Проблем със страничен наклон Ескорт мк5 ХR3 (130hp)

Започната от Kiler_xr3, 24 Март 2015 12:59:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Kiler_xr3

Колеги при последния стенд които правих страничния наклон и на двете гуми отчете около 3,5 градуса,първо се отвори дясната ,след около година и лявата ,хварлям гуми на всеки 10 000 км,вече се усеща и напрежение в реиката при завиване.Колата няма удъри.
Някои имал ли е този проблем и какви са начините за разрешаване


opex


Между двете 'плоскости' в ляво и дясно влизат носачите и през дупките минава болта за средния /малкия/ тампон.
1. Такова разкрачване се получава най вече от скапване на малките тампони на носачите. Реглаж/проверка се прави почти задължително моментално след смяната на носачите с нови.
///Като сходимостта трябва да е не-повече от +20* МАХ!, а не както е заредено в програмите по сервизите. За мен лично перфектните стойности са ~+7/+8* на колело или 14-16* обща сходимст. Защо се прави задължително реглаж - заради доста смотания дизайн на това окачване, при което ако предницата е дори леко отворена, усилието на малкия тампон е голямо, и ства прогресивно огромно колкото е по-отворена. Съответно с това идва и разкрачването///
2. АКО носачите са ти нови и здрави, както тампоните така и шарнира, разкрачването на гумите може да е
или от разкрачване на самото магаре в предната част, където е малкия тампон
или от крив пълнител на амортисьора или амортисьора като цяло
или от крив шенкел.

Говорихме за свиване горе при лагерите, но при теб първо е клекнало от едната страна, после и от другата, освен това за такъв наклон свиването горе трябва да е повече от забележимо. За това го изключвам като вариант. След това като тръгнеш на долу ако си 100% сигурен, че амортисьорите са ОК, и че носачите /тампони, шарнири/ са 100% наред, вариантите за мен са шенкели или магаре. Като според мен ще се окаже магарето на края, но трябва да идеш в сервиз, в който разбират, а не в сервиз, в който са ти приятели.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

naskoto__

При страничен наклон търси проблем в Макферсона(лагер,тампон).При мк5 доколкото се сещам си е точно на 0 градуса,при мк 6 са с малко по-голям наклон.Оносно носачи и тампоните им,там не може да се постигне такова отклонение,там усилието е перпендикулярно на наклона на Макферсона.Огледай хубаво тампоните откъм бомбето,ще се види с просто око ако там има нещо криво.

opex

Той е с разпънка между бомбетата. Когато я е слагал болтовете били свити с около 1см, точно колкото и при мен, когато слагах разпънката. Във всички случаи не е от тях.
Ако продължим надолу лагер/тампон се усещат когато са заминали - или затяга при въртене, или тропа, пука или пропада просто колата. Във всичките случаи наклона на колелото не се променя. При мен от дясната страна беше пропаднало както си трябва поне 3см, цяло лято карах така миналата година, карах на Дракон, пътувах с хора и багаж - без промяна в страничния наклон. Да не говорим, че и самите пружини я снижаваха ~6см.
Продължаваме надолу - пълнителя на амортисьора - от него като нищо може да се получи такъв налон. Но той казва, че и двата са здрави. (не че това напълно изключва варианта)
Крив шенкел - също е възможно.
Но - той казва, че първо е полегнало колелото от едната страна, а скоро време след това и от другата. При това положение последните два варианта ми се струват много невероятни. Плюс това тези два варианта се случват най-вече при тежки удари например в бордюр, дълбок трап и тн, каквито той казва, че няма. (и пак фактора: и от двете страни за кратко време)
Пак продължаваме надолу - носачи - казва, че ги е сменял с нови проблема остава.
И остава разчекнато магаре. Не е като да не се е случвало. В другия форум май скоро прочетох на някой се разкрачило така или поизгнило било от едната страна, та ставало ли за кърпене и отговора беше, че магарета има бол и се сменя лесно.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique