1,6 dCi vs 2,0 HDI

Започната от pAbLo, 19 Ноември 2014 10:37:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

pAbLo

Наскоро ми попадна един такъв френски напомпан дизел - 1,6 130 коня 320 НМ...
Обаче нещо конете и Нютоните му спрямо старата печка на ПСА в Макса ми се губеха...
Според вас от къде идва това разминаване ::)
Макса от 2000 оборота до 3500 рита като магаре и чак радва с тяга,а 1,6цата една такава... праволинейна.
Както е на 1800,така е и на 3800 ???
Дали заради по лекото купе обаче,турбо лага беше по неосезаем :-X
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D


Alexi

моторите на Форд имат overtorq ,накъде 10-15% нютони отгоре при подаване на газ докрай - то е софтуерно направено ,много приятна фунция е според мен и за това тегли доста повече а и 1.6 дци по начало е по малко коне и нютони .. това е нов мотор на Рено ,съществува във вариант с 2 турбини и 160 коня :)

hotblooded

 За да даде 1.6 толкова коне колкото 2.0 - трябва в 1.6 да натъпчеш толкова въздух колкото в 2.0 - тоест трябва да го "натъпчеш" до по-високо налягане, за което се иска и време ( за да прекараш въздуха и за да реагира самия нагнетателен апарат и да достигне максималния си дебит), а самия въздух се нагрява повече и трябва да бъде добре охладен в кулера - всичко това спъва 1.6 въпреки равните коне с 2.0. Вярно - печели се до някъде че 1.6 е по лек и самите му части са по леки и се развърта по-бързо, но другото не е малка спънка.

pAbLo

Не мисля че мога да намеря ТТ данни на двете турбини,но TDCi-то има ЗВЕРСКИ лаг под 2к min-1.
Доста често из града ми се налага да се наместя по-бързо из лентите и този отзад мрънка че го засичам, а реално е бил на дистанция без да си пречим.
И след малко........ Буф торка се появи (rofl)
А тази въшка уж е по-малък обем а не се давеше така жестоко.
Вървеше все едно турбо-бензинка с плавно разгръщане на въртящия момент

Хммм... турбото спуулва от рано и държи до 2500оборота ::)
Хааааааа - според кривата е 300Нм а по каталог пишат 320...

Фокус графика - от 1500-2000 тепърва гради 300НМ...
Почва да ми се избистря :))
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D

Alexi

това второто е някаква дино графика след ремап та не е много меродавна .. гледаш си по каталог на колко оборота ти е максималния момент - от тия обороти реално имаш турбо ,надолу няма никой ( графика 1 ).. на моя мотор са 1750 .. аз съм си изградил един стил на каране с който не допускам оборотите да падат под тия освен на 1-2 предавки където си има тяга и под тях ,и не усещам особен лаг

pAbLo

Вчера набързо я намерих...
Тази е по реална.

Проблема ако се нарича проблем,е при 1-2ра предавка с 20км/ч.Първа ще забие муцуната и ще изоре асфалта после,2ра е с дупка...
И затова ми стана странно как 1,6 го прескача този момент,при условие че е доста по напомпан и БИ трябвало турбината да е по-голяма ::)
Иначе любимото ми е от 3 всичката газ и си все едно на влакче,а при Рендето ... нищо такова.
Нямаше гъдел :-X
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D