Ръководство за ъпгрейд на спирачки на форд ескорт след 93г.

Започната от S.Stoyanov, 23 Юни 2014 01:24:43

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

S.Stoyanov

Смяна на предни спирачни дискове и апарати:
1.Вариант-преминаване на дискове на 260мм-необходими неща:
-апарати от мондео мк1/мк2, кугарт или ескорт РС с накладки за тях;
-дискове на 260мм-по възможност от форд ескорт РС;
-4 болта 25х12мм и дифтунги за спирачни маркучи.
Стъпки(разглежда се вариант с апарати от мондео и дискове от ескорт РС)
-свалят се старите апарати и дискове;
-отворите на шенкела, където се захваща съпорта на спирачния апарат се разпробиват от 10 на 12мм(ако се използват ескортови мисля е няма нужда от разпробиване);
-монтират се новите дискове и апарати, като съответно се обезвъздушава спирачната система, ако се използват дискове от мондео, поради разликата в офсетите на 2-та диска(ескортов и от мондео), вариантите са или подлагане под диска с 3мм(шайби или по възможност фланци) или отъняване на съпорта с 3мм там където ляга към шенкела.
2.вариант-преминаване на дискове на 280мм-необходими неща:
-апарати от мондео мк1 2.5(тези са с по-големи накладки),от мондео мк2 2.5, кугърт 2.5 или от сиера/ескорт косуърт и съответно накладки за тях(пак казвам има разлика в накладките независимо, че се ползват едни и същи дискове);
-дискове от гореизброените модели-единствената разлика е в офсетите на дисковете-мондеов спрямо сиера/ескорт;
-болтове 12х25мм.
Последователността на работа е същата, като при предната смяна, но тук задължително се налага подлагане под диска или отъняване на съпорта при мондеов диск или подлагане между съпорта и шенкела при дискове от сиера/ескорт.

Смяна на задни барабани с дискове-тук вариантите също са 2-със заден мост от ескорт РС или с задни дискове от фокус мк1.Ще разгледам само с тези от фокус.Необходими неща:
-задни дискове от фокус мк1 независимо от модификацията;
-задни спирачни апарати с накладки от фокус мк1;
-жила за ръчната, от там от където се разделят от фокус мк1;
-задни лагерглавини от фокус мк1;
-предни спирачни маркучи от фиеста мк3 ползвах аз, но мисля че и от мк4 също стават;
-ъглошлайф с диск за рязане и шлайфане.
Махат се старите барабани на ескорта(абсолютно целите-с главини и всичко).Сваля се планката на жилата на ръчната, от която те се разделят на 2 и захватите и се преправят спрямо фокусовите такива.Монтират се лагерглавините от фокуса, като местата им съвпадат с тези на ескорта.Налагат се дисковете с апаратите и се вижда, че механизма за ръчната опира в моста на ескорта, изшлайфва се докато легне добре и има място да се захване към главината.Сменят се маркучите на ескорта с тези от фиестата и всичко се монтира в необходимата последователност, като се сменят и жилата за ръчната с тези от фокуса.Обезвъздушава се спирачната система.

Съжалявам че нямам снимки. но съм се опитал да напиша всичко максимално ясно.И трите сменя описа съм ги пробвал и всичко става, но всеки го прави на своя отговорност.


opex

///за предни 278мм от Мондео мк1 v6/4х4 и задни от Фокус мк1///
Автора не носи отговорност за негативни последствия от процедурата, действайте умната на своя отговорност.

Отпред - като се има предвид, че вече е изпилен и подготвен съпорта както трябва. Уверете се преди това и мерете, при мен от едната страна се оказа, че въпреки пиленето диска все пак търкаше в него доста, за сега не знам защо, а от другата страна си заспа.

-сваля се гумата ???
-отвива се спирачния маркуч от съединението му с металната тръба - много, МНОГО, МНОГО МНОГО!!!!!111еднодве -внимавайте да не заоблите 'гайката' с евтин ключ, може да са особено много запекли и ще се вкарате в приключение (има разни техники с нагряване с газова лампа/оксижен и тн, но се консултирайте с майстор ако не сте го правили!)
-маха се R-скобата на "кериъра", избива се заключващия щифт
-отваря се кериъра/апарата и се маха заедно с накладките
-отвива се и се маха съпорта - 2 болта с камък 13
-маха се старият диск ::)
-разпробиват се дупките на шенкела с 12мм - свредлото на бормашината да е перпендикулярно на равнината свързваща 2те дупки отвсякъде (щот ко прайм ако кажем да е водоравна, пък колата е наклонена на крик), и също да е централно в отвора, не ляво-дясно или на чорчик :D (ако е завъртян волана..)
-стандартните болтове (които трябва да са взети с целия сетъп най-добре) може да са по-дълги и се налага да се скъсят, иначе опират в диска - мерете!! преди да режете
-слага се диска - трудно е огъва да влезе ако преди това сте монтирали съпорта...
-захваща се съпорта
-захваща се апарата - преди това се уверете, че имате подходящия номер шестограм? ако са дошли разглобени
-свързва се спирачния маркуч
-обезвъздушаване :'( ако няма повече работа по спирачната с-ма

Отзад - има се предвид, че всичко е подготвено, с маркучи от фиеста/пума ('95-'02) /предни от фокус ставали, но не съм проверявал дали е така/
-сваля се гумата (rofl)
-отвива се спирачния маркуч от съединението с металната тръба - прочетете изречението с големите "много"-та по-горе ако е сте.
-отвива се централната гайка държаща лагера и барабана /камък 27-30?/ и въпросните се махат
-откача се жилото на ръчната спирачка и се изважда навън
-отзад се отвиват болтовете държащи главината - камък 17 и тя се маха и те се пазят! (чети по-долу)
-разпробиват се двата нита държащи кръглото 'нещо..', на което е накичен целия спирачен апарат и се маха
-трябва да се изпили моста от едната страна там, където се хваща главината иначе лостовата система за ръчната спирачка опира в него (ще кача снимка в процес на пилене къде се пада горе-долу) едит: http://prikachi.com/images/254/7449254g.jpg снимката е голяма, за това е линк, в общи линии е защрихованата част, мерете при затворен спирачен апарат, захванат с болтове
-при желание може да се занити ламаринения щит на фокусовия сетъп, аз не го занитих понеже е безсмислено, захваща се така или иначе с главината
-маха се ABS сензора - пречи! :D (налага се модификация/релокация)
-захваща се фокусовата главина - аз използвах 4те болта от Ескорта, желязото на моста е по-дебело от това на фокуса и фокусовите болтове са малко по-къси.
-монтират се съпорта и спирачния апарат както им е реда, ако въобще са махани.
-свързва се спирачния маркуч към с-мата.
-обезвъздушаване :'(

Ръчната спирачка - трябва да имате жилата от фокуса заедно с кантара под лоста за ръчната
за съжаление нямам снимка, но ще се опитам да обясня. Описвам г/д моите стъпки, друг може да подходи различно.
-махат/местят се топлинните щитове стоящи между изпускателната тръба и купето ако има. Над тях са жилата и кантара на ръчната
-махат се скобите държащи жилата от барабаните към купето и се издърпват за по-удобна работа
-за по-удобно се маха маншона на ръчната спирачка и се отвива до край регулиращата гайка
-лоста се вдига до край и шпилката се избутва от водача
-под колата жилото идващо от ръчната се откача от кантара - дърпа се малко гумено тампонче назад /ако има/ и Т-образния край на жилото се избутва и измъква от кантара
-взима се фокусовия кантар с жилата и се пробва да се вкара Т-образния край на жилото за ръчката да се вкара в дупката по средата - няма да влезе, но идеята е да ви насочи, че тя трябва да се разшири така, че Т-образния край да може да влезе с жилото и всичко става тамън.
-пластмасовите краища на бронята на фокусовите жила влизат там, където със скоби са били закрепени ескортовите жила. След като се свърже системата няма шанс да изпаднат.
-прекарват се жилата назад и се прикрепят подходящо да не висят (малък е шанса да останат здрави пластмасовите щипки, за това бъдете креативни)
-в купето шпилката с жилото се вкарва обратно във водача на лоста на ръчната спирачка, а регулиращата гайка се завива само няколко оборота
-отзад жилата се закачат към механизма за ръчна спирачка на спирачния апарат
-регулира се ръчната по вкус

снимки имам супер малко, че ми се отели вола и нямах време да снимам
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

S.Stoyanov

Е браво Саше, ти си го описал много подробно, разбрал си къде опира, че иначе няма хващане отзад на апарата.Браво още веднъж за описанието.

naskoto__

Само едно малко уточнениице-захващането на лагер-главината към моста до 95 та и след 95 та са различни като отстояние на 4 те отвора(тествано и установено от мен с голяма доза разочарование  :D).Евентуално такава модификация с главини от Фокус,няма да е лесна при коли преди 95 та година(