Играещи обороти и цъкащо реле r17(k32 i P30) Escort VII

Започната от vankatarusiq, 05 Юли 2016 17:36:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

vankatarusiq

Колата е ford escort VII HB 1.6 ztec 90hp 95г. Когато е студена няма проблеми но минели 70-80градуса започва да тресе и губи мощност все едно недостига гориво .Когато е на празен ход скача от 1300-1400 до 500-300 оборота но първо r17 реле цъка. Сменихме кабели,свещи,ламбда,платката с релета и бушони(така ни казаха от елком че грешката е в платката) но не се оправя.Доколкото знам р17 отговаря за климатика а климатик не е пускан.


Mondeicho

На един познат Вектрата 2003 г при пуснат климатроник му цъкат релетата. При него за пръв път чух за такъв феномен. Явно и при нашата марка го има. Когато пуснеш климатика продължава ли да го прави?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

opex

Доста трудно се хваща такъв проблем като е през интернет, но може да опитаме.
1. В момента нямам достъп до диаграмите, а и не знам по коя маркировка сте се ориентирали, че се нарича именно R17, така че би ли направил снимка на въпросното реле R17 за да се ориентирам кое е?
2. Междувременно, ако приемем, че наистина прицъква реле съответстващо на климатика без той да е активиран, ще е добре да се прегледа инсталацията около двигателя.
Компютъра се намира в краката на пасажера, под жабката, на колонката на вратата зад пластмасовия капак. От там снопа с проводници излиза през купето към двигателя, минавайки зад подкалника излиза при акумулатора и от там се разпростира към датчиците покрай мотора. Може да проверите за напуквания на изолацията и оголени проводници и ако има такива да бъдат добре изолирани. Същото важи и за останалата част от инсталацията.

3. Също да питам, дали това реле не прицъква като следствие при притрисането на мотора като тръгва да гасне или първо релето прицъква и тогава започват магариите?

4. Като при всеки ескорт/мондео от тия години може да се очаква, че дебитомера или е мръсен или не работи. Може да се пробва да се почисти, но не трябва да се докосват елементите му, а спрея трябва да се изпарява веднага и е желателно /да не казвам задължително/ да не остава следи. Другия вариант е просто да му се извади буксата.

5. Когато датчика за температура на входящия въздух е прецакан или въобще има какъвто и да е проблем с него, обикновено тия мотори вървят добре студени и като загреят стават много мудни. Не е задължително и твоя случай да е такъв, но е добре да се провери и почисти поне с обезмаслител да светне. Това е по-скоро към проблема с вървенето, отколкото с притрисането, така че може да се остави и за на края. Ако си с пластмасов всмукателен колектор този датчик се намира на въздуховода малко след дебитомера. Ако си с алуминиевия всмукателен колектор е малко по-кофти, защото е завит от задната му страна, откъм купето и кофти се вади буксата, иначе се развива с камък 19 или 21 нещо от сорта и тресчотка.

6. И последно (за сега), но може би на първо място по важност - задължително проверка на всички вакуумни маркучета и пътища отиващи към всмукателния колектор. Това включва
- управлението на клапата за рециркулация на купето,
- ЕГР - ако колата има ЕГР (което не е задължително, но някои имат) - извадете му вакуумното маркуче, което го управлява и го затапете.
- система за пускане на свеж въздух в изпускателния колектор
- картерна вентилация - при тази система има един клапан който се намира зад изпускателния колектор откъм бобината (има лесен достъп до него). Този клапан с годините може да блокира или да не работи правилно и общо взето да стои все отворен, като така към мотора минава допълнителен въздух неотчетен от дебитомера и понеже сечението не е малко количеството въздух е голямо, и компютъра се опитва да коригира постъпващото количество въздух чрез клапана за празен ход и се започва едно подобно клатене на оборотите. Та, от тоя клапан тръгва една метална тръбичка, която минава под бобината и след това зависи пак дали си с пластмасов или с алуминиевия всмукателен колектор. Ако си с пластмасовия, от задната му страна ще видиш един по-дебел маркуч да излзиа по средата, той води до тая тръба. Ако си с алуминиевия всмукателен колектор, въпросната метална тръбичка като мине под бобината, с Г-образно гумено маркуче-преходник влиза към един щуцер на инжекторната пита...абе към мотора. Въпросния щуцер може да се затапи с някакво маркуче, на кето другия му край също е затапен с някакъв болт - идеята е да не влиза въздух към мотора.
Идеята е да се накара мотора да поема въздух само от едно място - през дебитомера.

7. Ламбда сонда - може да е заминала, може и да е читава, но при така работещ мотор е възможно да даде такива отклонения, че някой (и повечето пишман диагностици и гайко-завивачи по сервизите) да я помислят за заминала. За това може да се изключи от буксата и. Ако всичко е наред мотора трябва да държи нормални обороти и без нея.

8. След като се направят тези неща изключете акумилатора за 1-2 минути да се ресетне компютъра и вижте какъв е ефекта.

п.п. И един съвет - понеже в Хасково и околностите надали някой има интерфейс и софтуер за четене на живи данни и грешки от компютъра в кой да е сервиз най-честия подход е "Абе дай да сменим това и това пък да видим какво ще стане" - направете си сметката дали не е по-добре тия пари да не ги дадете за една екскурзия до София, където има кой да я пипне така че да залети /освен мен, аз напоследък нямам почти никакво време/ :)


ппп Другите коли са с доста различни системи, та аналогични примери не вършат работа и по-скоро объркват. А и човека е написал, че климатика не се пуска.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

vankatarusiq

Малко по-късно ще направя снимка на платката тя е 3модел от 95 до 98 също така ще направя и клип какво става...Днес се появи и нов проблем студена като я запалих  500 оборота и гаснеше докато не стопли малко

opex

qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

opex

Тая тема трябва да се лепне като sticky за пример.

Въпреки че знам колко комплексен е проблема отделям време и труд да напиша поне основни неща, които далеч не са достатъчнни, в дълъг пост. Автора - изчезва.

В следващ момент, ако липсва отговор в такава тема - буааа, рев, плач, тръшкане къв е тоа форум, кви са тия юзъри, уж гоеми разбирачи ама все си траят... и т.н.
И за какво? Дори след като си решат проблема, заради който са дошли да питат, адски малко хора си правят труда да се върнат да пишат как по-точно са го решили, или едно мерси.

То така е, като си мислят че в един форум има само ботове дето знаят всичко и отговарят автоматично, а не човешки същества с тяхно време за (не)губене.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique