Питане за бобината

Започната от marginat, 05 Януари 2017 14:03:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

marginat

Става въпрос са форд ескорт... от известно време не пали нещо има проблем с контактния ключ и намерих кабела който идва от стартера и директно го свързвам с (+) на акумулатора но не иска да пали ... извадих едната свещ с кабела който идва от бобина проверих не пуска искра иначе до бобината кабела който е отива ток до там ... може ли за това да няма  искра че въртя стартера директно от + на акумулатора, а не през контактния ключ


ivchotr

Ами ти контактния ключ трябва да го завъртиш в положение "контакт". Ако до свещта идва ток, но самата свещ не дава искра, очевидно проблемът е или в самата свещ или в лулата към нея. Не казваш обаче другите свещи дават ли искра или не. Проверката предполагам я правиш след като си опрял резбата на свещта на сигурна маса. Най-лесно е да провериш с нова свещ, дали проблемът е там или другаде.

marginat

Пробвах с нова свещ на контакт, на сигурна маса със всички свещи и кабели и няма и няма искра...ток идва до бобината и от там нататък по кабелите и свещите няма... струва ми се за това че не въртя стартера през контактния ключ за това не става искра

TourneoRS

Щом до бобината идва, а нататък няма, логично е проблема да е в нея.
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

ivchotr

Явно не съм чел внимателно първия път. Да, щом до бобината идва ток, значи контактният ключ си е свършил работата. Останалото го прави прекъсвач-токоразпределителят (някои му казват Делко) или ако не е с механичен ПТР, електронното запалване (някои му казват комутатор). Не знам твоята кола как е, предполагам е с електронно запалване. Та те карат бобината да освободи високото напрежение, генерирано в нея, в точно определен момент. Идеята ми е, че бобината може и да си е здрава, но запалването да не е.
Преди време се наложи да спасявам един роднина, дето беше закъсал на "Хемус". От магазина взех бобина и запалване с уговорката, че като разбера на място какво му е на дъргела (Ауди 80), неизползвания чарк ще му го върна. Оказа се запалването.

К.Методиев

На мен пък ми интересно как установи че има импулс до бобината, плюса ти е постоянен, а масата идва от едиса, та това дали имаш инпулс става със светодиод най лесно, тези коли най често не палят като им липсва масата на компа, тънък кабел от страни при акумулатора е масата.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

marginat

пробвах със светодиод и само когато е на контакт токава светва.... нз и аз всеки различно ми казва направо ме ушашавихте... хаха

К.Методиев

Цитат на: marginat в 07 Януари 2017 11:00:30
пробвах със светодиод и само когато е на контакт токава светва.... нз и аз всеки различно ми казва направо ме ушашавихте... хаха

Когато въртиш на стартер трябва да мига, ако не мига проблема ти е в едиса или датчик колянов вал!

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

marginat

ще пробвам дали като въртя дали мига... ама вече на пролет че не виждам къде ми е колата

marginat

пробвах когато е на контакт извадих и вкарах буксата на едиса и се чу бензиновата помпа като вкарах буксата ... и това ме кара да си мисля че едиса работи


marginat

ето я бобината