония, както и европейските. Оригиналните батерии също са само японски. Ама... Европа, ко да я прайш.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Евентуално ако там пазара е по голям от европейския и заради количеството да пада и цената. Не съм попадал на такава сравнителна таблица. Но то като цяло нещата там са по евтини. Дори един гоуф с голям двигател, какъвто тук не се предлага е с около 10 000 лв. по евтин при еднакви екстри... ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Ценообразуването е много различно, в БГ Приусът започва от ~$34к, (истина е, че е доста високо оборудване на фона на базовия), в Щатите от $25к, Мустангът в БГ стартира от $57к, в Щатите от $25k. Частите за всичко що се продава (а не е внос на някоя крива марка, която я нама официално на пазара) са по-евтини. То не само БГ, Щатите срещу Европа е така, просто тук се откроява прекалено. Дълга тема, как беше - няма да ги стигнем...

Първите 4000 км си отидоха. Средният засега е 5.0/100 с 60% градско и 35% магистрала с нормално каране, без икономии, но пада. Наистина има период за учене как се кара хибрид/електричка - изобщо не вярвах, когато четох такива изказвания по форумите. Предполагам със солидно изградени навици новите 1.6 HDi/TDCi дизели (8те клапана, 115кс) с 6 скорости биха дали отлични резултати.

И една смешка, отдясно има 2 жабки една над друга. В горната има странен канал, мислех си, че нещо липсва. В американския форум са открили за какво служи (rofl)


Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Mondeicho

Ако го изстудява значи ще свърши работа (rofl)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

не съм сигурен че служи точно за това а по скоро за шише с безалкохолно ,в Щатите е наказуемо да имаш алкохол в купето ( само да имаш ,за пиене да не говорим )

Mondeicho

Това е детско шампанско  (rofl)
Разводнихме тематиката нещо...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

petermitkov

Цитат на: Pyrhel в 16 Юни 2017 09:48:28
И една смешка, отдясно има 2 жабки една над друга. В горната има странен канал, мислех си, че нещо липсва. В американския форум са открили за какво служи (rofl)
На доста модели на Тойоти го има това - при мене също.
sapienti sat

Pyrhel

Цитат на: Alexi в 16 Юни 2017 15:17:30
Щатите е наказуемо да имаш алкохол в купето ( само да имаш ,за пиене да не говорим )
Само в някои щатове и то ако бутилката е отворена - не трябва да се търкаля където са пътниците, иначе в багажника може. :D
В други пък пасажерите могат да си подават бутилката по време на движение :D

Това е на майтап разбира се, реалното предназначение не знам дали е за бутилка при положение, че жабката не се охлажда нито от климатика, нито има пелтиета отдолу. Пепи, имаш ли представа?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Pyrhel

#45
Примусчето днес видя морето, София-Бургас даде 4.4/100 с климатик по борд и колонка, слезнахме и до Резово. Да си призная, очаквах по-нискък разход, почвам да се чудя за газ :D

Та, почти цопнахме ауспухчето и после на високото на ръба 8)

ПП: Завиждам ви на морските (beer)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Septerra

4.4 е супер - при каква скорост се постига?

Pyrhel

120 на темпомат и като се изпреварва настъпване да не преча на трафика.

Тука обаче след зареждането ми се вдигна разхода - 4.9 е в момента по борд. Хем се кара по-бавно, но изобщо не е равномерно - газ-спирачка към Резово, Айтос, Созопол, Несебър и т.н. покрай морето.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

мен ми се вижда нисък даже ,щото не си представям батерията какво помага при движение по магистрала с постоянна скорост .. явно и бензиновото моторче си е икономично

hotblooded

Деба, то и мондеото гореше толкова  (rofl)


BillyBADBoy

Помага основно добрия коефициент на въздушно съпротивление, както и цикъла на Аткинсън. А и София - Бургас си е 550 метра отрицателна денивелация.

Pyrhel

Както при всички коли - комплексно е, не се дължи само на 1 или 2 фактора. Не трябва да се пропуска, че "скоростите" са подобни на CVT - при еднакво натоварване, моторът работи на едни и същи обороти, независимо дали се кара с 90 или 140. Релно бензиновият бръмчи на някакви обороти, примерно ~2000 като поддържа скоростта, а при максимално ускорение се присъединява и батерията с въртящия момент на електрическия.

След 710км здрава стъпка около морския бряг и навътре в сушата към пещери и т.н. заредих 36л. Имаше и участък от 10тина км, който трябваше да мина буквално през ниви и калища, където се движих с 2-5км/ч, догнуся ме да я снимам как изглеждаше като прасе след това, но пък после около Малко Търново снимах друго, на свобода (rofl)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Симеон

Интересно сравнение на фона на колите във форума. В крайна сметка какъв е средния разход градско+извънградско и заслужава ли си да й се бере страх? Аз май не бих посмял да взема хибрид или електро кола скоро време. Не ги виждам по улиците и ако нещо стане не знам кой ще им разбира и ремонтира. А като чета колко пари струва една батерия - колкото една кола :-X

Pyrhel

Скъпа е батерията, но ако е стопанисвана добре изкарват мноооого, много километри - в американския форум има хора на по 5-600 хил км, които са с оригиналната батерия, но разбира се има и такива, които под 200 са за нова. Малко като със съединителите и маховиците :)
Изцяло електрическа и аз не бих взел на този етап - много бавно се зареждат, пробегът им е малък и тук няма инфраструктура. За ремонт ли имаш предвид да й се бере страх - според писаниците за проблеми по форумите няма какво особено да ѝ стане на по-различните чаркове като инвертор, скорости... Проблеми има с батерията ако я е пекло много слънце, стояла е на студено или много време не е карана.
Разходът е 5.1/100 смесено през първите ми 6000км, но пада по малко. И преди бях писал - не вярвах, но има период на свикване на каране на такава кола. Общо взето без особено съобразяване извънградското е 4.2-4.8, градското е 5.2-5.8. Един нов дизел би харчил също толкова, примерно 308 с 1.6 BlueHDi. Ако човек е пред нова кола, изборът е спорен и труден.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

За нова кола не е много труден-разликата в цената все още е голяма и е спорно доколко се отблагодарява финансово. Засега на мен най-големия плюс на хибрида е факта, че не се налага много често да влиза в сервиза...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Да, голяма е, но примерно базови Фокус или 308 срещу Аурис комби или Приус. Като им се добавят нещата, които идват стандартно с HSD, цената не е особено различна, дори може да станат по-скъпи от хибрида. Има и още 1300 лв разлика в данъка за периода на 5-годишния лизинг.
Та - спорно е според мен, ако е за повече градско - по-скоро хибрида, ако са наполовина или повече извънградско - по-скоро дизела.

А по повод разхода - в бруталните жеги (37-42 градуса беше) от около 5 отиде на 6.5-6.8, както и че не ускорява добре. Леко се поизплаших да не е процнала батерията, оказа се че при много високи или ниски температури управлението я пази и не я ползва и зарежда особено.

Та ето недостатък на хибрида: студено - леко завишен разход, защото пали по-често мотора, за да поддържа температурата му; много студено - не ползва особено батерията и доста завишен разход; много топло - пак. Скоро може да има "продавам приОс, бартер за форТ дизел" :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

pishhko

Преди 3 години карах на тест драйв Аурис хибрид. Градско даде 6.5/100 за около 50км градско/околовръстно.
Извънградско минаваше 6, магистрално не знам.

В този момент, представителя на тойота в колата ми обясняваше как неговия аурис 1.4 D4D гори 5/100 градско и под 5 извън.
Каза, че за него единствения смисъл от хибрида е това, че е "по-чист" и "по-тих".

За мен хибридната технология и особено на тойота е нещо много яко и не бих се кахърил за 1 литър нагоре.  В приус съм се возил и винаги ми е било супер приятно като се кача в такава кола: тиха и високо-технологична. Бих си взел дори rav4 hybrid на драго сърце, ако имах парите.

Pyrhel

#57
Интересното е, че Аурисите са със същия бензинов двигател, същите електромотори и същата батерия, а дават по-висок разход - в Тойота форума също много такива твърдения има. От Тойота обичат да си играят с предавателното число на диференциала, вероятно при Аурис е различно и може и от там да има някаква разлика.

Днес - нов мод. Приус 3 преди фейслифта има фабрични дневни светлини в дългите на по-ниска мощност, след фейса са с диодни светлини отстрани в бронята, където са мигачите и фаровете за мъгла. Хич не го харесвам това с дългите за DRL и реших да направя изпитания мод от Мондеото - да преправя фаровете за мъгла в DRL, които да се пускат и спират автоматично при палене или включване на фаровете. Друго нещо, което се среща само за определени пазари преди фейса са автоматичните фарове. Всъщност колата има сензор за светлина - регулура яркостта на навигацията и таблото според външната светлина, същия сензор се използва и от фаровете. Лесен мод е - да се вземе лостче от Авенсис или Приус, което има позиция ауто и да се прекара 1 кабел. Реших, че 100 лева за лостче не ми се дават и сложих ключе над краката, там поставих и ключето за дневните - в една от свободните дупки, които по спомен са за американските модели с допълнителни сензори.

Леко преправяне на инсталацията, 2 реленца, бушончета, увиване, двойно ключе с 2 позиции и вече няма да пипам нищо. Можеше и без ключетата, но искам, ако ми се наложи по някаква причина, да мога да спра дневните и автоматичните. В Приуса живее и част от инсталацията на една Сиера за донор - 2 релета и малко кабели :))

Ето нагледно резултата от интервенцията: https://www.youtube.com/watch?v=irinXb8xRAk

Малко инсталация от Сиерата :))
[attach=1]

Ключетата паснаха като у тях си, с мнооого леко рязане на кората:
[attach=2] [attach=3]

Като в училище - "Труд и техника" :))
[attach=4] [attach=5]
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Аз бих си взел лостчето, харесвам оригиналните неща. Но всеки си решава как да си модифицира колата (rofl)
Важното е да си доволен от резултата.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

#59
Аз вече забравих за него, откакто съм "активирал" дневните и автоматичните, не съм пипал това лостче :D А и 100 кинта за 2ра ръка: (puke)
Разбира се, бих го сменил веднага, когато изпадне някое за 10лв (т.е. никога :)))

Да използвам поста за малко ъпдейт - 3-4 месеца, а съм на 8 000км вече. Както писах и преди - жегата много мори разхода, явно си пази батерията. Установих, че с климатик определено е по-икономична - с него се охлажда и батерията. Преди няколко вечери излязох и на тръгване нулирах единия трип, когато няма трафик и се кара еко/ико, разходът е отличен, но невъзможен през деня - жега, трафик, светофари, ускорения, за да не се пречи и съм виждал до 6/100.

[attachimg=1]
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.