Форд Фокус mk1 1.6+Турбо К03

Започната от JoroM, 01 Април 2014 21:56:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

JoroM

Бурканя се явява кеч-кен хоум мейд. Събира се в него масълцето, и после го изтеглям от там и го наливам обратно на мотора. Изходящия щуцер съм го оставил свободен, защо питаш? Имаш нещо предвид ли?


Радко

Мисля да правя и аз да. Да не ходи в колектора директно, че цапа 3ти и 4ти цилиндър (по свещите го видях). Така си е направено, че вакуума е по към тези 2 цилиндъра. най-вероятно нещо като твоето ще измисля и аз да направя

JoroM

#32
След две години с временния кулер, се наканих да сложа хубав челен кулер (MB C200-Kompressor)





Използвах тръби от турбо-пътища които намерих в моргa...не знам от какви коли, на 50мм са.



niko_nsg

Колега,Фокуса е лудница! Ъп-вай темата от време на време с нещо ново,дори и само снимки да са,на доста хора им е интересен твоя вълк в овча кожа! :)

JoroM

Ок, ама няма нищо ново. Ако има някакви нови подобрения, да ъпвам, ама като след кулера не съм правил нищо по колата...
Ако има нещо ново, ще пиша.

JoroM

#35
Писах че зимата разкарах временния кулер, който не седеше пред радиатора, а под него. Сложих кулера от  мерц, и бях много доволен как се получиха нещата! Обаче със затоплянето на времето, при настъпване на колата, тя взе да прегрява...а преди при същото каране, не го е правила. Разкарах новия термост на 74 гр.от мястото му, и сложих термостат от Рено на 75 гр. в горния маркуч на радиатора...имаше подобрение, но не каквото исках! По едно време карах и без термостат, пак прегряваше при настъпване. Почнах да връщам назад лентата за да открия какво съм объркал...но понеже все правя някакви промени по колата ми отне време за да проумея че всъщност поставянето на кулер пред климатичната пита и радиатора са причината за проблемите ми с охлаждането. На другата ми кола пак са наредени кулер, климат. пита, радиатор...но нямам никакви проблеми с охлаждането! Почнах да се чудя защо при едната няма проблем, а при другата има. Тогава взех да ровя за инфо еднакви ли са радиаторите на фокус мк1 ...и се оказа че не са! Два вида са: с дебелина 20 мм и дебелина 26 мм. На 1.4, 1.6, 1.8 е 20 мм радиатор, а на 2.0, ST, RS и всички дизели е 26 мм! Освен че е по- дебел с 6 мм, 26 милиметровия е с доста по- гъсти ламели от 20 милиметровия и има два канала за циркулиране на антифриза в повече. Намерих си 26 мм радиатор от автоморга, промих го доста добре с вода и препарати, монтирах го. Разкарах климат. пита понеже така и не ми работи климатика....компресора изтърва фреона, а нещо не ми се дават 200-250 лв за да тръгне...за тунинг ще ги дам, но не и за климатик който ползвам 20 пъти през лятото. Вече съм минал над 500 км при температура 24-28 гр, и здраво каране на извънградско по байри и завои ( Бс- Варна). Нямам никакво прегряване за тези 500 км, температурата достига макс 98-100 гр, спада до около 80( веднъж падна до 72) понеже термостата от Рено е малко инертен като стане въпрос за затваряне и мотора се преохлажда леко..това никога не се е случвало с ориг. радиатор....сами можете да си направите изводите колко по- добре охлажда 26 мм радиатор спрямо 20 мм. Да поясня че ориг. ми радиатор вътре беше като нов в сравнение с този който взех...затова и го промивах толкова много, и пак не го докарах като оригиналния ми...обаче охлажда! През цялото време изпарителя ми беше последователно свързан, и през ум не ми е минавало да го свържа паралелно, или да правя байпаси! Колата съм я купил с водна помпа с метална перка, прилича ми на HEPU. Първоначално термостата от Рено беше в началото на горния маркуч, впоследствие го поставих в края на маркуча - точно преди входа на радиатора. Като беше близо до мотора, част от отворите на термостата през които минава антифриза, се затапваха от сгъвката на маркуча...сега вече няма такъв проблем.
Така че колегите които имат проблем с прегряването на фокус 1.6 могат да ползват моя опит и веднъж завинаги да си решат въпроса с прегряването като сложат термостат от Рено в маркуча, и сменят радиатора с 26 милиметров а не да се занимават с байпаси и др. подобни...байпаса не решава въпроса с малкия радиатор.
На брат ми фокуса е също 1.6 но е фейслифтов, никога не е имал газ, но на извънградско началото на Май месец държеше 106 гр.

JoroM

#36
V1:


V2:















marti1996

фокусчето е страхотно, не съм в час много много и да те питам защо му сваляш компресията ? как се прави ?, по-голяма компресия не значи ли повече мощ ?, трудно ли пали зимата ?

JoroM

#38
 8) Разрежда се с по- дебела гарнитура и по др. начини. При турбо- бензина степента на сгъстяване трябва да е по- ниска от на атмосферка, затова съм го разредил, иначе ще се счупи мотора. Моя пали и лято и зима докато чукна стартера.

Alexi

Марто не бъркай компресия и степен на сгъстяване :)


JoroM

Всъщност преди разреждането фокуса ми имаше компресия около 15,5 бара, заради спечените маслени сегменти. При мотори 1.6 със степен на сгъстяване 11:1 нормално компресията е 12 - 14 бара ( при 206 1.6/16v и фокус 1.6 които не горят масло). След разреждането на моя мотор компресията му е  около 10 бара.

JoroM

#41
Минавам на 300 мм дискове отпред - имам апарати, дискове и накладки от Мондео мк3, дисковете ще ги разпробивам на 4  x108...'' месо'' има достатъчно, офсета ще го боря с шайби или фрезоване ако не идва. Нямам единствено шенкели...по принцип за тази конверсия се ползват шенкели от фокус СТ...ама нещо ги няма тея СТ- та по моргите. Ако някой има шенкели от СТ за продаване, може да се свърже с мен. Друг вариант е използването на шенкел от фиеста...от снимките които гледах, най- близък като дизайн до шенкела на СТ е шенкел от фиеста zetec- s 1.25 след 96- а. Обаче при фиестите датчика за абс- е е външен - стои между диска и лагера, а при фокуса е магнитна гривна между лагера и карето...не знам буксите им еднакви ли са, и дори да са еднакви, дали ако ги свържа с абс системата на колата, ще ми работи абс- а???


lazarkk

Дискове от фокус ст не са ли 4х108 на 300мм фабрично? Да не се занимаваш с дупчене.

JoroM

#43
Предпочитам да се занимавам с дупчене, вместо да купя нови( щото втора употреба няма откъде) а нови са около сто кинта броя.


Така на око, офсета изглежда еднакъв на диска от фокус ст и от мондео мк3.

Focus mk1 ST(300mm):



Mondeo mk3(300 mm):



S.Stoyanov

Имат 3мм разлика.На мондеото е с по-голям офсет.По добрия вариант в такъв случай поне според мен е фризоване на съпорта там където ляга на шенкела.За всеки случай можеш все пак да си провериш по каталозите за части какви им бяха размерите на дисковете, но мисля че не греша.

JoroM

#45
Гледам снимките, които аз съм правил лично, и не виждам никаква разлика в офсета отпред на диска. Освен това, намерих инфо в чужд форум, че освен размера, и офсета им е еднакъв, и само трябва да се разпробият за да се ползват дисковете от мондео..така че аз си мисля че дисковете за фокус ст и мондео мк3 са еднакви, с изключение на отворите. Виждам само една хипотетична възможност да имат разлика в офсета - ако диска от фокус ст е по- тънък от на мондеото при отворите за шпилките( който е дебел 8 мм при мондео)...тогава може да се получи разлика при монтирането, но тогава просто ще подложа  шайби на болтовете между супорта и шенкела. Някой знае ли колко е дебел диска на фокус ст при отворите?
Кажете нещо за абс-а...ще ми работи ли абс-а със стария тип датчик? Другото което ме притеснява е че на фиеста мк4 и мк4,5 - фейслифта от 99-а, както и на мк5, отворите за кормилни накрайници на шенкела са  за по- малък конус - 13,5мм а на фокуса е 15мм в най- широката част...та може би и накрайниците се сменят, ако се ползва шенкел от фиеста??? Сега ще гледам шенкели от ескорт след 95-а...ако отвора за корм. накрайник е като на фокуса, значи такъв ще търся, но и там датчика на абс- а е с външното метално колело между диска и лагера...
Ако някой знае нещо по въпросите ми , да помага...

К.Методиев

Само да добавя, че дискове на фокус ст170 на феродо бяха някъде около 130лв комплект като вземахме преди време.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

JoroM

#47
Дисковете вече съм ги избрал, марка A.B.S. - Холандски са, производство преди 10 години...всъщност 2002 г. А относно дисковете на Феродо...феродо си опаковат китайци поне от две години - феродо за фокус мк1 и ремза - китайски, с гадната отливка, дето се пукат по ребрата. За VW 1.8 t 288 мм, дисковете на феродо, ремза,мейле,старлайн,лпр и т.н. - китайски, с еднаква калпава отливка са всичките, само на ремза си пише че са made in china...другите  не пишат къде са им произведени дисковете. Е моите, за мондео, вярвам са далеч по- добри от китайските, най- малкото не вярвам преди десет години в китай да са правили дискове за мондео. А и отливката им е добра, така че ще ползвам тях.

Ако някой се чуди какво имам предвид под калпава отливка ,ето снимка: моите за мондео и ръждивите пак за мондео - нямаха никакво износване, но ребрата им нямат никакво заобляне в основата и такива дискове се пукат точно там - усетих го на мой гръб това...никога повече няма да си взема дискове на които ребрата им нямат заобляне в основата...а колкото е по-голямо заоблянето, толкова по-добре, всички хубави марки дискове ( ате, текстар, бош и т.н.) са с голямо заобляне, китайските - с малко, или никакво като ръждивия.

Mondeo mk3:



боклуците които сложих на Фокуса, и Bosch(Made in Germany) - Focus mk1(сегашните ми, перфектни дискове, който като направя конверсията ще пусна за продаване):










JoroM

#48
Колегата С.Стоянов е прав - дисковете от СТ са с по- малък офсет от дисковете от Мондео мк3, само че според мен не с 3 мм а с 6мм. Извода го правя на база прочетеното в нета от хора, които слагат 3 мм шайби между супорта и шенкела при използване на мондео апарати и СТ дискове за да им дойде супорта на правилната позиция спрямо диска....а при мен се наложи да отнема с фреза 3 мм от петите които лягат на шенкела! 3+3=6  При мен ако бях ползвал дискове от СТ, апарата щеше да е по-напред и най-вероятно нямаше да мога да си ползвам 15-те, на което много държа..може би и щеше да опира челно в лъчите на джантата..а не искам да  минавам на 16-ки или да слагам фланци! Общо взето пилих един ден по супортите и апаратите за да влязат 15-те ми, осигурих 2 мм хлабина между джантата и апарата. На джантата има едно остро ръбче, ако го съборя и него, ще имам 3 мм хлабина, което е напълно достатъчно според прочетеното в нета. Няма да се налага да ползвам фланци...всъщност фланец с няколко мм дебелина изобщо не подобряваше нещата...просто някой неща трябваше да се изпилят!
Днес бях на вълна боядисване. Купих спрей на Космос, до 700 градуса, уж бил и с отлични антикорозионни свойства, и ударих два слоя боя на спирачните дискове, като особено наблегнах на ребрата - това ми дойде като идея от дисковете Бош които имам на фокуса - и те са пръснати с някаква боя. Не искам ръжди...освен че е грозно, топлоотдаването се влошава от ръждата. Някой правил ли е подобно нещо на дискове? Другата седмица живот и здраве, монтирам железата...общо взето чакам да изсъхне хубаво боята по апаратите и дисковете...обмислям възможността да метна дисковете във фурната, но не на 250 гр. както препоръчват на флакона - за изпичането на боята, а на най-ниската температура...някакви съвети за това?











JoroM



Иван Вълков

Аууу как са напълнили джантата супер. Браво колега дано да си доволен и от спирачките след доработката. За визията вече казах че е трепач!!

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Dmitarcho



Като беше споменал за оребренията...реших да видя моите нови "евтини" дискове как са ;) Това за боядисването за първи път го чувям ;) Мисля, че е излишно. Диска ще свърши преди да е хванал ръжда - зависи колко се кара колата де.
Ръца Пръца

JoroM

Ванка, и мен ме кефи как са напълнили джантата. След турбинирането, това ми е най- важния тунинг по колата.

Димитърчо, онзи много ръждивия диск на снимката заедно с Бош-а виждаш ли го...На две години употреба е, сложих ги нови. И Боша сега е на две години, ама разликата между него и предишните е че няма прилика...за което заслуга има само боядисването му в завода. Карам си и другата кола също, така че не въртя само на тая километраж че да ми заминат толкова бързо дисковете.
Дисковете ти изглеждат читави, каква марка са?

Dmitarcho





100 лв. комплекта с отстъпка ;) Уж казаха,че ги слагали на много автомобили, и нямали оплаквания, ще видим.
Ръца Пръца

JoroM

Като търсих дискове за аудито ми, а после и за фокуса - мондеовски, никъде не съм попадал на тази марка. Кой ги внася/ продава?

Dmitarcho

АутоПлюс :) И аз като търсих, в нета никъде не ги видях. Познат пазарува от там с отстъпка...и ми ги взе. Накладките са по 50 лв. Но това са цени с 35% (мисля,че толкова ползва) надоло. Значи не са от най-евтините, дано да излезнят хубави.
Ръца Пръца

JoroM

И аз така се надявам за моите, да излязат хубави.

S.Stoyanov

Ако не си подлагал шайби и между диска и главината а само си фрезовал съпорта значи все пак разликата си е само 3мм

ForeverFord

Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)

TourneoRS

Честито, доста масивно изглеждат
аз ако бях щях да ги тествам преди от 100-0 км/ч и след конверсията как е .Щеше да е полезно и за другите които искат да го направят този ъпгрейд. :)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .